Silly Season 22/23

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Humlannitton
Posts: 1513
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 22/23

Post by Humlannitton »

Jocko Homo wrote: 27 Apr 2022, 11:49 DEPPIGT med Anton Lindholm.

Klart det är otroligt mycket mer värt att ha en defensiv back från Varuträsk istället för att ha en från typ Oskarshamn eller vad det nu kan vara.

Samma som ifjol när Burström försvann.

Jag gillar tyvärr laget mindre som ett resultat av dom här besluten.
Exakt. Kopplingen till bygden är nästan ovärderlig.

Jag vill få hem ett gäng äkta skelleftekillar som dragit iväg till högre nivåer. Jag kan även tänka mig junisar från andra orter som spelat i såväl b-jun och a-jun och därmed assimilerats som Marklunds och Lundmarks.

Att sumpa Burström var surt. Sumpar vi Anton Lindholm är det surt. Och återigen, vad har hänt med juniorsidan? Varför verkar produktion avstannat?
valhall
Posts: 50
Joined: 15 Jun 2011, 21:19
Location: Umeå

Re: Silly Season 22/23

Post by valhall »

Känns som att spelarna pissar på den klubb som faktiskt gjort att de har hamnat där de är just nu!
Men som andra säger är klubbkänslan sekundär när det handlar om pengar, ändå så återkommer Anton och går till en annan klubb efter att ha fyllt sin kassa rejält efter det stöd och hjälp han fått genom åren i AIK!
Sen förväntas det av dessa legoknektar att AIK ska stå med öppna armar och ett fett kontrakt när karriären är nedåtgående!
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 22/23

Post by Gargamel »

valhall wrote: 27 Apr 2022, 12:10 Känns som att spelarna pissar på den klubb som faktiskt gjort att de har hamnat där de är just nu!
Men som andra säger är klubbkänslan sekundär när det handlar om pengar, ändå så återkommer Anton och går till en annan klubb efter att ha fyllt sin kassa rejält efter det stöd och hjälp han fått genom åren i AIK!
Sen förväntas det av dessa legoknektar att AIK ska stå med öppna armar och ett fett kontrakt när karriären är nedåtgående!
Välkommen till verkligheten.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 22/23

Post by VonCheese »

A.Lindholm blir en av SHLs bäst betalda backar i Leksand. Menar ni på riktigt att ni tycker han är värd det? Hemvändare i all ära men jag tycker Forre gör helt rätt. Är det nånstans krut ska läggas så är det på Lindberg!
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1629
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly Season 22/23

Post by Dwight_Shrute »

Man får onekligen hoppas att man satsat rätt här; vår backsida - och hela laget - behöver en spelare av Antons kaliber och typ..men absolut inte till några överpriser; vi har inte oändligt med resurser att surfa runt med. Om OL väljer någon annan klubb i Svedala blir jag orolig för vårt varumärke på riktigt. (Det är jag i och för sig redan, men av andra orsaker)

Vi får inse att vårt lag och klubben i stort har hamnat lite i ett vägskäl; vi vinner inte de viktiga matcherna längre. Publiksiffrorna är inte jättebra. Ekonomin har stannat av. Vi behöver uppgradera oss och hitta en ny väg framåt.
User avatar
Odgers
Posts: 39
Joined: 11 May 2020, 11:25

Re: Silly Season 22/23

Post by Odgers »

Knappast värt att lägga ner för stora pengar på A Lindholm. Minns honom som rätt begränsad ändå. Däremot skulle jag gärna se M Lundberg i svartgult igen. Vet att många inte håller med mig, men där har vi en riktig pjäs. Kanske till ett hyfsat pris dessutom.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 22/23

Post by Chippen »

Men alltså? Går folk på riktigt och tycker det Aton Lindholm är så bra så att han ska bli en av SHL´s bäst betalda backar? Så himla mycket kan han inte ha utvecklas sedan han varit här. Visst så är han från bygden etc, men att att säga att t.ex han pissar på Klubben? Det blir ju ganska galet kan jag tycka och detta är verkligheten.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly Season 22/23

Post by king_louie »

Vi har Forre vid rodret så sitt lugnt i båten :-)
(erkänner dock att jag är lite orolig för backsidan, och hoppas också att de kan börja släppa någon bra nyhet snart...)
p-play
Posts: 6801
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 22/23

Post by p-play »

Bra av Lindholm att inte gå till någon av toppkonkurrenterna. Det hade varit tungt att se honom i Rögle eller Växjö. Sedan måste folk vakna till och inse att klubben inte har varit så bra skött de senaste 5-6 åren. I det inkluderas allt ifrån dåligt planerade och dyra bar- och restaurangbyggen till en undermålig marknadssida och en svag ekonomisk situation där man tvingats till många kortfristiga krediter får att ha kunna betala ut löner. Den sportsliga ledningen var också svag under ett par år, men där har man som tur var fått in en bra person med Forsell. Klubben har kanske inte varit misskött, men den har inte utvecklats utan stått stilla medan andra klubbar gått framåt. Jag anser också att klubbledningen mer eller mindre har mörkat situationen utgått från hur det har sett ut i årsredovisningarna och Norran har varken haft kompetensen, orken eller viljan att granska det. Det har dock sett bättre ut senaste året och man bytte väl också ekonomiansvarig. Det känns som att det kan bli bra på något års sikt om man får marknadssidan att fungera bättre.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 22/23

