JVM
Moderator: Styrelsen
JVM
Broberg är vald till kapten och Sundsvik till assisterande.
Övriga assisterande kaptener är Tobias Björnfot och Victor Söderström.
När denna årskull spelade J18-VM var Tobias Björnfot kapten samt Ludvig Hedenström och Arvid Costmar assisterande.
Så ganska överraskande nya roller för våra killar
Övriga assisterande kaptener är Tobias Björnfot och Victor Söderström.
När denna årskull spelade J18-VM var Tobias Björnfot kapten samt Ludvig Hedenström och Arvid Costmar assisterande.
Så ganska överraskande nya roller för våra killar
- haggloader
Re: JVM
Enligt text-tv är Broberg osäker kring spel.
Potential, naturligtvis. Det var iofs samma med Rundblad i J-VM för några år sedan; han var ju klappnonchalant i J-VM, och blev sedan jävelbra ett tag framöver innan han drog och testade lyckan. Man får hoppas att det blir samma för Broberg, även om det är en helt annan spelartyp.
Frågan är vad som är rätt väg för Broberg att utvecklas? Allsvenskan kanske vore en bättre nivå att med rätt tempo stärka sitt seniorspel?
Att han spelade skadad (ljumske, baksida, etc) tar jag för givet, med tanke på att han aldrig åkte skridskor, det som är hans absolut största styrka. Att han får 25 minuter per match ändå ser jag som svagt ledarskap hos coacherna.
Jag har backat Broberg stenhårt i Skellefteå....men kvarten mot Finland var ju ett djävla skämt . Hur i helvete kan killen få glida omkring i tre perioder och göra absolut INGENTING .... tänk dig sitta ombytt som sjundeback och inte få spela ! Jag hade bytt sport .... vad hade han för skada ? Ryggfraktur och punkterad lunga ?
Kikar på Österrike-Sverige.
Slås av att Forsfjäll ser högst osäker ut? Som att han inte vet vad han ska göra med puck såväl som utan puck, och vad han ska göra för medspelarna. För sig som att han helt plötsligt inte vet var medspelarna är och är långt från det han spelade under förra säsongen. Får minst istid av backarna också.
Tycker han borde vara bra nog att vara topp tre bland backarna i det där laget. Kanske är det rinkstorleken i kombination med ovana lagkamrater som stör?
Slås av att Forsfjäll ser högst osäker ut? Som att han inte vet vad han ska göra med puck såväl som utan puck, och vad han ska göra för medspelarna. För sig som att han helt plötsligt inte vet var medspelarna är och är långt från det han spelade under förra säsongen. Får minst istid av backarna också.
Tycker han borde vara bra nog att vara topp tre bland backarna i det där laget. Kanske är det rinkstorleken i kombination med ovana lagkamrater som stör?