Restauranger och Pubar i Skellefteå

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by EuphoniC »

Saknar tråden med betygssättning av uteställen i Skellefteå så jag startar en ny 8-)

Är det någon som har hunnit med The Bishops Arms? Ser väldigt mysigt ut när man glor genom fönstret. Ska dit ikväll och avgöra själv.
/Jonas
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by robzon »

Riktigt nice, bästa stället i stan.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Erwynn »

Visar väl vägen och recenserar O'Learys då.

Trevlig krog, bra mat, bra service och visar alltid hockeyn och annan viktig sport..!
Krogen drar ofta mycket folk Fredag såväl som Lördag och är ett säkert kort för oss yngre i schtaan.
Utbudet av öl är väl sisådär. Klassisk falcon fatöl blandat med några standard sorter. Helt ok.

Allt som allt får "Olles" 3/5 Fatöl.
Hata allt.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Trollet »

erwyn wrote:Visar väl vägen och recenserar O'Learys då.

Trevlig krog, bra mat, bra service och visar alltid hockeyn och annan viktig sport..!
Krogen drar ofta mycket folk Fredag såväl som Lördag och är ett säkert kort för oss yngre i schtaan.
Utbudet av öl är väl sisådär. Klassisk falcon fatöl blandat med några standard sorter. Helt ok.

Allt som allt får "Olles" 3/5 Fatöl.
Sjukt dålig personal dock, ointresserad och inte alls serviceminded.
Inget fel på maten egentligen, de levererar det man kan förvänta sig men jag har varit där alldeles för många gånger med olika kollegor och bekanta och tyvärr är slutsatsen densamma. Trist attityd.

Däremot som uteställe är det säkert bra.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Erwynn »

Trollet wrote:
erwyn wrote:Visar väl vägen och recenserar O'Learys då.

Trevlig krog, bra mat, bra service och visar alltid hockeyn och annan viktig sport..!
Krogen drar ofta mycket folk Fredag såväl som Lördag och är ett säkert kort för oss yngre i schtaan.
Utbudet av öl är väl sisådär. Klassisk falcon fatöl blandat med några standard sorter. Helt ok.

Allt som allt får "Olles" 3/5 Fatöl.
Sjukt dålig personal dock, ointresserad och inte alls serviceminded.
Inget fel på maten egentligen, de levererar det man kan förvänta sig men jag har varit där alldeles för många gånger med olika kollegor och bekanta och tyvärr är slutsatsen densamma. Trist attityd.

Däremot som uteställe är det säkert bra.
Känner några av dom yngre som jobbar där, kanske därför man uppskattar servicen! Jaja, in i rampljuset med nya recensenter!
Hata allt.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by tazman »

Trollet wrote:
erwyn wrote:Visar väl vägen och recenserar O'Learys då.

Trevlig krog, bra mat, bra service och visar alltid hockeyn och annan viktig sport..!
Krogen drar ofta mycket folk Fredag såväl som Lördag och är ett säkert kort för oss yngre i schtaan.
Utbudet av öl är väl sisådär. Klassisk falcon fatöl blandat med några standard sorter. Helt ok.

Allt som allt får "Olles" 3/5 Fatöl.
Sjukt dålig personal dock, ointresserad och inte alls serviceminded.
Inget fel på maten egentligen, de levererar det man kan förvänta sig men jag har varit där alldeles för många gånger med olika kollegor och bekanta och tyvärr är slutsatsen densamma. Trist attityd.

Däremot som uteställe är det säkert bra.
Vet inte hur det är där idag, men var i Staan för några år sedan och skulle vi gå ner till Olearys för att titta på den tidiga PL-matchen (börjar 13:45). Glad i vågen traskade jag och svärfar dit efter någon timmes shopping, vi fick då blank nej vid dörren då föreståndaren informerad oss att de inte öppnade förrän klockan 14:00 och därför så fick vi snällt stå och vänta utanför och missa de första 15 minuter av fotbollsmatchen.

Riktigt dålig service och vi gick istället hem och såg matchen på hemmaplan istället med en kall Arboga.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
perra
Posts: 32
Joined: 16 Jun 2011, 00:20

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by perra »

robzon wrote:Riktigt nice, bästa stället i stan.
Det är samma i lule, helt klart bästa stället med fyrtioelva ölsorter och fantastik inredning som en engelsk pub ungefär.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Ante »

Alltså, nu reder vi ut det här. Det "nya" sushiplacet i stan. Kommer inte ihåg vad det heter? Är det bra eller anus? Har hört delade åsikter om det.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Trollet »

Ante wrote:Alltså, nu reder vi ut det här. Det "nya" sushiplacet i stan. Kommer inte ihåg vad det heter? Är det bra eller anus? Har hört delade åsikter om det.
Heter bara Sushi Bar tror jag.
Mil bättre än Wok 'n Roll, dock lite för små bitar för min smak. :oops:

Vet inte om de tar kort numera men senast jag var där gjorde de inte det. Sen kan det vara språksvårigheter med några i personalen men det får nog sorteras in i kategorin "inte jätteviktigt".
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Talbot25 »

En sushibar i Skellefteå ja tiderna förändras! Hur ser menyn ut finns det mer japansk mat som miso-soppa och sashimi där? Och hur är råvarorna, använder de färsk fisk eller har det legat i en frys alldeles för länge?
Tyvärr kan jag redan nu döma ut idén fast att jag inte har besökt syltan.
De flesta gillar sushi men det är få som väljer att köpa det och de som köper sushi gör det högst någon gång per år.
Och om det är en familj eller ett sällskap som väljer att gå ut och äta så väljer de en restaurang med större utbud så att det finns något för alla.
Sen ska man inte sticka under stol med att sushi är lite av en prettorätt, det största klientelet av sushiätare arbetar nog inte på ”Boas bygg” direkt.
Men det största problemet är läget, i själva restaurangen ryms det väl kanske 10 personer och take-away möjligheterna är ju inte alls bra då det är bökigt och dåligt med p-platser i närheten.
Sen så har det varit hög omsättning på tidigare näringsutövare som hållit till i den där lilla lokalen.

Vad gäller andra restauranger och besök där så har jag legat lite i träda.

Pizzeria Viking tappar 2 colbybollar från min tidigare lista och anledningen är:
Höjt priset på calzone magnum från 80kr till 100kr, men utan förbättringar på pizzan.
Tagit bort all västerbottensost, var egentligen ganska väntat då det blivit mindre och mindre VB-ost för varje år.
Den där hundringen man betalar för pizzan åker rätt ner i den öppna kassaapparaten, och då man ber om kvitto så får man en arg blick tillbaka.
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by EuphoniC »

Bishops vad kanon! Toppenstämning på alla sätt och vis. Köpte Fish and Chips och det var gott, krispigt panerad fisk, härligt knapriga pommes. Massor med gott att dricka. En axel ur led och ett nyckelben som pekade åt all väders väg innan jag kom hem fick jag på köpet :D = 5/5p
/Jonas
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Trollet »

Talbot25 wrote:En sushibar i Skellefteå ja tiderna förändras! Hur ser menyn ut finns det mer japansk mat som miso-soppa och sashimi där? Och hur är råvarorna, använder de färsk fisk eller har det legat i en frys alldeles för länge?
Tyvärr kan jag redan nu döma ut idén fast att jag inte har besökt syltan.
De flesta gillar sushi men det är få som väljer att köpa det och de som köper sushi gör det högst någon gång per år.
Och om det är en familj eller ett sällskap som väljer att gå ut och äta så väljer de en restaurang med större utbud så att det finns något för alla.
Sen ska man inte sticka under stol med att sushi är lite av en prettorätt, det största klientelet av sushiätare arbetar nog inte på ”Boas bygg” direkt.
Men det största problemet är läget, i själva restaurangen ryms det väl kanske 10 personer och take-away möjligheterna är ju inte alls bra då det är bökigt och dåligt med p-platser i närheten.
Sen så har det varit hög omsättning på tidigare näringsutövare som hållit till i den där lilla lokalen.

Vad gäller andra restauranger och besök där så har jag legat lite i träda.

