#21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 18/19)

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Markman »

Och spelar följdaktligen inte i morgon heller..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Trollet »

Lennart :
Leif, från din syn som utomstående tycker du Jimmie Ericsson är rätt man att vara lagkapten i Skellefteå?
Leif Boork:
Både och. Han är en ledartyp. Och en bra spelare. Men han har en lynnighet och oberäknelighet i sitt agerande som jag kan sätta ett frågetecken bakom. Men jag har inte coachat honom så det är svårt att säga ngt säkert.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by 374 »

Jimmie är AIKs bäste spelare.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Markman »

Som tillägg till Phasses punkter ang. Jimmie vill jag också säga att han alltid står upp för laget i alla lägen! Det är inte frågan om att mesköra och inte ge allt, oavsett vilket resultatet är.. Man får nästan lite Hardy-vibbar! ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Foppas skridskocoach »

Vikket jävla ass på Söderströms första mål!!! an mycket väl vara elitseriens snyggaste ass så här långt...
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by svartgulsubkultur »

Foppas skridskocoach wrote:Kan mycket väl vara elitseriens snyggaste ass så här långt...
Alla kvinnor och homosexuella män på ska SKA skriver säkert under på det.
Men Blocker är fanimig hur dominant som helst.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Rollie »

Alltså, när han bestämmer sig så är han en übermensch. Finns ingen som kan kombinera kraft, fart, balans och puckkontroll som han.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Markman »

In och gilla Jimmie Ericsson i kampen mot Mika Zibanejad: http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false;

Tävlingen i fråga är "fansens favorit", och med sämsta möjliga timing får alltså Ericsson möta JVM-final-hjälten.. Zibanejad leder föga överraskande med ca. 900 "gilla", så peppa alla ni känner att gå in och gilla Jimmie!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Markman »

Wikegård har börjat med "Veckans VM-uttagning" i sitt program Late Night Elitserien.. Det handlar alltså om en spelare som Wikegård ser som given i VM, och först ut är vår egen Jimmie Shelter!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by robzon »

Jimmie hyllas före matchen i morgon!
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Lidlund »

Hyllas för?
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Markman »

Det var väl 400 matcher i AIK-tröjan har jag för mig.. Det gillas starkt att AIK börjar hylla sina egna spelare mer.. Där är NHL ljusår före oss med att uppmärksamma saker som 100:e målet, 100:e assisten, 100:e matchen etc.. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by TS_ »

Kan ha missat det, men vadd är det för skada Jimmie har? Har dom sagt hur lång tid det ska ta att läka?
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Markman »

Det är väl inte något som AIK har gått ut med, men det går ju lite rykten om vad det rimligtvis kan vara.. Jag tror att om det hade varit slutspel så hade man nog spelat Jimmie, men man väljer att spara honom iom att man har andra forwards som kan gå in och köra istället.. Däremot vet jag inte någon tid i alla fall..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Zimme »

Markman wrote:Det är väl inte något som AIK har gått ut med, men det går ju lite rykten om vad det rimligtvis kan vara.. Jag tror att om det hade varit slutspel så hade man nog spelat Jimmie, men man väljer att spara honom iom att man har andra forwards som kan gå in och köra istället.. Däremot vet jag inte någon tid i alla fall..
Pratas ju om att han ska vara spelklar efter uppehållet.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Spökplumpen »

Samma problem han haft tidigare under säsongen och samma problem som Larsson hade förra säsongen.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by BubbelVe »

Spökplumpen wrote:Samma problem han haft tidigare under säsongen och samma problem som Larsson hade förra säsongen.




Samma problem........då smittar det ju :roll:
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Lappmössan »

Är väl inget att hymla om då kuriren(?) redan skrivit att det handlar om en krånglande höftböjare.
(Men om ni inte vill att vi ska skriva det här är det bara för någon moderator att ta bort mitt inlägg.)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Trollet »

Boork om vad han har emot Jimmie:
Leif Boork: Jimmie är en duktig ishockeyspelare. Men jag tycker ibland att han är en "luring" på banan som har en tendens att både filma och göra saker i lönndom i vissa situationer.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Draper »

Trollet wrote:Boork om vad han har emot Jimmie:
Leif Boork: Jimmie är en duktig ishockeyspelare. Men jag tycker ibland att han är en "luring" på banan som har en tendens att både filma och göra saker i lönndom i vissa situationer.
Hade han spelat i Brynäs hade han däremot varit Elitseriens ärligaste spelare.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by BubbelVe »

Inte ens då.... 8-) då hade det helt enkelt inte varit Jimmie Ericsson......Inte ens Boorkens brynäsgoogles kan göra Jimmie till en svärmorsdröm.... :D
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Ante »

Jimmie = Hårdrock!
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by rock »

Sådant här som skapar legender :D
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Foppas skridskocoach »

Världens bästa lagkapten!
Tigerränderna går aldrig ur.
Skellefteå<3
Posts: 10
Joined: 26 Jan 2012, 09:09

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Skellefteå<3 »

Bara jag som har tänkt på att han börjar alla sina svar i interjuverna med: Eeeeh...
:)
User avatar
Humlannitton
Posts: 1507
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Humlannitton »

Skellefteå<3 wrote:Bara jag som har tänkt på att han börjar alla sina svar i interjuverna med: Eeeeh...
:)
Nej, men jag tänkte på att han fick en kråka i halsen i intervjun direkt efter matchen nere på isen, lite som han fick i den här videon:
http://www.youtube.com/watch?list=PL716 ... page#t=55s" onclick="window.open(this.href);return false;

Fy fan vad skönt med en riktig Kapten!
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by smogz »

Suttit och snackat hockey med lite olika personer här på mitt nya jobb i Sundsvall.

Det bestående intrycket från diskussionerna är:

"Den där Jimmie Ericsson - helvete va bra han är, snacka om att kliva fram när det behövs, precis som en kapten ska"...

Å jag kan väl inte annat än hålla med.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by 374 »

Mark Messier light.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Lidlund »

Jimmie blev intervjuad av nyström efter gårdagens match..
I Skellefteås omklädningsrum hänger en stor bild på Hardy Nilsson med SM-bucklan från guldåret 1978.
- Kan du sitta där och dagdrömma att den bilden ska bytas ut mot en ny lagkapten med bucklan?
- Den kommer aldrig bytas ut. Men jag drömmer ibland om en ny bild på en annan plats.
Sen sa Jimmie något som berättar mycket om vem han är.
- Det sägs att man kan känna glädje efter en finalförlust. Så sa några till oss i fjol, att när tiden skulle gå så skulle vi vara glada över en bra säsong.
Han tystnade ett ögonblick och sen sa han:
- I helvete heller. Man kan aldrig glädjas över att komma tvåa.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Colton »

Kom nästan en tår när jag läste vad Jimmie sagt. I år är det dags och El Capitano kommer leda oss!
Post Reply