Silly Season 22/23

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
nr86
Posts: 5252
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Silly Season 22/23

Post by nr86 »

Jaha då kan vi stänga 21/22 för att gå vidare med 22/23!
Liksom förra året har vi en riktigt bra grund att stå inför starten av 22/23. MEN som vi alla erfarit kan allt omkullkastas efter VM spel och slutspel. Många kan vi tappa sent in på sommaren. Nu satt vi lugna i båten under de sista timmarna/dagarna inför deadline och jag hoppas Forsell/Lundqvist gjorde rätt. Vi har gått väldigt bra den här säsongen men vissa lag har vi haft väldigt svårt mot vilket ju är lite oroande.
Kommer Wingerli hem? Lindholm räknar jag in. Finns det en chans att vi får fler hemvändare? Kan Forsell fortsätta att fynda i allsvenskan?
Snart rätas en del frågetecken ut :D
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 22/23

Post by Snuskhummern »

Känslan är att åtminstone Johnson lär välja att lämna för KHL om han får chansen med tanke på hans tidigare löner. Någon som vet, om han utnyttjar sin klausul får vi nån pröjs då?
User avatar
nr86
Posts: 5252
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 22/23

Post by nr86 »

Tror också att utgången av den här säsongen kommer att bli avgörande för en del spelare. Skulle vi ta hem guldet lägger Jocke garanterat av. Johnsson drar till khl tex.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 22/23

Post by Chippen »

Linus Karlsdon lär dra till Vancouver. Hoppas Frödén kommer tillbaka.
Loibl ut, Wingerli in?
Lapla ut, Aho in?
Hawryluk ut, Sandberg kvar?
Mazarin ut, Oscar Lindberg in?

Dock ska man nog vara försiktig med att plocka i alldeles för många "hemvändare med hög status" på en gång. Bara kolla på FBK.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
persson82
Posts: 653
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 22/23

Post by persson82 »

Kanske fel tråd men..... hinner tyskarna och straus hem till lördagens match?
User avatar
nr86
Posts: 5252
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 22/23

Post by nr86 »

Lite märkligt ändå med Wikegårds intervju av Mascherin. Kanske helt normalt att AIK tar hand om förfarandet kring den allvarliga skada han har/haft och fixar bästa möjliga operation i Göteborg när han kanske inte ingår i framtidsplanerna. Han står i och för sig under kontrakt hos oss men jag trodde han återvänt till Nordamerika för att fixa operationen där. Vi får se vad som händer men en fit Mascherin vore mumma för alla lag.
Frantisek Pospisil
Posts: 1371
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 22/23

Post by Frantisek Pospisil »

Återigen kaos i södra förorten. Vallson hoppar av det sjunkande skeppet.
User avatar
sju-t
Posts: 266
Joined: 18 Jun 2011, 15:37

Re: Silly Season 22/23

Post by sju-t »

Vi kanske skulle plocka en till målvakt från University of Michigan?

https://hockeysverige.se/2022/02/21/eri ... edje-nolla.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 22/23

Post by p-play »

Frantisek Pospisil wrote: 21 Feb 2022, 06:29 Återigen kaos i södra förorten. Vallson hoppar av det sjunkande skeppet.
Det är kanske inte helt överraskande. Det här med spelstruktur har aldrig känts som hans starka sida. Björklöven har haft det svårt i matcher när de måste föra spelet. Det har inte gått jättebra för våra gamla tränare i nya klubbar (förutom de som just nu är i Rapperswil). Vi hade nog haft ännu mer framgång tidigare med bättre systemtaktiska tränare. Vi har blivit så otroligt mycket bättre den här säsongen både med och utan puck i mittzonen. Det är nästan så att man glömt hur det såg ut tidigare.
User avatar
nr86
Posts: 5252
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 22/23

Post by nr86 »

