#61 Fredrik Lindgren (kontrakt t.o.m. 18/19)

Moderator: Styrelsen

User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Foppas skridskocoach »

1+2 ikväll. Han formligen ÖSER in poäng. :D
Tigerränderna går aldrig ur.
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by marre »

En gigant i mina ögon :) Helt otroligt Burström går före i landslagskön..OBS! inget ont om Burström!
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Trollet »

Fruktansvärt bra ikväll.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Markman »

Det var ju ett byte där Linkan var över hela isen, tror det var i andra just detta i alla fall.. Först gjorde han en offensiv räd, sen jobbade han hem som en dåre och sen en till vända offensivt.. Nu vet jag inte om de andra som var på isen var tröttkörda, men i hemjobbet bokstavligen flög Linkan fram och det såg ut som att det gick dubbelt så fort som de andra på isen.. Helvetet så imponerande det var, för jag tänkte först att de andra åkte hyfsat fort.. Sen kom Linkan in i bilden och hann i kapp allihop och var typ först hem ändå, fastän han vände bakom motståndarmålet..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Lappmössan »

Tror det var bytet före hans mål till och med.
Han och Antos hade lekstuga i afton. Förlåt att jag någonsin tvivlat på dig Linkan!
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by don_tomassso »

Varför skjuter inte karln offtare? vilken jävla bössa.
Tompa
Posts: 518
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Tompa »

Vad gjorde Färjestad med Lindgren? Har alltid haft fart på rören men nu kan han skjuta och är enormt förbättrad i närkampsspelet!
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Markman »

Tompa wrote:Vad gjorde Färjestad med Lindgren?
Vad fan, han insåg ju att hemma är bäst och förstod att han var tvungen att förbättra sig på flera punkter för att få komma tillbaka ju! Det är vår förtjänst, och inte FBKs! ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Rampa »

Återigen, jag bara måste få hylla Linkan. Vilken tvåvägs vi plötsligt har i A-jaurgrabben.
Han är ju fan överallt i matcherna numera. Han har ju lärt sig använda sin fenomenala skridskoåkning och balans till att kroppsfinta bort motståndarna. Han har dessutom lärt sig skjuta och söker skottlägen. Dribblar o tvärvänder o passar som den värsta "Lidas". Nja, men nästan. :D
Han är nog bredvid Bellemare den som utvecklats mest de två senaste säsongerna.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Markman »

Det är bara att instämma Rampa! Han är oerhört viktig för vår laguppställning!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
lill-akka
Posts: 174
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by lill-akka »

Låg i sängen i feberyra och hörde sista perioden på radion. Då började L-G Jansson plötsligt fascineras av Lindgrens fantastiska skridskoåkning. "Han smyger fram på skridskorna", "Han är motsvarigheten till en fulländad galopphäst".

Då började jag tänka att det kanske kommer att gå vägen ändå...
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by TS_ »

Det såg rätt kul ut i förlängningen, alla spelare såg REJÄLT trötta ut, och sen kommer Lindgren där och verkligen MAXAR sin skridsko-åkning. Även om han hade mest istid i Skellefte igår.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Markman »

TS_ wrote:Det såg rätt kul ut i förlängningen, alla spelare såg REJÄLT trötta ut, och sen kommer Lindgren där och verkligen MAXAR sin skridsko-åkning. Även om han hade mest istid i Skellefte igår.
Det är grymt att se! Måste vara hur jobbigt som helst för motståndarna att se också - "Va fan, är han inte ens trött??"
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Skidrow »

När man fick sen lindgren i interjuven efter 5perioden var man som men vafan du har spelat 5perioder och du ser inte ens svettig ut.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by TS_ »

Skidrow wrote:När man fick sen lindgren i interjuven efter 5perioden var man som men vafan du har spelat 5perioder och du ser inte ens svettig ut.
Har han en tvillingbror ? ;)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Trollet »

Slapp jävel som inte ens tar ut sig 8-)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Fredrik
Posts: 222
Joined: 15 Jun 2011, 20:08

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Fredrik »

Likt Mjällby så är Lindgren och Ericsson våra kärnkraftverk. Underbara spelare.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1507
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Humlannitton »

Fredrik wrote:Likt Mjällby så är Lindgren och Ericsson våra kärnkraftverk. Underbara spelare.
Froggen är vår "unsung hero". Han är tveklöst den back som skulle lämna störst lucka efter sig om han skadades.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Lubbe »

Zinedine Zidane, Mark Messier & André Agassi gjorde det i tid. Löven-Micke Andersson gjorde det inte. Gör det rätta, Lindgren.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Foppas skridskocoach »

Lubbe wrote:Zinedine Zidane, Mark Messier & André Agassi gjorde det i tid. Löven-Micke Andersson gjorde det inte. Gör det rätta, Lindgren.
Nu hänger jag inte med.

