Klacken

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Klacken

Post by Lappmössan »

Själv blev jag mest impad när ni drog igång AIK visa hjärta efter 1-3, tycker nästan att det var som bäst stämning då och när ni sjöng "hej här är vi". Det var som sämst efter vårat 1-0 mål (jo, faktiskt) och fram tills ovan nämda AIK visa hjärta.
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Klacken

Post by Jeloin »

Lappmössan wrote:Själv blev jag mest impad när ni drog igång AIK visa hjärta efter 1-3, tycker nästan att det var som bäst stämning då och när ni sjöng "hej här är vi". Det var som sämst efter vårat 1-0 mål (jo, faktiskt) och fram tills ovan nämda AIK visa hjärta.
Håller (faktiskt) med dig till 110%. Det är viktigt att oavsett om vi ligger under med 2,3 mål att fortsätta kriga på läktarn för att grabbarna på isen ska kämpa! Blir inte bättre av att vi står knäpptysta flera minuter när vi ligger under.

Tycker också att vi skötte oss jäkligt bra idag på läktaren, på lördag fortsätter vi med att skapa ett förjävla tryck!
Framåt kamrater!
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Klacken

Post by Erwynn »

Lappmössan wrote:Själv blev jag mest impad när ni drog igång AIK visa hjärta efter 1-3, tycker nästan att det var som bäst stämning då och när ni sjöng "hej här är vi". Det var som sämst efter vårat 1-0 mål (jo, faktiskt) och fram tills ovan nämda AIK visa hjärta.
Håller med, var några riktigt härliga ljudtoppar idag, 4 raka torskar, underläge med 1-3, då börjar vi leverera. Ingen kan kalla oss medgångare iaf 8-)
Hata allt.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Klacken

Post by Foppas skridskocoach »

erwyn wrote:
Lappmössan wrote:Själv blev jag mest impad när ni drog igång AIK visa hjärta efter 1-3, tycker nästan att det var som bäst stämning då och när ni sjöng "hej här är vi". Det var som sämst efter vårat 1-0 mål (jo, faktiskt) och fram tills ovan nämda AIK visa hjärta.
Håller med, var några riktigt härliga ljudtoppar idag, 4 raka torskar, underläge med 1-3, då börjar vi leverera. Ingen kan kalla oss medgångare iaf 8-)
Jävligt starkt av klacken att dra igång "AIK Visa hjärta" i det läget. Det ni signalerar till laget är att direkt vända fokus framåt mot att hämta upp underläget. Ljusår bättre än att köra exempelvis "AIK, vi ger aldrig upp" som underförstått signalerar att vi redan har gett upp.
Tigerränderna går aldrig ur.
Toktobbe
Posts: 248
Joined: 17 Jun 2011, 08:42

Re: Klacken

Post by Toktobbe »

Som flera tidigare skrivit så tycker jag att det var riktigt bra igår för det är när det går som tyngst som klacken ska vara som bäst då det är då vi behövs som mest, och igår gav det ju verkligen resultat iom den sjukt snabba vändningen. Kör hårt på Lördag så ser vi till att hålla laget i toppen till landslagsuppehållet
User avatar
PP20
Posts: 147
Joined: 01 Jun 2011, 00:04

Re: Klacken

Post by PP20 »

Riktigt bra igår! Bara en lördagsmatch kvar nu innan uppehållet, då går vi all-in!
emme
Posts: 6
Joined: 01 Aug 2011, 17:25

Re: Klacken

Post by emme »

Är det inte dags att fixa en klack ledare som kan fixa en ännu bättre stämning? =)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Klacken

Post by Trollet »

emme wrote:Är det inte dags att fixa en klack ledare som kan fixa en ännu bättre stämning? =)

Var det din första match igår? :) klackledaren var sjuk (hes). Vid alla andra matcher har han stått där.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

emme wrote:Är det inte dags att fixa en klack ledare som kan fixa en ännu bättre stämning? =)
Som Trollet säger brukar det vara det men fler och fler måste ta ansvar för sig själva och folk runt omkring.
Peppa och tagga varandra.

Och välkommen till forumet, emme :)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
emme
Posts: 6
Joined: 01 Aug 2011, 17:25

Re: Klacken

Post by emme »

Kan ju till lägga att jag har varit på alla hemma matcher så här långt och oftast så har det inte varit någon klack ledare, men som ni säger så gör vissa folk ett bra jobb i alla fall! =)
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Klacken

Post by Lidlund »

Tycker helt klart det bör finnas 3-4 olika klackledare.. Man kan inte förvänta sig att en människa kan alla matcher!

Ingen som har en polare med precis lagom portion storhetsvansinne? :D
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Klacken

Post by Trollet »

emme wrote:Kan ju till lägga att jag har varit på alla hemma matcher så här långt och oftast så har det inte varit någon klack ledare, men som ni säger så gör vissa folk ett bra jobb i alla fall! =)
Ja det stämmer inte, det har varit klackledare i varje match förutom igår.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Klacken

Post by Bobby »

Trollet wrote:
emme wrote:Kan ju till lägga att jag har varit på alla hemma matcher så här långt och oftast så har det inte varit någon klack ledare, men som ni säger så gör vissa folk ett bra jobb i alla fall! =)
Ja det stämmer inte, det har varit klackledare i varje match förutom igår.
Njaa.. nog har vi varit utan i någon match alltid.
Men hur som helst, det gör ju stor skillnad och någon bör ju stå där varje match.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Växjö imorgon, sista matchen före uppehållet så jag hoppas verkligen alla krämar ut sista syreatomen ur lungorna.
Själv får man lov att se den hemifrån men jag är övertygad att alla som är där skapar en gedigen inramning.

FULL FART FRAMÅT!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

AIK visa hjärta MÅSTE börja före nedsläpp, inte 7 sekunder efter som det blev idag.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Klacken

Post by Bobby »

Idag var det inte bra.. berodde väl dels på stort manfall samt att det verkar som att varenda kotte i schtaan är förkyld.
Bara ta och vila upp stämbanden nu under uppehållet så kör vi för fullt då det börjar om!
Dä ä bra Mikalsån!
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Klacken

Post by don_tomassso »

Ni gjorde ett gott jobb.trots lite folk.Eller lite folk som tog i o sjöng.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Klacken

Post by Ante »

Bob Sacamano wrote:Idag var det inte bra.. berodde väl dels på stort manfall samt att det verkar som att varenda kotte i schtaan är förkyld.
Bara ta och vila upp stämbanden nu under uppehållet så kör vi för fullt då det börjar om!
Kan ha varit det största mummlet sedan vi gick upp. Nya tag efter upphållet nu kids!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Jäkligt synd att det floppade lite ikväll då jag kännt av en uppåtgående trend på engagemanget i klacken de senaste matcherna.
Vi får aldrig bli lata eller bekväma, varje strupe gör skillnad.
Lill-lördags-match mot BIF efter uppehållet, då måste vi vara på tå igen och bevisa att dagens dipp bara var ett olycksfall i arbetet.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Klacken

Post by robzon »

Jo det har varit en klart uppåtgående trend så det var lite trist med en något sämre insats idag.
Men efter jag pratat med några på A/L-läktaren som tyckte det var ok drag idag trots allt så får vi väl ta det med oss under uppehållet och ladda ordentligt till nästa match!
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

vill bli angerad i klacken

Post by aik155 »

hej heter david vill bli mer angerad i klacken vad kan göra vill hjälpa till komma gemenskapen i NP vad kan göra :D
Låt aldrig stå plats dö
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Klacken

Post by aik155 »

asså klacken är bra tycker alla ramsor är bra men de jag tycker fel att alla kan buuuuua å skrika åt domaren men inte heja fram våra hjältar där brister de lite tyvär :(
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Klacken

Post by Jeloin »

aik155 wrote:asså klacken är bra tycker alla ramsor är bra men de jag tycker fel att alla kan buuuuua å skrika åt domaren men inte heja fram våra hjältar där brister de lite tyvär :(
Är domaren dålig ska han få veta det
Framåt kamrater!
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: vill bli angerad i klacken

Post by Jeloin »

Far på hemmamatcherna, vifta med flaggor, hoppa, sjung som du aldrig gjort förut!
Framåt kamrater!
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: vill bli angerad i klacken

Post by aik155 »

Jeloin wrote:Far på hemmamatcherna, vifta med flaggor, hoppa, sjung som du aldrig gjort förut!
jag gör ju de men jag vill hjälpa till med saker om du förstår vad jag menar :D
Låt aldrig stå plats dö
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Klacken

Post by aik155 »

asså vem ska stå på podiet eller få vem som helst göra de kan ingen ta tag i de :D
Låt aldrig stå plats dö
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Klacken

Post by Jablonic »

Sjukt nog verkade ju halva klacken vara förkylda just idag. Klacken har en klart uppåtgående trend så det här berodde nog bara på tillfälliga omständigheter.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: vill bli angerad i klacken

Post by Rampa »

Jag antar att du menade att tråden skulle heta "vill bli engagerad i klacken", aik 155. Stämmer det?
Hur gammal är du? Om du vill hjälpa North Power med tifon o ramsor o liknande bör du bli medlem först o främst.
Gå till denna tråd så ser du hur du kontaktar NP.
http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... ?f=10&t=41
I övrigt, läs noga igenom trådnamnen innan du startar en ny tråd, den här tråden går lätt in under en redan befintlig som heter "Klacken".
Lycka till.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: vill bli angerad i klacken

Post by svartgulsubkultur »

aik155 wrote:
Jeloin wrote:Far på hemmamatcherna, vifta med flaggor, hoppa, sjung som du aldrig gjort förut!
jag gör ju de men jag vill hjälpa till med saker om du förstår vad jag menar :D
Gå på års- och medlemsmöten och erbjud dig att hjälpa till.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: vill bli engagerad i klacken

Post by aik155 »

svartgulsubkultur wrote:
aik155 wrote:
Jeloin wrote:Far på hemmamatcherna, vifta med flaggor, hoppa, sjung som du aldrig gjort förut!
jag gör ju de men jag vill hjälpa till med saker om du förstår vad jag menar :D
Gå på års- och medlemsmöten och erbjud dig att hjälpa till.
De ska jag göra tack för förslaget.
Låt aldrig stå plats dö
Post Reply