Restauranger och Pubar i Skellefteå

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Jeloin »

Jag saknar en rejäl jävla taco-restaurang.
Framåt kamrater!
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Talbot25 »

Trollet wrote:
Talbot25 wrote:Ser att Viking säljer ut det mesta av köksinventarierna, ska de renovera eller ska de göra alla en tjänst och bomma igen?

http://www.blocket.se/vasterbotten/Rest ... m?ca=2&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Häpnar varje gång över sådana annonser. Varför inte ta fem, nej tre, nej två minuter och korrläsa eländet?
Battenbad? Spiss? restursng stolar?! Menykylt?!?!
De är dumma pizzaturkar och inte raketforskare, vad hade du väntat dig :P

Ser att kommunen ska sälja vitbergsstugan. Det måste väl ändå vara ett väldigt fiasko, det har väl inte gått bra för någon restaurang där?
Byggnaden är ju så jävla ful också, det påminner om en fjällstuga från -70 talet och med en möglig träfasad. När byggdes egentligen skiten och har det någonsin varit ett hippt ställe?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Trollet »

Man behöver inte vara raketforskare för att inse sin begränsning dock. "Det här är jag inte bra på, jag bör därför be om hjälp."
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by fwd »

Trollet wrote:Man behöver inte vara raketforskare för att inse sin begränsning dock. "Det här är jag inte bra på, jag bör därför be om hjälp."
SKA JAG TA ÅT MIG?? :evil: :evil: :evil: :evil:
Charter Division
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Zimme »

fwd wrote:
Trollet wrote:Man behöver inte vara raketforskare för att inse sin begränsning dock. "Det här är jag inte bra på, jag bör därför be om hjälp."
SKA JAG TA ÅT MIG?? :evil: :evil: :evil: :evil:
Ja.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Trollet »

fwd wrote:
Trollet wrote:Man behöver inte vara raketforskare för att inse sin begränsning dock. "Det här är jag inte bra på, jag bör därför be om hjälp."
SKA JAG TA ÅT MIG?? :evil: :evil: :evil: :evil:
Kolla om dåligt självförtroende kan orsaka dina bekymmer för jag fattar inte hur det där kan tolkas som riktat mot någon annan än pizzeria Viking :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by fwd »

Trollet wrote:
fwd wrote:
Trollet wrote:Man behöver inte vara raketforskare för att inse sin begränsning dock. "Det här är jag inte bra på, jag bör därför be om hjälp."
SKA JAG TA ÅT MIG?? :evil: :evil: :evil: :evil:
Kolla om dåligt självförtroende kan orsaka dina bekymmer för jag fattar inte hur det där kan tolkas som riktat mot någon annan än pizzeria Viking :)

Rent spontant så fick jag känslan att jag kanske skulle ta åt mig. Eftersom du alltid ska rätta mig 8-) har iofs börjat uppskatta det nu, behöver inte bry mig ett skit om hur jag gör saker. Du finns alltid där för mig och rättar till mina misstag <3
Charter Division
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Talbot25 »

Någon som har besökt "The Nova" som har öppnat i nocks gamla lokaler? Det måste vara någon helt utan lokalkännedom som satsar i de skitlokalerna.
Om de är kvar om ett år då ska jag personligen gå dit och betala 100 kr i inträde.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Ante »

varför skriver inte media om vilka restauranger som får nedslag av hälsovårdsnämden? Man vill ju gärna veta vilka ställen det är som dom skriver om...
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Trollet »

Ante wrote:varför skriver inte media om vilka restauranger som får nedslag av hälsovårdsnämden? Man vill ju gärna veta vilka ställen det är som dom skriver om...
+1

Där kan man snacka om allmänintresse. Mycket mer än när kändisar som köpt horor ska namnges
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Chippen »

Förövrigt så kan jag berätt om mitt första besök på Resturang Valentino, ochd et var inte bra.
Vi var 3 st som skulle dit och äta på lunch på öppningsdagen. Ingen i kassan som sa vart man kunde sitta, om man kunde sitta eller om det var fullt.
Stod även 5 st damer före som tydligen bokat bord, och efter en massa turer hit och dit så fick de reda på att kocken, som tydligen tog emot deras bordsbokning, slarvat bort den och därmed fanns inte plats för dem.

När de sedan blev vår tur att få prata med någon personal (ca 15 min efter att vi klev in) så sa personalen att det var fullt. "jaha, men de där 4 platserna då, är de bokade?" tyckte jag och pekade på 4 inklämda platser.
Svaret jag fick, snäsandes: "näe, de är lediga så ta dem då".

Vi gick och satte oss, och jag frågade en bekant hur länge de väntat på maten, och om de fått beställa (för tydligen är det bordsbeställning på en lunchbuffé).
30 min hade de väntat då och ingen mat hade kommit, så efter snabb matte så insåg vi att om vi skulle få maten efter 30 min så skulle vi ha 15 min på oss att äta. Detta gjorde att vi tackade för oss och gick därifrån.

Så första intrycket av Valentino var uselt. Någon som har något annat intryck därifrån?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by lazerkrobbe »

Ante wrote:varför skriver inte media om vilka restauranger som får nedslag av hälsovårdsnämden? Man vill ju gärna veta vilka ställen det är som dom skriver om...
I Stockholm har man i alla fall tagit tag i saken. En sån här tjänst borde ju vara självklar i alla kommuer/landsting/län:

https://eservice.stockholm.se/Open/Milj ... nList.aspx
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Lappmössan »

Bygg ut Bishops.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by 374 »

Bishops är riktigt bra, det har blivit mitt stamlokus. L
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by EuphoniC »

Har avverkat några besök. Att äta ute i Skellefteå får en att känna sig om en gnällig gubbe.

Kungsgrillen - vilket skämt. Det är andra gången jag varit där, första gången var vid premiären och jag skyllde på att de inte hade kommit igång, att det var mycket folk osv då maten tog slut, fanns knapp något och fick en kycklingskav som var ett skämt.

Den här gången så var vi 6 i sällskapet. Det var inte speciellt mycket folk och det tog en fantastisk lång tid att få maten. Förstår inte varför, då samtliga beställde olika men samtliga fick en tallrik med olika kött på och sedan öser de på ris eller pommes och sallad direkt från disken. De måste ha slappat ordentligt. Köttet var ett skämt, alla fick inte det som beställdes då t.ex. kebaben tog slut osv.

Kommer aldrig mer sätta min fot där = 0/5p

Har käkat en vända på Bryggargatans Bistro, hela sällskapet åt entrecôte, pommes med bea. De frågade inget om hur man ville ha köttet och därtill så fick samtliga i sällskapet kraftigt varierande tjocklekar varav min var tjockast med ca 2 cm och slumpmässigt medium rare så som jag önskar mitt nötkött. En tunnaste i sällskapet var under 1 cm tjock och allt var förmodligen grillat lika länge så den var very-very-very-well done för att inte säga direkt förstörd.

Efterrätt, en Creme brulee var ätbar.

Servicen var dock värst, ingen var intresserad av att komma till vårt bort och personalen stod och pratade med varandra istället för att serva gästerna.

Mörkrädd blir man! = 2-/5p (för min del som faktiskt fick en OK kött bit i magen), hade jag fått de andras kött hade det utan tvekan blivit 0/5p. Förstår inte varför ingen av dem klagade.

Los Pepes Tapas Bar - landets enda tapasbar utan tapas? Magiskt. Dags att byta namn på restaurangen kanske.

En löjromstoast till förrätt som var helt okej, mycket rom men knappast löjrom. Gott oavsett. Såg helt okej ut på tallriken och uppläggen på samtligas rätter såg bra ut.

Tog oxfilé till huvudrätt och fick nog något från skräpkorgen, en ändbit med massor med hinnor. Köper jag oxfilé så förväntar jag mig att få en riktig skiva och inte slams från arselet. Visuellt helt ok liksom förrätterna, samtligas tallrikar allt från musslor till lammrack och min oxfilé bortsett från själva köttbiten då.

Dessvärre så täcktes hela tallrikens botten av en mörk grillsås med kraftigt dominerande smak vilket gjorde att inte bara köttet bara smakade sås utan även potatisen det gröna som allt simmade i samma sås också bara smakade sås, inget annat.

Vi var ensamma i restaurangen denna måndagskväll så det borde inte varit några problem att hålla reda på vem som beställt vad men icke. Vid varje servering så hamnade fel saker på fel ställe. När det beställdes ny dricka så kom det fel saker. Serviceintrycket var väldigt svagt, det tog väldigt lång tid att få någon mat och vi blev hela tiden uppmanade att komma ut till köket och ropa om vi ville något. Jisses!

Har givit dem ett par chanser tidigare utan att vara imponerad. Kommer inte att gå hit igen så vida ingen bjuder och absolut vill gå dit = 2-/5p

Käkade förresten på Verandan strax före jul och det var otroligt gott. Har ätit kvällsmat i lokalen tidigare en gång, tror jag skrivit om det här, när det var Johanna i Parken och då en 5 rätters avsmakningsmeny med vinpaket där allt var genomgående mycket gott och vinet mycket bra komponerat. Den här gången var det minst lika bra, dock bara en tre rätters, speciellt huvudrätten. Minns tyvärr inte riktigt vad det var, skivor av lamm varvat med en halvhård ost och små chips av potatis, resten kan jag inte ens börja beskriva, det liknade ingenting jag sett tidigare varken utseende- eller smakmässigt, men var snyggt och smått gudomligt.

Deras lunchbuffé må vara ett skämt men kvällsmaten håller de gånger jag varit där en fantastisk kvalité och fantasi. Precis som det ska vara när man går ut och äter. Mat som jag inte kan laga bättre hemma, vilket jag inte kan säga om några andra ställen här i stan, som jag varit på.

