Tre Kronor

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Satt idag och tittade på Tre Kronor-Finland, och jag måste fan säga att Tre Kronor imponerade i sitt spel matchen igenom.
Fasth tyckte jag gjorde en riktigt bra match och på något sätt så tycker jag fan att han spelade bättre nu än i Elitserien, iaf av de matcher man sett.

Nu vet man ju inte hur många av de som är med nu som kommer till VM, men det borde vara en 10 stycken iaf. Dock så måste jag faktiskt säga att Weinhandle var blek, och inte riktigt så bra som jag trodde att han skulle vara. Han försvann som bort i spelet och var som inte något hot alls. Hade förväntat mig mera av honom måste jag säga, framför allt så trodde jag att han skulle ta mera initiativ och inte som bara åka runt och vänta på att Mårtensson skulle servera honom.

Nu är det väl inte speciellt förvånande men alla Brynässpelare imponerade stort, och det får ju en att tänka på hur fan Brynäs kommer att se ut nästa år då de mest troligt kommer tappa flertalet av tongivande spelare.

En annan rolig grej som jag såg, var att det såg ut som de bytt ut Snowie som maskot i Globen. För om jag inte såg fel så var det en Angry Birds som sprang omkring, och åkte omkring på isen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jowa
Posts: 470
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Tre Kronor

Post by jowa »

Sitter och slötittar på sverige-schweiz. Spelet är helt utan känslor, fullt av felpass och långsamt men Oj vad skönt att kunna titta på en hockeymatch utan att få hjärtinfarkt varenda gång motståndarlaget får pucken.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Tre Kronor

Post by Rampa »

jowa wrote:Sitter och slötittar på sverige-schweiz. Spelet är helt utan känslor, fullt av felpass och långsamt men Oj vad skönt att kunna titta på en hockeymatch utan att få hjärtinfarkt varenda gång motståndarlaget får pucken.
Då borde du ligga i respirator vid det här laget, ifall du följt finalspelet. :D
Fredrik
Posts: 222
Joined: 15 Jun 2011, 20:08

Re: Tre Kronor

Post by Fredrik »

jowa wrote:Sitter och slötittar på sverige-schweiz. Spelet är helt utan känslor, fullt av felpass och långsamt men Oj vad skönt att kunna titta på en hockeymatch utan att få hjärtinfarkt varenda gång motståndarlaget får pucken.
Fast är inte det tjusningen med det hela? Att må riktigt jävla illa av att se en match? :lol:
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Tre Kronor

Post by Foppas skridskocoach »

Fredrik wrote:
jowa wrote:Sitter och slötittar på sverige-schweiz. Spelet är helt utan känslor, fullt av felpass och långsamt men Oj vad skönt att kunna titta på en hockeymatch utan att få hjärtinfarkt varenda gång motståndarlaget får pucken.
Fast är inte det tjusningen med det hela? Att må riktigt jävla illa av att se en match? :lol:
Ja, det är ju som en omvänd brakfylla. Man tar illamåendet först och euforin i efterhand.
Tigerränderna går aldrig ur.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Tre Kronor

Post by don_tomassso »

Alltså dom behöver verkligen spelare från Nhl.Annars kan de bli riktigt tungt trots hemma vm.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Tre Kronor

Post by King Kong »

Renberg är iaf konsekvent i att hylla Luleåspelare...
Turneringens glädjeämne är Olausson..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Hm..Mårts verkar ju ha tagit något lite för starkt i sin kropps nu då han gallrade bort spelare till VM-laget.
5 man ficklämna truppen ikväll, och att Harju, Omark och Lundh är tre av dem var väl inte så oväntat, men att Jonas Andersson och Mattias Karlsson fick lämna redan nu är lite märkligt måste jag säga.

Nu ska det förvisso bort 4 spelare till, då Detroitspelarna inte ansluter ännu till truppen och inte kommer spela genrepet mot USA, men att Karlsson ratas före Brodin, S-Kronwall och Ahnelöv är märkligt.
Jag trycker nog även att Jonas Andersson borde gått före spelare som Fasth och Bång
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Tre Kronor

Post by ossian »

100% saker att Bang kommer att fa vara kvar i truppen aven fast han ar vardelos. Glom ej att Marts ar Solna AIKare.

Fredrik Lindgren och Jocke Eriksson skulle givetvis platsat i truppen, men personligen ar jag valdigt nojd att de far vila upp sig istallet, samma sak kan sagas om Jimmie Eriksson.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Tre Kronor

Post by Lidlund »

Jimmie tackar ju nej på grund av skada..