I spåren av Rysslands angrepp på Ukraina kan det bli massflykt av spelare från khl. Jag bara killgissar nu men jag har väldigt svårt att se hockey spelare alliera sig med Rysslands sätt att se på demokrati vilket jag tycker man gör om man väljer att tjäna sitt levebröd där. Money talks jag vet men även säkerhetsläget kan vara väldigt svajigt liksom ekonomi vilket ju också är avgörande.
Olja får de säkert svårt att exportera gissar jag.
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 22/23

Post by Empress »

nr86 wrote: 24 Feb 2022, 11:49 I spåren av Rysslands angrepp på Ukraina kan det bli massflykt av spelare från khl. Jag bara killgissar nu men jag har väldigt svårt att se hockey spelare alliera sig med Rysslands sätt att se på demokrati vilket jag tycker man gör om man väljer att tjäna sitt levebröd där. Money talks jag vet men även säkerhetsläget kan vara väldigt svajigt liksom ekonomi vilket ju också är avgörande.
Olja får de säkert svårt att exportera gissar jag.
Skulle vara intressant höra vad Alex Ovechin tycker om sin vän Putins anfall på Ukraina. Det skulle nog göra viss impact hemma i Moskva.
User avatar
Miklosoft
Posts: 288
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Silly Season 22/23

Post by Miklosoft »

Signa Jocke L på 10 år nu.. Han håller..
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Silly Season 22/23

Post by Ultron »

"Jocke är slut". Säg det nog många gånger så kanske nån får rätt nån gång.

Enormt glad över tre mål och två idiot-utvisningar från min favorit genom alla tider. Old School Jocke!
User avatar
Miklosoft
Posts: 288
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Silly Season 22/23

Post by Miklosoft »

Ultron wrote: 24 Feb 2022, 23:01 "Jocke är slut". Säg det nog många gånger så kanske nån får rätt nån gång.

Enormt glad över tre mål och två idiot-utvisningar från min favorit genom alla tider. Old School Jocke!
Han är en "Jimmie" nu på äldre dagar...
Han är bäst i slutet av säsongen
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
andreas22222
Posts: 1401
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Silly Season 22/23

Post by andreas22222 »

Lucas Wernblom Mora ser bra ut. Tjurig och envis som sin far.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Silly Season 22/23

Post by Ultron »

Empress wrote: 24 Feb 2022, 12:05 Skulle vara intressant höra vad Alex Ovechin tycker om sin vän Putins anfall på Ukraina. Det skulle nog göra viss impact hemma i Moskva.
Ur DN nu: "2017 startade han "Putins lag" och har länge stöttat den ryske presidenten, men nu har ishockeystjärnan Alexander Ovetjkin fått nog.

– Snälla, inget mer krig. Det spelar ingen roll vem som ligger i krig – Ryssland, Ukraina, olika länder – Jag tycker att vi lever i en värld, vi måste ha fred och en fantastisk värld, säger han enligt The Athletic."


Originalartikeln: https://theathletic.com/news/please-no- ... lTuf9dJ6m/
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 22/23

Post by Empress »

Undrar hur Oscar Lindberg känner sig? Lira kvar i Moskva under rådande onständigheter?
User avatar
TigerShark
Posts: 3749
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Silly Season 22/23

Post by TigerShark »

Ultron wrote: 25 Feb 2022, 23:36
Empress wrote: 24 Feb 2022, 12:05 Skulle vara intressant höra vad Alex Ovechin tycker om sin vän Putins anfall på Ukraina. Det skulle nog göra viss impact hemma i Moskva.
Ur DN nu: "2017 startade han "Putins lag" och har länge stöttat den ryske presidenten, men nu har ishockeystjärnan Alexander Ovetjkin fått nog.

– Snälla, inget mer krig. Det spelar ingen roll vem som ligger i krig – Ryssland, Ukraina, olika länder – Jag tycker att vi lever i en värld, vi måste ha fred och en fantastisk värld, säger han enligt The Athletic."


Originalartikeln: https://theathletic.com/news/please-no- ... lTuf9dJ6m/
"men nu har ishockeystjärnan fått nog" Ja vilken tur att han uttalar sig så kritiskt mot Putin's regim och verkligen visar vad han tycker. Man tappar en hel del respekt för Ovetjkin när han inte ens kan ta avstånd från Putin trots senaste tidens händelser.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 22/23

Post by p-play »

TigerShark wrote: 27 Feb 2022, 13:18
Ultron wrote: 25 Feb 2022, 23:36
Empress wrote: 24 Feb 2022, 12:05 Skulle vara intressant höra vad Alex Ovechin tycker om sin vän Putins anfall på Ukraina. Det skulle nog göra viss impact hemma i Moskva.
Ur DN nu: "2017 startade han "Putins lag" och har länge stöttat den ryske presidenten, men nu har ishockeystjärnan Alexander Ovetjkin fått nog.

– Snälla, inget mer krig. Det spelar ingen roll vem som ligger i krig – Ryssland, Ukraina, olika länder – Jag tycker att vi lever i en värld, vi måste ha fred och en fantastisk värld, säger han enligt The Athletic."


Originalartikeln: https://theathletic.com/news/please-no- ... lTuf9dJ6m/
"men nu har ishockeystjärnan fått nog" Ja vilken tur att han uttalar sig så kritiskt mot Putin's regim och verkligen visar vad han tycker. Man tappar en hel del respekt för Ovetjkin när han inte ens kan ta avstånd från Putin trots senaste tidens händelser.
Det är ganska lätt att skriva vad man tycker i ett forum, inte lika lätt för honom. Invasionen startade för ett par dagar sedan, men kriget började för många års sedan när väst blandade sig i genom Majdanupproret och konflikterna blossade upp. Jag tror att alla inklusive de flesta ryssar är ganska upprörda över beslutet att invadera, men frågan är både känslig och mer komplex än vad som framställs i media. Vanliga hockeyspelare vågar ju knappt säga vad de tycker om situationer ute på isen och att man nu skall begära att ryska spelare skall börja att uttala sig här känns inte så troligt då klubbarna garanterat sagt åt dem att ligga lågt med kommentarer för att inte riskera att de eller klubben hamnar i en dålig situation.
Last edited by p-play on 27 Feb 2022, 18:32, edited 1 time in total.
User avatar
Oliman
Posts: 344
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Silly Season 22/23

Post by Oliman »

andreas22222 wrote: 25 Feb 2022, 21:11 Lucas Wernblom Mora ser bra ut. Tjurig och envis som sin far.
Ja tack!
User avatar
Oliman
Posts: 344
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Silly Season 22/23

Post by Oliman »

p-play wrote: 27 Feb 2022, 14:00
TigerShark wrote: 27 Feb 2022, 13:18
Ultron wrote: 25 Feb 2022, 23:36
Empress wrote: 24 Feb 2022, 12:05 Skulle vara intressant höra vad Alex Ovechin tycker om sin vän Putins anfall på Ukraina. Det skulle nog göra viss impact hemma i Moskva.
Ur DN nu: "2017 startade han "Putins lag" och har länge stöttat den ryske presidenten, men nu har ishockeystjärnan Alexander Ovetjkin fått nog.

– Snälla, inget mer krig. Det spelar ingen roll vem som ligger i krig – Ryssland, Ukraina, olika länder – Jag tycker att vi lever i en värld, vi måste ha fred och en fantastisk värld, säger han enligt The Athletic."


Originalartikeln: https://theathletic.com/news/please-no- ... lTuf9dJ6m/
"men nu har ishockeystjärnan fått nog" Ja vilken tur att han uttalar sig så kritiskt mot Putin's regim och verkligen visar vad han tycker. Man tappar en hel del respekt för Ovetjkin när han inte ens kan ta avstånd från Putin trots senaste tidens händelser.
Det är ganska lätt att skriva vad man tycker i ett forum, inte lika lätt för honom. Invasionen startade för ett par dagar sedan, men kriget började för många års sedan när väst blandade sig i genom Majdanupproret och konflikterna blossade upp. Jag tror att alla inklusive de flesta ryssar är ganska upprörda över beslutet att invadera, men frågan är både känslig och mer komplex än vad som framställs i media. Vanliga hockeyspelare vågar ju knappt säga vad de tycker om situationer ute på isen och att man nu skall begära att ryska spelare skall börja att uttala sig här känns inte så troligt då klubbarna garanterat sagt åt dem att ligga lågt med kommentarer för att inte riskera att de eller klubben hamnar i en dålig situation.
Chilla med rysspropagandan please.
Att Putin stoppar alla krigsnyheter i ryssland som inte har ryska staten som källa, mördar civila i Ukraina och nu hotar resten av världen, oss i Sverige inkluderade, har det också en "känslig och komplex" bakgrund i historien?
Håll borta disinformationsdynga från tråden please.
User avatar
nr86
Posts: 5252
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 22/23