Tveklöst 5/5p .. igen

Har fortfarande inte varit på Bryggargatan - det blir väl någon gång kanske om jag får med mig någon som vill lägga ut pengarna.

Så, inte bara gnäll, bara nästan :)

Kan tillägga, att mat från Bishops meny fortfarande inte gör en besviken.
/Jonas
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Talbot25 »

Fint inlägg EP, Att bistron på bryggargatan var så dålig hade jag ingen aning om. Vad är det för typer som jobbar där?
Hörde att allstar håller på att gå omkull, är det någon som vet om det ligger någon sanning i det?
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Sv: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by fwd »

Allstars käk är ju då under all kritik.
Charter Division
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Sv: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Talbot25 »

fwd wrote:Allstars käk är ju då under all kritik.
Jo! Det är nästan så att man tycker synd om den första målskytten.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by arsenal »

EuphoniC: Kungsgrillen har bra mat,kvalite rakt igenom,kan inte förstå vart du kan hitta klagomål därifrån?. Ställ dig själv framför disken får vi se hur snabbt de går för dig att fixa fram mat,har man inte tid och vänta utan måste ha maten snabbt och vara stressad då ska man inte gå ut och äta!

Kungsgrillen får 5/5 av mig.


andra restauranger och Pizzerior jag ätit på i betyg!

Olearys 5/5 P

Allstar 1/5 p

Kriti 5/5 P

Mamma Mia 5/5 P

Dallas 5/5 P

Tre kronor 5/5 P

Domina 5/5 P

Södergrillen 2/5 P

Junibacken 1/5 p

Viking 3/5 p

Korv ivars 3/5 p

Atorp pizzan 2/5 p

Picasso 3/5 p
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Chippen »

Förstår inte heller kritiken mot Kungsgrillen. Tycker att det alltid är bra mat där och mycket mat på tallriken.

Södegrillens kebab är riktigt fin. Stor som fan, och god. Att man fick välja sås och fick massor gillade jag. Har inte testat annat där.

Coaster gillar jag oxå. Där är det riktigt god mat.

Ingen som kan ge en recension av Don Vito?

AllStars är fan inte Stars på varken mat, snabbhet eller kundbemötande. Helt kasst tyvärr.

Gamla Pompei (kommer inte på namnet nu) är ingen höjdare heller. Eller egentligen vet jag inte, för när jag och polarn fått vänta i 40 min på Dagens Lunch så gick vi därifrån.
Frugan har varit där en kväll och hon sa att förvisso var maten bra men det tog för lång tid.
Om man är där kl 17:30, stället stänger 20:00, så vill man nog ha in varmrätten tidigare än 19:15.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by 374 »

Don Vito har riktigt bra pizzor, de smakar som i Italien vilket i alla fall hos mig är något positivt. Rent pizzamässigt den klart bästa pizzerian i stan.

Var nyligen och åt på Kriti och jag tycker det har blivit mycket sämre. Ligger det något i det eller är det bara min smak som blivit annorlunda?
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Chippen »

374 wrote: Var nyligen och åt på Kriti och jag tycker det har blivit mycket sämre. Ligger det något i det eller är det bara min smak som blivit annorlunda?
Måste hålla med. Kriti går utför i alla avseenden.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Ante »

arsenal må vara den sämsta matkritikern i världen!
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Talbot25 »

Ante wrote:arsenal må vara den sämsta matkritikern i världen!
Haha ja det är antingen svart eller vitt. Det skulle vara en jäkla syn att se arsenal slafsa sig genom en sjurätters på Noma i Köpenhamn för att senare konstatera att kungsgrillen är bättre.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Talbot25 »

Sen förstår jag inte varför så många går ner dagtid för att köpa mat på stadsfesten! Smutsiga tattare som säljer flottig mat till överpris. De där äckliga matvagnarna kommer fram direkt miljö- och hälsoskyddsinspektören tagit semester.
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by haggloader »

Kanske för att det finns andra ställen än de flottiga vagnarna på hjul, exempelsvis de stora tälten…
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by TS_ »

Finns det nån som haft råd att prova Coasters i skelleftehamn?
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by smogz »

Har läst tråden, ska ut och försöka äta gott med min fru efter matchen på lördag. Av betyg att döma här verkar Verandan vara bäst. Stämmer det. Vilken restaurang är bäst i schtaan? Och var ligger verandan?
Last edited by smogz on 25 Nov 2013, 22:03, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Chippen »

Smogz: jag skulle välja Bishops. Tycker de har bäst, och mest, mat i stan.
Annars Viking vid Odentorget som alternativ.

Verandan är fd Statt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by smogz »

Ok, vi bor på statt. Är ju enkelt då iofs. Bishops finns ju överallt, känns lite tråkigt. Vad är Viking för hak då?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Post Reply