#51 Fredrik Styrman

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14285
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Chippen »

Larzon wrote: Tycker faktiskt att AF ser potential i det mesta just nu..
Så illa är det väl inte, men just i fallet Styrman är jag väldigt frågande.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by 374 »

Styrman har inte varit sämre än någon annan.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Lappmössan »

:roll:
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Trollet »

374 wrote:Styrman har inte varit sämre än någon annan.
Bara för att du älskar de här brandfacklorna så: Jo, det har han. Han har varit sämre än Bud. Därmed har du fel.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Trollet »

Nu var väl iofs potentialen något AF nämnde innan skadan i fjol, hur det hade blivit annars får vi aldrig veta. Men faktum kvarstår, Styrman är inte tillräckligt bra. Han är inte stor nog, inte snabb nog, inte offensiv nog, inte tuff nog. Möjligt att han har bra spelsinne, jag är nog dålig på att se sådant, men det hjälper inte.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Foppas skridskocoach »

Förarbetet till Oscar Lindbergs mål mot Modo höll i alla fall väldigt hög klass. Mellan varven glimtar han till, men känslan är att det saknas något (självförtroende?).
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by BubbelVe »

Tycker hellre det saknas försvarsspel, tacklingar, snabba uppspel, skott på mål och bra öppnande pass . ;)
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Skidrow »

Han har inte kommit gång men då är han i sällskap med Edström och vis del Alm så vi får helt enkelt se vad som händer.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by rock »

Don´t like at all. Varför han spela?
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: #51 Fredrik Styrman

Post by Poet »

rock wrote:Don´t like at all. Varför han spela?
För att vi har borta halva laget
2012-05-19
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by marre »

Kommer ju bli en av Europas bästa backar..
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Lappmössan »

Bör egentligen skeppas direkt de andra tillfrisknat.
(Bör aldrig ha värvats öht som de flesta var eniga om redan då...)
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #51 Fredrik Styrman

Post by smogz »

Han vågar ju aldrig gå först in i en duell, sen är han sällan på rätt ställe hemåt. Slår också bort ett gäng passningar.

Har väl ett par matcher på sig att helt vända trenden annars blir det inte mycket mer spelat iår.
Last edited by smogz on 21 Sep 2012, 08:05, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Sv: #51 Fredrik Styrman

Post by Draper »

Poet wrote:
rock wrote:Don´t like at all. Varför han spela?
För att vi har borta halva laget
Spelar ingen roll. Han ska inte beträda isen ens om vi bara har två backar tillgängliga. Killen gör ju fan inte ett rätt och har aldrig gjort. Det är ju en skandal att en sån som Styrman öht får en plats i ett elitserielag när vi har spelare som Iliakis, Fredde Sandgren, Gartner och typ Pavlin i Allsvenskan...
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by arsenal »

TCIM varning på vissa här!!Som AIKare så ska man faan inte klaga på spelarna!Verka som ni tror alla ska vara 100% prickfria och dominera totalt isen,Men tyvärr har vi ingen Lidström,Chara,Niedermayer,Gonchar,Pronger,Weber osv i laget!Spelarna försöker alltid göra sitt bästa varje match men tror ni dom bli bättre av att veta att fansen håller på såga dom hela tiden?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Trollet »

arsenal wrote:TCIM varning på vissa här!!Som AIKare så ska man faan inte klaga på spelarna!Verka som ni tror alla ska vara 100% prickfria och dominera totalt isen,Men tyvärr har vi ingen Lidström,Chara,Niedermayer,Gonchar,Pronger,Weber osv i laget!Spelarna försöker alltid göra sitt bästa varje match men tror ni dom bli bättre av att veta att fansen håller på såga dom hela tiden?
Det ska man visst om man tycker så, det här är inget hyllningsforum. I spelartrådarna diskuterar vi spelarna, i matchtrådarna diskuterar vi matcherna. Om det bara handlade om hyllningar så skulle vi kunna skriva "XXXXX är bäst" i första inlägget i varje tråd och sedan låsa den.

Angående Styrman så skrev jag redan i lördags att han inte håller i Elitserien och det står jag ännu mest fast vid idag. Han krymper till en dvärg i dueller, har svårt med passningarna, är svag framför mål och effektiv som ett stenblock med ögonbindel offensivt. Det funkar inte helt enkelt, och det handlar långt ifrån om att vara 100 % prickfri.

