Tre Kronor

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

veritas
Posts: 38
Joined: 16 Jun 2011, 18:10

Re: Sv: Tre Kronor

Post by veritas »

Chippen wrote:Måtte Mårts ha vett att lira Heed i PP, men det ser ju onekligen tungt ut.
Hersley lär spela i PP1 och Sug-Danielsson i PP2, som vanligt.
Nu orkar jag inte leta klippet, men jag har för mig att Mårts sa i någon intervju idag(kan ha varit aftonbladet) att Heed inte är uttagen för att spela boxplay utan förstärka PP. Så jag tror nog att han kommer få en del tid i PP.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Tre Kronor

Post by jokarfo »

Tycker på sätt och vis det är lite synd att diskussionen om Heeds eventuella plats i Tre Kronor har kommit att nästan bara handla om ifall Hersley skulle komma led eller inte. Nu kom ju skåningen med i alla fall men såhär lite halverst i efterhand är det synd att så mycket fokus legat på Heeds skott, som rätteligen kan kallas superbt, MEN det är ju långt ifrån allt han är bra på. Egentligen skulle jag vilja hävda att en sån som Fransson borde ligga nästan mer pyrt till än Hersley om Heed gör rätt för sig i landslagets. Fransson är ju den sortens spelande back med offensiv uppsida som Heed borde kunna kallas bara det att han är elva resor sämre i snart sagt varenda moment. Särskilt i PP.

Men nu skedar ju Mårts med Frallan i sinne så han har väl en garanterad plats i 3KR alldeles oavsett hur jävla dåligt han spelar.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
smogz
Posts: 5698
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tre Kronor

Post by smogz »

Är Möller skadad? Varför är inte han med?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Tre Kronor

Post by Lidlund »

Ska få barn
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Nu får fan Mårts komma upp till Skellefteå med två tröjor till omstarten av SHL efter uppehållet!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Tre Kronor

Post by Skidrow »

Inget sånt tack.
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Näe, men rätt ska vara rätt :) Helst borde Mårts hållit sig neutral som satan och inte delat ut en enda tröja på isen!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Tre Kronor

Post by bsa »

Tre kronor behöver pr, tröja till Stockholmare på hemmaplan maximerad effekt. Hade han delat ut fler innan presskonferensen hade blivit B. Slapp aa.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Tre Kronor

Post by jokarfo »

bsa wrote:Tre kronor behöver pr, tröja till Stockholmare på hemmaplan maximerad effekt. Hade han delat ut fler innan presskonferensen hade blivit B. Slapp aa.
Klart de hade en tanke med att göra som de gjorde men hur mycket bättre PR får Tre Kronor av att Mårts beter sig som att vissa debutanter är mindre viktiga? Jag tycker på riktigt att det kan vara ett kul grepp att dela ut tröjor sådär till debutanter. Gärna då på deras hemmaplan. Det kan vara ett enkelt men bra sätt att göra det lite högtidligare för de som tas ut och ge lite extra boost till publiken. Att välja ut en snubbe samtidigt som en annan debutant står på isen, som dessutom vida överglänste Sörensen i matchen btw, är faktiskt bara arrogant. Tre Kronor behöver PR i hela landet. Inte bara huvudstaden.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

jokarfo wrote: Klart de hade en tanke med att göra som de gjorde men hur mycket bättre PR får Tre Kronor av att Mårts beter sig som att vissa debutanter är mindre viktiga? Jag tycker på riktigt att det kan vara ett kul grepp att dela ut tröjor sådär till debutanter. Gärna då på deras hemmaplan. Det kan vara ett enkelt men bra sätt att göra det lite högtidligare för de som tas ut och ge lite extra boost till publiken. Att välja ut en snubbe samtidigt som en annan debutant står på isen, som dessutom vida överglänste Sörensen i matchen btw, är faktiskt bara arrogant. Tre Kronor behöver PR i hela landet. Inte bara huvudstaden.
Håller med till fullo!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0256087.ab

Även debut för Markus Svensson. Burström kallas oxå in.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Tre Kronor

Post by jokarfo »

Efter att gäng återbud blev det helt plötsligt helvetes AIK-starkt i 3Kr.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Jo, men jag saknar fortfarande en del spelare från Frölunda och Luleå. Tycker det är lite illa att Mårts väljer att inte plocka ut spelare därifrån utan att klaga, men klagar högljutt på att KHL-lagen inte släpper spelare.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Tre Kronor

Post by jokarfo »

Chippen wrote:Jo, men jag saknar fortfarande en del spelare från Frölunda och Luleå. Tycker det är lite illa att Mårts väljer att inte plocka ut spelare därifrån utan att klaga, men klagar högljutt på att KHL-lagen inte släpper spelare.
Tänker du på typ Janmark och Lundquist från FHC? Vilka från Luleå skulle vara aktuella? Jag kommer inte på nån, rent spontant.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Tänkte mera på Johnson Jr och faktiskt Zaar och lite på Lassanati, eller hur fan han nu stavar :)

Men även Janmark, och
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Tre Kronor

Post by jokarfo »

Med tanke på Mårts - till synes - extremt godtyckliga och egendomliga kriterier för uttagningar så är det inte alls omöjligt att typ allihop kunnat vara aktuella om det inte vore för CHL-finalen. Personligen anser jag väl att det i princip bara skulle kunna vara Johnson som vore förtjänt av en plats. Men där kan ju åsikterna naturligtvis gå isär :)
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Det har du ju förvisso rätt i oxå, men tydligen så behöver man ju inte vara förtjänt ev en plats i Tre Kronor, och det med starka insatser i klubblaget som grund.
Sunken är ju inte riktigt förtjänt av en plats just nu, och sedan har vi ju muppen Danielsson.

Utöver dessa namn som vi tagit upp så saknar jag även Rödin.

Sedan kan man ju fråga sig på vilka grunder Sunken är med, och uttalandet från Mårts gör det ju inte bättre :)
Oskar Sundqvist är mer en coming man som växt in i det här. Skellefteå är så pass bra att då ska han få vara med, säger Mårts
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Tre Kronor

Post by jokarfo »

Ja, Sunken är ett jättebra exempel på en kille vars prestation den senaste tiden inte alls motiverar en plats i Tre Kronor. I en framtid ser jag honom som en självklar kandidat till en landslagsplats, givet att han utvecklar vissa delar av sitt spel, men just nu känns det märkligt att han är med. Faktiskt extra mycket om han glider in på nån sorts lag-kvot. Då tycker jag det vore mer motiverat att plocka in Zacke t.ex.

Edit: Rödin är definitivt en kille jag skulle kunna se i 3KR också. Öht tycker jag att Mårts har en övertro på KHL-spelarna och deras magiska förmågor. De är absolut bra spelare som många var för sig skulle kunna lyfta en kedja i ett bra SHL-lag men sett till helheten tycker jag att han går alldeles för mycket på spelarnas namn och i vilken liga de spelar.

Ska man använda landslagsuppehåll och typ Karjala Cup osv. till att testa nya killar i landslaget tycker jag att det är generellt sett fel att inte välja fler SHL-spelare. Man måste absolut ha en stomme och den kan mycket väl bestå av KHL-spelare med mer rutin men det blir knepigt när killar som Martin Johansson presterar nåt så enormt i SHL inte känns självklara förrän nån KHL-snubbe som inte alls känns självklar lämnar återbud. Ska man testa spelare så tycker jag man ska ge dem det förtroendet fullt ut från första början och sluta sända signaler om att SHL inte räcker till hela tiden.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

På ett sätt så känns det som om detta varit på gång trots allt. För om man tänker på när Wallsson helt plötsligt började surra i Norran om att Sunken var en man för Tre Kronor, och hur bra han varit hela säsongen etc.
Allt började efter att Mårts varit upp här på matchen innan vi åkte ner till Hovet för match mot Djurgården.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Tre Kronor

Post by bsa »

Zake klev väl av skadad, annars skulle han nog varit med i detta läge.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Tre Kronor

Post by jokarfo »

bsa wrote:Zake klev väl av skadad, annars skulle han nog varit med i detta läge.
Sant! Glömde faktiskt bort att han klev av skadad.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Nu är man väl hemmablind, men Pär Lindholm?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Tre Kronor

Post by Lappmössan »

Att Sunken och Mackan blir uttagna nu när de är inne i en usel period är väldigt... Mårts.
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Jag måste ärligt säga att jag tror att alla dessa uttagningar av AIK varit klara bra mycket längre än vad media skriver om.

Om jag inte minns fel så började Wallsson prata i Norran om att Sunken, Heed och Mackan var lamdslagsmässiga direkt efter att Mårts varit i Skellefteå.

Återbuden från KHL spelarna var nog klara sedan riktigt länge de med. Har för mig att det sas tidigt att t.ex Jimmie inte skulle vara med och detsamna gäller ju Hersley och Ullström. Att de blev uttagna ser jag mera som ett statement från Mårts, men att han redan visste hur den slutgiltiga truppen skulle se ut.

Nu verkar det ju som om Hersley ska få spela trots allt, men det förändrar väldigt lite.

Nåja, visst är det kul att spelare från vårt lag får göra debut, men just nu är det ju bara Heed och Burström som är, spelmässigt, rättvist uttagna.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Tre Kronor

Post by Lappmössan »

Sunken verkar då medveten om att han lirat sämre den senaste tiden.
http://blogg.folkbladet.nu/elithockeybl ... s-samling/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo exakt, ja verkligen även om det kanske känns mer som att jag var mer värd att få åka på turneringen innan om man tänker spelmässigt men jag antar att det är mitt spel överlag som gjort att jag får åka och det ska bli jäkligt kul att få mäta sig med dom andra och se vars man ligger!
Får hoppas att han och Mackan hittar sitt spel i Tre Kronor (och framförallt att ingen blir skadad.)
User avatar
Oliman
Posts: 363
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Oliman »

Chippen wrote:Nåja, visst är det kul att spelare från vårt lag får göra debut, men just nu är det ju bara Heed och Burström som är, spelmässigt, rättvist uttagna.
Sluta grina nu snälla. Mårts är förbundskapten och milsvida mer komptetent inom hockey än vad du är. Kan det vara så att en landslagsplats inte enbart är beroende på vilken form man är i exakt nu? Kan det vara så att Mårts vill bygga ett starkt lag till VM och därmed passa på att testa spelare som han tycker passar in i hans framtida lagbygge? Jag förstår varför båda är med i landslaget, och jag förstår att du inte gör det.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

Precis, felet många gör är att de tror att landslagsspel är en belöning.
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Oliman wrote: Sluta grina nu snälla. Mårts är förbundskapten och milsvida mer komptetent inom hockey än vad du är. Kan det vara så att en landslagsplats inte enbart är beroende på vilken form man är i exakt nu? Kan det vara så att Mårts vill bygga ett starkt lag till VM och därmed passa på att testa spelare som han tycker passar in i hans framtida lagbygge? Jag förstår varför båda är med i landslaget, och jag förstår att du inte gör det.
Jag tycker att det är helt rätt att Mårts testar nya spelare i Tre Kronor och har efterlyst det länge. Tycker bara att det är komiskt att han tar ut spelare som är rätt ur for, men sett över tid så är iaf Svensson mer än väl förtjänt av sin plats nu och borde varit med för länge sedan och det kanske du borde läst om du följt mina åsikter i detta tidigare, men jag förstår att du inte gjort det. Då hade du ju inte fått fåna dig som du gör nu.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Oliman
Posts: 363
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Oliman »

Chippen wrote:men jag förstår att du inte gjort det. Då hade du ju inte fått fåna dig som du gör nu.
well well, åter till spekulationer/konspirationsteorier om hur Wallson vetat om detta och sedan ett tag, genom subtila läckor till pressen, höjt din misstanke om att Mårts plan sen dagen 1 varit att ta ut Svensson och Sunk (som båda inte förtjänar landslagsplats pga att de i dina ögon är ur form just nu)
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

well well, åter till spekulationer/konspirationsteorier om hur du tror dig veta om hur jag tänkt om detta.
Men jag tycker om dig ändå.
Puss puss :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply