#51 Fredrik Styrman

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

#51 Fredrik Styrman

Post by Markman »

Image

Birthyear: 1991-04-03 Birthplace: Kalix, SWE
Age: 20 Nation: Sweden
Position: D Shoots: L
Height: 180 cm / 5'11" Weight: 81 kg / 179 lbs
Youth Team: Kalix UHC Contract: 12/13


Före detta Kalix-bon Styrman gjorde inför den kommande säsongen det kontroversiella bytet från Luleå till Skellefteå AIK. I Luleå har tvåvägsbacken Styrman tvingats in i ett spelsystem där hans spelstil inte passar in, vilket har gjort att produktionen har uteblivit. Styrman väntar ännu på sitt första mål i Elitserien, men har betydligt bättre statistik i både J20 Superelit (10+17 på 83 matcher) och på internationell nivå (4+17 på 59 matcher).

Styrman bildade backpar med Adam Larsson under senaste junior-VM, och om Larsson stannar kvar är det inte heller omöjligt att samma konstellation återfinns i AIK också. Styrman är inte storväxt, men liksom sin namne Lindgren kombinerar han en bra skridskoåkning med ett bra spelsinne, även om balansen mellan de två egenskaperna är lite olika hos de två spelarna. Då AIKs spelsystem kommer att passa Styrman bättre än Luleås, kombinerat med lite förtroende från tränarna och att han kan ta rygg på Lindgren och drar lärdom av honom kan Styrman absolut ta både ett och två steg i sin fortsatta utveckling under den kommande säsongen.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by BubbelVe »

VAD har han haft f'ör skada egentligen ? Någon som har några insiderinfo ?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Trollet »

BubbelVe wrote:VAD har han haft f'ör skada egentligen ? Någon som har några insiderinfo ?
Mjukdelsskada lower body är väl det enda officiella.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by marre »

nja...tycker både Granberg och Edström är bättre..hade hoppats mer på Styrman..
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Foppas skridskocoach »

marre wrote:nja...tycker både Granberg och Edström är bättre..hade hoppats mer på Styrman..
Jasså? Jag tycker att han skötte sig bra det lilla han spelade igår.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Ante »

Haha, jaa, snacka om hård bedömning... Styrman in och Alm ut är ett stort plus för oss.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Markman »

Tur att Abrahamsson på Hockeysverige är en sån bra analytiker... http://hockeysverige.se/blogg/abrahamss ... rankringen

"Vad mer? Ja, Luleå har inte spelat roligt den här säsongen. Det kan ingen friskt tänkande människa påstå. Men gränsen till rolighet är nära, då Skellefteås entertainers, som det är så roligt att spela för, har gjort 39 mål mot Luleås 37 i årets serie."

Mm, Luleå spelar verkligen en publikfriande ryggsäcks-/igelkottshockey.. Jätteroligt att titta på, verkligen.. Tur att Abrahamsson har insett att det enda sättet att se om hockey är roligt eller inte är att räkna det antal mål man gör..

""Med det spel vi hade i Luleå och den roll jag fick blev det tråkigt. För min del har klubbytet gjort skillnad som natt och dag", säger han (Styrman alltså) till Skellefteås riksbekanta supporterredaktion på folkbladet.nu

Ett uttalande som det skulle finnas någon logik i om:

a) Alla backar i Luleå minsann var tvingade att spela defensivt och ingen fick eller får utrymme för offensiva initiativ.

b) Styrman har en stor dold offensiv potential, som helt undgick Luleås tränare ifjol.
"
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Ante »

Grabben börjar visa klass!
MBB

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by MBB »

Kanske bara är jag som undrar men... När ska killen spela match igen? Har fått för mig att han var lite skadebenägen före vi köpte honom, och det är tydligen också vad han är.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Trollet »

Fyra veckor bort ungefär. Han har ju haft ljumskbekymmer länge (även före AIK-tiden) utan att operera.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Chippen »

Jag tror att en spelare med ljumskbesvär kan få större problem då han kommer till Skellefteå, som Styrman, just för att vi har en större dos, och högre nivå, på vår barmarks- och fysträning än vad andra klubbar har.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Lidlund »

Lule tyckte inte det var värt att hålla spelarna hela?
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by smogz »

Chippen wrote:Jag tror att en spelare med ljumskbesvär kan få större problem då han kommer till Skellefteå, som Styrman, just för att vi har en större dos, och högre nivå, på vår barmarks- och fysträning än vad andra klubbar har.

Samtidigt som Thomson förklarat vid intervjuer att både försäsongsträning och styrketräning under säsongen innehåller rätt många moment med syfte att förebygga vanliga hockeyskador.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Chippen »

Jo, men jag tror att vi har en högre dos och kanske större belastning. Det är ju inget som gynnar en spelare som kanske legat just under skadegränsen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Rollie »

Vissa har helt enkelt inte de fysiska förutsättningarna att klara av belastningen i elitidrott, så är det bara. Om sen Styrman tillhör dessa kan jag inte svara på, men det känns lite "varningsflagg".
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Rollie »

phasse wrote:
Rollie wrote:Vissa har helt enkelt inte de fysiska förutsättningarna att klara av belastningen i elitidrott
Lex Forsberg? :o
Vet inte om det är fötterna Styrman har problem med....
shaquille
Posts: 1970
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by shaquille »

Borta säsongen ut enligt norran bloggen
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by schteffe »

Och hur som helst är han väl så match-otränad att han knappast blir en faktor i slutspelet annat än i yttersta mass-skade-nödfall. Får hoppas på nästa säsong (inga bra vibbar där, lex Forsberg och lex M. Lindström)
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by rock »

Otur med skador eller otroligt vek i kroppen?
User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by groenahulken »

Styrman har 0.07 PPG i Elitserien, är han egentligen en agent för GroKo?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Zimme »

groenahulken wrote:Styrman har 0.07 PPG i Elitserien, är han egentligen en agent för GroKo?
Han gick ju från 0,05PPG i Luleå till 0,21ppg här under fjolåret så Kurvan är brant uppåt...
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Spökplumpen »

Nu har jag alldeles för lite att gå på i matchväg här men, tycker Styrman är för dålig för Skellefteå. Med tanke på våra juniorer tar han bara upp plats i onödan.

Med det sagt gör han säkert en kanonsäsong, det tar jag gärna. Han förtjänar det.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Trollet »

Spökplumpen wrote:Nu har jag alldeles för lite att gå på i matchväg här men, tycker Styrman är för dålig för Skellefteå. Med tanke på våra juniorer tar han bara upp plats i onödan.

Med det sagt gör han säkert en kanonsäsong, det tar jag gärna. Han förtjänar det.
Har samma känsla. Hade allt studsat hans väg (skadefri framför allt) så hade han kanske varit en habil back i A-truppen idag. Nu känns han minst ett år efter och utan någon enorm potential. Jag tror han lämnar vid kontraktets slut utan att ha satt några direkta avtryck.
Och jag håller med Plumpen. Jag har gärna fel.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Zimme »

Anders Forsberg ser ju en stor utvecklingspotential i Styrman och jag tror det var det som gjorde att man tog hit honom. Forsberg kan bevisligen det här med att scouta talanger men det är j inte alltid de når så högt som de borde ha kunnat. I styrmans fall får framtiden utvisa. kostnaden för honom torde hursomhelst vara försumbar.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Oracle »

Han har ju tyvärr sett rätt vilsen ut i träningsmatcherna. Får hoppas han får det att lossna.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Trollet »

Håller inte i Elitserien, helt under isen i lördags. Ser rädd ut.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Larzon »

Trollet wrote:Håller inte i Elitserien, helt under isen i lördags. Ser rädd ut.
Medhåll till tusen.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Chippen »

Ja vad ska man säga. Faktiskt första gången jag funderar på vart Forsberg ser potentialen i denna kille.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by schteffe »

Jäkligt trist, men medhåll.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Larzon »

Chippen wrote:Ja vad ska man säga. Faktiskt första gången jag funderar på vart Forsberg ser potentialen i denna kille.
Tycker faktiskt att AF ser potential i det mesta just nu..
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Post Reply