#9 Fredrik Hynning

Moderator: Styrelsen

Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Rampa »

Visst har Hynning spelsinne. Däremot saknar han just nu totalt målsinne. Från 17 mål på 53 matcher för fyra år sedan till nuvarande 1+3 på 38 matcher, via 15 respektive 8 i Timrå de två senaste säsongerna. Antingen är han slut, eller så i en lååång djuup svacka. Vilket av det kan nog få om ens någon svara på. Eftersom han är värvad som offensiv spets så tycker jag inte han motsvarat förväntningarna att han åter skulle blomma ut i Skellefteå.
Melker gör det Hynning gör och lite till anser jag. 2 mål och 1 ass. Han har lika bra skridskoåkning. Hynning kanske är lite bättre på passningsspelet, men där har Melker utvecklats en hel del bara sen ifjol. Han spelar mycket mer fysiskt än Hynning. Tacklar mer än dubbelt. Jag anser honom dessutom bättre i defensiven, då Hynning ofta blir stående och vilset tittar sig omkring. Har tittat extra på Fredrik då vi spelat box eller varit tillbakapressade och har vid några tillfällen förvånats över hur vilsen han sett ut.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Chippen »

Men han är bokförd för 38 matcher, hur många har han spelat av dessa?
Jag vet inte riktigt vad du kräver av en spelare som till 90 % håller till i en 4:e line, men om du tycker att han bör komma upp till en 8 mål så vet jag inte vad jag ska tro.

Jag förstår inte riktigt varför du förvånas över att han ibland ser vilsen ut i försvarsspelet. Du ahr ju som själv skrivit svart, nämligen att han är värvad som en offensiv spelare.

Han har ju hållit till i producerande kedjor i tidigare klubbar och därmed är inte defensiven lika väl utvecklad som t.ex hans kedjekamrater i 4:e, Lundberg/Lindberg/Melker/Forsberg. Han har helt enkelt inte behövt utveckla defensiven då det inte tillhört hans uppgifter i laget.

Nu kommer han till Skellefteå, för dåligt med chanser att slå sig in i laget, och då han får spela från start så hamnar han i en 4:e line.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by marre »

Vem i dom tre första ska han peta?? :shock:
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Chippen »

Men det är ju just det, han petar ju ingen där just nu. Den enda han BORDE ha petat var ju Johan Forsberg då han gick in på de 3 första, men inte ens då Forsberg spelade med huvudet under armen så fick han chansen.

Nu lånar vi ut Oscar, och då borde Hynning få chansen att spela till sig en plats, men istället så låter de Emanuelsson spelare och hymlar inte med orden: "endast skador kan göra så att Hynning får spela"
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Jokard »

Chippen wrote:
374 wrote:Vad gör egentligen Melker som Hynning inte gör? Hynning är på en helt annan nivå än Melker när det kommer till spelsinne och skicklighet.
Byt ut Melker mot Johan Forsberg i din fråga istället. Det är en mera rättfärdig fråga faktiskt.

Jag tycker att Hynning visade upp ett riktigt bra spel igår, och det skulle fan vara skoj att se Emanuelsson och Hynning tillsammans i samma kedja, men det kommer nog aldrig hända ifall inte Forsberg blir skadad.
Precis, tycker att Melker har helt rätt inställning och det händer mer på isen när han är inne än när lill-foppa är. Melker-Emanuelsson-Hynning hade jag velat se.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Markman »

Jokard - var hamnar Lundberg då? 13:e?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Rampa »

Han har väl spelat med andra formationer också, visserligen sporadiskt, men nog har han även där missat en del bra lägen.

edit
Det har bland annat hetat ungefär så här. Hynning som med sin blixtrande skridskoåkning kan skapa lägen både till medspelare och sig själv.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Chippen »

Rampa wrote:Han har väl spelat med andra formationer också, visserligen sporadiskt, men nog har han även där missat en del bra lägen.
Visst så har han spelat i andra formationer, men enstaka matcher, enstaka byten. Han har inte fått en ärlig chans att spela sig in i en formation högre än 4:e line.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Chippen »

Markman wrote:Jokard - var hamnar Lundberg då? 13:e?
Reagerade oxå Lundberg var borta, men försök att sluta se allt som skrivs som potentiella spelbara formationer och vart andra spelare tar vägen.

