Träningsrapporter
Moderator: Styrelsen
- Snuskhummern
Re: Träningsrapporter
Om man flyttade Davidsson till Johnson&Johnson så tror jag även den kedjan skulle må bättre. Bryggman, kan nog tänka mig att tempo och kondition tar lite längre att komma in i ffa. när man kanske inte har skridskoåkning som sin starkaste sida. Blir spännande att se hur han utvecklas, han blir hursomhelst viktig i slutspelet.
Lysande att vi fortsätter med Bröderna Johnson i samma kedja och vägrar flytta om i PP2.
kanonbra!
kanonbra!
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Nya kedjor...
Kedjor
Kedjor
Bra att man särar på Voullet-Valter, men lite konstigt att Valter tar en ytterplats och på bekostnad av Stjernborg.Hugg, Laz , Aagaard.
Okuliar, P. Lindholm, V. Lindberg.
A. Johnson, J. Johnson, Vuollet.
Davidsson, Stjernborg, Bryggman /Forsfjäll.
Oscar Lindberg tränar inte, men han har matchats stenhårt i veckan och under säsongsinledningen, så jag är relativt säker på att han bara vilar/tränar på egen hand i dag.
Tydligt att tränarna velar kring vilka formationer de ska välja, någonstans rätt att testa sig fram tidigt under säsongen för att de perfekta kedjorna.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Bra utfall på nya formationerna i kväll mot Plast!
Hur såg kedjorna ut idag?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Hittade dom på Norran:
Ändringar i kedjorna:
Z.Forsfjäll - J.Johnson - Bryggman
Vuollet - Stejernborg - A.Johnson (Laz)
Kedjorna känns på papper inte helt optimala, dock så kan det såklart se annorlunda ut på isen.
- Snuskhummern
Hade provat det här:
Hugg - Lindberg - Aagaard
Lindholm - Johnson - Okuliar
A.Johnson - Stjernborg - Davidsson
Lindberg - Forsfjäll - Bryggman
Laz / Vuollet
Hugg - Lindberg - Aagaard
Lindholm - Johnson - Okuliar
A.Johnson - Stjernborg - Davidsson
Lindberg - Forsfjäll - Bryggman
Laz / Vuollet
Att flytta Lindholm till en kant tycker jag inte är klokt, given som center.
Det var väl så här det var sammansatt i tredje perioden mot HV
-
king_louie
Snacka om skillnad från förra säsongen, då var det väl i snitt 5-6 spelare borta. Hur kedjorna formeras och att Laz är 13e eller sitter på läktaren är angenäma problem. Fattar fortfarande inte hur vi kunde fixa en femteplats då.
Bara hoppas det håller i sig. Underbart att slippa CHL så vi får träna och rehaba på ett helt annat sätt.king_louie wrote: ↑14 Oct 2025, 16:59 Snacka om skillnad från förra säsongen, då var det väl i snitt 5-6 spelare borta. Hur kedjorna formeras och att Laz är 13e eller sitter på läktaren är angenäma problem. Fattar fortfarande inte hur vi kunde fixa en femteplats då.
Så otroligt skönt att slippa CHL
Sent from my Pixel 8 using Tapatalk
Sent from my Pixel 8 using Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Hur är det med Davidsson egentligen? Har han överhuvudtaget varit på is sista dagarna?
"Måns Forsfjäll med i övning
För första gången den här säsongen tränar Måns Forsfjäll (röd) i en lagövning. "
Positivt!
För första gången den här säsongen tränar Måns Forsfjäll (röd) i en lagövning. "
Positivt!
I’ve had a lot of worries in my life, most of which never happened.
- Foppas skridskocoach
Ingen Frans Haara på träningen idag och missar både torsdag/lördag rapporterar Norran.
- Foppas skridskocoach
- Special Brew
Skadad och borta från spel ett tag.
Snart halva November och det känns ju inte ens nära att Måns ska göra comeback.Sen Haaras hjärnskakningar på det.Forre måste nog in med en back till innan fönstret stänger.
Fast hur långt borta kan Djuse vara?
Är ju iofs ingen hjärnskakning som iaf jag trodde, och han är väl inte på is än va?
Så Haara har en fraktur och inte hjärnskakning som vissa befarade. Borta några veckor sägs det. Han har haft otur med skador Haara måste jag säga. Han har verkligen blivit bättre den här säsongen och det finns stor potential där. Tråkigt för honom och AIK
Blir ruskigt intressant se hur Hermansson & CO resonerar när Stjernborg är tillbaka. Våra två starkaste kedjor lär väl hållas intakta. Ungdomskedjan kan behöva lite stabilitet, i fjärdekedja så är Davidsson skön men eventuellt utbytbar.
Vi får se helt enkelt.
Vi får se helt enkelt.
Valter lär komma med till Jvm - så endera tar Stjernborg den platsen eller om JJ blir center där och Stjernborg i 4e kedjan. Tar aik tillbaka Laz ?
Hur ser det ut för Söderström? Är han nära en premiär?
Är det nån som vet status på Måns Forsfjäll?
Har tränat för fullt med laget nu i mer än 2 veckor. Men skulle tro att man tar det väldigt försiktigt där
I’ve had a lot of worries in my life, most of which never happened.
- Foppas skridskocoach
Man får hoppas det. Vi har så bra bredd på backplats att vi verkligen inte behöver stressa. Men optimalt vore kanske att få igång honom snart så att han har matchpulsen uppe inför slutspelet.
Apropå ingenting; hur är det med juniorövergångar och förstaårsseniorer? Jag vill minnas att de också har gått att skicka fram och tillbaka efter deadline, men kanske minns fel? Jag tänker då på Rasmus, som nog skulle må bättre av att spela vårsäsongen i typ… Kalmar eller Modo, än att sitta på läktaren i SKA och trycka popcorn. Men vi vill ju i så fall kunna kalla hem honom vid eventuella skador eller avstängningar.
Apropå ingenting; hur är det med juniorövergångar och förstaårsseniorer? Jag vill minnas att de också har gått att skicka fram och tillbaka efter deadline, men kanske minns fel? Jag tänker då på Rasmus, som nog skulle må bättre av att spela vårsäsongen i typ… Kalmar eller Modo, än att sitta på läktaren i SKA och trycka popcorn. Men vi vill ju i så fall kunna kalla hem honom vid eventuella skador eller avstängningar.
Tigerränderna går aldrig ur.