Modo Hockey

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Modo Hockey

Post by don_tomassso »

Va tänker man här?Bidrar inte med nånting alls.Dålig på rören.Kan bara fightas.Men dom e väl förbjudna i stort sett.Mycket märklig värvning.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Modo Hockey

Post by snokia »

Fast Foppa prata ju om att värva en "polis" för ett tag sedan. Han gjorde slag i saken helt enkelt.. Hahaha ;)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9918636.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Modo Hockey

Post by jokarfo »

snokia wrote:Fast Foppa prata ju om att värva en "polis" för ett tag sedan. Han gjorde slag i saken.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9918636.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, ur det perspektivet är värvningen förstås helt logisk. Har dock svårt att se poängen i att värva ett utpräglat råskinn vars enda uppgift i praktiken blir att vålda sönder motståndarnas topplirare och starta fighter, före en tuff men kompetent spelare av typen Goren. Värvningen signalerar ju att man vill att spelet ska gå i en jävligt tragisk riktning.
Last edited by jokarfo on 25 Nov 2014, 20:56, edited 1 time in total.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Modo Hockey

Post by GroovyEd »

Ja det är ju inget annat än ett hån mot den forward han petar och ligan i stort.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Modo Hockey

Post by jokarfo »

Sen ska jag förstås inte sticka under stol med att det vore fruktansvärt underhållande att se Brashear och t.ex. OKT gå en holmgång men hur vettigt och nödvändigt för svensk hockeys utveckling det vore, är förstås en snudd på väsensskild fråga.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Sv: Modo Hockey

Post by snokia »

jokarfo wrote:
snokia wrote:Fast Foppa prata ju om att värva en "polis" för ett tag sedan. Han gjorde slag i saken.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9918636.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, ur det perspektivet är värvningen förstås helt logisk. Har dock svårt att se poängen i att värva ett utpräglat råskinn vars enda uppgift i praktiken blir att vålda sönder motståndarnas topplirare och starta fighter, före en tuff men kompetent spelare av typen Goren. Värvningen signalerar ju att man vill att spelet ska gå i en jävligt tragisk riktning.
Ja, jag är faktiskt lika förvånad som alla andra :) Tror det har brunnit i Foppas kontor så att säga! ;) Däremot vet vi nu att han står för sitt ord.. Hahaha :P
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Sv: Modo Hockey

Post by jokarfo »

snokia wrote:
jokarfo wrote:
snokia wrote:Fast Foppa prata ju om att värva en "polis" för ett tag sedan. Han gjorde slag i saken.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9918636.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, ur det perspektivet är värvningen förstås helt logisk. Har dock svårt att se poängen i att värva ett utpräglat råskinn vars enda uppgift i praktiken blir att vålda sönder motståndarnas topplirare och starta fighter, före en tuff men kompetent spelare av typen Goren. Värvningen signalerar ju att man vill att spelet ska gå i en jävligt tragisk riktning.
Ja, jag är faktiskt lika förvånad som alla andra :) Tror det har brunnit i Foppas kontor så att säga! ;) Däremot vet vi nu att han står för sitt ord.. Hahaha :P
Det förstås! :-D
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Modo Hockey

Post by Chippen »

Fast så dålig hockeyspelare är inte Brasher.
Han har väl ett antal landskamper och även något VM på meritlistan?

Fast vad han ska tillföra vette fan. Känns som ett aprilskämt helt enkelt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Modo Hockey

Post by snokia »

Var väl ett tag sen han lira enligt ep såg jag. Men har väl rutin ändå. Dock 42 år gammal.
Hoppas att Jämtin, Ledin & OKT hinner få gå en rond var med honom innan han åker tillbaka till Amerikat. Då är jag nöjd ;)
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Modo Hockey

Post by Chippen »

Två år sedan sist va?
Jag hoppas oxå att Jämtin hamnar i hans klor. Ledin lär vara smartare och dra som en avlöning.
OKT har så pass mycket rutin att han kommer undvika sammandrabbningar.

Glöm inte raketforskaren Hedman heller :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Modo Hockey

Post by Chippen »

Fast om man tänker lite, som jag tror att Foppa gjort här så är värvningen riktigt ball oxå.

