Restauranger och Pubar i Skellefteå

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Chippen »

Wolfman wrote: Jag och en kompis var där och skulle boka bord för dryg ett år sedan till premiärmatchen mot Färjestad där North Power abonnerat ett antal platser. Jag möts av en kille i bakvänd keps (bara där anar man oråd) och framför min önskan att boka ett bord för fyra i North Powers namn. Som svar får jag: "Alltså, det här var jävlit dåligt grabbar! Det ska ju vara någon som ska ringa och säga hur många ni blir från North Power. Nu har det kommit en massa bokningar från olika håll". Jaha?! Det är väl fan ditt jobb att ta emot bokningar?

Detta är bara ett i raden av exempel jag har om Allstars och dess personal.

Börjar undra om det krävs asperger för att jobba där? För personalen är varken service minded, kunniga, trevliga eller flexibla.
Alltså, på ett sätt kan jag faktiskt förstå den som tog emot bokning på AllStars, speciellt om det har kommit in bokningar i samma namn tidigare, och kanske efteråt oxå.

Det är ju grymt mycket enklare om bokningar i samma namn kommer på en gång, istället för att det ska bokas lite här och där. Restaurangen får bättre möjlighet till att kunna placera alla tillsammans och en mera överskådlig bokningslista. Så, ja jag kan hålla med han som tog emot er att det borde kommit in en samlingsbokning, men han kunde ha uttryckt sig på ett annat sätt. Dock så säger jag inget emot att de är lite okunnig personal och lite dålig service på AllStars.

Sedan undrar jag över en annan sak.
Kort fakta: Fotbollslaget jade lagfest, vi har några som var under 23 år (3 st tror jag det var), som är åldersgränsen på AllStars, men de är över 20. Jag ringer och kollar om det är oki om vi är ett sällskap på 16 pers som kommer, varav 3 är under 23,men över 20.

Jag får ett nej, med motiveringen: "vi har åkt på så många nitar med med personer som är över 18 år, men som inte har åldern inne för att komma in egentligen"
Kan någon förklara det?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Bobby »

Chippen skrev:
Sedan undrar jag över en annan sak.
Kort fakta: Fotbollslaget jade lagfest, vi har några som var under 23 år (3 st tror jag det var), som är åldersgränsen på AllStars, men de är över 20. Jag ringer och kollar om det är oki om vi är ett sällskap på 16 pers som kommer, varav 3 är under 23,men över 20.

Jag får ett nej, med motiveringen: "vi har åkt på så många nitar med med personer som är över 18 år, men som inte har åldern inne för att komma in egentligen"
Kan någon förklara det?


Åldersgränsen på Allstar är väl alltid 20?
Dä ä bra Mikalsån!
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Trollet »

Bob Sacamano wrote:Chippen skrev:
Sedan undrar jag över en annan sak.
Kort fakta: Fotbollslaget jade lagfest, vi har några som var under 23 år (3 st tror jag det var), som är åldersgränsen på AllStars, men de är över 20. Jag ringer och kollar om det är oki om vi är ett sällskap på 16 pers som kommer, varav 3 är under 23,men över 20.

Jag får ett nej, med motiveringen: "vi har åkt på så många nitar med med personer som är över 18 år, men som inte har åldern inne för att komma in egentligen"
Kan någon förklara det?


Åldersgränsen på Allstar är väl alltid 20?
Trodde jag också. Det som beskrivs här: http://www.allstarbar.se/Default.aspx?ArticleID=121" onclick="window.open(this.href);return false; känner jag inte riktigt igen mig i kan jag ju säga :)
Sen är det dessutom inte olagligt att släppa in en 19-åring heller om det skulle vara så. I slutändan en fråga för Allstar själva och ingen annan.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Chippen »

Hm..vänta nu lite här...vad fan...jag har skrivit fel ålder i all hast.
Var tvungen att göra en noggran check på vilken ålder de som inte kom in hade, och ja...ni har naturligtvis rätt. :-)

De är under 20 år, men över 18 år. I övrigt så stämmer det jag skrev,. Vi blev nobbade med motiveringen som vi skrev.

