Flaggor & Tifon

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Chippen wrote:
Zimme wrote:Gör en ny. Vi måste även ha en stor flagga med klubbmärket på som man kan dra ner över ståplats när det blir mål och låt en massa lokala företag sponsra och ha sitt namn på flaggan.
Jag skulle tro att om frågan ställs mot de företag som är huvudsponsorer till AIK, Boliden, AllTele och Skellefte Kraft, så är de villiga att sponsra en sådan.
Är ditt riktnummer 031?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Flaggor & Tifon

Post by Larzon »

Änglarna vill inte ha någonting med GoaGubbar att göra.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Flaggor & Tifon

Post by Jokard »

Zimme, du behärskar inte sarkasm så sluta gärna med det.

Chippen - tror du på allvar att vi skulle vilja ha en sponsrad flagga och dra över hela ståplats om vi gör mål? Eller var du också sarkastisk som Zimme? Isåfall bör du också sluta med det :)

Ta detta som konstruktiv kritik.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Sv: Flaggor & Tifon

Post by fwd »

Skämta inte ens om detta. Sarkasm eller inte,
Finns alltid någon idiot som tar allt på allvar.
Charter Division
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Sv: Flaggor & Tifon

Post by karjala »

Chippen wrote:
Zimme wrote:Gör en ny. Vi måste även ha en stor flagga med klubbmärket på som man kan dra ner över ståplats när det blir mål och låt en massa lokala företag sponsra och ha sitt namn på flaggan.
Jag skulle tro att om frågan ställs mot de företag som är huvudsponsorer till AIK, Boliden, AllTele och Skellefte Kraft, så är de villiga att sponsra en sådan.
Hahaha
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Sv: Flaggor & Tifon

Post by karjala »

Zimme wrote:Gör en ny.
Gör den du.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Sv: Flaggor & Tifon

Post by Zimme »

karjala wrote:
Zimme wrote:Gör en ny.
Gör den du.
Då är det nog bättre att ni använder den gamla. :lol:
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Sv: Flaggor & Tifon

Post by Nick the little dick »

fwd wrote:Skämta inte ens om detta. Sarkasm eller inte,
Finns alltid någon idiot som tar allt på allvar.
Det där var ändå typ vettigt.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Flaggor & Tifon

Post by Bobby »

Den flaggan som av någon outgrundlig anledning hamnat i shopen tillhör ju syd. Tänkte så det inte blir något missförstånd på den punkten. I övrigt håller jag med om att den inte ska användas mer.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Flaggor & Tifon

Post by Bobby »

Chippen wrote:
Zimme wrote:Gör en ny. Vi måste även ha en stor flagga med klubbmärket på som man kan dra ner över ståplats när det blir mål och låt en massa lokala företag sponsra och ha sitt namn på flaggan.
Jag skulle tro att om frågan ställs mot de företag som är huvudsponsorer till AIK, Boliden, AllTele och Skellefte Kraft, så är de villiga att sponsra en sådan.
Ooouuh..
Dä ä bra Mikalsån!
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Flaggor & Tifon

Post by Chippen »

Var väl menat faktiskt som allvar då jag är rätt säkert på att ett av företagen jag nämnde säkerligen inte behöver motprestation för att bidra.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Sv: Flaggor & Tifon

Post by Trollet »

Chippen wrote:Var väl menat faktiskt som allvar då jag är rätt säkert på att ett av företagen jag nämnde säkerligen inte behöver motprestation för att bidra.
Men INGEN på läktaren vill ha det.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Flaggor & Tifon

Post by Chippen »

Men dåså :-)

Har ju funnits tidigare kommer jag ihåg. Skitlänge sedan, då klacken var i nordvästra hörnet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Vad fanns då?
Flaggor med reklam? Syn.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Sv: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Chippen wrote:Var väl menat faktiskt som allvar då jag är rätt säkert på att ett av företagen jag nämnde säkerligen inte behöver motprestation för att bidra.
Privatpersoner, företag eller organisationer som vill bidra utan motprestation kan givetvis hinka in vilka summor de vill på bankgiro 5498-1279, men får då givetvis inget annat än ännu mer läktarkultur för pengarna.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Flaggor & Tifon

Post by TS_ »

Finns det någon bild/film med vårat flaggtifo från förra sluspelet?
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Flaggor & Tifon

Post by Chippen »

svartgulsubkultur wrote:Vad fanns då?
Flaggor med reklam? Syn.
Nej inte det. Syftade på läktarflagga vid mål.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1513
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Flaggor & Tifon

Post by Humlannitton »

Sååå... vad säger NP om AIK:s tilltag att köra mobiltifo? :)
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Flaggor & Tifon

Post by Poet »

Väldigt blandade meningar i mitt umgänge iaf.
2012-05-19
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Flaggor & Tifon

Post by Erwynn »

Skulle vara fett om det följdes upp med ett antal blinks på västra.
Hata allt.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Sv: Flaggor & Tifon

Post by karjala »

Humlannitton wrote:Sååå... vad säger NP om AIK:s tilltag att köra mobiltifo? :)
Tifo är något som anordnas från fansen till ett lag och inte en uppmaning från en speaker.
Själva utförandet är snyggt. Sen hjälper det inte en pissdroppe i havet för att bana väg för ett mål eller att vända en match, vilket till exempel sång, kan göra.
Det är min mening.
Men du skrev NP. Gissar att du också är medlem. Vad är din åsikt?
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Sv: Flaggor & Tifon

