Tre Kronor

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Tre Kronor

Post by ossian »

Vi slapper in minst mal i hela turneringen och alla 20 spelare ligger ratt i positionerna byte efter byte i varenda jakla match, kul for svensk hockey att resten av hockeyvarlden far smaka pa SHL!
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Tre Kronor

Post by dovienya »

Vi förlorar ju matchen på vårt obefintliga powerplay dock. Så utomordentligt bekvämt att försvara mot, när tre kronor ska ta emot pucken, lägga till pucken, dribbla lite för att lägga IIHF-loggan vänd uppåt, titta upp, därefter slå samma passning som vanligt, dvs till Tömmnernes eller Raymond, fast på backhandsidan eller i knähöjd. Tror inte det var en direktpassning på 11 minuter PP.


Under tiden står Hallam och gänget och myser, för att vi har ju tålamod och behåller pucken inom laget.
Sam Hallam wrote:Det vi inte lyckas göra är att få pucken i mål och skapa en matchbild där vi får använda vår defensiv som har varit bra.
.. jag kan inte läsa det på annat sätt än att mot Lettland idag har man en matchplan som går ut på att råka göra ett mål framåt och sedan försvara..
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Tre Kronor

Post by ossian »

Alltid latt att vara efterklok, men... Tre Kronor, SHL, svensk hockey, ar pa nedatgaende. Precis som svensk fotboll. De tva storsta sporterna som folk bryr sig som skulle jag saga. Varfor ar det sa? Varfor ar kvaliten samre? Varfor ramlar vi pa rankingen? Varfor ar underhallningsvardet samre? Rent mentalt ar det kraftigt samre, tekniskt ar det samre, aven om vi som hockeynation ar valdigt duktiga pa utveckla ungdomar och speciellt spelande backar skulle jag saga.

Jag skulle nog vaga pasta att sa har ar fallet over en langre tid for hockeyn. For var storsta rival Finland, ar det tvartom. Manga mindre nationer gar spikrakt uppat vilket ar bra for sporten, men vi ar ganska langt ifran att vara tvaa efter Kanada. Vi rasar...

Var ar analysen? Vagar vi inse att det jag skriver ovan ar sant och det inte var en tillfallighet utan en trend.
lobo
Posts: 1523
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Tre Kronor

Post by lobo »

Everberg i media apropå Jonas Bergkvist klagande om inställning:
"Nu svarar forwarden Dennis Everberg.
– Jag ställer upp på min fritid och är i väg från mina barn hemma"

Det säger ju allt...... suck... Vem fan bryr som om VM längre, ingen, C turnering. Inte spelarna heller.. Buhu han måste vara på VM när han egentligen inte är avlönad.. Fy faaan!
Lägg ner, eller om man är smart spela vartannat år mellan OS, och utanför NHL säsong alt med uppehåll.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
jowa
Posts: 463
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Tre Kronor

Post by jowa »

lobo wrote:Everberg i media apropå Jonas Bergkvist klagande om inställning:
"Nu svarar forwarden Dennis Everberg.
– Jag ställer upp på min fritid och är i väg från mina barn hemma"

Det säger ju allt...... suck... Vem fan bryr som om VM längre, ingen, C turnering. Inte spelarna heller.. Buhu han måste vara på VM när han egentligen inte är avlönad.. Fy faaan!
Lägg ner, eller om man är smart spela vartannat år mellan OS, och utanför NHL säsong alt med uppehåll.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Nä håller med. Synd att det blivit så.

Skickat från min XQ-AU52 via Tapatalk

User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Tre Kronor

Post by Erwynn »

Bara #24 som spelar Beijer Hockey Games. Bra.
Hata allt.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Tre Kronor

Post by haggloader »

Kortsiktigt bra, långsiktigt dåligt.
Post Reply