Aja, i vilket fall så finns det ju bara två sportbarer att välja på och Olearys är fan ännu värre än AllStars måste jag säga.
Ogillar deras sätt att behandla gäster, deras garderobsavgift från klockan 15 och deras totalt inkompetenta personal när det gäller drinkar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by EuphoniC »

Just kommit tillbaka från årets julbord på Medlefors. Vi käkade där även förra året och det mesta för att inte säga allt kändes igen. Varför ändra på ett vinnande koncept? Saffrans-/tomat-/olivpajen var dock inte lika god som förra året men resten var kanon! Sjukt mätt just nu :) Blir inte sämre av att det är rätt fint där och en brasa sprakandes med doft av lite rök som möter en när man kommer in. Måste bli en = 5 i år igen.
/Jonas
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by 374 »

Jag har nu varit och testat Bryggargatans bistro och det var mycket bra. Helt klart den bästa restaurangen i stan och då har inte gourmetrestaurangen öppnat än.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Trollet »

374 wrote:Jag har nu varit och testat Bryggargatans bistro och det var mycket bra. Helt klart den bästa restaurangen i stan och då har inte gourmetrestaurangen öppnat än.
Kul att fler uppskattar stället, det lyfter hela restaurangstan många nivåer.
Vad åts?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by 374 »

Ankbröst och ckokladfondant till efterrätt.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Trollet »

374 wrote:Ankbröst och ckokladfondant till efterrätt.
Testat båda. Ankan var nog så bra den går att göra, en stark fyra men inget megalyft ändå. Plus till den varma potatissalladen som verkligen var god.
Fondanten var ingenting mindre än grymt bra, väldigt liten men så mycket chokladsmak att det räckte.

Tips: testa deras musslor och Boeuf Bourgignon, herregud så gott.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by svartgulsubkultur »

Funderar på att ge bort en middag där, vad är lämplig kostnad för två pers?
1000 spänn?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by EuphoniC »

Du har ju menyn här, på 500.-/pers så kan du välja nästan helt fritt en trerätters exkl. dricka :)

http://www.bryggargatan.se/bistro/mat/" onclick="window.open(this.href);return false;
/Jonas
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by svartgulsubkultur »

EuphoniC wrote:Du har ju menyn här, på 500.-/pers så kan du välja nästan helt fritt en trerätters exkl. dricka :)

http://www.bryggargatan.se/bistro/mat/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tack för det :)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by 374 »

Trollet wrote:
374 wrote:Ankbröst och ckokladfondant till efterrätt.
Testat båda. Ankan var nog så bra den går att göra, en stark fyra men inget megalyft ändå. Plus till den varma potatissalladen som verkligen var god.
Fondanten var ingenting mindre än grymt bra, väldigt liten men så mycket chokladsmak att det räckte.

Tips: testa deras musslor och Boeuf Bourgignon, herregud så gott.
Gillar inte musslor något vidare så tror jag skippar dem. Det övriga på menyn lär jag dock prova, särskilt råbiffen tycker jag verkar intressant.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Trollet »

svartgulsubkultur wrote:Funderar på att ge bort en middag där, vad är lämplig kostnad för två pers?
1000 spänn?
De har alltid en trerätters för 350 kr också. Olika varje dag.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by EuphoniC »

Någon som vet vad det kommer att kosta att käka en 7-rätters nu när de öppnar restaurangen? Ser de har 1/2 priset på just 7-rätters under de första dagarna, men det lär väl vara fullbokat redan...
/Jonas
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by 374 »

På matfesten senast kostade det 890 kr. Sen tillkommer 5-600 för tillhörande vinmeny ( som man förvisso inte behöver ta om man inte vill.
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by EuphoniC »

Klart man måste ;)
/Jonas
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Trollet »

595 - 740 - 890 för 3-5-7 rätter.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by EuphoniC »

Tackar :) det var fullsatt premiärdagarna dock så det får bli en annan gång när hysterin har lagt sig lite.
/Jonas
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Lubbe »

Köpte ett presentkort på Bryggargatan idag. Det var numrerat #616. Dom har alltså sålt jävulskt bra med presentkort, troligen mestadels julklappar. Risk för väldigt hög beläggning framöver alltså, i synnerhet helgkvällar.