Post by krysset »

Folk är alltid oroliga på försäsongen.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 22/23

Post by svea_man »

A Lindholm i all ära men ska inte överbetala för defensiva backar med begränsad offensiv…
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 22/23

Post by svea_man »

Tar hellre Filip Roos 1 säsong till.
p-play
Posts: 6801
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 22/23

Post by p-play »

svea_man wrote: 27 Apr 2022, 14:07 A Lindholm i all ära men ska inte överbetala för defensiva backar med begränsad offensiv…
Och man skall heller inte överbetala för offensiva backar som till synes verkar sakna navigationsförmåga och åker runt och ramlar hela tiden ...
Jag har förståelse för alla parters beslut om Lindholm fått 250' per månad i Leksand, men innan man vet vad de har betalat så är det svårt att uttala sig med bestämdhet.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 22/23

Post by Snuskhummern »

Madhawk har ju gått ut med att han hör till de bäst betalda backarna i ligan. Om man vill hit honom för dom summorna så måste man ju kunna tacka nej till tex. Lindberg, Rundblad eller någon annan hemvändare ifall det blir aktuellt. Vi har en begränsad budget och kan inte betala exakt alla det dom kräver.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 22/23

Post by bsa »

Det beror väl hur mycket spelaren hunnit dra in. 5 AHL år och ett drygt halvår i KHL, då lär man behöva några goda år innan skridskorna hamnar på hyllan.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 22/23

Post by Empress »

Nr 7 skulle nog ensam dra ett par hundra extra besökare till SKA. Så trist med Anton, men att missa David vore surt!
Tompa
Posts: 523
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Silly Season 22/23

Post by Tompa »

Så är det när klubben har en svag ekonomi och en spelarbudget som troligen nu eller till nästa säsong ligger i bottenskiktet av SHL.
Se på Färjestad eller nu även Timrå som plockar hem hemvändare efter hemvändare, spelare som knappast spelar för något annat än marknadsmässiga löner.
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
Odgers
Posts: 39
Joined: 11 May 2020, 11:25

Re: Silly Season 22/23

Post by Odgers »

Tror nog att AIK redan har nog så många tunga kontrakt som Timrå, beroende på hur det blir med Pudas förstås.
FBK ska vi nog inte jämföra oss med...
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 22/23

Post by Snuskhummern »

Tompa wrote: 27 Apr 2022, 16:55 Så är det när klubben har en svag ekonomi och en spelarbudget som troligen nu eller till nästa säsong ligger i bottenskiktet av SHL.
Se på Färjestad eller nu även Timrå som plockar hem hemvändare efter hemvändare, spelare som knappast spelar för något annat än marknadsmässiga löner.
Timrå är ett dåligt exempel då man från utgångsläget (bortsett från Hanzl) var helt befriad från tunga löneposter, såsom Pettersson, Stenqvist och Lander. Man klarade uppenbarligen inte att locka kvar Rattie som såg större dollartecken i LHC.
Frantisek Pospisil
Posts: 1418
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 22/23

Post by Frantisek Pospisil »

2 intressanta backar lämnar sina lag.
Hasa i MoDo och Lyckåsen från Karlskoga.
p-play
Posts: 6801
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 22/23

Post by p-play »

Frantisek Pospisil wrote: 27 Apr 2022, 17:34 2 intressanta backar lämnar sina lag.
Hasa i MoDo och Lyckåsen från Karlskoga.
Hasa ryktas vara klar för Frölunda. Jag kan tänka mig att Lyckåsen hamnar i Gnaget eller åtminstone nära huvudstaden om inte Linköping tar tillbaka honom.
User avatar
pajala
Posts: 78
Joined: 22 Aug 2011, 20:28
Location: Norrland

Re: Silly Season 22/23

Post by pajala »

Blir Leksand för Anton.
Tompa
Posts: 523
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Silly Season 22/23

Post by Tompa »

Snuskhummern wrote: 27 Apr 2022, 17:26
Tompa wrote: 27 Apr 2022, 16:55 Så är det när klubben har en svag ekonomi och en spelarbudget som troligen nu eller till nästa säsong ligger i bottenskiktet av SHL.
Se på Färjestad eller nu även Timrå som plockar hem hemvändare efter hemvändare, spelare som knappast spelar för något annat än marknadsmässiga löner.
Timrå är ett dåligt exempel då man från utgångsläget (bortsett från Hanzl) var helt befriad från tunga löneposter, såsom Pettersson, Stenqvist och Lander. Man klarade uppenbarligen inte att locka kvar Rattie som såg större dollartecken i LHC.
Okej. Men Färjestad är ett relevant exempel, och det är där vi ska jämföra oss, vi ska vara ett av Sveriges bästa lag år efter år och då måste spelarbudgeten upp.
Winning isn't everything, it's the only thing
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 22/23

Post by Fdskebo »

Riktigt tråkigt att Anton inte hamnar hos oss, en bra och hård def back med lokal anknytning. Men jag har full förståelse för hans val.