Post by nr86 »

Håller med Oliman.
Det Ryssland håller på med är så sjukt smutsigt. Att hitta ursäkter och kalla det för en komplex situation köper jag inte. Putin har alltid haft den här världssynen och jag tror inte att det finns några utländska spelare i khl till hösten så länge situationen ser ut som den gör.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 22/23

Post by p-play »

Även personer i Ryssland hotas. Frågan är känslig så tillvida att jag inte tror att någon ryss vill uttala sig med risk för vad som kan hända deras familjer. När inte ens Chelseas ägare vågar tala klarspråk så säger det en del. Jag tror och hoppas att det inte kommer att finnas utländska KHL-spelare i några matcher den här säsongen. Det skulle vara förvånande om ens någon vill spela slutspel.
User avatar
TigerShark
Posts: 3749
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Silly Season 22/23

Post by TigerShark »

p-play wrote: 27 Feb 2022, 14:00Det är ganska lätt att skriva vad man tycker i ett forum, inte lika lätt för honom. Invasionen startade för ett par dagar sedan, men kriget började för många års sedan när väst blandade sig i genom Majdanupproret och konflikterna blossade upp. Jag tror att alla inklusive de flesta ryssar är ganska upprörda över beslutet att invadera, men frågan är både känslig och mer komplex än vad som framställs i media. Vanliga hockeyspelare vågar ju knappt säga vad de tycker om situationer ute på isen och att man nu skall begära att ryska spelare skall börja att uttala sig här känns inte så troligt då klubbarna garanterat sagt åt dem att ligga lågt med kommentarer för att inte riskera att de eller klubben hamnar i en dålig situation.
Ingen här kan ju så klart sätta sig in i hur det är för Ovetjkin. Sen är det ju inte så konstigt att man är nyfiken på hur han hanterar det då man vet att han är Putin anhängare sedan tidigare. Det borde ju finnas en gräns någonstans där en normalt funtad människa tar avstånd.

Ska man inte göra det så är det väl fan bättre att hålla tyst istället för att säga "det finns dåliga människor på båda sidor", det känns ju nästan hånfullt.
hillbilly
Posts: 845
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: Silly Season 22/23

Post by hillbilly »

andreas22222 wrote: 25 Feb 2022, 21:11 Lucas Wernblom Mora ser bra ut. Tjurig och envis som sin far.
Klar för Växjö
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 22/23

Post by GroovyEd »

hillbilly wrote: 27 Feb 2022, 20:46
andreas22222 wrote: 25 Feb 2022, 21:11 Lucas Wernblom Mora ser bra ut. Tjurig och envis som sin far.
Klar för Växjö
Nej.
User avatar
nr86
Posts: 5252
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 22/23

Post by nr86 »

Vad?
Är Wernblom klar för VLH eller ej?
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 22/23

Post by GroovyEd »

Han är inte klar för Växjö, enligt mrmadhawk.
Frantisek Pospisil
Posts: 1371
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 22/23

Post by Frantisek Pospisil »

Strömhopp från KHL av de utländska spelarna. Verkar som alla finnar lämnar?
Hur länge står OL emot?
Vad händer med "Rumpan" nästa år. Klargör ju tydligt att det inte blir Ryssland igen.
Pär L ska nog vara jävligt glad över att vara i Kusmark å inte i Kazan.
Post Reply