#9 Fredrik Hynning

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Chippen »

Prestationskrav eller inte, om tränaren väljer att inte låta dig möjligheten att prestera, eller visa att du vill så är det ju inte direkt något som spelaren i sig styr över heller.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by lazerkrobbe »

Chippen wrote:Prestationskrav eller inte, om tränaren väljer att inte låta dig möjligheten att prestera, eller visa att du vill så är det ju inte direkt något som spelaren i sig styr över heller.
Så du tror inte att Forsberg & Co tar intryck av det dom ser på träningar och matcher, utan bara kör på i samma spår som dom bestämde sig för tidigt på säsongen?
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Chippen »

Ibland så tror jag faktiskt att så är fallet, ja. Inte sagt att det är så i detta fall, men jag tycker nog att Forsberg tjurar på för mycket ibland.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by lazerkrobbe »

Chippen wrote:Ibland så tror jag faktiskt att så är fallet, ja. Inte sagt att det är så i detta fall, men jag tycker nog att Forsberg tjurar på för mycket ibland.
OK, det är n-vis din rättighet att misstänka och vara negativ, ville bara få det bekräftat. (-;
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Rollie »

Chippen wrote:Prestationskrav eller inte, om tränaren väljer att inte låta dig möjligheten att prestera, eller visa att du vill så är det ju inte direkt något som spelaren i sig styr över heller.
I din konspirationsteorivärld så bör det rimligen tolkas som så att Forsberg var emot värvningen av Hynning från första början och gör detta rent demonstrativt och i prestigesyfte. Och jag min dumma djävel som tror att Forsberg är delaktig i de värvningar som Lasse gör...
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Chippen »

Jag tror inte att Forsberg var emot värvningen från en början, men den har inte fallit så väl ut som det var tänkt. Nu verkar ju ändå Hynning vara en spelare som inte gnäller utan försöker göra sitt jobb ändå, men han jobbar ju lite i motvind.

Tror faktiskt inte att många spelare hade varit kvar så länge som han varit kvar, såsom läget blivit nu.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Rollie »

Chippen wrote:Jag tror inte att Forsberg var emot värvningen från en början, men den har inte fallit så väl ut som det var tänkt. Nu verkar ju ändå Hynning vara en spelare som inte gnäller utan försöker göra sitt jobb ändå, men han jobbar ju lite i motvind.

Tror faktiskt inte att många spelare hade varit kvar så länge som han varit kvar, såsom läget blivit nu.
Tycker han fått en ganska bra chans när han nu fick gå rakt in på Jimmies plats och inte i någon 4:e kedja. Att sen laget och formationen gått dåligt är ju så klart synd för honom. Men det förändrar inte faktum att han måste ta chansen för egen del. Att han sen blivit kvar kan väl lika gärna vara så enkelt att ingen velat ta honom för den lön han har i AIK.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Chippen »

Rollie wrote: Tycker han fått en ganska bra chans när han nu fick gå rakt in på Jimmies plats och inte i någon 4:e kedja. Att sen laget och formationen gått dåligt är ju så klart synd för honom. Men det förändrar inte faktum att han måste ta chansen för egen del. Att han sen blivit kvar kan väl lika gärna vara så enkelt att ingen velat ta honom för den lön han har i AIK.
Det är sant. Nu gjorde han väl en riktigt bra match, men det räcker ju som inte heller och visst har han stor del i det hela själv. Det säger jag inget om.

Man hade väl kunnat göra samma sak som man gör med en junior..lånat ut honom?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Colton »

Sparkad...? tränade inte idag " Vi bestämde i sista stund att han skulle köra rehab istället." Enligt A-fopp.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by svartgulsubkultur »

Colton wrote:Sparkad...? tränade inte idag " Vi bestämde i sista stund att han skulle köra rehab istället." Enligt A-fopp.
Luktar onekligen skumt.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Chippen »

Låter ju som början på slutet, och lägger man till att man plockat hem Oscar reda nu och att Crippe är i spel så är det nog så att han inte är kvar månaden ut.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Colton »

Jimmie småskadad men snart tillbaka, Lundberg tillbaka snart och Melker börjar bli frisk. Nog talar det mesta för att det blir en birkenstock på skinkorna av Lasse.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Chippen »

Colton wrote:Jimmie småskadad men snart tillbaka, Lundberg tillbaka snart och Melker börjar bli frisk. Nog talar det mesta för att det blir en birkenstock på skinkorna av Lasse.
Lägg även till Oscar som är tillbaka plockad och även att vi har Mustonen i Västerås, som nog borde gå före om det krisar och blir ta om ordentlig istid.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by smogz »

Något säger mig att Timrå inte värvat klart...
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by don_tomassso »

Sämst efter Alavaara.Borde gå ner till Allsvenskan få gång på målgörandet igen.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Jokard »

Tycker han gjorde en hyffsat bra match idag! Dock synd på friläget när han serverades av Crippe.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by marre »

Tycker hela linan gör en kanonmatch! Viktigt! Nu har vi fyra fungerande enheter! :D
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Chippen »

Hynning visar fan moral, och visar hur viktigt det är med bra reserver. Han ahr inte fått spela på länge, han har fått läsa att hans enda chans att spela är vid skador.

