Tre Kronor

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Trollet wrote:Man ska alltså inte ta ut NHL-spelare alls eftersom de oftast spelar slutspel över VM? Jag tycker de ska vara med när de kan!
Öh va? Det brukar väl aldrig tas ut spelare som inte åkt ur Stanley Cup eller missat, så jag fattar inte vAd du menar.

Och nej, så länge NHL-säsongen inte är inställd ska de inte tas ut enligt mig.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tre Kronor

Post by Trollet »

Menar att om du inte tycker att man ska ta ut NHL-spelare nu pga att de kanske inte är tillgängliga när VM väl spelas, så kan man egentligen aldrig ta ut dem till såna här turneringar. Förutsatt då att NHL inte redan i oktober sagt att hela säsongen ställs in.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Trollet wrote:Menar att om du inte tycker att man ska ta ut NHL-spelare nu pga att de kanske inte är tillgängliga när VM väl spelas, så kan man egentligen aldrig ta ut dem till såna här turneringar. Förutsatt då att NHL inte redan i oktober sagt att hela säsongen ställs in.
Det är helt korrekt och under normal säsong utab lockout så uppstår ju inte denna frågeställning heller.

Känner även att det blir extra knas då ES inte har helt fria tyglar att använda NHL-spelare, men i Tre Kronor och Allsvenskan är de välkomna.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
PackSwede
Posts: 1014
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Tre Kronor

Post by PackSwede »

En kompis postade det här till FB igår:

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... rophy-lag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vad ska man tycka?, jag vet alldeles för lite om European Trophy för att ha en stark åsikt men det känns som om dom här B-Landslagsturneringarna trots att dom inte är så intressanta funkar som en inkörsport för unga spelare till Tre Kronor (se bara på dom 3 AIK spelare som är uttagna nu).

Bryr sig fansen i lulä och dom andra aktuella städerna om hur det går i European Trohpy?
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Tycket nog inte att ET ska gå före Landslaget.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Tre Kronor

Post by kurtivar »

http://bloggar.aftonbladet.se/wennerhol ... oung-guns/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wennerholm imponerar som vanligt!
med hans tänk hade alla klubbar haft 5-6 nhl spelare istället för att ha juniorer.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Är Holmqvist skadad? Återfinns inte i laguppställningen för Brynäs idag?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Vad fan?
Som Jocke L spelar nu hade han kunnat få vara ersättare till Oscar och på något sätt (kanske färgad) så kan jag tycka att Skogs hade varit bättre väl än Karlsson istället för Fernholm.
Dock jag förstå det lite grann få De två ör rätt lika i spelstil, men ändå.

Även om Tre Kronor nu i de EHT är för att testa unga spelare i stor utsträckning, så kän jag ändå tycka att de som sticker ut över mängden borde få en plats även om de är "överåriga".
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tre Kronor

Post by Markman »

Laguppställning för kvällens match mot Tjeckien:
32 Gustaf Wesslau (40 Johan Holmqvist).

77 Victor Hedman, 16 Tobias Viklund
4 Staffan Kronwall, 6 Oscar Fantenberg
51 Jonas Ahnelöv, 3 Niclas Burström
25 Mattias Karlsson.

27 Patric Hörnqvist, 17 Carl Söderberg, 92 Gabriel Landeskog
14 Richard Gynge, 19 Calle Järnkrok, 60 Mikael Backlund
18 Jesper Fasth, 9 Tony Mårtensson, 67 Martin Thörnberg
12 Fredrik Pettersson, 20 Joel Lundqvist, 15 Melker Karlsson
22 Per Åslund.
Ombytt, men börjar på bänken: 24 Dennis Rasmussen
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Det är fan en oväntat bra trupp för att vara Tre Kronor och EHT.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Tre Kronor

Post by TS_ »

Hur kollar man Tjeckiens trupp?
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Sv: Tre Kronor

Post by GroovyEd »

Chippen wrote:Vad fan?
Som Jocke L spelar nu hade han kunnat få vara ersättare till Oscar och på något sätt (kanske färgad) så kan jag tycka att Skogs hade varit bättre väl än Karlsson istället för Fernholm.
Dock jag förstå det lite grann få De två ör rätt lika i spelstil, men ändå.