Edit: Eller förresten, det gör jag nog. :mrgreen:
Tigerränderna går aldrig ur.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Hank »

fast hans enda måttstock borde vara storebror
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Rampa »

Jag tycker Fredrik genomgått en gigantisk metamorfos sedan förra säsongen.
Som jag minns honom från perioden före Färjestad, hade han en magnifik skridskoåkning, vilken han levde högt på-
Men i övrigt har jag tyckt han saknat det mesta. Inget skott. Ingen fysik i närkamper. Inga tacklingar. Inga dragningar osv. Bara en massa "Pikkarainen-klubb-petande" Egentligen bara en sjuhelvetes skicklig skrinnare. Jo förresten, bra passningar.
Så återom han då efter värmlandsäventyret och spelar plötsligt mer fysiskt. Misstänker att han där nere "tjuvtränat" på gym.
Men förvandlinge från ifjol är grym. Edström får ursäkta, Linkan är just nu i mina ögon den spelare som utvecklats mest sedan förra säsongen.
Han tacklar, fintar, skjuter, (är rent av skjutkåt) dribblar, tvärvänder a'la Antos och allt detta kryddat med hans formidabla fart på rören gör han till en väldigt komplett spelare. Han till och med fightas ibland. Har nån sett han göra det tidigare säsonger? En late-bloomer?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Skidrow »

Han är för feg, väntar alltid och låter motståndarna ta pucken vid sargen, även om han ofta hade hunnit ta och skicka pucken vidare men fått en tackling.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Rampa »

Skidrow wrote:Han är för feg, väntar alltid och låter motståndarna ta pucken vid sargen, även om han ofta hade hunnit ta och skicka pucken vidare men fått en tackling.
Vi har sett allt mindre av detta i vinter. Och jag tror han är smart, inte feg. Han har trots massor av speltid endast stått över en match i grundserien. Det tyder bland annat på en förmåga att undvika skador.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Foppas skridskocoach »

Han har till och med dragit ner (något) på hans gamla last att börja vifta med armen så fort han befinner sig i en misstänkt fasthållnings/hakningssituation. En last som i 99% av fallen innebar att domaren uppmärksammade att något skumt var i farten och som slutade med 2 minuter på svart 61.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by schteffe »

Hehe, låter rätt skojigt när du skriver det. "Öj, domarn, nu har jag klubban på fel ställe igen!!"

För övrigt är Linkan grym, har fortfarande sjätte perioden i hovet på näthinnan, aldrig har väl någon varit så överlägsen i skridskoåkningen...
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Colton »

Ska det göras en intervju hade det varit kul att höra om han lirat nått med Andrey Pyatanov. "Andrey Pyatanov - efter en karriär Dynamo Moskva, Dinamo Riga och ett år i Ässät, blev det Arvidsjaur och division två för en 32-årig Pyatanov 1991. Däreften skulle aldrig backen spela på högre nivå än så, utan harvade på i Arvidsjaur ändå fram till 1998. "

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=76991" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Lappmössan »

Hur stor skulle ni gissa att chansen är att Lindgren slår eller åtminstone tangerar Mikaelssons rekord på 16 säsonger med klubben? Karln går in på sin tolfte säsong nu och mer än en har väl spelat tills de var 35. Håller han sig i god fysisk form så...
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by 374 »

Här har vi en som inte nått upp till sin normala nivå. Som ålderman på backsidan måste han upp flera snäpp.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #61 Fredrik Lindgren

Post by Trollet »

Hade inte Lindgren en rätt trög start förra året också? Håller annars med dig, timingen sitter där inte riktigt ännu. Dock är han ju lika underbar som vanligt på rören.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Post Reply