NP-souvenirer?

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

BigC
Posts: 4
Joined: 28 Sep 2011, 00:10

NP-souvenirer?

Post by BigC »

Finns det någon möjlighet att köpa någon NP-tshirt tex?
Om inte varför?
Även North Power måste ju vårda sitt varumärke och att trycka upp några t-shirtar med något fyndigt tryck skulle ju bidra till det ganska kraftigt.
För några år sedan så hade NP t-shirtar med Texter North Power på framsidan och Hata löven! på baksidan. Varför inte köra på något liknande idag?

North Power behöver inte heller vara lika PK som föreningen Skellefteå AIK måste vara. Vi är därmed mindre begränsade och kan trycka upp otroligt mycke roligare grejer.

Vad säger ni?
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: NP-souvernirer?

Post by Bobby »

Det är en av bitarna som vi jobbar med.
Vi håller även på att ta fram en ölsejdel i NP-stil.
Dä ä bra Mikalsån!
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: NP-souvernirer?

Post by Trollet »

Bob Sacamano wrote:Det är en av bitarna som vi jobbar med.
Vi håller även på att ta fram en ölsejdel i NP-stil.
Snyggt! Lär ju bräcka AIK:s 70-kronorsglas gissar jag :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: NP-souvernirer?

Post by Bobby »

Trollet wrote:
Bob Sacamano wrote:Det är en av bitarna som vi jobbar med.
Vi håller även på att ta fram en ölsejdel i NP-stil.
Snyggt! Lär ju bräcka AIK:s 70-kronorsglas gissar jag :)
Tveklöst 8-)
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: NP-souvernirer?

Post by Jeloin »

Nya tröjor för iår då? Brukar ju nästan alltid komma ett nytt tryck på olika munktröjor/t-shirtar när det är ny säsong. Riktigt ärligt så älskade jag inte direkt trycket som var förra året... Året DÄR före var det grymt snyggt i mitt tycke.
Framåt kamrater!
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: NP-souvernirer?

Post by Bobby »

Jeloin wrote:Nya tröjor för iår då? Brukar ju nästan alltid komma ett nytt tryck på olika munktröjor/t-shirtar när det är ny säsong. Riktigt ärligt så älskade jag inte direkt trycket som var förra året... Året DÄR före var det grymt snyggt i mitt tycke.
Det ligger i planeringsstadiet.
Håller med om att fjolårets blir lite av ett fiasko då kvaliteten var under all kritik.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: NP-souvernirer?

Post by fwd »

Kommer bli betydligt bättre souvenirer i år, men vad vill folket ha för någonting?

Tshirts, munktröjor?
Ny halsduk?
Ölglas?
Musmattor?
Affischer?
Skriv ner era förslag, vore roligt med lite nytänkande på den fronten. :)
Charter Division
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: NP-souvernirer?

Post by svartgulsubkultur »

Djup keps i bra kvalla, gärna en truckerkeps.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: NP-souvernirer?

Post by Trollet »

fwd wrote:Kommer bli betydligt bättre souvenirer i år, men vad vill folket ha för någonting?

Tshirts, munktröjor?
Ny halsduk?
Ölglas?
Musmattor?
Affischer?
Skriv ner era förslag, vore roligt med lite nytänkande på den fronten. :)
Halsdukarna har varit grymt snygga hittills, jag gillar dem som fan.
Musmattor, vill folk verkligen ha dem? Fast jag är ingen säljare :)

Posters hade faktiskt varit coolt. Den Plissken gjorde, "the day Linköping stood still" eller vad det var, den skulle ju pryda en vägg.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
MBB

Re: NP-souvernirer?

Post by MBB »

Postade detta i AIK souvenir-tråden. Går ju att använda en NP logga istället för AIK.
MBB wrote:Eftersom man bara hittar en (1) modell på pikéerna på AIKs online souvenir-shop så jag tog mig friheten att knåpa ihop några egna förslag.

Svart eller gul krage? Kunde inte bestämma mig.
Image

Image

Image
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: NP-souvernirer?

Post by anton95uppsala »

MBB wrote:Postade detta i AIK souvenir-tråden. Går ju att använda en NP logga istället för AIK.
MBB wrote:Eftersom man bara hittar en (1) modell på pikéerna på AIKs online souvenir-shop så jag tog mig friheten att knåpa ihop några egna förslag.

Svart eller gul krage? Kunde inte bestämma mig.
Image

Image

Image
Riktigt snygga! Svart krage tkr jag. Förutom själva snygghetsfaktorn blir en svart krage inte lika lätt smutsig. Men, jag tycker den svarta var snyggare också! :)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: NP-souvernirer?

Post by svartgulsubkultur »

Jopp, den svarta diamantrutiga nere till vänster borde ligga inslagen i papper under allas julgranar i December.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: NP-souvernirer?

Post by Jeloin »

ÖLGLAS FÖR SATAN! ;)
Framåt kamrater!
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: NP-souvernirer?

Post by Bobby »

Jag gillar faktiskt inte designen på någon egentligen. Svårt att säga vad som inte känns rätt men det är inget jag vill se i vår shop iaf. Kan ha att göra med att jag anser att en pikè ska hållas stilren, till exempel NP pikèn vi har.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: NP-souvernirer?

Post by Bobby »

Jeloin wrote:ÖLGLAS FÖR SATAN! ;)
Det är på gång! 8-)
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: NP-souvernirer?

Post by schteffe »

Om ni gör något, se bara till för allas välmående att inte bomma på gulfärgen. Varm och härlig gulfärg ska det vara, lite åt det orangea, inte nåt blekgult gnaget-piss... ;)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: NP-souvernirer?

Post by Trollet »

schteffe wrote:Om ni gör något, se bara till för allas välmående att inte bomma på gulfärgen. Varm och härlig gulfärg ska det vara, lite åt det orangea, inte nåt blekgult gnaget-piss... ;)
+1

Nä fan, förresten: +1000
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: NP-souvenirer?

Post by Jablonic »

Måste säga att jag verkligen gillar förslagen på tröjorna där. Bob Sacamano har ingen modeblogg vad jag vet och bör inte uttala sig i frågan :D

Hur som helst vill jag att alla tröjor vi säljer framöver ska innehålla en stor portion gult. Det ger ju inget att stå i en helsvart tröja. Det syns ju inte alls att man klätt sig i AIK-tröja då från håll.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: NP-souvenirer?

Post by Bobby »

Jablonic wrote:Måste säga att jag verkligen gillar förslagen på tröjorna där. Bob Sacamano har ingen modeblogg vad jag vet och bör inte uttala sig i frågan :D

Hur som helst vill jag att alla tröjor vi säljer framöver ska innehålla en stor portion gult. Det ger ju inget att stå i en helsvart tröja. Det syns ju inte alls att man klätt sig i AIK-tröja då från håll.
Det är ju att det är en pikè som är det stora problemet, en sådan skall hållas stilren.
Sedan just vad gäller dessa så vet jag inte om de skulle passa som NP souvenirer om än det var tröjor.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: NP-souvenirer?

Post by Jokard »

Så vitt jag vet har inte Jablonic det heller ;) Haha.

Jag tycker personligen inte att en piké ska vara mönstrad på nått sätt. Därmed håller jag med Bob Sacamano på den punkten.
Jag tycker personligen att en piké ska vara gul när det gäller oss i NP. Man syns mer på läktaren. Därmed håller jag med Jablonic på den punkten.

Själv har jag inga spontana förslag. Gillar tröjan med ett streck över magen, fast att den är gul och har ett svart band. Men jag vet inte.

Edit: :D /Mod.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: NP-souvenirer?

Post by Jokard »

Amen gud förbannat. Får jag be admin ändra mitt föregående inlägg? Stavade streck med "ä".... :roll:
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: NP-souvenirer?

Post by Bobby »

Jokard wrote:Amen gud förbannat. Får jag be admin ändra mitt föregående inlägg? Stavade streck med "ä".... :roll:
Kan inte alla redigera sina inlägg?
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: NP-souvenirer?

Post by Jokard »

Jo det har du rätt i. 8-)
Last edited by Jokard on 05 Nov 2011, 19:22, edited 1 time in total.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
olli
Posts: 250
Joined: 03 Jun 2011, 10:50
Location: Suomi

Re: NP-souvenirer?

Post by olli »

Jag vill ha munktröja. Tack.
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: NP-souvenirer?

Post by Jeloin »

En vit piké med NP-loggan på vänstra bröstet. Stilren och jävligt snygg!
Framåt kamrater!
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: NP-souvenirer?

Post by Jokard »

Jeloin wrote:En vit piké med NP-loggan på vänstra bröstet. Stilren och jävligt snygg!
Nej, nej. Inte vit. Vi är inte gnaget.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
PP20
Posts: 147
Joined: 01 Jun 2011, 00:04

Re: NP-souvenirer?

Post by PP20 »

Vi ska absolut försöka få till lite souvenirer i år. Ett problem är dock att det ändå kostar ganska mycket att producera. Pikéerna och halsdukarna ifjol kostade c:a 50 lax och det är klokt att ha viss täckning innan man beställer. Ser man historiskt sett på NP så har vi haft nya souvenirer ungefär vart tredje år just av den orsaken.
I år känns det först och främst som att en fräsch T-shirt vore uppskattat. Bomba gärna på med förslag om hur den ska se ut! Sen så siktar vi ju också, som Sacamano säger, på exempelvis ölsejdlar m.m.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: NP-souvenirer?

Post by Trollet »

PP20 wrote:Vi ska absolut försöka få till lite souvenirer i år. Ett problem är dock att det ändå kostar ganska mycket att producera. Pikéerna och halsdukarna ifjol kostade c:a 50 lax och det är klokt att ha viss täckning innan man beställer. Ser man historiskt sett på NP så har vi haft nya souvenirer ungefär vart tredje år just av den orsaken.
I år känns det först och främst som att en fräsch T-shirt vore uppskattat. Bomba gärna på med förslag om hur den ska se ut! Sen så siktar vi ju också, som Sacamano säger, på exempelvis ölsejdlar m.m.
Känns som att det är ruskigt viktigt att det är kvalitet på grejerna. AIK:s egna t-shirts är rent skräp ibland. Folk som köper souvenirer är ändå beredda att betala lite mer, bättre då att ta 200-250 för en riktigt bra tischa än att ta in nån Kinaskit och sälja för 100-150. Tror jag iallafall.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
PP20
Posts: 147
Joined: 01 Jun 2011, 00:04

Re: NP-souvenirer?

Post by PP20 »

Ja, där är vi helt klart på samma linje.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: NP-souvenirer?

Post by schteffe »

Håll det basic, håll det gult, det är mina enda synpunkter.
Ska jag köpa ytterligare en NP-tischa så är det främst om det skulle komma något lite luftigare och tunnare, typ som valient-tröjor, och gärna då gult/svart i två olika fält bara, gärna diagonalt avgränsat över bröst/rygg.
Post Reply