Tre Kronor

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Tre Kronor

Post by lazerkrobbe »

Alla tycks ju vara överens om att dom här låtsasturneringarna är ointressanta och onödiga, varför störa sig på att man drar in pengar på att sälja ut namnet på en betydelselös turnering?
Och vad skulle problemet vara ifall ES klubbarna får 5 mille var för att Elitserien byter namn till Volvo Championship?
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Tre Kronor

Post by Lidlund »

Att volvo är ett skitföretag och bör läggas ner!

Gripen competion däremot.. Mjaa.. Kan vara nått.. Nu när ostlandet tycker om oss..
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Markman wrote:Men visst hade det gått tillbaka till Sweden Hockey Games, så det var ju ett steg i rätt riktning? LG var ju också en riktigt sell-out..
Gick aldrig tillbaka till Sweden Hockey Games, utan det är väl mast i folkmun som den hetat så oavsett om Förbundet och media har marknadsfört den som LG hockey Games. Fast jag ser i pressmeddelandet att det står "..Sweden Hockey Games byter namn till.." men det är nog bara en felskrivning.
http://sv.wikipedia.org/wiki/LG_Hockey_Games

Men att nu byta till Oddset Hockey Games är ju fan riktigt dåligt måste jag säga, fast vad fan ska den heta då? Svenska Spel Hockey Games? Nja...så oddset är nog det bästa namnet iaf.

Dock så tycker jag väl inte att LG var en större sell-out än vad t.ex Baltica Cup gjort då de bytt namn till Channel One Cup, eller att den finska motsvarigheten har namn efter sin huvudsponsor som är Karjala.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Tre Kronor

Post by Lidlund »

Norrlands guld cup? :D
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

lidlund wrote:Att volvo är ett skitföretag och bör läggas ner!

Gripen competion däremot.. Mjaa.. Kan vara nått.. Nu när ostlandet tycker om oss..
Volvo är ett statligt verk och kan inte läggas ner. Gripen Challenge låter bra tycker jag.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Tre Kronor

Post by Zimme »

374 wrote:
lidlund wrote:Att volvo är ett skitföretag och bör läggas ner!

Gripen competion däremot.. Mjaa.. Kan vara nått.. Nu när ostlandet tycker om oss..
Volvo är ett statligt verk och kan inte läggas ner. Gripen Challenge låter bra tycker jag.
:lol:
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Tre Kronor

Post by lazerkrobbe »

lidlund wrote:Att volvo är ett skitföretag och bör läggas ner!

Gripen competion däremot.. Mjaa.. Kan vara nått.. Nu när ostlandet tycker om oss..
Jo, för det är ju precis det här handlar om - en långsiktig satsning för att bygga upp förtroendet för en viktig turnering...?-: Volvo? Nej tack...
Kalla den vad f-n som helst så länge som det trillar in kulor, men skulle känna mig bekymrad om jag jpbbade på ett företag som gick in och satsade pengar på den här typen av icke-händelser.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Tre Kronor

Post by lazerkrobbe »

Vare sig Volvo- eller SAAB Automobils är väl speciellt Svenska idag. Kanske China Cup?
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Tre Kronor

Post by Lidlund »

374 wrote:Volvo är ett statligt verk
Japp! Det ligger där tillsammans med Ekobrottsmyndigheten, statens provning och forskningsinstitute, migrationsverket och dyl!
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Äh vad fan...spela roll vad den heter. Är väl som med allt annat i hockeyn.
Se bara på arenorna runt om. På rak arm kan jag bara komma på vår egen arena som faktiskt har med orts namnet i namnet på arenan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Tre Kronor

Post by Lidlund »

Nu ska vi inte diskutera Klasen och malmö i tråden om tre koronor..
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

lidlund wrote:Nu ska vi inte diskutera Klasen och malmö i tråden om tre koronor..
HAHA!! Sorry...visste fan inte ens vilken tråd jag skrev i :-)

Men för att reflektera på att Oscar Möller nu får chansen i Tre Kronor, så kändes det faktiskt rätt väntat. Inte för att han kanske spelat till sig en plats där, utan mest för att Mårts till Channel One Cup väljer att testa spelare som kommit tillbaka från NA.
Mattias Ritola, Mattias Sjögren, Mattias Ekholm och Nicklas Bergfors (visserligen gick han till KHL, men ändå). Var ju egentligen bara Möller kvar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Tre Kronor

Post by Lidlund »

Ritola har iofs förtjänat det.. varit duktig i Modo.. Bergfors ska bli kul att se! Om man ids se nån match..
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Kan vara sant, har inte sett Ritola. Dock så känns det som om det är en lämplig turnering för Mårts att ta ut dem till nu oxå.
Många som brukar vara med har jhu tackat nej av en eller annan anledning. Warg för personliga skäl, Jimmie för att han varit skadad etc.