Pizzeria Viking tappar 2 colbybollar från min tidigare lista och anledningen är:
Höjt priset på calzone magnum från 80kr till 100kr, men utan förbättringar på pizzan.
Tagit bort all västerbottensost, var egentligen ganska väntat då det blivit mindre och mindre VB-ost för varje år.
Den där hundringen man betalar för pizzan åker rätt ner i den öppna kassaapparaten, och då man ber om kvitto så får man en arg blick tillbaka.
Standard-sushihak helt enkelt, miso finns, sashimi tror jag inte de har. Att fisken har varit fryst behöver du väl nästan inte ens fråga om? Det är nästan alltid fryst fisk på sushiställen, även finare, och här uppe finns ju inte ens möjligheten till färsk fisk av de sorter de har?

Viking har gått ner sig så IN-I-HELVETE. Var dit i måndags och det var sämst någonsin där. Tänkte på det med kassaapparaten också, öppen och 100 kr in, 20 kr ut utan inslag. Skitställe.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Talbot25 »

Trollet wrote:
Talbot25 wrote:En sushibar i Skellefteå ja tiderna förändras! Hur ser menyn ut finns det mer japansk mat som miso-soppa och sashimi där? Och hur är råvarorna, använder de färsk fisk eller har det legat i en frys alldeles för länge?
Tyvärr kan jag redan nu döma ut idén fast att jag inte har besökt syltan.
De flesta gillar sushi men det är få som väljer att köpa det och de som köper sushi gör det högst någon gång per år.
Och om det är en familj eller ett sällskap som väljer att gå ut och äta så väljer de en restaurang med större utbud så att det finns något för alla.
Sen ska man inte sticka under stol med att sushi är lite av en prettorätt, det största klientelet av sushiätare arbetar nog inte på ”Boas bygg” direkt.
Men det största problemet är läget, i själva restaurangen ryms det väl kanske 10 personer och take-away möjligheterna är ju inte alls bra då det är bökigt och dåligt med p-platser i närheten.
Sen så har det varit hög omsättning på tidigare näringsutövare som hållit till i den där lilla lokalen.

Vad gäller andra restauranger och besök där så har jag legat lite i träda.

Pizzeria Viking tappar 2 colbybollar från min tidigare lista och anledningen är:
Höjt priset på calzone magnum från 80kr till 100kr, men utan förbättringar på pizzan.
Tagit bort all västerbottensost, var egentligen ganska väntat då det blivit mindre och mindre VB-ost för varje år.
Den där hundringen man betalar för pizzan åker rätt ner i den öppna kassaapparaten, och då man ber om kvitto så får man en arg blick tillbaka.
Standard-sushihak helt enkelt, miso finns, sashimi tror jag inte de har. Att fisken har varit fryst behöver du väl nästan inte ens fråga om? Det är nästan alltid fryst fisk på sushiställen, även finare, och här uppe finns ju inte ens möjligheten till färsk fisk av de sorter de har?

Viking har gått ner sig så IN-I-HELVETE. Var dit i måndags och det var sämst någonsin där. Tänkte på det med kassaapparaten också, öppen och 100 kr in, 20 kr ut utan inslag. Skitställe.
Färsk odlad lax går väl att få tag på under nästan hela året, men det blir lite svårare med att få hit färsk krabba och tonfisk. Eller allt går väl, men det kostar nog mer än vad det smakar.

Ja jävligt synd, kanske beror i att han har köpt ett nytt hus för 2,5 miljoner som han håller på att renovera.
Hur är det med viking på stan då är den också på dekis?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Trollet »

Dessutom har Buffys stängt på måndagar (kanske helt, jag vet inte).
FML
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Ante »

Har inte alls märkt av att Viking skulle blivit sämre. Helt fel i mina ögon!
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Trollet »

Ante wrote:Har inte alls märkt av att Viking skulle blivit sämre. Helt fel i mina ögon!
Osten, Ante. Äter du inte ost?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by arsenal »