Jag tycker att Melker-Emauelsson-Hynninh låter som en intressant kedja, men inget jag skulle vilja sätta på isen i en seriematch, möjligen i en tränningsmatch.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Trollet »

Chippen wrote:
Markman wrote:Jokard - var hamnar Lundberg då? 13:e?
Reagerade oxå Lundberg var borta, men försök att sluta se allt som skrivs som potentiella spelbara formationer och vart andra spelare tar vägen.

Jag tycker att Melker-Emauelsson-Hynninh låter som en intressant kedja, men inget jag skulle vilja sätta på isen i en seriematch, möjligen i en tränningsmatch.
Hur ska man se förslag till formationer då, om inte som spelbara? Det är ju det vi diskuterar här. Och jag tror ju Jokard ser det precis så.
I det att man föreslår 13 forwards så föreslår man också bänkning av resten, klart att man ska diskutera den sidan av uttagningen också.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Markman »

Chippen wrote:
Markman wrote:Jokard - var hamnar Lundberg då? 13:e?
Reagerade oxå Lundberg var borta, men försök att sluta se allt som skrivs som potentiella spelbara formationer och vart andra spelare tar vägen.

Jag tycker att Melker-Emauelsson-Hynninh låter som en intressant kedja, men inget jag skulle vilja sätta på isen i en seriematch, möjligen i en tränningsmatch.
Ja visst låter det intressant, men jag ser inte riktigt vitsen med att diskutera något som aldrig kommer att hända på en träningsmatch om det inte blir skador galore!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Chippen »

Så du menar allt annat som skrivs här kan du sätta en realistiskt stämpel på oxå? Allt som skrivs under Silly tråden t.ex..
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Trollet »

Är väl viss skillnad på Sillytråden (det heter "silly" av en anledning) och spelar-/formationstrådarna.
Tror nog att den absoluta majoriteten här inne skulle tycka att det blev rätt meningslöst att läsa om man bara skickar ut fem namn slumpmässigt och fyller på med "det här skulle vara spännande".

Jag tycker det skulle vara spännande att se Jocke Lindström som back. Men jag vill inte att det ska hända :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Rampa »

En sak kan jag hålla med om när det gäller Hynning. I konkurens med övriga forwards så ser jag möjlgen två som han matchar. Foppa och Emanuelsson. Foppa på grund av sin ojämnhet och Petter för sin orutin.
Jag tror inte tränar-Foppa skulle spela Hynning i en sk brunkarkedja om han vore nåt för en 1:a-2:a - kedja.
Så dåligt omdöme kan väl inte han ha?
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Rampa »

Jag förstår inte riktigt varför du förvånas över att han ibland ser vilsen ut i försvarsspelet. Du ahr ju som själv skrivit svart, nämligen att han är värvad som en offensiv spelare.

Nu kommer han till Skellefteå, för dåligt med chanser att slå sig in i laget, och då han får spela från start så hamnar han i en 4:e line.
Om en spelare värvas för sina offensiva färdigheter inte levererar, ellerär bra nog defensivt, vad gör man med en sån? Någon orsak måste det väl ändå finnas till att han inte spelat i andra kedjor efter 40 omgångar. Inte bedömer väl tränarna varje enskild spelare enbart efter matchprestation.
I och med det har han väl haft samma chans som de övriga att visa var han platsar.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3061
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Foppas skridskocoach »

Jag tycker i alla fall att Hynning verkar ha rätt inställning (har faktiskt inte sett några tendenser alls till att han skulle tjura ihop eller gnälla i media osv över sin situation). Så länge som han köper en roll som 13:e forward är det ju bara positivt för vår del. Det är väl i så fall han själv som någon gång får sätta ner foten och kräva att kontraktet rivs. För vår del är det ju perfekt att ha en hyfsat rutinerad 13:e forward som ändå har verktygen att kunna ersätta spelare i alla fyra kedjorna - vilket innebär att vi inte behöver kasta om i samtliga formationer så fort en spelare blir skadad.