För övrigt har jag ytterst svårt att tro att någon spelare läser här inne, allra minst sina egna trådar.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by rock »

Visst tillhör det god sed att kunna ge kritik på våra spelare? Har aldrig gillat Styrman sedan första början och det har inte skett någon förändring som har styrt mig till en annan uppfattning.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by 374 »

En intressantare fråga är varför vissa spelare totalt undslipper kritik.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Foppas skridskocoach »

374 wrote:En intressantare fråga är varför vissa spelare totalt undslipper kritik.
Den intressantaste frågan är varför i princip ingen spelare får både positiv och negativ kritik. För vissa spelare lyfts i princip enbart de positiva prestationerna fram medan andra bara nämns när folk hittat något att klaga på.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14285
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #51 Fredrik Styrman

Post by Chippen »

I just Styrmans fall finns ju väldigt lite positivt att framhäva, om man inte ska ner på att ett enstaka pass blev rätt etc.

Sedan så finns det spelare som får både ris och ros. Holloway fick kritik efter gårdagens match t.ex.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Sv: #51 Fredrik Styrman

Post by Foppas skridskocoach »

Chippen wrote:I just Styrmans fall finns ju väldigt lite positivt att framhäva, om man inte ska ner på att ett enstaka pass blev rätt etc.
Förvisso, men samma sak kan sägas om Burström/Edström/E.Andersson/A.Lindholm. Styrman är dock den som får överlägset mest kritik ur nämnda kvintett.
Tigerränderna går aldrig ur.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Sv: #51 Fredrik Styrman

Post by Hank »

Foppas skridskocoach wrote:
Chippen wrote:I just Styrmans fall finns ju väldigt lite positivt att framhäva, om man inte ska ner på att ett enstaka pass blev rätt etc.
Förvisso, men samma sak kan sägas om Burström/Edström/E.Andersson/A.Lindholm. Styrman är dock den som får överlägset mest kritik ur nämnda kvintett.
+1
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Lappmössan »

Styrman har varit sämst i denna kvintett bortsett från Lindholm som är 3 år yngre, har aldrig visat att han kan bättre och är inte en egen produkt.
Tycker det är rätt naturligt att det hackas mest på honom.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by skellsupport »

Ryktas om utlåning till Allsvenskan. Helt rätt isf! http://mrmadhawk.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rollie
Posts: 2052
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Rollie »

Lappmössan wrote:Bör egentligen skeppas direkt de andra tillfrisknat.
(Bör aldrig ha värvats öht som de flesta var eniga om redan då...)
Jag vill minnas att många snarare pratade om fyndvärvning och liknande positiva omdömen när han blev klar. Jag ska inte sitta här och säga "vad var det jag sa". Men rent logiskt så kan väl vem som helst räkna ut att mögel-osten inte skulle släppa en egenfostrad ung spelare till AIK om man kunde hitta tillstymmelse till potential och utvecklingsmöjligheter. För att inte nämna hans skadebenägenhet.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Zimme »

Nu har ju Luleå och AIK bevisligen helt olika filosofier när det gäller unga spelare. Det var uppenbart när han värvades att AIK såg honom som en utvecklingsbar spelare. Hur saker och ting sett ut utan skadan vet vi inte men det är ju mer än en talang som stagnerat pga skador. Jag tycker det mest verkar sitta i huvudet just nu för Styrman, han måste nog ner en nivå och jobba sig uppåt igen. Han lär knappast spela nått större antal matcher med AIK men det är sånt man får ta, ibland lyckas man och ibland så slår det fel.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14285
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Chippen »

Jag tycker att det är helt rätt att låna ut honom. Han lär inte ta några stormsteg hos oss som det verkar nu, utan för att vi möjligen ska få nytta av honom så måste han ner till Allsvenskan och försöka få upp självförtroende och spelet.

Att han är på väg att lånas ut nu borde tyda på att Granberg är på väg tillbaka för när han är det så tar inte Styrman plats på 7 backar och hamnar i en sits där han inte alls kan få upp sitt spel.

Så ja, det bästa för alla parter är att han lånas och att han gör det bästa av det så att vi eventuellt kan plocka tillbaka honom som en ny Styrman.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Zimme »

Nu blånekar Lasse J till att det är aktuellt med utlåning. Får väl se vad som händer där då men nog tycker jag att alternativet bör övervägas.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Skidrow »

Jo i slutet av oktober med Granberg, Sevc och J Eriksson i laget då blir han utlånad.
Chippen
Posts: 14285
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #51 Fredrik Styrman

Post by Chippen »

Styrman får mycket skit, men gårdagens match tycker jag ger upphovet till beröm oxå.
I mina ögon så gjorde han sin bästa match i år även om han blandade och gav en del.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply