Klacken

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Klacken

Post by Nick the little dick »

Uppdelat "SHL - HOCKEYMÖRDARE" + banderoll med rätt vågad text är väl rätt stabilt.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Klacken

Post by Lappmössan »

Vore ganska omotiverat nu. http://shl.se/artikel/46511/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Klacken

Post by Skidrow »

Lappmössa det är/var mindre dåligt än stäng ligan som fortfarande är kvar, om dom ändra så enbart ett lag kan åka ur bör dom ändra så enbart 2lag går till slutspel, då ökar du spänningen på grundserien (med negativt streck för 10av12 lag).
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Klacken

Post by cechise »

Lappmössan wrote:Vore ganska omotiverat nu. http://shl.se/artikel/46511/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Är inte alls omotiverat. Bara för att man har tagit bort det mest idiotiska av en rad idiotiska förslag är inte de kvarvarande bra.

Man vill fortfarande i praktiken stänga ligan, tvinga klubbarna driva AB, införa lönetak och dela ut elitlicenser med ort och varumärkeskrav.

Helt klart är fortsatta protester befogade.

Jag tycker dock banderoll + SHL - Hockeymördare är tillräckligt i det här läget. Skulle även kunna tänka mig nån form av uppmaning att PEA/Nordlund ska uttala sig hur klubben ställer sig till förslagen.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Klacken

Post by barrskog »

Fantasilöst.. skit i det och foka på aikå.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Klacken

Post by ante08 »

barrskog wrote:Fantasilöst.. skit i det och foka på aikå.
+1
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Klacken

Post by Larzon »

Skita i det? Tror inte ni förstår hur idiotiska en del av förslagen är. Hade detta varit innan vi gått upp hade vi nog aldrig fått se vårt kära AIK i högsta serien igen.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Klacken

Post by Foppas skridskocoach »

Ska man köra något hoopas jag att det blir mer fantasifullt ån det extremt uttjatade och intetsägande "hockeymördare".
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Klacken

Post by Larzon »

Ju rakare desto bättre, detta ska fan inte skämtas bort.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Klacken

Post by ante08 »

Samtidigt hoppas jag på Säsongsbästa på västra på Torsdag då många hemvändare kommer hem och ser matchen. Fokus i mitt tycke är i första hand att stötta AIK på Torsdag.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Klacken

Post by Bobby »

ante08 wrote:Samtidigt hoppas jag på Säsongsbästa på västra på Torsdag då många hemvändare kommer hem och ser matchen. Fokus i mitt tycke är i första hand att stötta AIK på Torsdag.
Tryck kommer det med all sannolikhet att bli, men en gemensam aktion där vi markerar kraftigt mot misshandelsförsöken får absolut inte viftas bort.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Klacken

Post by Lappmössan »

Lönetak och AB behöver nödvändigtvis inte vara dåliga saker och det finns redan krav på klubbarna för att de ska få spela i elitserien.

Förstår inte varför folk bryr sig så mycket helt plötsligt, förslag som dessa kommer upp årligen och dör ut. Klart att det är korkat att förändra kvalserien på det sätt som föreslagits men tror ni verkligen att man får igenom en sådan förändring när både HA, SIF och i princip alla hockeyfans är emot det?

(Men det är klart, nu när så många andra gjort det vill man väl inte missa ett tillfälle att få leka tonårsrebell och räcka finger till "The Man"...)
För att förtydliga så har SHL inte drivit och kommer inte heller att driva frågan om en stängd liga, utan fortsätta att arbeta med att se över kvalificeringsmodellen. Det är också nödvändigt att öka kraven på de klubbar som ska spela i SHL, sportsligt, organisatoriskt och ekonomiskt. Det är viktigt att våga diskutera hur vi kan skapa en långsiktig hållbarhet för klubbarna när marknadsförutsättningarna kommer att spela en allt större roll i framtiden.
För att utveckla ett starkt och hållbart SHL på lång sikt är det är fortsatt viktigt att lyfta frågan om hur ligan kan fortsätta utvecklas, sportsligt och ekonomiskt, något som också stärker svensk ishockey och dess utveckling.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Klacken

Post by Larzon »

Så du anser att vi som aktivt arbetar emot det här enbart gör det för att leka tonårsrebeller?

Kan man stoppa/ta bort någonting man inte gillar så gör man det i min värld, man står inte och ser på när allt rasar ihop för att sedan tänka, "Kunde jag ha gjort något?". Är man tonårsrebell för det får du tycka det, rör mig inte det minsta.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Handlar definitivt inte om att nån vill leka tonårsrebell och ni som oroar er för den stundande hemvändarmatchen kan sluta med det. Däremot förs det konstruktiva dialoger tvärs igenom hela supporterföreningssverige kring hur man starkt och unisont vill visa sitt missnöje på ett ickegerillaaktigt sätt.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Klacken

Post by Lappmössan »

Klart ni hänger upp er på parentesen om tonårsrebeller. :roll: Skit i det, var bara ett överdrivet sätt att uttrycka min frustration över att alla (först nu) vill protestera på läktaren men få verkar vilja få till en dialog med de ansvariga.

Sgsk: låter bra.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Som jag skrev i den andra tråden så haffade jag Pea på Västra häromdan men han försökte bara skämta bort det som en total ickehändelse.
Att de allra flesta klubbledningar lagt locket på beror ju på att de vet att de saknar bra argument som skulle lugna fansen.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Klacken

Post by smogz »

När jag tänker igen. Jag är extremt emot lönetak. Gillar inte löjliga regleringar med syfte att ta ansvar från ledningen i olika föreningar. Det som kommer att hända är att vi förlorar våra artister i elitserien och att den blir jämnare men tråkigare. Lönetak är det sämsta förslaget av de som finns där. Det kommer att döda elitserien.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Sv: Klacken

Post by snokia »

smogz wrote:När jag tänker igen. Jag är extremt emot lönetak. Gillar inte löjliga regleringar med syfte att ta ansvar från ledningen i olika föreningar. Det som kommer att hända är att vi förlorar våra artister i elitserien och att den blir jämnare men tråkigare. Lönetak är det sämsta förslaget av de som finns där. Det kommer att döda elitserien.

Håller fullständigt med dig! Lönetak är definitivt spiken i kistan, speciellt om man nu vill dra mer publik! War room kan jag eventuellt köpa, frågan är bara om det skulle bli någon större skillnad motför nu?!
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Klacken

Post by Larzon »

Lappmössan wrote:Klart ni hänger upp er på parentesen om tonårsrebeller. :roll: Skit i det, var bara ett överdrivet sätt att uttrycka min frustration över att alla (först nu) vill protestera på läktaren men få verkar vilja få till en dialog med de ansvariga.

Sgsk: låter bra.
Klart vi hänger upp oss på det när det är ett direkt hån från din sida.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Klacken

Post by Lappmössan »

Sgsk: Pratade du om hur upprörda ni är, att ni kommer protestera om de inte skrotar resten av förslagen, kommer sluta om de skulle gå igenom, etc?
Att han säger att "det bara var ett förslag" är förståeligt då det är sant. Han tycker nog som jag att reaktionerna är överraskande med tanke på att liknande förslag dykt upp många gånger tidigare utan i närheten av lika stora reaktioner.

Brynäs tog ett möte med sina supportrar.
Larzon wrote: Klart vi hänger upp oss på det när det är ett direkt hån från din sida.
Ursäkta, glömde bort att jargongen på forumet bara går åt ett håll.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Det var inte vad han sa utan hur han sa det.
Han känner mig rätt väl och vet ju att jag inte spar på krutet om jag har nåt att säga men där ville han bara skämta bort det och gå därifrån. Sen var han i sällskap med nån som jag inte vet vem det var så jag ville inte jaga efter honom men han vet mycket väl att flertalet av punkterna på den där förslagslistan svider som lössnus i ögat på många supportrar.

När och om vi protesterar mot SHL så kommer AIK, ledare, spelare, NP-medlemmar och biljettköpare vara medvetna i förväg om att vi tänker visa vårt missnöje på något vis.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Klacken

Post by Larzon »

Lappmössan wrote:
Brynäs tog ett möte med sina supportrar.
Larzon wrote: Klart vi hänger upp oss på det när det är ett direkt hån från din sida.
Ursäkta, glömde bort att jargongen på forumet bara går åt ett håll.
Du behöver inte be om ursäkt för dina åsikter, jargongen på forumet åt ett håll? Har aldrig sagt att du inte får skriva det du skrev men om du skriver att vi är tonårsrebeller som vill protestera för protesterandets skull så är det klart att jag försvarar oss.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Klacken

Post by cechise »

Lappmössan wrote:Klart ni hänger upp er på parentesen om tonårsrebeller. :roll: Skit i det, var bara ett överdrivet sätt att uttrycka min frustration över att alla (först nu) vill protestera på läktaren...
Fanns det något tidigare tillfälle att protestera på läktaren? Vi hade väl utomhusmatchen samma dag som expressen avslöjade planerna och efter det har det varit uppehåll.
Lappmössan wrote:förslag som dessa kommer upp årligen
Kan inte påminna mig om att SHL har haft ett sånt här förslag på bordet med förbundet någon gång tidigare. Det har funnits enskilda stollar som skrikit om stängd liga etc men det har aldrig kommit som ett förslag från SHL.

Att det "bara" är ett förslag är fö ett rätt kasst argument. Om förbundet hade accepterat det här förslaget hade vi suttit med wild-cards, ab, lönetak och de facto stängd liga nästa säsong. Det är ju när det är förslag och fortfarande inte beslutat man har som störst chans att påverka det.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Klacken

Post by Larzon »

Spot on Cechise.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Toktobbe
Posts: 248
Joined: 17 Jun 2011, 08:42

Re: Klacken

Post by Toktobbe »

Riktigt Bra jävla drag idag trots underläge hela matchen å urkass inställning från de våra på isen. Bra påeldat ifrån podiet
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Klacken

Post by don_tomassso »

Jo de hördes,som att det var många,hemvändare på plats i kväll.Bra jobbat.Ni ska ha all heder.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Klacken

Post by Bobby »

Riktigt bra drag inledningsvis igår! Förbaskat synd att inte resultatet går vägen en sådan gång, men men.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Klacken

Post by Lappmössan »

Ursäkta sent svar, mycket över jul. :D
svartgulsubkultur wrote:...
Var han i sällskap med någon ville han kanske inte diskutera det heller?
cechise wrote: Fanns det något tidigare tillfälle att protestera på läktaren? Vi hade väl utomhusmatchen samma dag som expressen avslöjade planerna och efter det har det varit uppehåll.

Kan inte påminna mig om att SHL har haft ett sånt här förslag på bordet med förbundet någon gång tidigare. Det har funnits enskilda stollar som skrikit om stängd liga etc men det har aldrig kommit som ett förslag från SHL.

Att det "bara" är ett förslag är fö ett rätt kasst argument. Om förbundet hade accepterat det här förslaget hade vi suttit med wild-cards, ab, lönetak och de facto stängd liga nästa säsong. Det är ju när det är förslag och fortfarande inte beslutat man har som störst chans att påverka det.
Självklart har det funnits liknande förslag uppe förr, minns själv hur vi satt och diskuterande liknande förslag för typ 10 år sedan. Det har bara inte basunerats ut i media som det gjorde nu. Om inte annat krävs det ju inte mycket för att förstå att de stollar du pratar om (klubbdirektörerna) tagit upp det då de sitter i styrelsen.
Med "bara ett förslag" menar jag att du kan föreslå att spelarna ska rida runt på rosa enhörningar men det betyder inte att det kommer genomföras. Finns nog betydligt mer korkade förslag som tagits upp och slagits ned.
Larzon wrote: Du behöver inte be om ursäkt för dina åsikter, jargongen på forumet åt ett håll? Har aldrig sagt att du inte får skriva det du skrev men om du skriver att vi är tonårsrebeller som vill protestera för protesterandets skull så är det klart att jag försvarar oss.
Mitt problem är inte med protesterandet utan hur det genomförs. Samma sak när ni till en början tänkte bojkotta lules ståplats utan att föra några diskussioner med de ansvariga. Går bara ut över det egna laget.

För att komma tillbaka till ämnet var klacken riktigt bra mot Frölunda. Snyggt tifo dessutom!
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Klacken

Post by nomercy »

Bra jobb ikväll boys 'n girls!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

nomercy wrote:Bra jobb ikväll boys 'n girls!
Riktigt bra och värdig avslutning på 2013.
Bra tryck OCH längd på ett flertal sånger idag.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Post Reply