Sen är det ju uppenbart så att han inte har motsvarat förväntningarna och (i nuläget åtminstone) förmodligen kostar mer än han smakar. Långsiktigt har han heller ingen större utvecklingspotential och han har inte någon naturlig koppling till klubben, så killar som Melker, Mustonen, Emanuelsson, Pettersson etc borde gå före så länge som Hynning inte är klart vassare. Men det behöver ju som sagt inte automatiskt innebära att det bästa är att bryta kontraktet. Vi vet ju inte vad som händer under de återstående 15 omgångarna. Vi kanske står där i början av mars med skador på Jimmie, Antos, Möller och Crippe och då är det ju guld värt att ha Hynning tillgänglig.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by ossian »

Hynning var riktigt bra senast. Spelar han bra nästa match igen är han nog inne i laget igen. Form är en färskvara i hockey, Crippe var ju sämst i början, och nu är han grym. Det är hård konkerrens, men det är det i ett bra lag. Jag tycker då att Forsberg är rättvis och låter de som presterar spela, inget konstigt med det.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Rampa »

Ja, avslutningsvis denna gång, inget ont om Hynning. Han gnetar på och kämpar utan att klaga. Han har ju själv sagt att det inte stämmer hockeymässigt. Inga diva-fasoner där inte. En "lag-lydig" spelare som inte gnäller över läget.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by smogz »

Förresten - tillbaks till Emanuelsson - Melker - Hynning. Tycker att Melker i matchen Timrå borta när han fick spela center gjorde ett mycket bra jobb och även om Lundberg är mångas favorit så är han ju ganska begränsad. Kan se en sån här kedja framför mig med Lundberg på läktaren.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by JockeL »

phasse wrote:Hynning har som bäst 8 pts på 11 matcher i slutspel. I övrigt runt 0,5 PPG. Massakrera kanske var en medveten överdrift från din sida men...?
Hehe överdrev nog lite ja, men jag vill ändå påpeka att 8 poäng på 11 mather är grymt bra i elitserieslutspelssammanhang och man ser sällan högre produktion än så. Endast Pitefoppa och Bellemare det där året då de gick på som vilda med först Forssell och senare Hagos som matchat/överträffat det av AIK:are senaste 35 åren. 0,5 ppg är ju helt i linje med Jocke Lindström eller Jimmie Ericsson. Det görs väldigt lite poäng i SM-slutspelen...

Sen kanske jag vill se saker i Hynning som inte finns där, men jag tycker han stack ut som TImrås bästa spelare i princip alla slutspel han spelade, kan inte riktigt acceptera ännu att han är totalt värdelös.
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by JockeL »

Sen läste jag i tråden att Hynning inte har någon potential jämfört med Melker, Emanuelsson, Lundberg, osv. Jag tycker precis tvärtom. Hynning har potential att göra en 35+ poängs säsong när som helst, medan det fortfarande är oskrivet om ens de 3 jag nämnde kommer hålla sig stabilt som ordinarie Elitseriespelare resten av sin karriär. Om de blir särskilt mycket bättre än så här. Martin tycker jag inte har någon jättepotential.
Vem vet vad som hänt om Hynning satts med Holloway och Bellemare från start till exempel. Han har ju varit uppe och nosat på bra siffror förr, och han är inte gammal nog att vara avdankad. Snarare tror jag hans nedåtgående trajektori (bra svengelska) till viss eller stor del är på grund av ett minskande och minskande förtroende i och med mer och mer skador. Jag menar han har en 53gp 43pts-säsong, dvs typ samma siffror som Davidsson presterade det året som i och för sig börjar ha några år på nacken, och en 47gp 36pts säsong så sent som 2009. Och vi har honom på läktaren eller i fjärde. Det tycker jag dryper av outnyttjad potential.

