Silly Season 22/23

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

pudebe
Posts: 1
Joined: 08 Aug 2012, 16:32

Re: Silly Season 22/23

Post by pudebe »

marre wrote: 07 Jan 2023, 23:44 Kommer aldrig hända,Forre gillar inte att jobba.
Låter orättvist! Att inte skrika om allt i massmedia är INTE detsamma som inte att jobba hårt.
Tror tvärtom att vi har en av de mer seriösa sportcheferna.....
henkenorth12
Posts: 70
Joined: 25 Apr 2012, 21:57

Re: Silly Season 22/23

Post by henkenorth12 »

"Forre gillar inte att jobba"
??????
Den mest föraktfulla kommentaren man har läst.

Men eftersom de skrevs på detta forum så är man inte jätteförvånad.
User avatar
Oliman
Posts: 344
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Silly Season 22/23

Post by Oliman »

marre wrote: 07 Jan 2023, 23:44 Kommer aldrig hända,Forre gillar inte att jobba.
Hjälp!
User avatar
Oliman
Posts: 344
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Silly Season 22/23

Post by Oliman »

Frantisek Pospisil wrote: 07 Jan 2023, 13:12 Inte förlänga med Jonsson?
Ja, herre Gud vilka fabler.
Finns säkert folk som vill ha kontrakt med en 39årig Bellemare åsså.
Håller med 1 av 2.

Galet snack om att inte förlänga med Jonsson, det är som om vissa nästan anstränger sig för att ha fel.

Gällande Bellemare så skriker jag JA TACK!
En spelare som överträffat förväntningarna under i princip alla säsonger han spelat i sitt liv. En spelare som är vältränad och användbar på samtliga forwarsplatser. Hans attityd och erfarenhet skulle vara guld värd.

Han spelade i stanley cup final i våras och handplockades till regerande mästarna inför den säsongen. Klockade alltid extra mycket tid i slutet på matcherna när allt skulle avgöras.

Men jo, åldern är ju ett faktum. Men skulle vi tacka nej till honom inför nästa säsong så känns det som ett lika stort misstag som det hade varit ifall vi skippat Jocke Lindström denna säsongen. Kvalitet och klubbhjärta håller fler säsonger än vanliga spelare.
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 22/23

Post by Empress »

Oliman wrote: 09 Jan 2023, 16:09
Frantisek Pospisil wrote: 07 Jan 2023, 13:12 Inte förlänga med Jonsson?
Ja, herre Gud vilka fabler.
Finns säkert folk som vill ha kontrakt med en 39årig Bellemare åsså.
Håller med 1 av 2.

Galet snack om att inte förlänga med Jonsson, det är som om vissa nästan anstränger sig för att ha fel.

Gällande Bellemare så skriker jag JA TACK!
En spelare som överträffat förväntningarna under i princip alla säsonger han spelat i sitt liv. En spelare som är vältränad och användbar på samtliga forwarsplatser. Hans attityd och erfarenhet skulle vara guld värd.

Han spelade i stanley cup final i våras och handplockades till regerande mästarna inför den säsongen. Klockade alltid extra mycket tid i slutet på matcherna när allt skulle avgöras.

Men jo, åldern är ju ett faktum. Men skulle vi tacka nej till honom inför nästa säsong så känns det som ett lika stort misstag som det hade varit ifall vi skippat Jocke Lindström denna säsongen. Kvalitet och klubbhjärta håller fler säsonger än vanliga spelare.
Har scrollat bak i tråden, det ends jag finner är att någon (jag incl) skulle hellre ta Winge än JJ om man var tvungen göra det valet. Jag tar även hellre Ogge än JJ om man nu var tvungen välja. Kan man förlänga med Winge, behålla JJ samt värva Ogge så vore det jackpott (i kombo med Pär L).
Men det kanske AIK inte har råd med även om Jocke kanske gör sin sista säsong.
Sedan har vi Linus kvar som center i fjärde.
Frantisek Pospisil
Posts: 1370
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 22/23

Post by Frantisek Pospisil »

Men jag vet inte hur snacket o JJ ens uppkommit. Han har ju kontrakt till 23/34. Menar ni att han ska sparkas?
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 22/23

Post by Empress »

Frantisek Pospisil wrote: 09 Jan 2023, 20:01 Men jag vet inte hur snacket o JJ ens uppkommit. Han har ju kontrakt till 23/34. Menar ni att han ska sparkas?
Nä vet faktiskt inte var allt kom ifrån…
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 22/23

Post by p-play »

marre wrote: 07 Jan 2023, 23:44 Kommer aldrig hända,Forre gillar inte att jobba.
Han är garanterat den i klubben som lägger ned flest timmar.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 22/23

Post by marre »

Ligger väl på hälften av vad Lasse jobbade.Backen? Har väl gått en 6 mån nu….
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 22/23

