Rögle BK -Skellefteå AIK

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by Special Brew »

Vi har en Mv som inte bidrar ikväll.
Strffa
Posts: 256
Joined: 21 Nov 2019, 14:15

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by Strffa »

Målbur ur läge
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by GroovyEd »

Löjligt att det där döms bort.
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by Fdskebo »

Vi var ju med i halva matchen iaf...
Strffa
Posts: 256
Joined: 21 Nov 2019, 14:15

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by Strffa »

I innebandy räknas det som mål om man skjuter där målet skulle ha varit. Tycker jag är en bra regel
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by addebeck »

Lastar inte Arvid för något av målen, men varför inte spela Gurra som höll nollan sist? Låta Gurra försöka bygga självförtroende, och samtidigt låta Arvid slippa möta serieledarna på bortaplan när han är formsvag.

Och där kom femman efter ett halvdant ingripande - våga byta målvakt - omän det bara är för att sända signalen att nu är det någon. Ja det var tur det dömdes bort.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by Snuskhummern »

Empress wrote: 10 Dec 2020, 20:24 Mest jobbigt se aik bli utspelade även om man saknar många. Räcker lixom inte med en Melker att aik ska matcha topplagen i år.
Det är inte i år vi ska matcha topplagen heller. Vi är riskerar inte kval och då är det lönlöst att sänka klubben ekonomiskt med värvningar.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

Strffa wrote: 10 Dec 2020, 20:26 I innebandy räknas det som mål om man skjuter där målet skulle ha varit. Tycker jag är en bra regel
Jepp, men i denna situation bedömdes det att Söderblom inte flyttade målburen avsiktligt. Det innebär, enligt regelboken, avblåsning, inget mål och ingen utvisning.
lundkvist
Posts: 104
Joined: 21 Jun 2011, 20:53

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by lundkvist »

GroovyEd wrote: 10 Dec 2020, 20:25 Löjligt att det där döms bort.
Håller med, skulle bli galen om de dömde bort ett av våra mål på det. Det var väl oavsiktligt som målburen hamnade ur läge...
lh=1
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by lh=1 »

GroovyEd wrote: 10 Dec 2020, 20:23
lh=1 wrote: 10 Dec 2020, 20:20
GroovyEd wrote: 10 Dec 2020, 20:14
GroovyEd wrote: 10 Dec 2020, 19:52 Risken är att vi blir översköljda av Rögle nu i andra perioden är relativt stor.
Som sagt. Ingen skam dock att förlora mot Rögle, riktigt bra lag. Hade det inte varit för Abbottarna hade de gärna fått vinna guldet i år.
Nja, har sett några matcher där o måste säga att så enögda supporters har inte nått lag i SHL.....Nä Hua för bandyklubben!
Enögdhet tycker jag är en egenskap som utmärker en bra supporter. Det jag syftar på är dock den hockeyn de spelar plus att det är ett lag som åtminstone jag inte bryr mig om särskilt nämnvärt.
Haha, jo. Själv kan jag vara grymt enögd😂👍 Men det är som att Rögle låg på en helt egen nivå när jag varit där.🤔
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by BubbelVe »

Fast Gurra var inte lysande trots sin hållna nolla . Han fick lite skott och de flesta han fick var rätt enkla . Han tappade ett par skott han gick för och räddades av att de gick i stolpar eller tätt utanför .
Vi har just nu två andra målvakter .... sedan vet ju vi BARA hur man skymmer egen målvakt och inte andras ....
Last edited by BubbelVe on 10 Dec 2020, 20:31, edited 1 time in total.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by GroovyEd »