Det är ju ingen hemlighet att unga spelare får mer istid än de "förtjänat" och att äldre spelare verkligen MÅSTE "förtjäna" sin istid, annars riskerar de till och med kicken. Tusentals exempel finns på det. Kanske var det därför Hynning kunde prestera 43 poäng som 23-åring, att han fick alla former av förtroende som han delvis fick för att han var ung och klubbens framtid. Men säg att Melker, Martin och Oscar vore 28 år eller äldre och presterade som de gjorde nu, frågan är om de skulle vara någon annanstans än i allsvenskan. Melker är jag rätt övertygad om skulle vara där i alla fall. Martin och Oscar hade väl som bäst suttit på bänken i AIK, likt Hynning gör nu. För jag tycker inte på något sätt de har utpresterat Hynning, och då är ändå inte Hynning optimerad för en fjärdekedja medan de andras typ av nordamerikanska spelsätt och intensitet är skräddarsydd. Snarare tittar man på deras prestationer med helt andra glasögon.

Och Martin, som en naturlig center, har ju blivit lite untouchable, men han har fan inte varit bra i år... Bland de allra sämsta för att inte säga sämst av de som är helt ordinarie. Så dålig som Oscar Lindberg har varit så föredrar jag ändå honom som fjärdecenter över Martin just nu. Men Martin är en trygghet för ett slutspel.

Jag skulle önska att vi ställde det laget på isen som har bäst chans att vinna SM-guld nu till slutspelet, och för stunden skita i framtiden. Frölunda och FBK har inte tänkt på framtiden då de spelat lag nästan helt utan unga spelare bland de ordinarie 18 och vunnit guld på guld. De har haft unga spelare ordinarie under säsong som sedan hamnat på bänken under slutspelet. Jag har absolut inget emot något liknande hos AIK, jag tror inte vi har många år kvar i toppen. Vi måste vinna NU om det ska bli av alls. Snart måste ju våra i-princip-sämst-i-elitserien publiksiffror hinna ifatt oss.

Bara en tanke:
Det sämsta Hynning kan tänkas prestera i playoffs, mot det sämsta Melker, Antos, Martin, Oscar och resten av ungtupparna/younameit kan tänkas prestera.

Sen det bästa Hynning kan tänkas prestera i playoffs, mot det bästa de tidigare nämnda kan tänkas prestera.

Sen fundera på sannolikheten att de olika scenarierna inträffar. Hos Antos, Melker och Martin skiljer sig inte det bästa och det sämsta de kan tänkas prestera särskilt mycket. Hos Oscar skiljer det ändå ganska rejält, många sådana spelare får ju sina genombrott i slutspel, offensiva/kompletta unga spelartyper kan ha det tufft under säsong och sedan bryta igenom totalt i ett slutspel, och först då fylla den rollen man har väntat på att de ska kunna fylla i flera år (för Oscar t.ex. 1:a/2:a-centerrollen). Claude Giroux, James van Riemsdyk, spelare som kommit från i princip ingenstans och bränt upp slutspel i NHL. Och det är bara från de 2 senaste åren från samma lag.

Medan Hynning skiljer potentiellt bäst/sämst enormt. Och ändå är hans potentiellt sämsta slutspelsprestation inte sämre (snarare bättre) än Melkers, Martins, Oscars, Antos osv. I kvarten för några år sen var han totalt den bästa spelaren i alla 8 lag, (likt Kahnberg var ifjol för Brynäs, väldigt oväntat men icke desto mindre märkbart). Sånt kan man se hända från spelare som har mängder med outnyttjad potential. Något sådant tror jag inte vi ser igen från Hynning, men den grundserien var precis lika värdelös för honom som denna varit, så det är inte en omöjlighet. Med Forsberg som tränare är det förstås det, för om man faller ur Forsbergs förtroende i början så är man körd. Den envisaste coachen jag någonsin sett tror jag. Skrbek, Tenkrat, Hynning, osv. Presterar du inte i början är du körd. Även om du får en situation där det är omöjligt att prestera, som Tenkrat och Hynning som fluktuerat mellan fjärde och bänken.

Sen surar jag fortfarande över att undra vad vårt lag hade kunnat uträtta med lite one-two punch med Mikko och Jocke testade i olika kedjor ifjol, typ Jocke - Warg - Bellemare och Jimmie - Forssell - Mikko hade varit bra att veta hur det fungerade i slutspelet då förstakedjan inte fanns. Men eftersom det aldrig testade under 10 + 55 matcher så kunde man ju såklart inte prova något sådant under brinnande slutspel. Tycker hans envishet på det sättet kan straffa laget, för man såg att något behövde göras för att få igång lite action med laget men eftersom inget var testat sedan tidigare förutom "förstakedjan + resten" kunde man bara se sitt uddlösa lag få storstryk i finalen... Inte ens under den perioden då förstakedjan var värdelösa i säkert 10 matcher runt december testades en 1-2 punch en enda gång. Och funkar inte Bellemare-kedjan som förväntat i år så antar jag vi är körda igen, då han knappast lär splittra den även om den nu skulle gå poänglös de 15 matcher som är kvar.
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by bruno »

Hann få en liten, liten strimma hopp om att han kanske skulle kunna komma igång, men den lilla lilla strimma hopp dog totalt efter ikväll. Alrdig hört svärfar svära så mycket över en spelare som ikväll..
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by JockeL »

Kanske är man lite för ovillig att ge upp på spelare man vet har det i sig, och är för unga för att vara fysiskt avdankade. Vissa blir ju avdankade då de är unga för att de blir "cyniska" i sitt spelsätt, spelar bara på sätt de vet med stor säkerhet fungerar, och därmed blir deras beslutsfattning helt skruvad och resultatet blir att sättet de spelar på inte funkar alls...

Tycker man ser det ofta på unga spelare, många av deras mål/poäng är på passningar och skott som inte "ska" funka, men i hockey är mycket slump. Det kan bli mål på att man slänger in pucken på mål, försöker ett blindpass genom massa spelare, skjuter från bakanför förlängda osv...

Iaf spelar inte Hynning på sättet han brukade, vad som gör det till det har jag ingen aning om, men det borde finnas i honom...
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Rollie »

Har försökt ha tålamod med honom men jag säger redan nu: gör klart för honom direkt efter säsongen att han inte finns med i framtidsplanerna så kommer båda att skiljas i samförstånd.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Chippen »

Han är då fan inte sämre än någon annan forward just nu måste jag säga.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Rollie »

Chippen wrote:Han är då fan inte sämre än någon annan forward just nu måste jag säga.
Nä, men han om någon måste ta chansen när han väl får den och visa någonting, till skillnad från andra som i alla fall visat något tidigare.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Chippen »

Visst är det så, och i sak håller jag med om han inte borde ingå i planerna över nästa år, men i dessa planer borde inte Foppa ingå heller för den delen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Rollie »

Chippen wrote:Visst är det så, och i sak håller jag med om han inte borde ingå i planerna över nästa år, men i dessa planer borde inte Foppa ingå heller för den delen.
Håller med, Foppa är helt enkelt en för dålig hockeyspelare för att ö h spela i elitserien. Han borde gå in i gymmet, ta boxninglektioner alt. gå i Ledins "grisskola" för att hitta en plats för sig själv.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Chippen »

Jag hade förhoppningar på Hynning och jag tycker att han har spelat bra stundtals, men samtidigt kan det inte vara lätt att prestera då resten av laget inte göra det, och när du redan sedan tidigare fått läsa att du egentligen inte har en plats i truppen förutom vid skador så är det en riktigt svår sits att vara i.

Tyvärr så hamnade han i Forsbergs frysbox ganska omg, och då är det svårt att komma därifrån eller rättare sagt. Det är omöjligt om du inte byter klubb. Se på Tenkrat tex, för man skulle faktiskt kunna säga tt Hynning går rakt i hans gamla fotspår.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Rollie »

Måste säga att jag inte tycker synd om hockeyspelare - med en lön på runt 100' i mån - som har ett krav på sig att prestera. Som medmänniska kan man känna sympati, men med de löner dom har så får man räkna med ett prestationskrav.
Post Reply