Ändå så går han in nu och gör en kanonmatch, och jag hoppas verkligen att han får sätta dit en puck oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by smogz »

Håller med Chippen (kors i taket) - men Hynning ser faktiskt riktigt bra ut. Nu ska jag inte vara sån men det kanske var bra för laget att Söderberg blev skadad. Hynning tvingas in i matchtempo och även om Söderberg kommer tillbaka så kan ju andra bli skadade. Sen brukar ju ofta Söderberg vara lite för tunn i slutspel. Dock hade jag förståss gärna sett honom mot MOdo.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Rollie »

Ja fortsätter Hynning på den här vägen och kan bli ännu lite vassare när han kommer in i matchtempot ser jag honom klart före Antos som "slutspelsspelare".
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Chippen »

smogz wrote:Håller med Chippen (kors i taket) - men Hynning ser faktiskt riktigt bra ut. Nu ska jag inte vara sån men det kanske var bra för laget att Söderberg blev skadad. Hynning tvingas in i matchtempo och även om Söderberg kommer tillbaka så kan ju andra bli skadade. Sen brukar ju ofta Söderberg vara lite för tunn i slutspel. Dock hade jag förståss gärna sett honom mot MOdo.

Haha, är du full Smogz? :lol:

Men även om kedjan tappar i fart och kanske i puckhållning, så känns det som om Hynning gjorde kedjan bättre och egentligen vet jag inte jag tycker att Hynning är så dålig på rören heller. Visst inte lika kvick och snabb som Antos, men han är fan vass ändå.

Tror inte att man ska anta att Hynning hamnar på bänken direkt Antos kommer tillbaka, om han hinner innan slutspelet är över.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Micke
Posts: 743
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Micke »

Tycker han var bra mot Modo senast. Går ju inte att komma ifrån att han gör så jävla lite poäng dock.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by schteffe »

Är kraftigt på gång och en klar uppgradering motför Antos, sett till hur båda presterat på sistone. Tidigare en marginell förbättring vad gäller kedjans fysiska tyngd, men som han spelade i förrgår, där han var riktigt stark i närkamperna, så är skillnaden markant.
Tommy och Annika
Posts: 101
Joined: 16 Jun 2011, 00:55

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Tommy och Annika »

Jag kanske är dum, men jag ser absolut ingenting som gör Hynning till en bättre spelare än Antos. Han fick Tollefsen på fall 2 ggr på raken, vad mer?
Tim
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 21:50

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Tim »

Han är kanske inte bättre än antos, däremot är kedjan bättre med Hynning än med Söderberg.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Chippen »

Allt är ju väldigt relativt och vad man vill få ut av en kedja och som matcherna mot MoDo blivit så är Hynning bättre att ha på isen än Antos.
Varför?
Jo, som jag ser det så är Hynning en mera fysisk spelare och klarar av att stå upp på ett helt annat sätt än Antos, som jag tror skulle komma bort på en gång och därmed göra hela kedjan till intet.
Sedan tycker jag att Hynning spelar med en helt annan glöd just nu än vad han gjort tidigare under säsongen då han fått spela matcher.

Visst så tappar kedjan i fart utan Antos, och även i skills som att komma in i zon med pucken i behåll och hålla den, men samtidigt så tror jag att kedjan som den är nu skapar långvarigare tryck än vad den gjort med Antos.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Foppas skridskocoach »

Med puck är han ganska klart sämre än Söderberg i min mening. Utan puck är förhållandet det omvända.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Talbot25 »

Ganska kul med alla "förståsigpåare" som skrattade åt JockeL då han lyfte fram att Hynning skulle tillföra mer än Antos i ett slutspel.
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by bruno »

Talbot25 wrote:Ganska kul med alla "förståsigpåare" som skrattade åt JockeL då han lyfte fram att Hynning skulle tillföra mer än Antos i ett slutspel.
Är ju fortfarande ganska svårt att svara på då knappt antos spelat. Visst hynning har vart bra om man jämför hur han har vart förut under säsongen, Men han är ju inte precis en bärande spelare.. Inget poäng än heller va? Skriver från telen så orkar inte kolla upp.
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by marre »

Gör en till kanonmatch! Def en gigant!! :D
Post Reply