#9 Fredrik Hynning

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

#9 Fredrik Hynning

Post by Markman »

Image

Birthyear: 1983-05-15 Birthplace: Stockholm, SWE
Age: 28 Nation: Sweden
Position: LW/RW Shoots: L
Height: 186 cm / 6'1" Weight: 89 kg / 196 lbs
Youth Team: Djurgårdens IF Contract: 12/13


Hynning kommer senast från fyra säsonger i Timrå, där han precis som övriga i klubben varit skadeförföljd. För en gångs skull var det dock inte ljumskarna som gav upp senast, utan en bruten fotled hindrade Stockholmssonen från spel under de två senare tredjedelarna av fjolårssäsongen. Hynning var dock tillbaka på is i mars, dock utan att återvända till spel innan Timrå fick ta semester i förtid. Låt oss hoppas på att den långa vilan från is tillsammans med en Thomsonsk försäsongsträning kan råda bot på Hynnings skadebekymmer. Om Hynning får vara skadefri och hittar tillbaka till formen kommer ha utan tvekan att bli en stor tillgång för AIK.

När det gäller spelstilen påminner Hynning på flera sätt om vår egen Jimmie Ericsson. En stabil tvåvägsspelare som är användbar både i box play och power play, med bra skridskoåkning och styrkan i kontringsspelet. Hynning är mer målskytt än passningsläggare, men har kapacitet på båda områdena. En annan likhet mellan Jimmie och Hynning är att båda två är bra på att göra mål i box play. De senaste tre säsongerna har de stått för 10 mål i numerära underlägen tillsammans.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
hillbilly
Posts: 856
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by hillbilly »

Skärpning Hynning. Annars blir du nog inte kvar länge till. Ser rädd ut på isen. Självförtroendet är nog i botten.
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Oracle »

hillbilly wrote:Skärpning Hynning. Annars blir du nog inte kvar länge till. Ser rädd ut på isen. Självförtroendet är nog i botten.
Ja, det verkar så. Varför? Kommit in snett i laget? Hoppas han får det att lossna.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by smogz »

Igår tycker jag han var rätt bra. Hittar mycket bra passningsvägar. Hade han haft lite vassare avslutare än Lundberg och Melker hade han haft 2 klockrena assist igår. Hynning förtjänar att spela i en bättre kedja. Kan tänka mig att ge honom en chans på Foppas plats.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Henke
Posts: 252
Joined: 25 Jun 2011, 11:56

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Henke »

smogz wrote:Igår tycker jag han var rätt bra. Hittar mycket bra passningsvägar. Hade han haft lite vassare avslutare än Lundberg och Melker hade han haft 2 klockrena assist igår. Hynning förtjänar att spela i en bättre kedja. Kan tänka mig att ge honom en chans på Foppas plats.
KRAFTIGT +1 på den !

Hynning är för bra för att spela i en 4:e...han är ju en lirare/framspelare som gör poäng...hoppas verkligen att han får chansen att bevisa det !

Trust me 8-)
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by kriwi »

Sparka fanskapet
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Talbot25 »

kriwi wrote:Sparka fanskapet
Blir svårt, han kan ju göra sig själv helt osynlig.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by 374 »

Hynning har inte varit sämre än någon annan i den kedjan.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by King Kong »

Mycket ifrågasättande kring Hynning och jag håller absolut med om att han inte varit någon succeraket så här långt..
Jag funderar dock lite kring värvningen av Hynning och om det ev. finns en liten tanke med honom som inte uttalats..
Hynning gick långtidsskadad förra säsongen och spelade inte mycket alls, bara 18 matcher..
Kan det vara så att man ser extremt långsiktigt på Hynning och som något av en joker..
Jag menar, man värvar honom och sätter honom i en 4:a line, man låter honom inte lira PP heller..

Vad tror ni, KAN det vara så att AIK långsamt och säkert tänkt matcha igång Hynning så att han efter hälften av serien och fram emot ett slutspel förhoppningsvis är "inne" i det igen till hundra och på allvar kan börja hitta rätt?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by don_tomassso »

Luktar stor flopp varning.Vill se han på bänken.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by King Kong »

Tycker faktiskt att Hynning kommit mer och mer på slutet och nu senast mot HV var han han från och till riktigt bra..
Han lirar dock inte i någon omgivning där det skapats "kemi" och jag tror att Hynning skulle växa massor om han tex. fick lira med Jimmie och Forre..
Vill också ge honom en liten eloge för att han hur som haver jobbar på bra och kämpar utan att hänga skalle..
Han saknar tyvärr den där fysiska närvaron jag gillar, men som sagt, han kämpar iaf och det måste man belysa tycker jag..