Post by Snuskhummern »

marre wrote: 09 Jan 2023, 21:31 Ligger väl på hälften av vad Lasse jobbade.Backen? Har väl gått en 6 mån nu….
Nu får du ju fan lägga av. Forre är den här klubbens kanske enskilt viktigaste person och förtjänar ingen kritik över det faktumet att AHL höjt sina löner, fler än väntat valt spel i KHL eller att Schweiziska ligan öppnat för betydligt fler platser för utlänningar. Alla sportchefer media pratar med säger att det är helt öde på marknaden. Men visst, Lasse kanske hade snutit ur en NHL-klassig power forward ur näsan.
Schillgard
Posts: 27
Joined: 08 Apr 2020, 08:25

Re: Silly Season 22/23

Post by Schillgard »

Nej ge oss en sportchef som lastar in panikvärvningar! Två förluster nu och till och med Dwight_Schrute är missnöjd med backspelet. Avgå alla!
User avatar
Miklosoft
Posts: 288
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Silly Season 22/23

Post by Miklosoft »

Vi ligger 2:a i tabellen med en match mindre spelad än 1:an och 3:an och en del klagar. :D
Håller med att vi kan vara för tunna i ett slutspel men vi är inte där än. Visst vill man ha ett konsekvent spel i varje match i 60 min men det är alltid ett lag på andra sidan som spelar olika beroende på lag.
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
henkenorth12
Posts: 70
Joined: 25 Apr 2012, 21:57

Re: Silly Season 22/23

Post by henkenorth12 »

Frantisek Pospisil wrote: 09 Jan 2023, 20:01 Men jag vet inte hur snacket o JJ ens uppkommit. Han har ju kontrakt till 23/34. Menar ni att han ska
Angående BEllemare
...
Är det smart att ta in en dyr spelare som i hockeyår är nära min ålder?
Nej!
henkenorth12
Posts: 70
Joined: 25 Apr 2012, 21:57

Re: Silly Season 22/23

Post by henkenorth12 »

Åsyftar de som pratar om Pierre EDoard Bellemare.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly Season 22/23

Post by Dwight_Shrute »

Schillgard wrote: 10 Jan 2023, 10:54 Nej ge oss en sportchef som lastar in panikvärvningar! Två förluster nu och till och med Dwight_Schrute är missnöjd med backspelet. Avgå alla!
Baby, allt är lättare med två konton.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 22/23

Post by Chippen »

Tror vi blir utan back iom skadan på Lindvall.
Har lite svårt att det kritiska behovet av en breddback oxå.
För att hitta en back som går bland de 4:a första känns svårt och dyrt. Tänker att det blir svårt att hålla Pellikka borta från SHL då JVM är över. Sedan är väl hoppet att Salomonsson ska komma tillbaka denna säsong. Redan där ligger Olsson lite pyrt till och ska vi då in med ännu en back?

Då ser jag hellre att man lägger fokus på att hitta en stabil målvakt istället.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 22/23

Post by nr86 »

Börjar sippra ut en del artiklar kring spelare med utgående avtal. Kuhnhackl idag och Söderström igår. För någon vecka sedan var det Wingerli och Sandberg. Undrar om någon av dessa stannar?
andreas22222
Posts: 1401
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Silly Season 22/23

Post by andreas22222 »

Det är svårt för SHL spelare som är nog bra för andra ligor att konkurrera med pengar. Då kronans värde redan tappat 30 % i värde mot dollarn. Å mera är på väg då världens riksbanker bestämt sig för offra allt för ett påhittat experiment med inflations mål på 2%. Ett mål det finns exakt noll vetenskapliga bevis för är hållbart.

Så att vi har bra junior verksamhet kommer vara väldigt avgörande för Skellefteås framtid.

Fortsätter ekonomin gå som den gör och fler problem framöver och väldigt få strategiska beslut tas av politiker för lösa dom.

Så tror jag SHL kommer tvingas tänka om och betydligt färre importer närmaste åren.
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 22/23

Post by Empress »

andreas22222 wrote: 11 Jan 2023, 15:36 Det är svårt för SHL spelare som är nog bra för andra ligor att konkurrera med pengar. Då kronans värde redan tappat 30 % i värde mot dollarn. Å mera är på väg då världens riksbanker bestämt sig för offra allt för ett påhittat experiment med inflations mål på 2%. Ett mål det finns exakt noll vetenskapliga bevis för är hållbart.

Så att vi har bra junior verksamhet kommer vara väldigt avgörande för Skellefteås framtid.

Fortsätter ekonomin gå som den gör och fler problem framöver och väldigt få strategiska beslut tas av politiker för lösa dom.

Så tror jag SHL kommer tvingas tänka om och betydligt färre importer närmaste åren.
Färre importer? Då kan Örebro, Växjö, Luleå, Leksand lägga ner direkt…
Frantisek Pospisil
Posts: 1370
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 22/23

Post by Frantisek Pospisil »

Varför inte slå Bud Holloway en pling.
41 poäng på 12 matcher är respekt.