Även om Tre Kronor nu i de EHT är för att testa unga spelare i stor utsträckning, så kän jag ändå tycka att de som sticker ut över mängden borde få en plats även om de är "överåriga".
Någon som kan översätta?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tre Kronor

Post by Trollet »

Hahahahaha! Boltenstern.

Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Tre Kronor

Post by GroovyEd »

Bra första byten av Melker, han går in och kör på med sin riviga stil som i AIK, kul att se!
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Tre Kronor

Post by GroovyEd »

Och DÄR nära sätta 1-0!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Tre Kronor

Post by Lappmössan »

Pigg start av Nisse också.
Varför känns det som att Viklund är minst av backarna? Ser ihopkrupen ut när han åker skridskor.
Edit: Aha, kanske även storleken på hans backpartner som spelar in. :lol:
Last edited by Lappmössan on 07 Nov 2012, 18:41, edited 1 time in total.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

GroovyEd wrote:
Chippen wrote:Vad fan?
Som Jocke L spelar nu hade han kunnat få vara ersättare till Oscar och på något sätt (kanske färgad) så kan jag tycka att Skogs hade varit bättre väl än Karlsson istället för Fernholm.
Dock jag förstå det lite grann få De två ör rätt lika i spelstil, men ändå.

Även om Tre Kronor nu i de EHT är för att testa unga spelare i stor utsträckning, så kän jag ändå tycka att de som sticker ut över mängden borde få en plats även om de är "överåriga".
Någon som kan översätta?
Ja det var svårt att förstå..jag håller med dig, eller inte.

Men jag ska översätta då även du fattar.
Oscar ut, Jocke L in.
Fernholm ut, Tomas Skogs in.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Tre Kronor

Post by GroovyEd »

Herregud, lugna dig. Tror inte så många förstår meningar som "Skogs hade varit bättre väl än Karlsson istället för Fernholm." Dock jag förstå det lite grann få De två ör rätt lika i spelstil, men ändå." och "Även om Tre Kronor nu i de EHT är för att testa unga spelare i stor utsträckning, så kän jag ändå tycka att de som sticker ut över mängden borde få en plats även om de är "överåriga"."

Sen kanske min kommentar var lite väl dryg, vilket inte var menat, och för det ber jag om ursäkt.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Hm...skyller på att mobilen autokorrigerar och att jag då inte uppmärksammar det, men oavsett det så borde man kunnat förstå vad som stod.

Aja, skitsamma. Tycker ändå att de som varit bra och presterat bra i sina klubblag borde få en plats i Tre Kronor.
Ser inte vad Rasmussen gjort för att få komma in, speciellt som han inte ens var uttagen som reserv i första läget.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Fdskebo »

Chippen wrote:
Ser inte vad Rasmussen gjort för att få komma in, speciellt som han inte ens var uttagen som reserv i första läget.
Mårts tänkte förmodligen "debutant ersätter debutant", inte konstigare än så skulle jag tro.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Jamen vad fan, konstigt tycker jag ändå. Varför plocka ut anonyma spelare

Nåja, blir inte klok på laguttagningarna och vad planerna bakom dem är. Tex Backlund och jag tycker fortfarande att Hedman är överskattad.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Tre Kronor

Post by Bilderberg »

Och Mårts överskattar sina unga spelare lite väl mycket... - Förlust direkt.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Tre Kronor

Post by don_tomassso »

Såg rätt tamt ut.Samt har dom inte lärt sig,att Tjeckerna alltid kontrar snabbt.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Tre Kronor

Post by dovienya »

Men assist av Nisse :)
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Tre Kronor

Post by Bilderberg »

Jo det verkar uppenbarligen som att den uråldriga och trååååkiga tjeckoslovakiska hockeyn fungerar alldeles utmärkt mot den ungdomliga moderna svenska hockeyn.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Tre Kronor

Post by Skidrow »

Sändes det på någon kanal? blädrade igenom men hittade det ingenstans.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tre Kronor

Post by Special Brew »

Skidrow wrote:Sändes det på någon kanal? blädrade igenom men hittade det ingenstans.
10:an
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tre Kronor

Post by Markman »

Highlights från matchen, om än med tjeckiska kommentatorer.
http://www.youtube.com/watch?v=4RoC1sZY-C8" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Melker får inte plats på 12 forwards idag.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply