Tre Kronor

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Tre Kronor

Post by ante08 »

Alla är glada ikväll över en ny final..med stor chans för vinst i finalen..men bittergöken Mats Wennerholm på Aftonbladet hittar alltid något att klaga på. ” Rånad på guldfesten. ” Kan inte han inse att han borde snart gå i pension?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... inalfesten
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Tre Kronor

Post by svea_man »

Fan vad Adam Larsson är bra så jävla stabil
panzerfaust
Posts: 72
Joined: 10 Aug 2014, 19:37

Re: Tre Kronor

Post by panzerfaust »

svea_man wrote: 21 May 2018, 00:13 Fan vad Adam Larsson är bra så jävla stabil
Löjligt bra hela turneringen, uttagen i all star-team och allt. Hade stolpskottet i sista sekunden gått in så hade man fan lipat!
Senpai
Posts: 30
Joined: 24 Apr 2018, 18:24

Re: Tre Kronor

Post by Senpai »

https://www.eliteprospects.com/league/w ... /2013-2014

Otroligt att vi hade två spelare så högt i poängligan i ett VM. Kolla vilka namn de har runt sig. Fyfan, vad bra dom var den säsongen.
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Tre Kronor

Post by dovienya »

Ingen jättebra debut för Djuse, men säkerligen nyttigt med internationell rutin.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Pudas uttagen till Beijer Hockey Games.
Tycker nog Arvid är bättre i dagsläget
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Tre Kronor

Post by Erwynn »

Arvid kommer också till spel!
Hata allt.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Tre Kronor

Post by haggloader »

Lindholm spelar riktigt bra!
User avatar
Oliman
Posts: 344
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Tre Kronor

Post by Oliman »

Ett väldigt konstigt byggt lag.

Minns att det förut var ngn slags regel att om nhl-spelare ska in i truppen så ska det vara rejäl spets.
Blir liksom fel när de lyfter in slagpåsar och förväntar sig att de ska dominera.

Många spelare direkt pinsamma. Backhanddroppass hela tiden. Olofsson såg direkt chockad ut av att få direktpass av Lindberg i den avslutande pressen, främst pga att de få anfallsspelare som faktiskt passar och inte skjuter själva hela tiden ska hålla pucken i 5 sekunder innan de passar vidare.

Tömmernes? Pilut? Lööv? Sörensen? Lundeström? Vad gör de i landslaget?
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Tre Kronor

Post by dovienya »

JÄTTEJÄTTEDÅLIGT SPEL. Fy fan, pinsamt deluxe. Teg hade nog matchat Tre kronor idag. Fy i hela helvetet så dåligt spel.
Reideborn hade sannolikt högst passningsprocent i laget.

När Winge uppvisar spets vad gäller teknisk briljans, så märker man att det saknas nåt. Tömmernes i slutet gjorde inget annat än sänka tempot, värre än JJ en dålig dag. Och Garpen väljer att sätta in honom i jakten på kvittering.. Ta emot pass, dribbladribblastillastående, passa en långsam pass till en annan som gör samma sak.. Äh. Som att titta på ett apnertränat Skellefteå dagen efter 17 svängar upp och ner för Vitberget med avslutande lagfest.

Inte en passning på bladet, från nån. Blykepsar, inget jävlaranamma etc.
cleo
Posts: 629
Joined: 17 Aug 2011, 11:23

Re: Tre Kronor

Post by cleo »

Pudas bästa back. Varför fick han inte spela i går?
Wingerli tillför, det lilla han får spela.
Känns aningen felcoachat att kör Pär och Oscar i samma kedja..

..och som tidigare sagt, märkligt byggt lag och en tro att kommer man bara från NHL/AHL så är man klasser bättre än SHL spelare
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Tre Kronor

Post by Skidrow »

Blev inte Fröden uttagen?
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Tre Kronor

Post by haggloader »

Berggren är besviken att han blev petad, från expressen.se
– Tycker jag gjorde allt jag kunde för att få vara med, jag blev besviken när jag blev petad. Det hade varit bättre att jag insåg att jag var kass och inte platsade på den här nivån.
cleo
Posts: 629
Joined: 17 Aug 2011, 11:23

Re: Tre Kronor

Post by cleo »

Skidrow wrote: 23 May 2021, 19:31 Blev inte Fröden uttagen?
Frösén uttagen och anmäld till truppen idag
cleo
Posts: 629
Joined: 17 Aug 2011, 11:23

Re: Tre Kronor

Post by cleo »

haggloader wrote: 24 May 2021, 14:13 Berggren är besviken att han blev petad, från expressen.se
– Tycker jag gjorde allt jag kunde för att få vara med, jag blev besviken när jag blev petad. Det hade varit bättre att jag insåg att jag var kass och inte platsade på den här nivån.
Märklig petning när AIK kedjan har varit genomgående bästa offensiva linan under landskamperna i år
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Tre Kronor

Post by nishog04 »

cleo wrote: 24 May 2021, 19:49
haggloader wrote: 24 May 2021, 14:13 Berggren är besviken att han blev petad, från expressen.se
– Tycker jag gjorde allt jag kunde för att få vara med, jag blev besviken när jag blev petad. Det hade varit bättre att jag insåg att jag var kass och inte platsade på den här nivån.
Märklig petning när AIK kedjan har varit genomgående bästa offensiva linan under landskamperna i år
Som vanligt en övertro på NHL-spelare (som sedan inte dök upp).
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Tre Kronor

Post by dovienya »