Snuskhummern wrote: 10 Dec 2020, 20:27
Empress wrote: 10 Dec 2020, 20:24 Mest jobbigt se aik bli utspelade även om man saknar många. Räcker lixom inte med en Melker att aik ska matcha topplagen i år.
Det är inte i år vi ska matcha topplagen heller. Vi är riskerar inte kval och då är det lönlöst att sänka klubben ekonomiskt med värvningar.
+1. Varför förstår inte folk detta?
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

lundkvist wrote: 10 Dec 2020, 20:29
GroovyEd wrote: 10 Dec 2020, 20:25 Löjligt att det där döms bort.
Håller med, skulle bli galen om de dömde bort ett av våra mål på det. Det var väl oavsiktligt som målburen hamnade ur läge...
Även vi har fått dylika mål bortdömda tidigare säsonger. Galen blev man, men korrekt dömt var det :P
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by Empress »

:cry: å
Snuskhummern wrote: 10 Dec 2020, 20:27
Empress wrote: 10 Dec 2020, 20:24 Mest jobbigt se aik bli utspelade även om man saknar många. Räcker lixom inte med en Melker att aik ska matcha topplagen i år.
Det är inte i år vi ska matcha topplagen heller. Vi är riskerar inte kval och då är det lönlöst att sänka klubben ekonomiskt med värvningar.
Håller med även om aik utåt säger man ska alltid tävla om sm-guld. Nästa år tror jag varken nowick, tyler eller tuomas är kvar - så då får man hoppas på tre hetare utlänningar.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by nr86 »

addebeck wrote: 10 Dec 2020, 20:27 Lastar inte Arvid för något av målen, men varför inte spela Gurra som höll nollan sist? Låta Gurra försöka bygga självförtroende, och samtidigt låta Arvid slippa möta serieledarna på bortaplan när han är formsvag.

Och där kom femman efter ett halvdant ingripande - våga byta målvakt - omän det bara är för att sända signalen att nu är det någon. Ja det var tur det dömdes bort.
Varför sänka Lindvalls självförtroende med att ställa honom mot rbk? Tycker Arvid gjort det bra så här långt. Det är ju vi som står och tittar på med mössan i hand. Vi får ju aldrig stopp i spelet i egen zon. Rbk får göra som de vill. Nu måste vi göra en bra sista period och investera i framtiden.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

17-6 i andra. Rättvist underläge!
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by kriwi »

Krigar på, men truppen just nu är ju halva j-20.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by p-play »

Man borde helt klart ha tagit timeout. Man tappar positionsspelet helt halvvägs in i andra. Vissa av de etablerade spelarna gör ju inte jobbet fullt ut. Berggren struntar ju t ex helt i defensiven och JJ och LL förlorar viktiga tekningar på ett sådant sätt som inte är acceptabelt. Sådana här matcher är ganska nyttiga då man ser hur man behöver bygga nästa års lag.
Jirikucera
Posts: 65
Joined: 21 Feb 2019, 21:47

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by Jirikucera »

Tycker domarna är konsekventa. Buren ur läge, även om även jag fått hög puls om det dömdes mot mig.
Möllers matchstraff likaså konsekvent, men olyckligt, säkerligen inte menat, men rätt (om domarna ska vara konsekventa)...ingen vidare avstängning dock.
Höglander. Ja vad säger man? Hur kunde ni missa han? Snyggt mål oavsett....årets mål kanske redan gjort. Jisses. Rögle dock serieledare av en faktisk anledning. Känn ingen sorg.
Frantisek Pospisil
Posts: 1414
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by Frantisek Pospisil »

Önskar Westberg kommenterade alla matcher. Vilken inlevelse.

Angående målvaktsvalet.
Helt obegripligt.
number 7
Posts: 777
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by number 7 »

Empress wrote: 10 Dec 2020, 20:32 :cry: å
Snuskhummern wrote: 10 Dec 2020, 20:27
Empress wrote: 10 Dec 2020, 20:24 Mest jobbigt se aik bli utspelade även om man saknar många. Räcker lixom inte med en Melker att aik ska matcha topplagen i år.
Det är inte i år vi ska matcha topplagen heller. Vi är riskerar inte kval och då är det lönlöst att sänka klubben ekonomiskt med värvningar.
Håller med även om aik utåt säger man ska alltid tävla om sm-guld. Nästa år tror jag varken nowick, tyler eller tuomas är kvar - så då får man hoppas på tre hetare utlänningar.
Samt Fröden, Wingerli och Berggren. Blir nog många nya till nästa säsong, OM nu inte fler juniorer visar klass förstås.
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by Special Brew »