Fortsätt jobba Hynning så kommer resten av bara farten!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Ante »

Bästa matchen i afton av Hynning. Fan vad jag unnar den här killen ett mål! Grym i defensiven!
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by 374 »

Förtjänar chansen högre upp i hierarkin. Kanske istället för Foppa.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by schteffe »

+1 på den
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Markman »

Kan det råda någon som helst tveksamhet om att det blir Hynning som hamnar ännu längre från en plats bland 13 forwards när Jocke gör sin debut efter jul.. Detta med tanke på att han har suttit i frysboxen ett bra tag och att man hellre plockar hem Emanuelsson från Piteå än att slänga in Hynning i fjärde i kvällens match mot DIF..

Jag tror att enda anledningen till att han finns kvar i laget idag är att AIK inte har hittat något lag som är intresserade av att ta över kontraktet.. :?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by marre »

Låter troligt..
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Lidlund »

Kan även vara att han varit skadad och är inte helt frisk..
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by marre »

Och sitter på bänken igen?
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Markman »

lidlund - visserligen, men det känns som att om det hade varit någon skada/sjukdom så hade han inte funnits med alls.. I så fall tror jag att man hade plockat upp t.ex. Mustonen..

Jag ser det med andra ord som möjligt, men väldigt osannolikt..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by BubbelVe »

Han är totalt iskall, inte ett skridsoskär sker med full attack, (22 skott på 26 matcher 10 tacklingar och -2 +/-) Det var mer skott än vad jag trodde men för dåligt hur som helst av en potentiell 2:a linje spelare ....
Nä det verkar som både han och AIK väntar på en lösning av kontrakt .....synd att se....
Kanske han kan spotta upp sig och börja kriga om en tredje eller fjärde linjeplats men det finns inte mycket som tyder på det för VEM är han ens nära att peta där?
Kom inte med Foppa igen, han uträttar inte (heller) mycket i poängväg men det fysiska spelet ligger han så många hästlängder för Fredrik att det inte ens är tävling....
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Markman »

Det finns ingen annan än Foppa som han kan konkurrera med om en top9-forwardsplats, inte en jävla chans..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Trollet »

Inte en chans att Hynning petar Foppa. Foppa var bra ikväll och fick spela PP, tyder på förtroende.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Markman »

Nej då, det var inte så jag menade heller, men jag är övertygad om att de andra åtta som spelade i första-, andra- och tredjekedjan kan vara mer säkra på sin plats än vad Foppa kan.. Med andra ord att Foppa är den som ligger närmast Hynning, därmed inte sagt att det är nära..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Draper »

Trollet wrote:Inte en chans att Hynning petar Foppa. Foppa var bra ikväll och fick spela PP, tyder på förtroende.
Vilket dock i sin tur är ett jävla mirakel. Gamla meriter.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Talbot25 »

Draper wrote:
Trollet wrote:Inte en chans att Hynning petar Foppa. Foppa var bra ikväll och fick spela PP, tyder på förtroende.
Vilket dock i sin tur är ett jävla mirakel. Gamla meriter.
Precis! Foppa är bättre än Hynning men det säger ju ABSOLUT ingenting. Är sjukt att Bellman och Söderberg måste dras med honom.

Ont. Hynning fick en svår uppgift idag, att hoppa in i tredje. Men han tog ju verkligen inte vara på chansen, han verkar less.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by don_tomassso »

Hynning är ju Likblek,ser inte att han får plats då Jocke e spelklar.
Utlåning eller bryta kontraktet.Tror inte han vill sitta på bänken allt för ofta.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Talbot25 »

don_tomassso wrote:Hynning är ju Likblek,ser inte att han får plats då Jocke e spelklar.
Utlåning eller bryta kontraktet.Tror inte han vill sitta på bänken allt för ofta.
Jo han ser faktiskt ut som någon som suttit framför en dataskärm fyra dygn i sträck. Det skulle ju förklara varför han är så blek.
Han skulle nog behöva ett jullov att vila upp sig på, sen testar man honom igen efter jul.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by Colton »

Var väldigt osynlig idag. Hejdå Fredrik.
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by marre »

Finns verkligen ingen plats för Hynning..I en fjärdekedja gör ju melker,Oskar,Mustonen,Lundberg och Petter E ett MYCKET bättre jobb!
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #9 Fredrik Hynning

Post by 374 »

Han har gjort ett lika bra jobb som Lundberg, Mustonen m.fl men för Hynning är det tydligen inte tillräckligt.
Post Reply