Surrade med en av islänningarna som visade mig runt i den ännu icke öppnade restaurangdelen. Medan det är franskt stuk på bistron så blir det en inriktning på nordiska råvaror i den exklusivare delen, med bl.a. rätter baserade fisk & ishavsräkor från Island. Killen var f.ö. hur trevlig som helst. Nu har jag inte käkat där ännu, men det känns som att nischen 'exklusiv restaurang' har saknats i stan. Kan nog bli riktigt bra.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by svartgulsubkultur »

Plus också för den sköna konst som hängde där.
Vem är konstnären?
Kan det vara en pitetjej vid namn Mendiant?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Talbot25 »

Hörde idag att en bonde har köpt bergsbykiosken. Har en kompis som blev erbjuden att komma och provsmaka mjukglass, men han avböjde av någon okänd anledning.
Så vi får hoppas att de fortsätter med sin gamla storlek på strutarna :)
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Lubbe »

Talbot25 wrote:Hörde idag att en bonde har köpt bergsbykiosken. Har en kompis som blev erbjuden att komma och provsmaka mjukglass, men han avböjde av någon okänd anledning.
Så vi får hoppas att de fortsätter med sin gamla storlek på strutarna :)
En bonde?

Jag hörde för nån månad sen att de gamla ägarna till huset/kiosken hade starka önskemål om att spekulanter till att köpa huset också skulle ta över kioskverksamheten. Får se hur det blir.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Rampa »

svartgulsubkultur wrote:Plus också för den sköna konst som hängde där.
Vem är konstnären?
Kan det vara en pitetjej vid namn Mendiant?
Amanda Mendiant,fransyska som av någon anledning hamnat i Piteå där hon bedriver sin verksamhet.
Har inte sett nämnda konst, men jämför med följande.
http://www.amandamendiant.com/site.php? ... 0&o=15&a=1" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by svartgulsubkultur »

Rampa wrote:
svartgulsubkultur wrote:Plus också för den sköna konst som hängde där.
Vem är konstnären?
Kan det vara en pitetjej vid namn Mendiant?
Amanda Mendiant,fransyska som av någon anledning hamnat i Piteå där hon bedriver sin verksamhet.
Har inte sett nämnda konst, men jämför med följande.
http://www.amandamendiant.com/site.php? ... 0&o=15&a=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Stilen såg väldigt Mendiantisk ut, hon är gift med Jonas Berglund, grundare och ägare av Stale, så man har sett en och annan Mendiant-tavla i sin ungdom.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Talbot25 »

Rampa wrote:
svartgulsubkultur wrote:Plus också för den sköna konst som hängde där.
Vem är konstnären?
Kan det vara en pitetjej vid namn Mendiant?
Amanda Mendiant,fransyska som av någon anledning hamnat i Piteå där hon bedriver sin verksamhet.
Har inte sett nämnda konst, men jämför med följande.
http://www.amandamendiant.com/site.php? ... 0&o=15&a=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag förstår hur de tänker modern restaurang med modern konst. Men fransyskans bilder föll mig inte i smaken
de flesta alster var rätt så platta och meningslösa.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by svartgulsubkultur »

http://www.amandamendiant.com/site.php?s=exhibitions" onclick="window.open(this.href);return false;
"Bryggargatan / Piteå, Sweden. 2007-08"

Hon hade alltså en utställning på restaurangen i Piteå så det känns ju ytterst saannolikt att det är de tavlorna som hängt med till Skell.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Talbot25 »

Ser att Viking säljer ut det mesta av köksinventarierna, ska de renovera eller ska de göra alla en tjänst och bomma igen?

http://www.blocket.se/vasterbotten/Rest ... m?ca=2&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by fwd »

Fan en kebabgrill skulle man ju haft...
Charter Division
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Restauranger och Pubar i Skellefteå

Post by Trollet »

Talbot25 wrote:Ser att Viking säljer ut det mesta av köksinventarierna, ska de renovera eller ska de göra alla en tjänst och bomma igen?

http://www.blocket.se/vasterbotten/Rest ... m?ca=2&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Häpnar varje gång över sådana annonser. Varför inte ta fem, nej tre, nej två minuter och korrläsa eländet?
Battenbad? Spiss? restursng stolar?! Menykylt?!?!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Post Reply