Hur vissa tar den här utskåpningen med en klackspark retar mig! Visst, Rögle är bra, men vi bjuder ju på minst 2 av målen!
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by Snuskhummern »

number 7 wrote: 10 Dec 2020, 20:39
Empress wrote: 10 Dec 2020, 20:32 :cry: å
Snuskhummern wrote: 10 Dec 2020, 20:27
Empress wrote: 10 Dec 2020, 20:24 Mest jobbigt se aik bli utspelade även om man saknar många. Räcker lixom inte med en Melker att aik ska matcha topplagen i år.
Det är inte i år vi ska matcha topplagen heller. Vi är riskerar inte kval och då är det lönlöst att sänka klubben ekonomiskt med värvningar.
Håller med även om aik utåt säger man ska alltid tävla om sm-guld. Nästa år tror jag varken nowick, tyler eller tuomas är kvar - så då får man hoppas på tre hetare utlänningar.
Samt Fröden, Wingerli och Berggren. Blir nog många nya till nästa säsong, OM nu inte fler juniorer visar klass förstås.
Wingerli och Nowick har kontrakt och är nyttiga spelare att ha i laget. Morley och Kiiskinen blir garanterat inte kvar. Berggren och Frödén borde man ligga på att försöka behålla.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by p-play »

Årets säsong och nästa går bara ut på att klara ekonomin och inte hamna i botten. Om man gör det och under tiden rensar bort dyra kontrakt på Burström och en del andra så har man ett riktigt bra utgångsläge för att vara med i toppen därefter.
number 7
Posts: 777
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by number 7 »

Nowick tror jag ryker, ang. Wingerli så blr det NHL.
lundkvist
Posts: 104
Joined: 21 Jun 2011, 20:53

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by lundkvist »

nishog04 wrote: 10 Dec 2020, 20:32
lundkvist wrote: 10 Dec 2020, 20:29
GroovyEd wrote: 10 Dec 2020, 20:25 Löjligt att det där döms bort.
Håller med, skulle bli galen om de dömde bort ett av våra mål på det. Det var väl oavsiktligt som målburen hamnade ur läge...
Även vi har fått dylika mål bortdömda tidigare säsonger. Galen blev man, men korrekt dömt var det :P
Mm, korrekt dömt denna gång :)
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by nr86 »

Försvarsspelet är den skriande punkten just nu. Vi får inte glömma bort att vi har ett juniorlag på isen och försvarsspelet ser ut därefter.
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by addebeck »

BubbelVe wrote: 10 Dec 2020, 20:31 Fast Gurra var inte lysande trots sin hållna nolla . Han fick lite skott och de flesta han fick var rätt enkla . Han tappade ett par skott han gick för och räddades av att de gick i stolpar eller tätt utanför .
Vi har just nu två andra målvakter .... sedan vet ju vi BARA hur man skymmer egen målvakt och inte andras ....
Nej, det var ingen nolla som tillkom av en storspelade målvakt som gjorde en insats som stack ut. Men som du säger är problemet att vi har två andramålvakter . Dom är för ojämna och håller oss inte kvar i jämna matcher, eller håller nere siffrorna i någon större utsträckning. Sen till vilken grad det är kopplat till försvarsspelet i stort kan man undra.
number 7
Posts: 777
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by number 7 »

...tror banne mig resultatet 7-1 går in...
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by BubbelVe »

Dålig position mot högerstolpen ( som han dessutom missar ) går sedan yvigare än en tornado i vänsterförflyttningen samtidigt som han hamnar på magen .
Det är bedrövligt grundspel på våra bägge målvakter just nu ....
Post Reply