Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by Empress »

Å Norran som spådde 2019 blir bra tack vare en seger mot tokdecimerat manskap i fbk. Lider klubben och tidningen av en kollektiv BagdadBob-sjuka?
Belsibub
Posts: 83
Joined: 16 Jun 2011, 20:43

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by Belsibub »

Sparka ALLA
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by nishog04 »

Special Brew wrote: 10 Jan 2019, 21:16 Sa ju det. Känner mig bara apatisk.
Goes without saying att man släpper in mål när buren är tom. Det har väl bara hänt en enda gång denna säsong att man lyckats kvittera.

Ta in Jalonen som tränare till nästa säsong, så kan jag garantera att mål kommer göras framåt och att väldigt få mål kommer att släppas in. Dessutom kanske Jalonen kan lära AIK:s backar hur man ska agera på offensiv blå för att inte tappa ut pucken vid 70% av tillfällena, samt hur man rensar ordentligt i BP.
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by msoe »

Os72 wrote: 10 Jan 2019, 21:17
Empress wrote: 10 Jan 2019, 21:12 Tommy ut. Wallson in. Nu
+1
Känner mej jävligt tveksam till att ta in walllsson igen. Känns inte som att han har det taktiska dkillsen för att styra den här skutan rätt igen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by Special Brew »

Kul för Djurgården att få vända sin dåliga bortatrend. Inte så förvånande att det sker mot oss.
User avatar
vonschnauser
Posts: 989
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by vonschnauser »

Fyfan. Gång på gång vinner vi skotten överlägset men förlorar matchen. Vart är MATCHVINNARNA? Ingen av våra målvakter kan vinna en jämn match. Ingen av våra utespelare kliver fram & gör de viktiga målen.
lundkvist
Posts: 104
Joined: 21 Jun 2011, 20:53

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by lundkvist »

Klarade de inte av att ta sig samman under juluppehållet är det nog tyvärr för sent. Blir det kval eller är de andra bottenlagen tillräckligt dåliga så vi klarar oss undan? Iofs torskar ju AIK mot Djurgården på alla möjliga och omöjliga sätt i grundserien.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by Special Brew »

De andra bottenlagen har ju vaknat till liv. Förra omgången vann väl alla bottenlag. Mora vinner borta mot LHC ikväll.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by p-play »

5p upp till socialslutspelet. Vi är snart avhängda. :( Det är tur att Örebro är så svaga. Man vågar knappt tänka på hur ekonomin kommer att se ut efter den här säsongen.
Last edited by p-play on 10 Jan 2019, 21:37, edited 1 time in total.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by snorhyveln »

Tycker synd om grabbarna. Är ju totalt överlägsna DIF i alla moment, utom att göra mål, undantaget powerplay som ju fan är det toksämsta jag sett.
Tror Reideborn har åtminstone 15 skott (lågt räknat) som han inte har en aning om att han räddar. Som sagt, tycker jävligt synd om grabbarna.
User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by Larstage »

Vi är riktigt illa ute. Kapten Eriksson håller färgen utåt som han ska. Men hela laget är ju i upplösning. Det syns lång väg. Rädslan att förlora är större än viljan att vinna. Nu är det dags att agera, inte om 1 månad.

Skickat från min SM-J530F via Tapatalk

I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by p-play »

snorhyveln wrote: 10 Jan 2019, 21:37 Tycker synd om grabbarna. Är ju totalt överlägsna DIF i alla moment, utom att göra mål, undantaget powerplay som ju fan är det toksämsta jag sett.
Tror Reideborn har åtminstone 15 skott (lågt räknat) som han inte har en aning om att han räddar. Som sagt, tycker jävligt synd om grabbarna.
I sista perioden så stänger Djurgården ned det ganska lätt. Man skall också komma ihåg att de precis som Färejstad är och har varit hårt skadedrabbade. Det är liksom ingen slump att nästan varje match slutar med en förlust med 1-2 mål. Dags att börja göra förändringar både på tränar- och spelarsidan.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by Rollie »

Som sagt: vi ser ut som en nykomling som spelar bra ute på ofarliga platser men är för dåliga där det avgörs. Sen har man alltid svaga minuter där man släpper in några mål som ett bottegäng till skillnad från ett bra lag som reder ut det med 0 insläppta.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by nr86 »

Har inte sett matchen ikväll men kan konstatera att läget är PREKÄRT!!
Spelar ingen roll hur trevlig Tommy är men vi MÅSTE agera innan det är för sent! Rör om i grytan nu!
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by p-play »

Wingerli-kedjan borde få mycket mer istid. Och det är obegripligt att Alvarez har så lite istid då han är en av få som tar sig in i de obekväma områdena (jag räknar inte Jimmies bök som särskilt produktivt). Lika obegripligt är att man splittrade upp kedjan med Holloway-Adam P-Alvarez. De var bra i åtminstone majoriteten av matcherna som de spelade ihop. När man placerade Linus L där så dog all offensiv kraft. Lägg därtill till matchningen av backarna och allt känns bara otroligt dåligt. Tanken på att Lindgren skall bygga nästa år lag gör inte saken bättre. :(
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by kopitar »

Alla kan fara åt helvete!
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by schteffe »

6 poäng upp till sjätteplatsen på 21 omgångar, det går aldrig!
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by snorhyveln »

Som sagt.
Jag tycker synd om grabbarna. Vi måste ha ett inofficiellt världsrekord i ribb och stolpträffar. Vet att det inte gills, men det är likt livet inte rättvist.
Japp, bara att som RIKTIG supporter åka ner till Timrå och heja fram de våra, resten kan ju sitta här på forumet och gnälla.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by ante08 »

snorhyveln wrote: 10 Jan 2019, 22:37 Som sagt.
Jag tycker synd om grabbarna. Vi måste ha ett inofficiellt världsrekord i ribb och stolpträffar. Vet att det inte gills, men det är likt livet inte rättvist.
Japp, bara att som RIKTIG supporter åka ner till Timrå och heja fram de våra, resten kan ju sitta här på forumet och gnälla.
Vi syns i Timrå!
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by nishog04 »

snorhyveln wrote: 10 Jan 2019, 22:37 Som sagt.
Japp, bara att som RIKTIG supporter åka ner till Timrå och heja fram de våra, resten kan ju sitta här på forumet och gnälla.
Du är en stor människa som gång efter annan känner att du behöver bevisa din egen förträfflighet och ditt stora supporterhjärta.

Själv hoppas jag att laget rycker upp sig nu, så att du och de andra svartgula på plats får åka hem med ett stort segerleende.
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by ossian »

Jag såg Bud, Adam och Alvarez inne på slutet tror jag, och då skapade de tryck. Låt de fortsätta! Fjärde spelar riktigt bra igen och visar att de kan hantera mer speltid. Förstafemman och Djuse Pudas har det tungt just nu, stjärnspelarna som ska leda laget.

Djurgården har en sabla röta, bra räddningar av Reideborn men han har även god hjälp av ribba och stolpe. Hur kunde domarna missa hakningen på Wingerli när han är helt ren framför mål?

Djurgården spelar mer jämnt i tredje för det kostar kraft att forechecka och ligga på. Svårt att spela så intensivt i tre pelrioder.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by kopitar »

nishog04 wrote: 10 Jan 2019, 22:45
snorhyveln wrote: 10 Jan 2019, 22:37 Som sagt.
Japp, bara att som RIKTIG supporter åka ner till Timrå och heja fram de våra, resten kan ju sitta här på forumet och gnälla.
Du är en stor människa som gång efter annan känner att du behöver bevisa din egen förträfflighet och ditt stora supporterhjärta.

Själv hoppas jag att laget rycker upp sig nu, så att du och de andra svartgula på plats får åka hem med ett stort segerleende.
narcissism?
Stor eloge till dom som åker ner till Timrå! Själv är jag medgångssuppporter och väljer att stanna hemma och gnälla här.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by kopitar »

ossian wrote: 10 Jan 2019, 22:49 Jag såg Bud, Adam och Alvarez inne på slutet tror jag, och då skapade de tryck. Låt de fortsätta! Fjärde spelar riktigt bra igen och visar att de kan hantera mer speltid. Förstafemman och Djuse Pudas har det tungt just nu, stjärnspelarna som ska leda laget.

Djurgården har en sabla röta, bra räddningar av Reideborn men han har även god hjälp av ribba och stolpe. Hur kunde domarna missa hakningen på Wingerli när han är helt ren framför mål?

Djurgården spelar mer jämnt i tredje för det kostar kraft att forechecka och ligga på. Svårt att spela så intensivt i tre pelrioder.
Återigen den här "oturen" attans! Men snart vänder det heja heja! Då firar vi hela natten lång vid Jimmies pizzaugn.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by svea_man »

Har kasta tonvis med skit här senaste tiden!
Men jag börja bli fan desperat nu måste dom börja göra nått detta går inte bara nötta på det är nått som måste göra o det är nuuuu! Vi närmar oss botten o det ser likadant ut än dåligt bp o pp bedrövligt i defensiven usla uppspel jättemycke skott men i dåliga lägen.
Se på Brynäs o Hv dom agerar o gör nått o vad hände jo dom klättrar o vad gör vi inte nått sitter i båten o vad händer jo vi är snart i kvalserien..
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by nishog04 »

ossian wrote: 10 Jan 2019, 22:49 Jag såg Bud, Adam och Alvarez inne på slutet tror jag, och då skapade de tryck. Låt de fortsätta! Fjärde spelar riktigt bra igen och visar att de kan hantera mer speltid. Förstafemman och Djuse Pudas har det tungt just nu, stjärnspelarna som ska leda laget.