Skojja ba.
Rollie
Posts: 2025
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 22/23

Post by Rollie »

Empress wrote: 11 Jan 2023, 18:39
andreas22222 wrote: 11 Jan 2023, 15:36 Det är svårt för SHL spelare som är nog bra för andra ligor att konkurrera med pengar. Då kronans värde redan tappat 30 % i värde mot dollarn. Å mera är på väg då världens riksbanker bestämt sig för offra allt för ett påhittat experiment med inflations mål på 2%. Ett mål det finns exakt noll vetenskapliga bevis för är hållbart.

Så att vi har bra junior verksamhet kommer vara väldigt avgörande för Skellefteås framtid.

Fortsätter ekonomin gå som den gör och fler problem framöver och väldigt få strategiska beslut tas av politiker för lösa dom.

Så tror jag SHL kommer tvingas tänka om och betydligt färre importer närmaste åren.
Färre importer? Då kan Örebro, Växjö, Luleå, Leksand lägga ner direkt…
Det vore ju underbart
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 22/23

Post by Chippen »

Empress wrote: 11 Jan 2023, 18:39
Färre importer? Då kan Örebro, Växjö, Luleå, Leksand lägga ner direkt…
Och vad i det ser du som ett problem?

På ett seriöst plan:
Om vi skulle tappa någon av Lindvall/Söderström av någon anledning så hoppas jag vi går hårt på Lindbom. Om nu DIF missar SHL.
Han vill till NHL och då Skellefteå ett bra alternativ. Mycket bättre än Rögle och FBK.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 22/23

Post by Empress »

Chippen wrote: 11 Jan 2023, 21:47
Empress wrote: 11 Jan 2023, 18:39
Färre importer? Då kan Örebro, Växjö, Luleå, Leksand lägga ner direkt…
Och vad i det ser du som ett problem?

På ett seriöst plan:
Om vi skulle tappa någon av Lindvall/Söderström av någon anledning så hoppas jag vi går hårt på Lindbom. Om nu DIF missar SHL.
Han vill till NHL och då Skellefteå ett bra alternativ. Mycket bättre än Rögle och FBK.
1) Ironi - men tror aldrig vi kommer se några regler/max antal utlänningar i SHL någonsin igen.
2) Efter Lindboms JVM lär han åka över till hösten. AHL typ.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 22/23

Post by Chippen »

Empress wrote: 11 Jan 2023, 22:56 1) Ironi - men tror aldrig vi kommer se några regler/max antal utlänningar i SHL någonsin igen.
2) Efter Lindboms JVM lär han åka över till hösten. AHL typ.
Jo, fattade ironin men ändå inga problem om de skulle få problem. Du vet när ironi möter livet 🤣

Inte så säker på att han åker över. Kanske får ett kontrakt ja, men inte mera.
Har för mig jag läst att han kommer stanna i Sverige ett år till, men det är ju lätt att säga det nu.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 22/23

Post by p-play »

nr86 wrote: 11 Jan 2023, 14:40 Börjar sippra ut en del artiklar kring spelare med utgående avtal. Kuhnhackl idag och Söderström igår. För någon vecka sedan var det Wingerli och Sandberg. Undrar om någon av dessa stannar?
Orsaken till att det hamnade tyska spelare i SHL under pandemin var att lagen i DEL inte hade samma förmånliga TV-avtal som SHL utan deras intäktssida var kraftigt beroende av matcheventen. Tyska landslagsspelare i DEL var åtminstone innan pandemin mycket välbetalda. Jag tror inte att Forsell vill betala de summor som K-hackl kan få i DEL så han blir nog inte kvar. Om man som vi har en begränsad budget så bör man satsa de stora pengarna på offensiva spetsspelare och sedan komplettera med billiga rollspelare och juniorer.
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 22/23

Post by Empress »

Chippen wrote: 12 Jan 2023, 07:45
Empress wrote: 11 Jan 2023, 22:56 1) Ironi - men tror aldrig vi kommer se några regler/max antal utlänningar i SHL någonsin igen.
2) Efter Lindboms JVM lär han åka över till hösten. AHL typ.
Jo, fattade ironin men ändå inga problem om de skulle få problem. Du vet när ironi möter livet 🤣

Inte så säker på att han åker över. Kanske får ett kontrakt ja, men inte mera.
Har för mig jag läst att han kommer stanna i Sverige ett år till, men det är ju lätt att säga det nu.
Ja vi får se.
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly Season 22/23

Post by dovienya »

Wilsby?
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 22/23

Post by marre »

Rykte?
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly Season 22/23

Post by dovienya »

Nejfan, öppen fråga. Men vi kanske kan starta ett rykte? ;)
Rollie
Posts: 2025
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 22/23

Post by Rollie »

Vi behöver inte värva spelartyper som vi har gott om, fysik och stake är det som behövs
Post Reply