En skön pik till DN för deras slappa händer med huvudskador (men fan om du säger något till en domare). Då kan man lika gärna värva in ett riktigt råskinn, som får ta lagen i egna händer och ge ett rättvist straff.

Sedan lär detta inte kosta MoDo många kronor, men inbringa många oxå. För detta är jävligt mycket show oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Modo Hockey

Post by jokarfo »

Varken Jämtin, Ledin eller Hedman är tuffa nog att tordas ta en fight mot ett råskinn som Brashear. Eller, har i alla fall inte visat nåt sånt hittills i alla fall. Ska jag vara helt ärlig så tror jag faktiskt att det är rätt få killar i SHL av idag som verkligen skulle kunna tänka sig att gå en rond mot en snubbe som Brashear. OKT är en och jag tror inte Sevc skulle banga. Finns säkert nån mer men nån uppsjö av killar tror jag inte finns. Och i grunden är det nåt bra att den utpräglade och begränsade spelartypen inte riktigt får plats i svensk hockey. Baksidan är ju att killar som Jämtin och Ledin får större utrymme att svina eftersom risken genererellt sett är mindre att de tvingas sota för sina handlingar.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Modo Hockey

Post by snokia »

Jo, enligt vad man kunde läsa där är det två år. Tror faktiskt inte nån av ovan nämnda kommer att vara sugen. Men drömma kan man ju ;) Haha, just det, Hedman ja :)
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Modo Hockey

Post by Chippen »

..och helt plötsligt blev jag bitter på att HV värvade Karalathi och inte damnade av Lance Ward :)

Tror faktiskt inte att OKT kommer nappa på något. Han är för medveten om böterna, eller var iaf.

Känns mera troligt att Hedman kommer braka lös med Mårtensson i Leksand, och där har vi ju nästa galning. Får ju visserligen inte spela så mycket och håller inte på med "Hedman-saker".

Men nu börjar de ha passerat en del galningar genom SHL.
Brasher nu, sedan har det varit Ward, Bautin, Toporowski, Grand-Pierre, på sätt och vis även Goren, Oduya i början av karriären och även Fredrik Svensson.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Modo Hockey

Post by Fdskebo »

Jag tycker värvningen är lite cool och smart på några sätt.
1. Foppa surnar till, och gör som bara han kan göra = Värvar goonarnas gammelgoon.
2. Det höjer tempen på de närmaste 5 matcherna.
3. Han höjer intresset kring Modo, både publikt och i media.

Sen är det jävligt tragiskt också..
1. Modo rasar och ligger snart sist, det sista som behövs är ett rundningsmärke och mer tid i BP.
2. Att man måste värva honom för att dra publik till hemmamatcherna.
3. Att en 42-åring som slutat för 2 år sedan gör comeback i SHL.

Jag skulle vilja veta vad spelarna i Modo EGENTLIGEN tycker.
User avatar
StigVig
Posts: 1574
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Modo Hockey

Post by StigVig »

Brunnit i Proppskåpet hos Foppa :)
Ett lag som är sämst i serien på BP skaffar ett rundningsmärke som lär sitta utvisad mest hela tiden eftersom han inte lär hinna med ute på isen.
:lol:
Fullt kaos i den där klubben

Blir Karalahti spelklar till imorgon?
Såg att MoDo hoppas att Brashear skall vara spelklar imorgon då dom möter HIV71 :D
Krossa Skiten!!!!!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Modo Hockey

Post by jokarfo »

Som PR-trick är värvningen av Brashear förstås lite smart eftersom det ger ringar på vattnet i etermedia och på nätet, absolut. Frågan är ju bara om det är nåt som Modo som förening ens tjänar på öht. Sure, nån stackare till kanske dristar sig till kempehallen i hopp om att få se ett råkurr men hur ihärdigt är hockeyintresset när Brashear istället ser till att ett redan uselt BP får spelar ännu mer?

Sen finns det förstås spelare man hoppas att en sån som Brashear får lägga vantarna på, som Jämtin mfl, för att de helt enkelt förtjänar ett riktigt stort jävla kok stryk. Sen finns det betydligt färre som rent teoretiskt skulle ha the balls att kasta handskarna mot en sån kille och såvitt jag kan se i dagens. SHL är de jävligt få. Om nån av dem sen väljer att inte göra det pga böter eller andra taktiska skäl är ju i den diskussionen inte ens intressant.