In med Frödda, två mål hittills av honom. Assist och en rätt fet avgörande inteference av Winge på sista målet ;)
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Tre Kronor

Post by haggloader »

Tjeckien gjorde 2 mål efter två dåliga utvisningar av Fröden och Lindberg, illa!
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Tre Kronor

Post by dovienya »

Empress wrote: 27 May 2021, 20:20 Fuck vad bra Winge är ikväll. Måtte inte han också försvinna!
Har sedan knappt spelat i tredje..
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Tre Kronor

Post by dovienya »

Olofsson som har varit fullständigt iskall hela VM, sånär som på ett skott, får 75% speltid i slutet. Vem sade nåt om bättre coacher? ;)
Ogge och Pär spelar också för mycket, men de vinner iallafall puck.
Däremot orkar de ju inte göra något när de väl får pucken.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Tre Kronor

Post by nr86 »

Ja Garpenlöv måste sitta löst efter detta usla VM. Inte mycket till coach i mina ögon. Hans enda styrka är kanske att locka NHL spelare ett normalt år men nu tycker jag bara NHL spelarna var ett sänke. Han spelar dessutom dessa kalla herrar alldeles för mycket i slutet av matchen. Ett sånt här år skulle jag plocka ut shl kedjor kryddat med Lindberg och Lander. Riktigt besviken på 3kr detta år! Får inte Garpenlöv sparken är det en stor skandal tycker jag. Wingerli grym ikväll och jag är rädd för att vi inte ser honom i våra färger till hösten.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Tre Kronor

Post by nishog04 »

nr86 wrote: 27 May 2021, 21:44 Ja Garpenlöv måste sitta löst efter detta usla VM. Inte mycket till coach i mina ögon. Hans enda styrka är kanske att locka NHL spelare ett normalt år men nu tycker jag bara NHL spelarna var ett sänke. Han spelar dessutom dessa kalla herrar alldeles för mycket i slutet av matchen. Ett sånt här år skulle jag plocka ut shl kedjor kryddat med Lindberg och Lander. Riktigt besviken på 3kr detta år! Får inte Garpenlöv sparken är det en stor skandal tycker jag. Wingerli grym ikväll och jag är rädd för att vi inte ser honom i våra färger till hösten.
Gick det förresten inte lösa rykten om att Garpen var aktuell för AIK för några säsonger sedan?
cleo
Posts: 629
Joined: 17 Aug 2011, 11:23

Re: Tre Kronor

Post by cleo »

Är det AIK som spelar?? ...med tanke på videobedömningen😂😂
User avatar
Halford
Posts: 132
Joined: 30 Jul 2011, 05:55

Re: Tre Kronor

Post by Halford »

Men allvarligt! Hur kan det godkännas? Kan inte reglerna fullt ut, men räknas t.ex. inte offside i målgården om man blir inknuffad? Nu blev han ju ”infälld” men ändå.
Svårt att hävda att han INTE stör målvakten! Otroligt märkligt! Hoppas man får någon typ av motivering.

+ att det inte spelar någon roll i slutändan.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Tre Kronor

Post by nishog04 »

Kan, till viss del, tycka att Renberg är ute och cyklar i sitt resonemang i studion. Jag tycker förvisso att målet bör dömas bort, men att - som Renberg gör - jämföra med SHL "...där mål har dömts bort för att spelare nuddat vänster byxben på målvakten" är totalt ovidkommande.

Kan det vara SHL:s domare som inte klarar av att hålla en vettig bedömningsnivå?
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Tre Kronor

Post by nishog04 »

Rahimi måste säga positiva saker om AIK-spelare :lol:
User avatar
ossian
Posts: 3602
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Tre Kronor

Post by ossian »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... nsk-hockey

Tyvärr ligger det mycket i kritiken. Hockey-VM är en C turnering och bra för sporten att mindre nationer kommer upp ibland, resultatet i C matcherna säger inte allt. Men det är många oroande grejer inom svensk hockey just nu:

2-20 mot Kanada i J18VM.
Torsk mot diverse blåbärsnationer i VM.
Toppspelarna är inte lika bra som tidigare.
SHL dräneras varje år och har tappat enormt i kvalitet, spelet blir tråkigare och tråkigare.
Domarna i SHL är klappkassa, reglerna är klappkassa.
Konstant återvinning av ledare.
Färre ungdomar som spelar hockey.
User avatar
ossian
Posts: 3602
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Tre Kronor

Post by ossian »

Urkassa domare, regelverket samt skitnödig media gör att inget lag vill spela fysiskt i SHL. Du kan få 5 min + flera matchers avstängning för en helt vanlig närkamp när en motståndare är oförberedd på att spela hockey. Risk-reward gör att ingen spelare vill gå in i närkamper eftersom ditt lag förlorar stort på det. När det sedan blir tätare hockey i internationella sammanhang så vinner svenska spelare inte en närkamp.
Last edited by ossian on 01 Jun 2021, 16:54, edited 1 time in total.
lobo
Posts: 1525
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Tre Kronor

Post by lobo »

Som "tur är" lär väl ligan inse det snart, antar att man vill kunna tävla internationellt

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
ossian
Posts: 3602
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Tre Kronor

Post by ossian »

Det kan vara bra med ett jättemisslyckande, så att folk vaknar upp. När man kommenterar det uppenbara brukar man mest få svar som "fan vad du snackar mycket skit", "det handlar bara om att vinna SM-guld", "domarna är bara människor och gör sitt bästa" osv.
Post Reply