Resor

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Resor

Post by Erwynn »

shaquille wrote:
Ärwyn wrote:Anmäl er nu för fan! Alla ska med.
blir nog svårt att få med alla i en buss ;)
Hehehe ja det blir ju väldigt klurigt iofs...
Hata allt.
Pontusbackstrom
Posts: 354
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Resor

Post by Pontusbackstrom »

När kommer infon om Crazy Gävle upp? har för mig att Crazy Timrå ifjol kom infon i November.
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Resor

Post by Northpower Stockholm »

Pontusbackstrom wrote:När kommer infon om Crazy Gävle upp? har för mig att Crazy Timrå ifjol kom infon i November.
Håller just på med en dialog med Brynäs hur vi ska boka/köpa dom ca 90 extra sittplatserna (210 kr/st) bredvid bortastå. Sen återstår fördelningen av dom 240 biljetterna mellan NP och NPS, sen kommer info :D :D sen kör vi CRAZY :twisted: :twisted: :twisted:
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Resor

Post by Poet »

Northpower Stockholm wrote:
Pontusbackstrom wrote:När kommer infon om Crazy Gävle upp? har för mig att Crazy Timrå ifjol kom infon i November.
Håller just på med en dialog med Brynäs hur vi ska boka/köpa dom ca 90 extra sittplatserna (210 kr/st) bredvid bortastå. Sen återstår fördelningen av dom 240 biljetterna mellan NP och NPS, sen kommer info :D :D sen kör vi CRAZY :twisted: :twisted: :twisted:
25 stå 25 sitt till syd?
2012-05-19
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Resor

Post by Bobby »

Pontusbackstrom wrote:När kommer infon om Crazy Gävle upp? har för mig att Crazy Timrå ifjol kom infon i November.
Först och främst har vi en Modo-resa som ska hypas!
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Resor

Post by Jokard »

Bob Sacamano wrote: Först och främst har vi en Modo-resa som ska hypas!
+2
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Resor

Post by Jeloin »

Modo Borta 15/11. Anmäl er
Framåt kamrater!
doc.Holiday
Posts: 163
Joined: 25 Sep 2011, 20:18

Re: Resor

Post by doc.Holiday »

blir det någon resa till ö-vik? hur många är anmälda?
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Resor

Post by Erwynn »

doc.Holiday wrote:blir det någon resa till ö-vik? hur många är anmälda?
Inställd pga för få anmälda, illa.
Hata allt.
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Resor

Post by Jeloin »

Går bra att börja anmäla sig till Luleå den 6e december nu!
Framåt kamrater!
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Resor

Post by don_tomassso »

Blir o stanna hemma.Ser ju bättre.För jag antar att dom inte har ändrat,så man får bättre sikt?
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Resor

Post by Jeloin »

don_tomassso wrote:Blir o stanna hemma.Ser ju bättre.För jag antar att dom inte har ändrat,så man får bättre sikt?
Bättre vara på plats och hjälpa laget till 3p istället för att sitta och dega i soffan framför tvn
Framåt kamrater!
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Resor

Post by don_tomassso »

Nää fy fan heller.vissa kan göra två saker samtidigt.Som att skrika och att se hockeyn.O jag vill då göra båda.
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Resor

Post by Jeloin »

don_tomassso wrote:Nää fy fan heller.vissa kan göra två saker samtidigt.Som att skrika och att se hockeyn.O jag vill då göra båda.
Ställ dig längst upp på läktaren så ser du
Framåt kamrater!
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Sv: Resor

Post by fwd »

don_tomassso wrote:Nää fy fan heller.vissa kan göra två saker samtidigt.Som att skrika och att se hockeyn.O jag vill då göra båda.
Härligt onödig kommentar. Varför inte peppa folk att åka och stötta laget istället?