Jocke har inte varit bra nog tycker jag.. Släppt lite för mycket enkla och fått för lite chans under året..

Lindgren borde varit med.. Tycker även Möller borde fått chansen..
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tre Kronor

Post by Trollet »

Möller?!
På vilka grunder?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Tre Kronor

Post by Lidlund »

Tycker hans slutspel varit tillräckligt bra för han skulle få chansen i landslaget.. (se utifrån det, kanske få köra vm)
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

Olausson, Bång, Ahnelöv, Ekholm och Larsson bör försvinna ur truppen.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Tre Kronor

Post by marre »

Nu jävlar :D Erik karlsson :D :D :D Blir kul titta på VM ÄNTLIGEN!! :D :D
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Tre Kronor

Post by Erwynn »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5546889.ab" onclick="window.open(this.href);return false; Jisses..
Hata allt.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Men vad fan är det dära för något?
I want Snowy back!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Tre Kronor

Post by Bobby »

Erwyn wrote:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5546889.ab" onclick="window.open(this.href);return false; Jisses..
Det är så fruktansvärt jävla löjligt alltså...
Lägg ner HEN omedeljävlabart!
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Tre Kronor

Post by Jokard »

Snowy ftw!
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tre Kronor

Post by Trollet »

Truppen till Karjala:

Målvakter: Wesslau - Holmqvist (Johan Gustafsson trea, ej uttagen. Även snack om Rautio. Fasth inte aktuell pga kontraktsläget.)

Backar: Nisse Burström (!!!) - Staffan Kronwall - Daniel Fernholm - Oscar Fantenberg - Tobias Viklund - Jonas Ahnelöv - Victor Hedman. (Sebastian Erixon och Mattias Karlsson närmast utanför, Bertilsson skadad)

Forwards: Tony Mårtensson - Martin Thörnberg - Fredrik Pettersson - Richard Gynge - Melker Karlsson (!!!) - Carl Söderberg - Jesper Fasth - Calle Järnkrok - Joel Lundqvist - Oscar Lindberg (!!!) - Patric Hörnqvist - Mikael Backlund - Carl Hagelin - Gabriel Landeskog. (Simon Hjalmarsson, Per Åslund, Niklas Olausson, Robert Nilsson närmast utanför).
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

Att Oscar kom med känns inte överraskande, Burström och Melker däremot.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Tre Kronor

Post by barrskog »

Nice! Att Melker petar undan en sådan som Robert Nilsson tyder på att Mårts vill testa lite nytt och ge unga lovande spelare en chans att visa upp sig, framför de redan "etablerade". Desto roligare då att tre från AIKÅ är med!

I vanliga fall är jag lite anti att få många spelare uttagna till landslaget, då det sliter att spela alla turneringarna. Men i detta fallet är det enbart positivt.

Nu ska det ju dessutom bli riktigt kul att se Karjala.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Johan Holmqvist??? Löjligt, och vad jag tycker hade varit kaxigare är Svensson, som jag tycker är vår bästa målvakt och 2:a i ES efter Wesslau de matcher han stått.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Tycker inte det hade varit fel att ta ut Skogs heller, men han är väl för gammal tyvärr.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Tre Kronor

Post by Lappmössan »

Jahapp, då är det väl bara att förbereda sig på skador för dessa tre...
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Tre Kronor

Post by Zimme »

Jag börjar tro att Melker inte kan bli skadad faktiskt.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tre Kronor

Post by Special Brew »

Zimme wrote:Jag börjar tro att Melker inte kan bli skadad faktiskt.
Jinxa inte om det.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Jag begriper mig inte på vad Lill-Honken gör i Tre Kronor igen. Tycker väl inte gång gjort en så bra säsong och han är då inte ung och lovande heller.

Jag hade fan bytt ut honom mot Svensson, och på samma gång bytt Burström och Melker mot Skogs och Jocke. Dock så är de väl för gamla och Tre Kronor idag är ju inte för de bästa för stunden, utan för som är unga och sticker ut.

Säger inte att det är fel på något sätt men lite knas blir det då de uttagna inte ens är ledande i klubblaget.

Sedan tycker jag det är knas att ta ut NHL-spelare nu, då ingen vet hur länge strejken pågår.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tre Kronor

Post by Trollet »

Eftersom NHL är inställt till 30 november är det nog rätt lugnt...
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Visst är det så, men jag tycker ändå att de inte borde blivit uttagna förrän en eventuellt helt inställd säsong.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tre Kronor

Post by Trollet »

Man ska alltså inte ta ut NHL-spelare alls eftersom de oftast spelar slutspel över VM? Jag tycker de ska vara med när de kan!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Post Reply