För om jag var arbetslös och valde mellan 2 jobb med likartade arbetsuppgifter, men där det ena företaget (som förvisso varit mindre framgångsrikt de senaste åren) var villig att betala dubbla lönen så vore inte valet så jävla svårt.

Jag skulle nog rent av byta till värsta konkurrenten om de slantade upp nog mycket. Ja, till och med överväga att arbetspendla till Umeå (även om just den detaljen skulle vara svårsmält) 😂

Jag väljer att gratulera Anton till ett fett kontrakt och hoppas att han kostar en stor del av Leksands värvningsbudget.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 22/23

Post by nr86 »

Tompa wrote: 27 Apr 2022, 16:55 Så är det när klubben har en svag ekonomi och en spelarbudget som troligen nu eller till nästa säsong ligger i bottenskiktet av SHL.
Se på Färjestad eller nu även Timrå som plockar hem hemvändare efter hemvändare, spelare som knappast spelar för något annat än marknadsmässiga löner.
Håller med. Om det dessutom stämmer att han kommer vara en av shls bäst betalda backar drar jag öronen åt mig. En Pudas eller Lennström kan jag förstå men en defensiv back som Anton brukar INTE ligga lika högt.
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 22/23

Post by Gargamel »

nr86 wrote: 27 Apr 2022, 19:18
Tompa wrote: 27 Apr 2022, 16:55 Så är det när klubben har en svag ekonomi och en spelarbudget som troligen nu eller till nästa säsong ligger i bottenskiktet av SHL.
Se på Färjestad eller nu även Timrå som plockar hem hemvändare efter hemvändare, spelare som knappast spelar för något annat än marknadsmässiga löner.
Håller med. Om det dessutom stämmer att han kommer vara en av shls bäst betalda backar drar jag öronen åt mig. En Pudas eller Lennström kan jag förstå men en defensiv back som Anton brukar INTE ligga lika högt.
Nu behöver ju pengar läggas på en ersättare till Pudas. Det blir inte gratis.
Tompa
Posts: 523
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Silly Season 22/23

Post by Tompa »

Leksand ångar på, nu tar man även in Filip Cederqvist från Djurgården. Cederqvist hade passat bra in i AIK.
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1629
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly Season 22/23

Post by Dwight_Shrute »

..och som sagt, det här handlar inte bara om pengar. Det är hela organisationen som spelar in. Det är ändå förhållandevis små stålar i SHL, förutom för de *riktiga* topp-spelarna. Det viktigaste för de övriga är medelbetyget på organisationerna som vill ha dom. Vi var där, för några år sedan. Hade allt: publiktrycket, ledarskapet, träningen och framgångarna. Draget. En framåtrörelse på alla nivåer i organisationen. Alla spelare ville till oss (eller Frölunda).

Nu vete fan.

Det är som med det mesta annat; om man tappar greppet om en sak så följer "gärna" annat med och bäst vad det är så har man inget kvar.

Det är säkert jävulskt provocerande, men jag har sagt det förut: jag tror inte Pea och flera andra personer som varit med länge nu har varit rätt för oss i det läge vi varit de senaste kanske 7-8 åren. I mina okunniga ögon är han en makalös förvaltare och omhändertagare. Inte en utvecklare. Vi har behövt fler sådana.

Det i sig är inte så intressant här och nu - vi står där vi står och Israelsson ska ha all heder för det han uppnått och den han varit för oss.

Jag hoppas bara att det finns någon kraft centralt i klubben som kan ta tag i allt och driva det rätt igen; det är sorgligt att vi inte fått ut mer av våra framgångar. Med tanke på den dominant vi var under så jävla lång tid så borde vi haft större muskler på plats för framtiden.
Last edited by Dwight_Shrute on 27 Apr 2022, 20:30, edited 1 time in total.
p-play
Posts: 6801
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 22/23

Post by p-play »

Tompa wrote: 27 Apr 2022, 20:01 Leksand ångar på, nu tar man även in Filip Cederqvist från Djurgården. Cederqvist hade passat bra in i AIK.
Deras första tre kedjor kommer att vara ganska starka. Det är väl lite tur att att back- och målvaktssidan ser överkomlig ut.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 22/23

Post by GroovyEd »

Rykte!

Mrmadhawk som kommer med uppgifter om att Einar Emanuelsson kan vara på g hit. Känns lite svalt, minst sagt.
Post Reply