Resor

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Skelleftebruden
Posts: 10
Joined: 15 Dec 2011, 18:51

Re: Resor

Post by Skelleftebruden »

Trollet wrote: Fast det är inte de som avgör om vi åker, det beslutet är bara vårt. Visserligen för att de erbjuder usla förutsättningar men det i sig gör ju inte resan omöjlig.
Jag håller helt med!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Resor

Post by svartgulsubkultur »

Sketch wrote:Blir besviken då jag läser detta, kom igen, boka resan! 17 dagar kvar, visst fan borde det gå!
Kärleken till AIK borde vara större än oviljan att stå på en risig bortasektion.

Men om några åker dit, organiserat eller oorganiserat, så borde de visa upp en kreativare slags protest om sektionen som erbjuds är lika dålig som sist.
En syrlig banderoll tex.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Skelleftebruden
Posts: 10
Joined: 15 Dec 2011, 18:51

Re: Resor

Post by Skelleftebruden »

svartgulsubkultur wrote: Kärleken till AIK borde vara större än oviljan att stå på en risig bortasektion.

Men om några åker dit, organiserat eller oorganiserat, så borde de visa upp en kreativare slags protest om sektionen som erbjuds är lika dålig som sist.
En syrlig banderoll tex.
Jaa, jag tycker att det är smått pinsamt att vi ska skita i att stödja vårat lag och istället sitta hemma och vara griniga. Det hjälper INGENTING??
Anordna en resa så att vi kan visa vad vi tycker, väl där uppe!?
Annars går det så dåligt med bussar, så att vi som vill stödja i vart fall, knappt tar sig hem efter matchen om man inte råkar ha bil..
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Resor

Post by svartgulsubkultur »

Skelleftebruden wrote:
svartgulsubkultur wrote: Kärleken till AIK borde vara större än oviljan att stå på en risig bortasektion.

Men om några åker dit, organiserat eller oorganiserat, så borde de visa upp en kreativare slags protest om sektionen som erbjuds är lika dålig som sist.
En syrlig banderoll tex.
Jaa, jag tycker att det är smått pinsamt att vi ska skita i att stödja vårat lag och istället sitta hemma och vara griniga. Det hjälper INGENTING??
Anordna en resa så att vi kan visa vad vi tycker, väl där uppe!?
Annars går det så dåligt med bussar, så att vi som vill stödja i vart fall, knappt tar sig hem efter matchen om man inte råkar ha bil..
Personligen håller jag helt med dig, men jag vet heller inte exakt på vilka grunder som styrelsen tagit detta beslut på.
De grunderna skulle jag gärna se presenteras här....
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Resor

Post by Markman »

Trollet wrote:
Markman wrote:Det är väl inte NP som ska ändra sig, det är Groko!
Fast det är inte de som avgör om vi åker, det beslutet är bara vårt. Visserligen för att de erbjuder usla förutsättningar men det i sig gör ju inte resan omöjlig.
Absolut är det så! Det jag menar är bara att Groko borde bygga om sin bortastå (i.e. ändra sig), och att det är för att få till en förändring som NP väljer att inte anordna någon resa som landet ligger idag..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Resor

Post by Lappmössan »

Markman wrote:
Trollet wrote:
Markman wrote:Det är väl inte NP som ska ändra sig, det är Groko!
Fast det är inte de som avgör om vi åker, det beslutet är bara vårt. Visserligen för att de erbjuder usla förutsättningar men det i sig gör ju inte resan omöjlig.
Absolut är det så! Det jag menar är bara att Groko borde bygga om sin bortastå (i.e. ändra sig), och att det är för att få till en förändring som NP väljer att inte anordna någon resa som landet ligger idag..
Men varför skulle Groko ändra sig bara för att NP inte kommer?
Tycker som sagt att man borde göra, ungefär, som punkterna jag skrev upp, då sätter man AIKs bästa i första hand.
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Resor

Post by Markman »

Jag vänder på frågan: Varför skulle de ändra sig, vi kommer ju ändå?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Resor

Post by Trollet »