De som återvänt från NHL vill ju tillbaka dit, och vill ju även visa upp sig internationellt, så det är ju en win-win. Spelar de bra nu så blir de aktuella för VM, och det brukar ju vara ett bra skyltfönster oxå.

Jag säger inte att det är fel att ta ut dem, utan bara konstaterade att med tanke på tidigare uttagna spelare så är jag inte förvånad att Möller fick komma med.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Tre Kronor

Post by Rampa »

Lite uttjatat kanske, men räcker det att spela i ett 08-lag för att bli uttagen i landslaget?
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Tre Kronor

Post by Lidlund »

Ja? Har det väl gjort sista 10 åren?
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Tycker att det börjar glid över till att ha anknytning till HV71 så är du aktuell för Tre Kronor...
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Tre Kronor

Post by Lidlund »

Mja.. Asså.. Det är 08 OCH fb klubben.. BÅ var FBK, nu hv
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Tre Kronor

Post by anton95uppsala »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 4096048.ab" onclick="window.open(this.href);return false;

Usch vad tråkigt att läsa. Pinsamt verkligen. Jag tycker det iaf.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Tre Kronor

Post by anton95uppsala »

Även om det kanske var "smart" tycker jag att man alltid ska försöka vinna.

Sen är ju systemet helt galet. Man ska ju aldrig tjäna på att förlora. Vore mkt bättre att 1an får välja motstånd. Någon som vet hur det ser ut i år??
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Tre Kronor

Post by Lidlund »

Eh.. Läggmatch och läggmatch.. Man går inte ut å säger;grabbar.. Ni ska förlora den här matchen..

Men om laget hellre möter det lag som kommer vid förlust så spelar det inte så stor roll. Då är inte spelarnas huvud med.. (Tänk Timrå hemma)
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Tre Kronor

Post by Rampa »

Kanske inte rätt tråd, men vill inte starta ny för detta.
En gammal (?) Tre Kronor-trotjänare och världsmästare har avlidit. Peter Åslin, bara 49 år ung.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Tre Kronor

Post by Zimme »

Vi har tagit det i "övriga ES lag"
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Ingen Jimmie och ingen Jocke i Tre Kronor. På ett sätt skönt att ingen från AIK är med, då får vi träna med full trupp, om det inte är några landskamper för juniorer, men samtidigt kan jag tycka att det är lite konstigt att Elitseriens bästa målvakt inte är med.

Fast det börjar väl dra ihop sig så att Mårts vill ha spelare som är tilltänkta till VM, och där ligger Fasth före Jocke trots allt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Tre Kronor

Post by Rampa »

Chippen wrote:Ingen Jimmie och ingen Jocke i Tre Kronor. På ett sätt skönt att ingen från AIK är med, då får vi träna med full trupp, om det inte är några landskamper för juniorer, men samtidigt kan jag tycka att det är lite konstigt att Elitseriens bästa målvakt inte är med.

Fast det börjar väl dra ihop sig så att Mårts vill ha spelare som är tilltänkta till VM, och där ligger Fasth före Jocke trots allt.
Och tydligen Johan Gustafsson Lhf också.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

QUE?
Där fattar jag ingenting måste jag ärligt säga. Nog för att hangjorde ett bra JVM,men vad fan...
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Tre Kronor

Post by Zimme »

Finns ingen som helst logik i det beslutet.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Verkligen inte. Hade det varit till en av de dära landskamperna som kommer då säsongen fortfarande spelas så hade jag kunnat förstå det (typ som de mot Lettland förra säsongen) och att Skellefteå fortfarande var i spel, men inte nu.

Riktigt märkligt att Gustafsson får gå före Elitseriens statiskt bäste målvakt. Detta betyder ju att Mårts måste se Jocke som högst Elitseriens 3:e bästa målvakt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tre Kronor

Post by Markman »

Tittar man enbart på statistik från årets landskamper så har ju faktiskt Gustafsson bättre stats, men de har å andra sidan bara spelat en match vardera och släppte in nästan lika många mål i respektive match, men det är väl ungefär den enda anledningen som jag kan se..

JG stod å andra sidan mot Finland när vi slogs för att inte komma sist i Karjala, medan Jocke stod mot Finland när vi redan vunnit Channel One, så det är väl kanske lite skillnad i insats från försvaret också..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Tre Kronor

Post by Skidrow »

Vi ska vara glada så länge som ingen i AIKk måste fara på tjoller landskamp turnering.
Post Reply