Resor

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Resor

Post by Trollet »

Markman wrote:Nej då, jag har aldrig varit där och kan således inte uttala mig om hur det ser ut mer än det jag sett på bilder här på forumet. Jag menar bara att en bojkott lär inte få Luleå att förändra något, det måste rimligtvis lösas på något annat sätt.
Problemet är ju att det inte löst sig. Frågan har varit uppe i över ett år nu utan att det hänt särskilt mycket. Till slut orkar man ju inte med det. Naturligtvis välter inte Luleå Hockey av att NP inte åker men det ska klargöras att det är en reaktion på att det inte händer nåt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Sv: Resor

Post by skellsupport »

fwd wrote:Varför ens köpa en biljett. Är ju bara att NP säger att vi ska ha 150 och inte åker. Dom får inte sälja dom och får inte in pengar.
Så vad funderar vi på? Klockrent!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Resor

Post by Lappmössan »

Ni tror inte NP åker på att betala i alla fall? (och att betala för biljetterna utan att fara måste vara det dummaste jag hört om nu skellsupport var seriös.)

Sedan finns det ju faktiskt folk som prioriterar att stödja AIK framför sin egna bekvämlighet. (Varför pratas det om att fara/inte fara när det redan annonserats om resa? ) Faktum är ju att man ser bra så länge man "bara" är 80-90 pers.
Fick ni till något möte?
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Resor

Post by Fox »

Riktigt less på folk som kommer in på facebooksidan och gnäller. Vi ska köra resa, åka upp och stötta laget. Så har ni inget konstruktivt, HÅLL KÄFTEN! Ifall ni inte vill åka på grund av att man ser sämre eller någon annan anledning - visst, alla har rätt att avstå resa, men ge fan i att in å försöka dra ned hetsen med er egen gnällighet om att ni måste ha perfekt vy ut mot planen. Själv prioriterar jag att göra allt jag kan för att gynna både laget och klacken.

Ring och anmäl er så röjer vi, hela bortastå ska hoppa!
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Resor

Post by Northpower Stockholm »

Fox wrote:Riktigt less på folk som kommer in på facebooksidan och gnäller. Vi ska köra resa, åka upp och stötta laget. Så har ni inget konstruktivt, HÅLL KÄFTEN! Ifall ni inte vill åka på grund av att man ser sämre eller någon annan anledning - visst, alla har rätt att avstå resa, men ge fan i att in å försöka dra ned hetsen med er egen gnällighet om att ni måste ha perfekt vy ut mot planen. Själv prioriterar jag att göra allt jag kan för att gynna både laget och klacken.

Ring och anmäl er så röjer vi, hela bortastå ska hoppa!
Ska bli kul med resa, är fet-taggad. Vi gör det bästa på läktaren vi som åker med. Taaaaaggga :)
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Resor

Post by BigGuyJohan »

Fox wrote:Riktigt less på folk som kommer in på facebooksidan och gnäller. Vi ska köra resa, åka upp och stötta laget. Så har ni inget konstruktivt, HÅLL KÄFTEN! Ifall ni inte vill åka på grund av att man ser sämre eller någon annan anledning - visst, alla har rätt att avstå resa, men ge fan i att in å försöka dra ned hetsen med er egen gnällighet om att ni måste ha perfekt vy ut mot planen. Själv prioriterar jag att göra allt jag kan för att gynna både laget och klacken.

Ring och anmäl er så röjer vi, hela bortastå ska hoppa!
100+

Om man personligen vill av stå pga hur de ser ut där så är det deras ensak om dom gör det!
Men dom ska som du säger inte dra ner intresset för att fara med att gnälla på FB.
I vintras var vi bara ett gäng på ca 50 pers som for dit. Men jag såg till att vi körde på med ramsor så mycke vi bara kunde ändå! SupporterResor handlar inte om bekvämlighet och diverse annat. Det handlar om att Stötta Vårat Lag!!
Sen har jag ju dock lite fördel jämt andra människor :P Med mina 198 cm över marken :twisted: :lol: 8-)
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Resor

Post by Jokard »

BigGuyJohan wrote: 100+

Om man personligen vill av stå pga hur de ser ut där så är det deras ensak om dom gör det!
Men dom ska som du säger inte dra ner intresset för att fara med att gnälla på FB.
I vintras var vi bara ett gäng på ca 50 pers som for dit. Men jag såg till att vi körde på med ramsor så mycke vi bara kunde ändå! SupporterResor handlar inte om bekvämlighet och diverse annat. Det handlar om att Stötta Vårat Lag!!
Sen har jag ju dock lite fördel jämt andra människor :P Med mina 198 cm över marken :twisted: :lol: 8-)
*EDIT: 3 meter över marken.*
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Resor

Post by BigGuyJohan »

ChrisMartinftwlol<3 wrote:
BigGuyJohan wrote: 100+

Om man personligen vill av stå pga hur de ser ut där så är det deras ensak om dom gör det!
Men dom ska som du säger inte dra ner intresset för att fara med att gnälla på FB.
I vintras var vi bara ett gäng på ca 50 pers som for dit. Men jag såg till att vi körde på med ramsor så mycke vi bara kunde ändå! SupporterResor handlar inte om bekvämlighet och diverse annat. Det handlar om att Stötta Vårat Lag!!
Sen har jag ju dock lite fördel jämt andra människor :P Med mina 198 cm över marken :twisted: :lol: 8-)
*EDIT: 3 meter över marken.*

tyst :lol: 8-) :twisted: :roll:
Last edited by BigGuyJohan on 11 Sep 2012, 10:03, edited 1 time in total.
Blinde
Posts: 11
Joined: 25 Jun 2011, 13:18

Re: Resor

Post by Blinde »

Stämmer uppgifterna om att resan är inställd?
Sarcasm
the ability to insult idiots without them realizing it
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Resor

Post by svartgulsubkultur »

Blinde wrote:Stämmer uppgifterna om att resan är inställd?
Vars har du fått de uppgifterna ifrån?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Blinde
Posts: 11
Joined: 25 Jun 2011, 13:18

Re: Resor

Post by Blinde »

Det är ett rykte som cirkulerat på facebook, folk skriver att resan är inställd på grund av att det är för många som bojkottat resan (med anledning av läktarens utformning)
Sarcasm
the ability to insult idiots without them realizing it
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Resor

Post by svartgulsubkultur »

Blinde wrote:Det är ett rykte som cirkulerat på facebook, folk skriver att resan är inställd på grund av att det är för många som bojkottat resan (med anledning av läktarens utformning)
Stämmer inte. Har folk på FB inget bättre för sig än att sitta och hitta på rykten utan substans?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Resor

Post by Northpower Stockholm »

Vi som vill fara upp till luleå på Lördag, låt oss göra det utan nertaggning. Tagga upp stämningen i stället nu alla inför FETderbyt på lördag. Dom som inte vill åka gör inte det, låt oss andra tagga, hetsa och ladda som vi vill :D :D :D / Syns på Västra på Torsdag och i Lule på Lördag :mrgreen: :mrgreen:
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Resor

Post by Jeloin »

Klart som fan inte resan är inställd! NP-telefonen är som sagt på 24/7 och det dyker upp samtal varje dag för mig.
Framåt kamrater!
User avatar
schteffe
Posts: 1923
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Resor

Post by schteffe »

Finns det någon siffra på antal anmälda? Annars inte fel att gå ut med den redan nu och flagga för anmälning på premiärmatchen.
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Resor

Post by Jeloin »

52... Har dock tänkt ta emot anmälningar på olearys på torsdag
Framåt kamrater!
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Resor

Post by Bobby »

Jeloin wrote:52... Har dock tänkt ta emot anmälningar på olearys på torsdag
Pumpa ut info på facebook också! Glöm ej att ange det nya numret.
Dä ä bra Mikalsån!
chebban
Posts: 10
Joined: 21 Jun 2011, 18:42

Re: Resor

Post by chebban »

Kan man få tag i biljetter till klacken på lördag? Är redan i luleå.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Resor

Post by don_tomassso »

Hoppas Allt AIk folk får se nånting,o slipper kolla på jumbotronen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Resor

Post by svartgulsubkultur »

Image
Ingen vidare sikt, strongt att åka oavsett förutsättningar.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Resor

Post by Lappmössan »

Bra jobbat idag ni som åkte!
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Resor

Post by fwd »

Såg ca en period idag. Förbannat så jävla kass läktare dom har...
Charter Division
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Resor

Post by Trollet »

Som tur är fick hemmapubliken lite hjälp att se bättre. De hade en banderoll i vägen i början. Men det rättade till sig.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
schteffe
Posts: 1923
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Resor

Post by schteffe »

Något nytt om Gävle 12/1?
Bra med framförhållning här så vi kan boka upp många sittplatser intill bortastå.
Vi siktar väl på bästa och största resan hittills? Och då gick ju inte Crazy Timrå av för hackor heller.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Resor

Post by Bobby »

schteffe wrote:Något nytt om Gävle 12/1?
Bra med framförhållning här så vi kan boka upp många sittplatser intill bortastå.
Vi siktar väl på bästa och största resan hittills? Och då gick ju inte Crazy Timrå av för hackor heller.
Har satt bollen i rullning vad gäller extra biljetter. Återkommer då jag fått svar.

Att bräcka resorna till Lövenland samt de första Luleåresorna blir svårt men vi siktar på att bli fler än i fjolårets crazy. Vill minnas att vi var ~170 fördelat på fyra bussar från stan.
Dä ä bra Mikalsån!
Pontusbackstrom
Posts: 354
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Resor

Post by Pontusbackstrom »

Bob Sacamano wrote:
schteffe wrote:Något nytt om Gävle 12/1?
Bra med framförhållning här så vi kan boka upp många sittplatser intill bortastå.
Vi siktar väl på bästa och största resan hittills? Och då gick ju inte Crazy Timrå av för hackor heller.
Har satt bollen i rullning vad gäller extra biljetter. Återkommer då jag fått svar.

Att bräcka resorna till Lövenland samt de första Luleåresorna blir svårt men vi siktar på att bli fler än i fjolårets crazy. Vill minnas att vi var ~170 fördelat på fyra bussar från stan.
Var väl upp mot 300 på ståplats?

En fråga, Brynäs har jag inte så himla stor ståplats sektion, går den att utöka nedåt eller kommer man för nära Hemmastå då? eller hur utökas den isf?
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Resor

Post by Northpower Stockholm »

Finns en sittplatssektion snett till höger nedanför i kurvan, som kan va nått
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Resor

Post by svartgulsubkultur »

Northpower Stockholm wrote:Finns en sittplatssektion snett till höger nedanför i kurvan, som kan va nått
Japp, snett till höger från klacken sett. Längre in i kurvan så att säga. Ockupera den.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Resor

Post by Bobby »

Pontusbackstrom wrote:
Bob Sacamano wrote:
schteffe wrote:Något nytt om Gävle 12/1?
Bra med framförhållning här så vi kan boka upp många sittplatser intill bortastå.
Vi siktar väl på bästa och största resan hittills? Och då gick ju inte Crazy Timrå av för hackor heller.
Har satt bollen i rullning vad gäller extra biljetter. Återkommer då jag fått svar.

Att bräcka resorna till Lövenland samt de första Luleåresorna blir svårt men vi siktar på att bli fler än i fjolårets crazy. Vill minnas att vi var ~170 fördelat på fyra bussar från stan.
Var väl upp mot 300 på ståplats?

En fråga, Brynäs har jag inte så himla stor ståplats sektion, går den att utöka nedåt eller kommer man för nära Hemmastå då? eller hur utökas den isf?
Tror faktiskt att vi var 330 om jag inte minns helt tokigt.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Resor

Post by Larzon »

335 för att vara petnoga....
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Post Reply