Markman wrote:
Trollet wrote:
Markman wrote:Det är väl inte NP som ska ändra sig, det är Groko!
Fast det är inte de som avgör om vi åker, det beslutet är bara vårt. Visserligen för att de erbjuder usla förutsättningar men det i sig gör ju inte resan omöjlig.
Absolut är det så! Det jag menar är bara att Groko borde bygga om sin bortastå (i.e. ändra sig), och att det är för att få till en förändring som NP väljer att inte anordna någon resa som landet ligger idag..
Vi är överens där. Det är fint.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skelleftebruden
Posts: 10
Joined: 15 Dec 2011, 18:51

Re: Resor

Post by Skelleftebruden »

Markman wrote:Jag vänder på frågan: Varför skulle de ändra sig, vi kommer ju ändå?
För att vi kan visa hur vi tycker väl där borta? Ett förslag.
michaelan
Posts: 1
Joined: 18 Dec 2011, 17:33

Re: Resor

Post by michaelan »

precis, vi kan visa vår ilska där borta?
ha med en (ev fler) banderoll, varför tänker ni ens tanken att skita i att fara på matchen.
Jag blir då bara besviken när jag läser detta...
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Resor

Post by Lappmössan »

Markman wrote:Jag vänder på frågan: Varför skulle de ändra sig, vi kommer ju ändå?
Men de skulle ju fortfarande inte ändra sig även om vi stannar hemma! Varför skulle de bry sig överhuvudtaget om vi kommer eller ej? Åker vi upp kan vi åtminstone visa vårt stöd för laget.
Framför klagomålen någorlunda civiliserat, förstår de dem inte, låt deras supportrar hamna i samma situation i SKA, alternativt porta dem helt..
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Resor

Post by aik155 »

Lappmössan wrote:
Markman wrote:Jag vänder på frågan: Varför skulle de ändra sig, vi kommer ju ändå?
Men de skulle ju fortfarande inte ändra sig även om vi stannar hemma! Varför skulle de bry sig överhuvudtaget om vi kommer eller ej? Åker vi upp kan vi åtminstone visa vårt stöd för laget.
Framför klagomålen någorlunda civiliserat, förstår de dem inte, låt deras supportrar hamna i samma situation i SKA, alternativt porta dem helt..
Varför porta dom från SKA heller bygga om vårat bortastå :D
Låt aldrig stå plats dö
Skelleftebruden
Posts: 10
Joined: 15 Dec 2011, 18:51

Re: Resor

Post by Skelleftebruden »

aik155 wrote: Varför porta dom från SKA heller bygga om vårat bortastå :D
Men bygger man om vårat bortastå så påverkas ju alla andra lag som inte har med detta att göra :)!
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Resor

Post by Jeloin »

Om ingenting händer med bortastå i Coop Arena ser jag gärna att vi också gör om våran. Som fwd sa tidigare så har vi nog Sveriges bästa bortastå. Varför ska vi bli behandlade som skit när vi besöker Luleå då?
Framåt kamrater!
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Resor

Post by aik155 »

Men varför porta luleåfansen då dom har inte portat oss
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Resor

Post by Jokard »

Känns som att alla säger samma sak om och om igen och att alla håller med varandra egentligen.

* Vill ha resa till Luleå, trots dålig ståplats
* Vill sätta upp en banderoll och visa sitt missnöje

Se nu till att boka resa, för ni måste ju åka. Invadera hemmastå om så behövs.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Resor

Post by Jeloin »

aik155 wrote:Men varför porta luleåfansen då dom har inte portat oss
Vad snackar du om?
Framåt kamrater!
Skelleftebruden
Posts: 10
Joined: 15 Dec 2011, 18:51

Re: Resor

Post by Skelleftebruden »

Jokard wrote:Känns som att alla säger samma sak om och om igen och att alla håller med varandra egentligen.

* Vill ha resa till Luleå, trots dålig ståplats
* Vill sätta upp en banderoll och visa sitt missnöje

Se nu till att boka resa, för ni måste ju åka. Invadera hemmastå om så behövs.
Det var bra sagt!
Men ett förslag är ändå att man ska kolla upp hur många det är som vill fara i vart fall oavsett hur det ser ut.
Och sedan avgöra om resan blir av eller inte efter antalet intresserade?!

Snälla, jag hoppas att de ansvariga för resorna tänker om..
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Resor

Post by Lappmössan »

aik155 wrote:Men varför porta luleåfansen då dom har inte portat oss
Det var en överdrift för att lufta frustrationen, inget att haka upp sig på. ;)

Gör ni som vanligt att man kan ringa och boka sig eller skriva upp sig på hemmamatcherna är jag nästan helt säker på att det åtminstone blir två bussar som åker upp!
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Resor

Post by don_tomassso »

Jag ska då absolut inte dit på ståplats igen .Kanske man far upp me några men då blir det sittplats.
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Resor

Post by Poet »

don_tomassso wrote:Jag ska då absolut inte dit på ståplats igen .Kanske man far upp me några men då blir det sittplats.
Inget annat än sittplats i den arenan
2012-05-19
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Resor

Post by aik155 »

jag vill fara men inte för att stå på MMAbur bortastå igen kan vi inte köpa korta sida sitt å skap klack där :P
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Roadkill
Posts: 83
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Resor

Post by Roadkill »

Dom som vill åka upp borde få chansen, med en protest-banderoll iaf.

Jag kommer inte åka dit, går ändå inte stödja laget från den där jävla pissrännan.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Resor

Post by Lidlund »

Lappmössan wrote:
Markman wrote:Det är väl inte NP som ska ändra sig, det är Groko!
Nej? Groko bryr sig inte ett skit om vi kommer eller ej.
Klart dom gör.. En bra stämning i arenan gynnar bägge lagen och framförallt hemmaföreningen.. Utan bortaklack ett par matcher så kommer mindre bortasupportrar även till sittplats.

För att inte tala om 150*ca: 150 kr(andra inkomster runt en åskådar som snacks, mat, öl osv)=22 500 Även för en förening med 40 miljoner i omsättning sitter inte 22500 fel..
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Resor

Post by fwd »

Då tar vi allting från början till slut.
Efter Luleåmatchen senast lördag 29/10 så var besvikelsen hos många väldigt stor. Att Luleå hade byggt om bortasektionen var det många som visste, men att den skulle vara så liten och bokstavligt talat bedrövligt dåligt byggd var det få som kunde tänka sig. Ett stängsel ner mot plexiglaset som försämrar den redan dåliga sikten, 3-4 nedersta raderna på bortastå såg man i princip ingenting förutom zonen närmast. Står man längst ner på läktaren och försöker se övriga planen så ska man titta genom repiga plexiglasskivor, utvisningsbås och sekretariat. Att bortasektionen redan var fylld med rätt mycket folk när vi i North Power kommer med våra 3 bussar är enligt mig och många andra också väldigt dåligt bemötande och brist på respekt. 150 man på den lilla sektionen är trångt som det är, och lägg på ca 50 personer till. Ta bort 4 rader där folk överhuvudtaget inte vill stå just p.g.a. sikten så hoppas jag att ni inser vilket problem som uppstår.

I vanliga fall får vi alltid information av AIK under hemmamatcher under korta möten. Idag har vi ringt runt för att höra hur läget uppe i Luleå ser ut, och det kommer att bli förändringar på bortastå efter vårt missnöje framförts. Ett annat bekymmer som uppstått är att ingen av oss som anordnar resor har möjlighet att resa till Luleå den 5e p.g.a. jobb och personliga förhinder. Vi kan tyvärr inte överlåta ansvaret på ”vem som helst” efter att det inträffat tidigare incidenter.

Vi i NP’s styrelse har fått massor av kritik av medlemmar som varit otroligt besvikna över hur det gick till i Luleå senast och tog därför ett beslut att vi skulle avvakta med resa till Luleå för att se vad som händer. Istället för att resa till Luleå så planerade vi in en storsatsning till Timrå, som bevisligen drar otroligt mycket folk också. I dagsläget är det 150/200 anmälda från Stan och 32/50 anmälda från NP Stockholm. Att få ihop folk till två resor tätt inpå varandra brukar alltid vara svårt, och Timrå visar då gästvänlighet mot oss genom att ge oss 100 biljetter extra än vad dem är tvungna att göra.
Charter Division
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Resor

Post by aik155 »

fwd wrote:Då tar vi allting från början till slut.
Efter Luleåmatchen senast lördag 29/10 så var besvikelsen hos många väldigt stor. Att Luleå hade byggt om bortasektionen var det många som visste, men att den skulle vara så liten och bokstavligt talat bedrövligt dåligt byggd var det få som kunde tänka sig. Ett stängsel ner mot plexiglaset som försämrar den redan dåliga sikten, 3-4 nedersta raderna på bortastå såg man i princip ingenting förutom zonen närmast. Står man längst ner på läktaren och försöker se övriga planen så ska man titta genom repiga plexiglasskivor, utvisningsbås och sekretariat. Att bortasektionen redan var fylld med rätt mycket folk när vi i North Power kommer med våra 3 bussar är enligt mig och många andra också väldigt dåligt bemötande och brist på respekt. 150 man på den lilla sektionen är trångt som det är, och lägg på ca 50 personer till. Ta bort 4 rader där folk överhuvudtaget inte vill stå just p.g.a. sikten så hoppas jag att ni inser vilket problem som uppstår.

I vanliga fall får vi alltid information av AIK under hemmamatcher under korta möten. Idag har vi ringt runt för att höra hur läget uppe i Luleå ser ut, och det kommer att bli förändringar på bortastå efter vårt missnöje framförts. Ett annat bekymmer som uppstått är att ingen av oss som anordnar resor har möjlighet att resa till Luleå den 5e p.g.a. jobb och personliga förhinder. Vi kan tyvärr inte överlåta ansvaret på ”vem som helst” efter att det inträffat tidigare incidenter.

Vi i NP’s styrelse har fått massor av kritik av medlemmar som varit otroligt besvikna över hur det gick till i Luleå senast och tog därför ett beslut att vi skulle avvakta med resa till Luleå för att se vad som händer. Istället för att resa till Luleå så planerade vi in en storsatsning till Timrå, som bevisligen drar otroligt mycket folk också. I dagsläget är det 150/200 anmälda från Stan och 32/50 anmälda från NP Stockholm. Att få ihop folk till två resor tätt inpå varandra brukar alltid vara svårt, och Timrå visar då gästvänlighet mot oss genom att ge oss 100 biljetter extra än vad dem är tvungna att göra.
mycke bra skrivet fwd och tack för infon bra att de ska förändras :D
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Resor

Post by Sketch »

Så det blir troligtvis första gången någonsin som ett lag i ett derby inte har en klack på plats? Ni gör ett grymt bra jobb som alltid ordnar sådant här, men blir det nu ingen resa upp kommer det kännas riktigt illa.
Har AIK möjlighet att ordna resor? För som folk sagt tidigare i tråden tror jag också att det fortfarande finns intresse av att åka upp.

EDIT: Vad jag menar är att eftersom att det kommer bli ändringar är det ingen vits med en stanna-hemma-protest, utan man kan åka upp och göra det bästa av situationen. Som jag ser det är det "bara" detta som är problemet:
Ett annat bekymmer som uppstått är att ingen av oss som anordnar resor har möjlighet att resa till Luleå den 5e p.g.a. jobb och personliga förhinder. Vi kan tyvärr inte överlåta ansvaret på ”vem som helst” efter att det inträffat tidigare incidenter.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Resor

Post by svartgulsubkultur »

Vilka förändringar har utlovats?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Resor

Post by Sketch »

Jablonic wrote:Jaja, men vi protesterar bara mot tråkhockeyn då.
Bara ändra sig sådär? AIK då? Är inte AIK anledningen till att man åker?
Tycker tyvärr att allt känns ganska illa genomtänkt.. Minns att många tyckte luleåfans var dåliga som bara fick ihop en buss. Är inte vi ännu sämre om vi inte åker upp med någon?
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Resor

Post by Bobby »

Men lugn i stormen nu för helvete!
Strunta helt i Jablonics inlägg.

Det som gäller är det FWD skrev och INGENTING annat!
Dä ä bra Mikalsån!
Post Reply