#51 Fredrik Styrman

Moderator: Styrelsen

User avatar
tazman
Posts: 2048
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by tazman »

Samtidigt så var det han som bestämde sig för att åka och puckla på Sundqvist tillsammans med Alm och helt släpp Harju på kanten. Till en viss gräns kan man skylla på skador och bristen på speltid men hur länge fungerar det?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #51 Fredrik Styrman

Post by smogz »

Han går åt rätt håll iallafall. Tycker man ser att det finns offensiv potential.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Chippen »

tazman wrote:Samtidigt så var det han som bestämde sig för att åka och puckla på Sundqvist tillsammans med Alm och helt släpp Harju på kanten. Till en viss gräns kan man skylla på skador och bristen på speltid men hur länge fungerar det?
Fast är det inte lite där att Alm kommer tryckandes med Sundqvist mot Styrman, och att det egentligen är Alm som släpper sin kant, vilket gör att Harju blir fri och inte Styrman?

Men överlag tycker jag att han visade på takter som pekar uppåt i spelet iaf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
tazman
Posts: 2048
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by tazman »

Chippen wrote:
tazman wrote:Samtidigt så var det han som bestämde sig för att åka och puckla på Sundqvist tillsammans med Alm och helt släpp Harju på kanten. Till en viss gräns kan man skylla på skador och bristen på speltid men hur länge fungerar det?
Fast är det inte lite där att Alm kommer tryckandes med Sundqvist mot Styrman, och att det egentligen är Alm som släpper sin kant, vilket gör att Harju blir fri och inte Styrman?

Men överlag tycker jag att han visade på takter som pekar uppåt i spelet iaf.
Nej, i länken har du en rätt tydligt bild över situationer (1:23), följ Styrmans agerande:

http://hockeyligan.se/elitserien-arena/ ... ighlights/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Chippen »

Ah, sorry mindes fel.
Rätt av dig, fel av mig.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by don_tomassso »

Kanske läge o sicka iväg Styrman.Han är inte bra.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #51 Fredrik Styrman

Post by smogz »

Å jag som tyckte han var helt ok idag
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Trollet »

Tyckte han var rätt bra idag. Tre utvisningar mot sig men minst två var inget att säga om.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Chippen »

Börjar komma mer och mer nu. Tar för sig bättre i spelet och det ser ut som om han spelar lugnare och stressar inte lika mycket. Tar mera rätt beslut ute på isen, och fortsätter han att spela så här så finns det ingen anledning att behålla EA efter de två månaderna som vi har lånat honom.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Skidrow »

Hans stora problem är att han väljer fel för ofta, alltså han vänder med pucken mot motståndarna iställe för från dom, om han vet att en motståndare är bakom mål så vänder han ner bakom mål ändå.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Chippen »

Jag skulle nog fan helst se att han spelade med en annan partner för även om Alm klivit upp något snäpp så känns det inte riktigt stabilt heller som backpar. För om Styrman väljer felaktiga alternativ så är inte Alm så mycket bättre och där går det fortfarande lite för långsamt med puck.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Trollet »

Klart bättre igår.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Chippen »

Visade klass på passet till Jocke, och överlag så tyckte jag att han hade riktigt bra beslut ut på isen under i stort sett hela matchen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by marre »

Klart bästa matchen igår! :) Överglänste Rasmus :shock:
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Trollet »

Det går fort att hamna i kylan. Numera på läktaren, man tog alltså hellre hem Edström än att ta in Styrman. Asplöven innan jul? Eller är de för Luleåknutna?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Foppas skridskocoach »

Västerås har väl fortfarande problem på backsidan?
Tigerränderna går aldrig ur.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Trollet »

Hjärnskakning i smällen mot Rögle. Vilket mörker.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Chippen »

Trollet wrote:Hjärnskakning i smällen mot Rögle. Vilket mörker.
Hm..av den grymma tacklingen? Slog han i isen när han föll då eller?
För om jag minns rätt så var det inte en tackling som tog i huvudet eller att han slog i isen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Trollet »

Det var inte olikt Lundbergs smäll i semin för två säsonger sen. Totalt tvärstopp bakom mål men schyst tackling. Han blev ju liggande kvar också.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Zimme »

Jaja, orkar inte bry sig längre, Bara kalla upp Edström då.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Rampa »

Det såg ut som om huvudet hans krockar med axeln på Röglingen. Vet bara att jag hann tänka "fan risk för en hjärnskakning. Bägge spelarna hade ganska bra fart dessutom.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Chippen »

Rejäl smäll, och juste sådan. Jag vill se mera sådant där under matcherna, om man plockar bort den detaljen att Styrman fick hjärnskakning.

På sätt och vis kan jag tycka att han borde ha upptäckt motståndaren och kunnat göra sig mera beredd på tacklingen oxå. Den kommer ju rakt framifrån och inte alls från någon död vinkel eller så.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Trollet »

Styrman har åkt på några såna där genom åren, inte bara Lundbergproppen. Möjligt att han slappnar av lite för mycket i de där lägena.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by King Kong »

Han verkar ju extremt otålig i kroppen..
Burström som är 4 storlekar mindre tar smällarna 40 ggr bättre...
Tycker Styrman verka ha lite av den där sjukan Lindgren haft ibland, där han inte vill gå in först i en sargduell..

Nä, in med Rasmuns, han har varit klart bättre än Styrman och han är framtiden..
Stor Foppas framtidstro på Styrman kommer inte att infrias..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Larzon »

http://www.skellefteaaik.se/artikel/31506/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lämnar på studs.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Chippen »

Var väl det bästa som kunde hända för alla parter. AIK behöver inte honom, och om Styrman ska få spela i hockey så behöver han komma bort från AIK. Win-win i allra högsta grad måste jag säga.

Sedan ska det bli intressant att se om han gör som en del andra som fått lämna laget, nämligen att börja producera då han kommer till ny klubb.

Det brukar ju även vara på sin plats att säga tack till en spelare som lämnar, men jag vette fan vad man ska tacka för, förutom att han just lämnar laget.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by PackSwede »

Här tar det jävlar inte lång tid innan man blir flyttad till "Övrig Hockey"
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by barrskog »

Jag säger som Gert Fylking.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by nomercy »

Jag får väl tacka Fredrik för sitt försök att ta en tröja i AIK. Dessutom gillar jag när det blir såhär; att "skillsmässan" sker utan buller och bång. Bra skött Fredrik, bra skött AIK.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Zimme »

Finns nog en anledning att det gick så smidigt, klar för Brynäs.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Post Reply