Klacken

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Roadkill
Posts: 83
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Klacken

Post by Roadkill »

don_tomassso wrote:En fråga.kanske borde tas upp i publik tråden.
är det fult att skrika på sittplats?
har ju sitt i år,Ingen bryr sig då det klagas på domaren eller att spelarna inte skjuter.Men då man sjunger med lite av klackens fina texter så ska de kollas o se va är det för en idiot.
Personligen tycker jag att sittplats tappar för varje år som går.
I allsvenskan (Speciellt kvalserien) kunde det vara ett jävla liv på sittplats. Känns som att då var det gruvarbetare som satt där och nu är det socionomer eller nått :)

Det gäller ju att alla som sitter och har lite tåga i sig inte håller igen utan kör fullt!

Deras blickar är bara beundran :)
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Klacken

Post by Erwynn »

don_tomassso wrote:En fråga.kanske borde tas upp i publik tråden.
är det fult att skrika på sittplats?
har ju sitt i år,Ingen bryr sig då det klagas på domaren eller att spelarna inte skjuter.Men då man sjunger med lite av klackens fina texter så ska de kollas o se va är det för en idiot.
En "Aktiv sitt" hade ju faktiskt vart ett bra projekt. Vet inte hur det ser ut och om man provat detta förr?
Hata allt.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Klacken

Post by don_tomassso »

okej ikväll,men int så okej.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Klacken

Post by Bobby »

don_tomassso wrote:okej ikväll,men int så okej.
Hur tänkte du nu?
Dä ä bra Mikalsån!
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Klacken

Post by don_tomassso »

Bob Sacamano wrote:
don_tomassso wrote:okej ikväll,men int så okej.
Hur tänkte du nu?
deras hördes lite för mycket.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Klacken

Post by Bobby »

don_tomassso wrote:
Bob Sacamano wrote:
don_tomassso wrote:okej ikväll,men int så okej.
Hur tänkte du nu?
deras hördes lite för mycket.
Men du skrev det ju i denna stilen"" Jag är bra på att spela hockey fast ganska dålig. ""...
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Klacken

Post by Bobby »

Hittade inte lämplig tråd så skriver detta här.
Ikväll blev vi över 300 medlemmar! 304 närmare bestämt.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Klacken

Post by anton95uppsala »

Nice! Finns det något uttalat mål om hur många det ska va? Var väl 500 förr, är det det fortfarande?
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Klacken

Post by Markman »

don_tomassso wrote:är det fult att skrika på sittplats?
har ju sitt i år,Ingen bryr sig då det klagas på domaren eller att spelarna inte skjuter.Men då man sjunger med lite av klackens fina texter så ska de kollas o se va är det för en idiot.
Det är aldrig fel att skrika med i NP:s ramsor etc!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Bra insats överlag igår, klart bättre än förra hemmamatchen mot sömnpillret Groko.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Klacken

Post by Skidrow »

Dock lite frågande varför ni började sjunga heja Luleå i slutet, var säkert något mer men det hörde man inte.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Klacken

Post by aik155 »

Vet inte om de passar här men jag säger de ändå.Asså visa i klacken kan bara vara med då de skriks på domaren då kan dom öppna munnen och skrika sig röda i ansiktet.Men när de gäller lag som vi älskar och stötta fram till seger.Står dom händerna i fickorna å munnen stängde den långt i från som att man vill stötta dom svart gula hjältarna.Rätta mig om jag har fel.
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Klacken

Post by Melon »

Du har fel.
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Klacken

Post by aik155 »

Melon wrote:Du har fel.
Jag menar inte dom som står i mitten precis mer ut mot kanten och sittplats.Är ju mycket snack om få igång sittplats å dom vaknar verkligen till om domarn gör fel.Annars är dom inte så taggade verkar de som iallafall dom matcher jag har varit på.
Låt aldrig stå plats dö
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Klacken

Post by Jablonic »

Skidrow: Vad syftar du på nu? "När Luleå, slår en sarg ut"-ramsan? Går knappast in under kategorin "heja Luleå". :)
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Klacken

Post by Skidrow »

Jablonic wrote:Skidrow: Vad syftar du på nu? "När Luleå, slår en sarg ut"-ramsan? Går knappast in under kategorin "heja Luleå". :)
Kanske var det ni sjöng men lät som Heja Luleå nått nått heja Luleå...
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

aik155 wrote:
Melon wrote:Du har fel.
Jag menar inte dom som står i mitten precis mer ut mot kanten och sittplats.Är ju mycket snack om få igång sittplats å dom vaknar verkligen till om domarn gör fel.Annars är dom inte så taggade verkar de som iallafall dom matcher jag har varit på.
Tycker att det finns en klar poäng i det aik155 säger.
Många som står på Västra bidrar inte med jackshit, sjunger inte, klappar inte händerna eller nåt.
Förbannade turister om du frågar mig.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Klacken