Säger bara Kungsgrillen,,bästa stället i hela Skellefteå,,godaste kebabtallrik,,väldigt goda pizzor,,allt är bra,,,sen får man välja själv vilka grönsaker och vilken sås man vill,,jätte bra mat!!! 10 av 10 i betyg
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Jeloin »

arsenal wrote:Säger bara Kungsgrillen,,bästa stället i hela Skellefteå,,godaste kebabtallrik,,väldigt goda pizzor,,allt är bra,,,sen får man välja själv vilka grönsaker och vilken sås man vill,,jätte bra mat!!! 10 av 10 i betyg
Tss... du smörar bara för att brorsan din jobbar där ;)
Nä men dom har faktiskt riktigt bra mat, kan dock ta lång tid ibland att få sitt käk
Framåt kamrater!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Skidrow »

Kungsgrillen har god kebabtallrik dock lite för dyr med tanke på vad du får och jag var tvungen att fara dit 3gånger före jag fick en, slut kebab kött vill inte ta fram mer idag...
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Trollet »

KG är riktigt bra, jag tycker lite synd om dem på matchdagar för att de inte har fler gäster. Brukar äta där runt 17.30-18.00 och det har nog aldrig varit fler än fem gäster där samtidigt under den tiden.
Grymt god kebab och bra urval på sås- och grönsaksfronten. Litet minus för att, som Skidrow säger, det ofta är slut på olika grejer. Tre stabila troll av fem möjliga.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Ante »

Trollet wrote:
Ante wrote:Har inte alls märkt av att Viking skulle blivit sämre. Helt fel i mina ögon!
Osten, Ante. Äter du inte ost?
Öhh, kul kille... Joo, vad är felet på den?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Trollet »

Ante wrote:
Trollet wrote:
Ante wrote:Har inte alls märkt av att Viking skulle blivit sämre. Helt fel i mina ögon!
Osten, Ante. Äter du inte ost?
Öhh, kul kille... Joo, vad är felet på den?
Det är ingen WB längre.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Talbot25 »

Kungsgrillen har väl legat ute till försäljning i några månader så risken att den försvinner är väl ganska stor.
Såg att glassbaren i bersan också håller på att försvinna.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Trollet »

Va? Inte glassen i Bergsbyn, det får inte vara sant.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Sed
Posts: 1613
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Sed »

Trollet wrote:Va? Inte glassen i Bergsbyn, det får inte vara sant.
http://www.blocket.se/vasterbotten/Berg ... m?ca=2&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Du får väl köpa den och sälja glass resten av livet...
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Talbot25 »

Riktigt trist faktiskt! Det var ett trevligt sommarnöje att köra dit och kika på alla tjejer som åt glass, ibland köpte man en själv också :)
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by EuphoniC »

Förhoppningsvis och förmodligen så fortsätter glassarna att vara vad dem är, det är ju det enda som får folk att handla där. Blir de snåla och drar ned på storleken, även om man kanske inte äter upp, så är det nog kört.
/Jonas
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Trollet »

EuphoniC wrote:Förhoppningsvis och förmodligen så fortsätter glassarna att vara vad dem är, det är ju det enda som får folk att handla där. Blir de snåla och drar ned på storleken, även om man kanske inte äter upp, så är det nog kört.
Nu känns det lite bättre. Kram.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Talbot25 »

Snart börjar gourmandernas favoritmånad med myckna julbord och julmat. Jag gjorde en snabbsökning och det är väl stiftsgården och nordanågården som verkar någorlunda.
Vad har ni för erfarenheter ifrån dessa två ställen, eller ska jag satsa på något helt annat?
Stiftsgården har visst ett exklusivare julbord utöver det vanliga, hur skiljer det sig från originalet?

Sen restauranger som serverar bra jultallrikar i centrum, om det nu finns.
Restaurang kitchen, Ohlanders och alla restauranger som har pizza på menyn går bort.

Sen kan jag ta tipsa om ”Bistro Le Garage” i Umeå, har inte ätit julbord där men A la carté-menyn är mycket bra.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Ante »

Tycker Nordanå håller bra klass. Det bästa julbordet jag ätit i stan i vart fall. Men kanske inget riktigt toppbetyg ändå. Sen tycker jag lokalen känns vädligt liten då det är fullbokat.
Post Reply