Djurgården har en sabla röta, bra räddningar av Reideborn men han har även god hjälp av ribba och stolpe. Hur kunde domarna missa hakningen på Wingerli när han är helt ren framför mål?

Djurgården spelar mer jämnt i tredje för det kostar kraft att forechecka och ligga på. Svårt att spela så intensivt i tre pelrioder.
Bud - Adam - Alvarez borde vara en spikad kedja i uppställningen, precis som du säger. Wingerli och Tim likaså. Men i den kedjan skulle jag faktiskt vilja se JMA som tredjelänk. Det känns som att det är sista chansen att försöka få igång honom. Och inte bara i några byten, utan i ett par matcher.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by p-play »

ossian wrote: 10 Jan 2019, 22:49 Jag såg Bud, Adam och Alvarez inne på slutet tror jag, och då skapade de tryck. Låt de fortsätta! Fjärde spelar riktigt bra igen och visar att de kan hantera mer speltid. Förstafemman och Djuse Pudas har det tungt just nu, stjärnspelarna som ska leda laget.

Djurgården har en sabla röta, bra räddningar av Reideborn men han har även god hjälp av ribba och stolpe. Hur kunde domarna missa hakningen på Wingerli när han är helt ren framför mål?

Djurgården spelar mer jämnt i tredje för det kostar kraft att forechecka och ligga på. Svårt att spela så intensivt i tre pelrioder.
Vår forecheck är ju tyvärr inte den bästa. Vi har bytt tränare, men den där alibiforechecken är ju fortfarande kvar. Antagligen måste man byta ut både Bert och Klockare för att det skall bli riktig förändring. Djurgården är ganska svaga för närvarande så det är inte så konstigt att vi ändå skapar en del mot dem. Det är ganska lätt att stänga ned Lindström och Möller när de inte har en tredje spelare med offensiv kraft bredvid sig. Jimmie är inte längre en spelare för de två översta kedjorna: Inställningen finns där, men han hänger inte riktigt med.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by BubbelVe »

Wingerli ska spela med Jocke och Möller

Alm ska vara 7e back
16 ska bytas mot Junior ( tyvärr drog en )

På backplats :
61-64 skulle få mig mera lugn
6 - 57 ...någotsånär
8 - 26 helt OK


45 24 10
20 46 9
21 12 4
27 25 37 ( svårt göra fungerande kedjor med underpresterande material )

Altonen och Junis sätter konkurrens
Helt otroligt att i svensk Bagdad-Bobstil stå prata om tålamod likt tuggummicoachen som förlorade mot Hårtorken i Schweiz bås och ingenting ändras på plan . Ingen som slänger sig för att täcka ingen som går in och slår stopp på motståndare .
En avslagen klubba på målburen skulle vara kul att se trots att jag egentligen tycker det är skotlöjligt .
Hur många gånger som helst kan man inte trampa på samma skitkorv och inte ändra gångväg ....

Ledarna får skit när de inte gör något men samtidigt tycker jag när de gör något känns det helt fel mot för vilka som är heta och inte....

Bud var på gång ... kanske spela honom med Jocke och Olimb och släppa lös Möller med två som kan vinna puckar i Tim och Winge ?
Blir då fan int sämre , förstalinan hamnar ju ändå för långa byten i egen zon
Sed
Posts: 1613
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by Sed »

Vi vinner väldigt ofta skottstatistiken STORT när vi förlorar.

AIK - DIF 1-3 42-21
MIF - AIK 3-2 19-37
MIK - AIK 3-1 21-52
AIK-LHF 0-1 35-16
AIK-MIF 2-4 42-27
AIK-FHC 2-3 42-28
AIK-DIF 0-5 30-16
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by StigVig »

Blir kval detta och då har vi ingen suck mot Solna & Oskarshamn, vi åker ur med en urusel ekonomi.
Vi måste skaffa en målvakt av allra högsta klass om vi skall kunna hänga kvar. I ett kvalspel finns det inget viktigare än ett bra försvarsspel och en överjävlig målvakt
Krossa Skiten!!!!!
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 10/1 19:00

Post by p-play »

Oskarshamn tror jag inte på i ett kval. De är i mångt och mycket ett resultat av ett smart sammansatt lag i ett bra spelsystem där puckhållaren hela tiden har understöd. Jag tror inte att de har tillräckligt med spets för att kunna rubba SHL-lagen över en serie av matcher. Gnaget har inte ett lika bra sammanhållet spel, men de har minst två riktigt bra kedjor som är nära SHL-klass. De har dessutom två bra målvakter. Hade det inte varit för att de har haft ganska så mycket skador så hade de nog toppat tabellen. De kommer att bli farliga för SHL-lagen och har nog en bra chans att gå upp. Vi behöver få in en ny sportchef omedelbart som tar tag i läget.
Post Reply