Post by karjala »

Erwynn wrote:Skulle vara fett om det följdes upp med ett antal blinks på västra.
Medhåll. Ljuset och lukten skulle göra gott.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Flaggor & Tifon

Post by Poet »

karjala wrote:
Humlannitton wrote:Sååå... vad säger NP om AIK:s tilltag att köra mobiltifo? :)
Tifo är något som anordnas från fansen till ett lag och inte en uppmaning från en speaker.
Själva utförandet är snyggt. Sen hjälper det inte en pissdroppe i havet för att bana väg för ett mål eller att vända en match, vilket till exempel sång, kan göra.
Det är min mening.
Men du skrev NP. Gissar att du också är medlem. Vad är din åsikt?
Vårat senaste tifo "skellhell" banar ju inte direkt väg för ett mål heller.
Tycker bara det blir pajjigt av att speakern ska ropa och tjoa ut det innan.
2012-05-19
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Flaggor & Tifon

Post by Chippen »

Poet wrote:
karjala wrote:
Humlannitton wrote:Sååå... vad säger NP om AIK:s tilltag att köra mobiltifo? :)
Tifo är något som anordnas från fansen till ett lag och inte en uppmaning från en speaker.
Själva utförandet är snyggt. Sen hjälper det inte en pissdroppe i havet för att bana väg för ett mål eller att vända en match, vilket till exempel sång, kan göra.
Det är min mening.
Men du skrev NP. Gissar att du också är medlem. Vad är din åsikt?
Vårat senaste tifo "skellhell" banar ju inte direkt väg för ett mål heller.
Tycker bara det blir pajjigt av att speakern ska ropa och tjoa ut det innan.
För att vara exakt är det väl inte speakern som tjoar på det utan reklamprataren, dvs han som är inplockad av AIK (tror jag).
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Flaggor & Tifon

Post by Lappmössan »

Visst, tjoandet förstör en aning och ger en frölunda-känsla. Samtidigt är det ju något som "lärs in". Nästa hemmamatch kanske han säger det igen, matchen därefter har de bara kvar nedräkningen och efter ett tag kan man ta bort även den och bara ha det som tradition inför varje lineup.
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Flaggor & Tifon

Post by robzon »

Vi har två st, en eventspeaker (reklam osv) och en matchspeaker.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Sv: Flaggor & Tifon

Post by karjala »

Poet wrote:
karjala wrote:
Humlannitton wrote:Sååå... vad säger NP om AIK:s tilltag att köra mobiltifo? :)
Tifo är något som anordnas från fansen till ett lag och inte en uppmaning från en speaker.
Själva utförandet är snyggt. Sen hjälper det inte en pissdroppe i havet för att bana väg för ett mål eller att vända en match, vilket till exempel sång, kan göra.
Det är min mening.
Men du skrev NP. Gissar att du också är medlem. Vad är din åsikt?
Vårat senaste tifo "skellhell" banar ju inte direkt väg för ett mål heller.
Tycker bara det blir pajjigt av att speakern ska ropa och tjoa ut det innan.
Sant. Men ur det perspektivet så kanske en vana för spelarna att få se mobilblixtarna varje match ger mer energi än sporadiska läktarflaggor med nytt motiv?
Ja annonseringen känns löjlig oavsett rubriceringen på speakern, men bra att sittplats får känna sig i delaktig i någon uppgift dom klarar av.
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Flaggor & Tifon

Post by robzon »

Ja annonseringen känns löjlig oavsett rubriceringen på speakern, men bra att sittplats får känna sig i delaktig i någon uppgift dom klarar av.
Förklarade bara att det finns två och bägge jobbar åt AIK... Vill man att det ska funka första gången så behöver folk i allmänhet en uppmaning annars blir det fiasko men till nästa match ska det inte behövas...

Det finns flaggor på varannan stol i arenan men man kan se ett "block" på ca 8 x 8m där ingen på sitt viftar med sina flaggor efter ett mål. Har sett det vid bägga semifinalerna och´man undrar om folk verkligen behöver uppmanas via speaker att använda flaggorna vid intro, mål osv?
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Flaggor & Tifon

Post by Poet »

Jag tror nästan det då vi har elitseriens dummaste sittplats.
2012-05-19
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by Jablonic »

Min personliga åsikt är att mobiltifot är en grym succé. Vad jag vet är vi först med detta (?) och det är en enkel sak som alla kan vara med på som ger en extra kick just innan nedsläpp. Det ser dessutom sjuuukt snyggt ut på teve. Att speakern annonserar det tycker jag inte är nån fara. Det är inte riktigt samma sak som om han skulle annonsera flaggviftning ändå. Och som Rob säger så kommer det inte behövas mer än nu i början att han säger till. DJ:en får ta emot en del skit här inne, men det här ska han ha cred för. Själv har jag laddat ned en app till telefonen för att kunna bidra med bästa möjliga blinkfunktion. Gör det du med! Det ser mäktigt ut redan nu med några hundra mobiler i luften, tänk då hur det ser ut med några tusen mobiler.
Post Reply