Post by aik155 »

svartgulsubkultur wrote:
aik155 wrote:
Melon wrote:Du har fel.
Jag menar inte dom som står i mitten precis mer ut mot kanten och sittplats.Är ju mycket snack om få igång sittplats å dom vaknar verkligen till om domarn gör fel.Annars är dom inte så taggade verkar de som iallafall dom matcher jag har varit på.
Tycker att det finns en klar poäng i det aik155 säger.
Många som står på Västra bidrar inte med jackshit, sjunger inte, klappar inte händerna eller nåt.
Förbannade turister om du frågar mig.
Igår mot groko så stod jag i mitten å kolla till höger om mig vid pelaren och mot sittplats. asså igen klappade typ vi hej här är vi men sen då de vart 2-2 å de skulle ha vart utvisning då vaknade många på sittplats. ställdes sig å skrek åt domaren men sen då vi körde i gången ramsa då satt dom sig med armarna kors. vet inte vad ska göra åt att kanske ha vid podiet å några som springer å hetsar ute på kanterna.
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Imorgon är det ett måste att alla höjer sig ett par nivåer jämfört med TIK-matchen.
Lamt på läktarn = lamt på isen = ännu lamare på läktarn.

Vi ser till att sätta nivån direkt och skulle matchen utvecklas negativt så står vi likförbannat rakryggade i motvinden och sjunger som aldrig förr.
Varje mål ska firas som ett millenieskifte, inte för en sekund ska det vara tyst på Västra.
Blir det ett mål i arslet så sjunger vi bara ännu mer och ger spelarna råg i ryggen för att komma på rätt köl igen.

Skansendjuren ska sättas i karantän, järnkaminerna ska rosta.
AIK VISA HJÄRTA, KOM IGEN OCH KROSSA DJURGÅR'N!!!!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Klacken

Post by aik155 »

svartgulsubkultur wrote:Imorgon är det ett måste att alla höjer sig ett par nivåer jämfört med TIK-matchen.
Lamt på läktarn = lamt på isen = ännu lamare på läktarn.

Vi ser till att sätta nivån direkt och skulle matchen utvecklas negativt så står vi likförbannat rakryggade i motvinden och sjunger som aldrig förr.
Varje mål ska firas som ett millenieskifte, inte för en sekund ska det vara tyst på Västra.
Blir det ett mål i arslet så sjunger vi bara ännu mer och ger spelarna råg i ryggen för att komma på rätt köl igen.

Skansendjuren ska sättas i karantän, järnkaminerna ska rosta.
AIK VISA HJÄRTA, KOM IGEN OCH KROSSA DJURGÅR'N!!!!
Jag håller med vi ska visa vilka som är bäst.Som i första slutspelet då LÅG vi under med 7-1 å sjöng lik förbanat. nu ska sjunga ska ett tryck som får black arym å bleknar å jäarnkaminerna gömmer sig under täcket.Visa att vi oxå kan AIK VISA HJÄRTA KOM IGEN OXH SLAKTA DJURGÅRDEN!!!!!!!
Låt aldrig stå plats dö
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Klacken

Post by aik155 »

heej tror ni de behövs en film/bild ansvarig de skulle jag vilja :)
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Klacken

Post by Jeloin »

aik155 wrote:heej tror ni de behövs en film/bild ansvarig de skulle jag vilja :)
Skulle vara perfekt ifall någon skulle kunna dokumentera det vi gör. Jag ställer gärna upp på att redigera filmerna, kan dock inte filma på matcherna
Framåt kamrater!
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Klacken

Post by aik155 »

asså har nån en kamra så kan filma matcherna på borta resor filma å ta bilder å typ göra en års video eller nått :D
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Cupen avklarad, nu siktar vi mot matchen 18.30.
Många började ju ladda tidigt idag så nu jävlar vill jag se glöd och passion på Västra ikväll.
Inga gamnackar, tuggummituggare eller händerna-i-fickorna ikväll, nu sjunger vi som aldrig förr och bär laget till framgång.

FRAMÅT KAMRATER!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Hoppas på en rejäl portion engagemang och passion imorgon.
Hemvändare, toppmöte mot kul motstånd, julledigt, svartgult tifo, mellandagsfylla. Finns många tänkbara faktorer till att vi gör en klart över medel klackinsats mot HV.
Inga tveksamheter utan nu är det bara att kliva upp på Västra och visa var skåpet stå.

KOM IGEN OCH KROSSA HV!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Klacken

Post by karjala »

Skidrow wrote:
Jablonic wrote:Skidrow: Vad syftar du på nu? "När Luleå, slår en sarg ut"-ramsan? Går knappast in under kategorin "heja Luleå". :)
Kanske var det ni sjöng men lät som Heja Luleå nått nått heja Luleå...
Tops/bomullspinnar kan rekommenderas. :)
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Klacken

Post by Jokard »

Skönt att återigen va tillbaka på Västra.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Klacken

Post by Bobby »

Jokard wrote:Skönt att återigen va tillbaka på Västra.
Jo, vi var alla glada över att se dig igen, verkligen. :mrgreen:
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Klacken

Post by Jokard »

Bob Sacamano wrote:
Jokard wrote:Skönt att återigen va tillbaka på Västra.
Jo, vi var alla glada över att se dig igen, verkligen. :mrgreen:
"Can't tell if serious or beeing sarcastic" :ugeek:
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Toktobbe
Posts: 248
Joined: 17 Jun 2011, 08:42

Re: Klacken

Post by Toktobbe »

Vart var NP ikväll var ju bara den där jälla Modoklacken som hördes :roll:
Post Reply