Jag ska då dit.
Charter Division
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Resor

Post by Trollet »

don_tomassso wrote:Nää fy fan heller.vissa kan göra två saker samtidigt.Som att skrika och att se hockeyn.O jag vill då göra båda.
Exakt hur stöttar du laget genom att skrika framför TV:n? Megafail, åk dit och ställ dig långt upp så är det inga problem alls. Läktaren som helhet är skit men det betyder inte att ingen ser nånting.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Resor

Post by Skidrow »

dom vinner när jag ser på tv så jag kan inte bryta trenden :)
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Resor

Post by Larzon »

Härlig inställning tomassssssssssssso :D :D :D :D :D :D :D
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Resor

Post by Jokard »

Skärpning Tomasssso! Det där argumentet håller inte. Som sagt, ställ dig längst fram så du ser, eller längst upp för då ser du också. AIK behöver din hjälp PÅ PLATS och inte i plastsoffan du har hemma.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Resor

Post by Bobby »

Stäihn wrote:Skärpning Tomasssso! Det där argumentet håller inte. Som sagt, ställ dig längst fram så du ser, eller längst upp för då ser du också. AIK behöver din hjälp PÅ PLATS och inte i plastsoffan du har hemma.
Argumentet är idiotiskt. Lika idiotiskt är det att stå längst ner på Luleås bortastå men kliver man upp någon rad så ser man.
Dä ä bra Mikalsån!
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Resor

Post by Northpower Stockholm »

Dax och kolla flyg till den 6/12 tror jag...ett derby ska upplevas live och AIK hör oss inte vid tv, n...
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Resor

Post by Jokard »

Sluta kalla skiten för ett derby!
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Resor

Post by smogz »

Varför inte kalla det lill-derbyt? Fan derbyn är ju det roligaste som finns. Och ska vi vänta in det riktiga derbyt får vi ju vänta till dödagar. Så för mig är detta från och med nu ett derby, dock inte derbyT.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Resor

Post by Poet »

smogz wrote:Varför inte kalla det lill-derbyt? Fan derbyn är ju det roligaste som finns. Och ska vi vänta in det riktiga derbyt får vi ju vänta till dödagar. Så för mig är detta från och med nu ett derby, dock inte derbyT.
Varför kalla det nånting det inte är?
Ligger till och med i olika län.
2012-05-19
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Sv: Resor

Post by fwd »

smogz wrote:Varför inte kalla det lill-derbyt? Fan derbyn är ju det roligaste som finns. Och ska vi vänta in det riktiga derbyt får vi ju vänta till dödagar. Så för mig är detta från och med nu ett derby, dock inte derbyT.
Varför inte bara kalla det hockeymatch vilket det också är.
Charter Division
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Resor

Post by smogz »

Så definitionen på derby är att det ligger i samma län? Vilket skitsnack. Det är ju det närmaste ett derby vi har och ingen av oss älskar väl direkt Luleå. Varför inte skapa lite derbystämning norrut också?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Resor

Post by Trollet »

Spelar Malmö derby mot Frölunda om båda är i Elitserien och Rögle och Växjö inte är det? Nä, för det blir inte mer derby för att det är "det närmaste".


Det är inget derby mot Luleå för vi delar inget geografiskt med dem som vi inte delar med andra lag. Redan matcherna mot Löven är definitionsmässigt på gränsen att kallas derby egentligen, i det fallet kommer det ju ur länsderby som sedan kortats ner till derby.

Ett riktigt derby spelas mellan två lag från samma stad.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Resor

Post by Chippen »

Trollet wrote:Spelar Malmö derby mot Frölunda om båda är i Elitserien och Rögle och Växjö inte är det? Nä, för det blir inte mer derby för att det är "det närmaste".


Det är inget derby mot Luleå för vi delar inget geografiskt med dem som vi inte delar med andra lag. Redan matcherna mot Löven är definitionsmässigt på gränsen att kallas derby egentligen, i det fallet kommer det ju ur länsderby som sedan kortats ner till derby.

Ett riktigt derby spelas mellan två lag från samma stad.
Är det bara Gnaget-DIF som är i närheten derby då eller räknas Mora-Leksand som derby?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Resor

Post by Trollet »

Mora - Leksand är ju precis som AIK - Löven. Regionalt derby.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Resor

Post by Jokard »

Sluta OT:a nu.

Anmäl er till Luleå, visa vart skåpet ska stå!
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Post Reply