Summa summarum: Skönt att vi inte spelar mot Modo på ett tag, då kanske våra ledande killar inte blir de första Brashear ser till att sabba säsongen för. I övrigt är det knappast en välgärning för svensk hockey att ta hit honom.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Modo Hockey

Post by ossian »

Nagander i Luleå tror jag skulle våga kasta handskarna. Tollofsen också. Welch i Växjö. Är det någon annan?
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Modo Hockey

Post by don_tomassso »

http://www.hockeysverige.se/2014/11/26/ ... -att-vaxa/" onclick="window.open(this.href);return false;
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Modo Hockey

Post by don_tomassso »

Denna värvning,är för å stoppa fegisarna i SHL.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Modo Hockey

Post by jokarfo »

ossian wrote:Nagander i Luleå tror jag skulle våga kasta handskarna. Tollofsen också. Welch i Växjö. Är det någon annan?
OKT, möjligen Sevc, Welch glömde jag förut, kanske Karalahti? Nagander? Ja, kanske. Vilka fler? Sur-Martim skulle nog inte ha några problem att tordas om det krävdes men han känns mindre och mindre som en potentiell fighter vad den här säsongen lider.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Modo Hockey

Post by Talbot25 »

Donald är ju rena rama Gretzky jämfört med han som ska tryouta för MoDo. :D
GAÉTAN ROYER
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17943" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Modo Hockey

Post by Chippen »

jokarfo wrote:
ossian wrote:Nagander i Luleå tror jag skulle våga kasta handskarna. Tollofsen också. Welch i Växjö. Är det någon annan?
OKT, möjligen Sevc, Welch glömde jag förut, kanske Karalahti? Nagander? Ja, kanske. Vilka fler? Sur-Martim skulle nog inte ha några problem att tordas om det krävdes men han känns mindre och mindre som en potentiell fighter vad den här säsongen lider.
Viktor Mårtensson.
Markus Nilsson
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Modo Hockey

Post by jokarfo »

Talbot25 wrote:Donald är ju rena rama Gretzky jämfört med han som ska tryouta för MoDo. :D
GAÉTAN ROYER
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17943" onclick="window.open(this.href);return false;
JÖSSES! :shock:
Haha, vilket skämt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Modo Hockey

Post by Chippen »

Talbot25 wrote:Donald är ju rena rama Gretzky jämfört med han som ska tryouta för MoDo. :D
GAÉTAN ROYER
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17943" onclick="window.open(this.href);return false;
Är det klart nu att han ska erbjudas try-out?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Sv: Modo Hockey

Post by Talbot25 »

Chippen wrote:
Talbot25 wrote:Donald är ju rena rama Gretzky jämfört med han som ska tryouta för MoDo. :D
GAÉTAN ROYER
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17943" onclick="window.open(this.href);return false;
Är det klart nu att han ska erbjudas try-out?
Såg en live-intervju med honom på allehanda och då sa han att han skulle provspela fram till juluppehållet sen hoppades han få fortsatt efter det.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Modo Hockey

Post by Chippen »

Ok, för i expressen hette det att gan vara var på besök och oklart om han skulle erbjudas något try-out.
Lär väl vara någon polare eller nått till Brasher då han dyker upp samtidigt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
oggy
Posts: 78
Joined: 18 Mar 2012, 18:51
Location: Sorsele

Re: Modo Hockey

Post by oggy »

Det är Donald som rekommenderat att Royer skulle följa med till Sverige.
Royer själv förklarar att det var Brashear som tog kontakten om att följa med till Sverige.

– Laget kontaktade Donald och frågade honom om han hade någon annan spelare att tipsa om så då pratade Donald med mig och nu är jag glad över att vara här.
He som hänn he hänn hänna!
User avatar
micktålbot
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Modo Hockey

Post by micktålbot »

Vem sköter scoutingarbetet i Modo? Undermåligt arbete iaf.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Modo Hockey

Post by Lidlund »

Talbot25 wrote:Donald är ju rena rama Gretzky jämfört med han som ska tryouta för MoDo. :D
GAÉTAN ROYER
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17943" onclick="window.open(this.href);return false;
Vadå!? Hur många "NHL-spelare" har Skellefte haft på tryout? :D
Post Reply