Modo Hockey

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Modo Hockey

Post by Chippen »

Trollet wrote:Det finns väl inget agreement om artister? Är väl en ren skattegrej att de alltid kommer i oktober?

Skillnaden på Erik och Steen är främst att Erik redan tillhör ett elitserielag. Och att överenskommelsen gäller NHL.
Har för mig att det blev ett gemensamt beslut, precis som det du nämner: ett "gentlemen's agreement" efter det att Brynäs valde att plocka någon artist så att de inte kunde ha kvar dem till sluttampen av serien.
Nu kan jag minnas fel, och då ber jag om ursäkt.

Tycker inte att det är någon skillnad och skumt att man gör skillnad på olika ligor. Kontrakterad spelare som kontrakterad spelare tycker jag borde varit bättre.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Modo Hockey

Post by Markman »

Mattias Ek bjuder på lite Modo-humor i sitt ES-tips:
8) Modo
Kommentar: Efter den senaste tidens tunga skador på centrarna Samuel Påhlsson och Mattias Ritola har Modo bestämt sig för att byta namn på hemmaarenan Fjällräven Center. Den ska från och med nu heta enbart Fjällräven...
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Fredrik
Posts: 222
Joined: 15 Jun 2011, 20:08

Re: Modo Hockey

Post by Fredrik »

http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/ ... ler-fortal" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Vad händer egentligen nere i Örnsköldsvik? Någon som har bättre koll på vad det hela handlar om? :lol:
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Modo Hockey

Post by Lappmössan »

Om jag minns rätt var det något om att säkerhetschefen misshandlat någon på krogen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Modo Hockey

Post by Trollet »

Steen skadad och borta 3-4 veckor. http://www.hockeysverige.se/article/136 ... yra-veckor" onclick="window.open(this.href);return false;

Bara att rota vidare då, Modo.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
PackSwede
Posts: 1014
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Sv: Modo Hockey

Post by PackSwede »

3 matcher i rad utan mål och 1 mål på senaste 4!
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Modo Hockey

Post by StigVig »

Har alltid genom åren funnits mindre intelligenta människor som har hållit på MoDo, ända sen 70-talet så har deras s.k. fans misskött sig eller varit allmänt dumma i huvudet.
Senast nu i Lördagens derby
Från TIK's Hockeysnack:
"Det är en sundsvallsbo men Timråsupporter, det är min lillebror. Som blev påhoppad av 5 Modosupportrar sparkad i ansiktet, övre kroppen och tillslut fimpad med cigaretter i ansiktet"

Så jävla bedrövligt att sånt här får ske.
MoDosupportrarna har skämt ut sig tidigare i år också, uppe i Skellefteå & vid förra derbyt mot Timrå.
Jävla Pack

Ser också att en MoDosupporter har börjat sätta fast klistermärken på ett uteställe i Övik, visst nån kritik mot Säkerhetsansvarige i Fjollröven Arena
http://st.nu/sport/tt/1.5252839-modoche ... stermarken" onclick="window.open(this.href);return false;

Verkar inte finnas någon hejd på MoDosupportrarnas framfart
Så jävla bedrövligt
:evil:
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Sv: Modo Hockey

Post by StigVig »

PackSwede wrote:3 matcher i rad utan mål och 1 mål på senaste 4!
På väg mot nytt klubbrekord och tillika nytt svenskt rekord :lol:
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
PackSwede
Posts: 1014
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Modo Hockey

Post by PackSwede »

Hur länge har ett lag spelat utan att göra mål (vad är rekordet nu)?
"Det är en sundsvallsbo men Timråsupporter, det är min lillebror. Som blev påhoppad av 5 Modosupportrar sparkad i ansiktet, övre kroppen och tillslut fimpad med cigaretter i ansiktet"
Fyfan så tråkigt att läsa, man får fundera om det är värt det att ta med grabben på Hockey i Ö-vik framöver, har det stått något i pressen om det här?
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Modo Hockey

Post by Jokard »

StigVig wrote:
Ser också att en MoDosupporter har börjat sätta fast klistermärken på ett uteställe i Övik, visst nån kritik mot Säkerhetsansvarige i Fjollröven Arena
http://st.nu/sport/tt/1.5252839-modoche ... stermarken" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Fast vi vet ju inte vad som stod på klistermärkena heller? Kan ju ha stått "Engström är totalt värdelös!" och det är ju inte direkt olagligt.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Modo Hockey

Post by Erwynn »

Stäihn wrote:
StigVig wrote:
Ser också att en MoDosupporter har börjat sätta fast klistermärken på ett uteställe i Övik, visst nån kritik mot Säkerhetsansvarige i Fjollröven Arena
http://st.nu/sport/tt/1.5252839-modoche ... stermarken" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Fast vi vet ju inte vad som stod på klistermärkena heller? Kan ju ha stått "Engström är totalt värdelös!" och det är ju inte direkt olagligt.
Ska tydligen vara detta motiv http://postimage.org/image/cdz7rnf5j/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hata allt.
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Modo Hockey

Post by Wolfman »

Fem MoDo-supportrar blir väl tillsammans ungefär en normalbyggd människa. Jag tror aldrig jag sett så tunna människor som då jag var i Ö-vik under kvartsfinalspelet.

Nä, fy faan vad tamt lag det är. Jag har verkligen börjat hata MoDo, nästan som Löven. Speciellt då Ö-vik inlett ett sammarbete med just Umeå. MoDo får gärna åka ner i Allsvenskan och sedan i divison 1.
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Modo Hockey

Post by StigVig »

PackSwede wrote:Fyfan så tråkigt att läsa, man får fundera om det är värt det att ta med grabben på Hockey i Ö-vik framöver, har det stått något i pressen om det här?
http://st.nu/medelpad/timra/1.5257462-s ... ockeymatch" onclick="window.open(this.href);return false;
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Modo Hockey

Post by Poet »

PackSwede wrote:Hur länge har ett lag spelat utan att göra mål (vad är rekordet nu)?
"Det är en sundsvallsbo men Timråsupporter, det är min lillebror. Som blev påhoppad av 5 Modosupportrar sparkad i ansiktet, övre kroppen och tillslut fimpad med cigaretter i ansiktet"
Fyfan så tråkigt att läsa, man får fundera om det är värt det att ta med grabben på Hockey i Ö-vik framöver, har det stått något i pressen om det här?
Tror inte dom ger sig på barn än så länge.
2012-05-19
User avatar
PackSwede
Posts: 1014
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Modo Hockey

Post by PackSwede »

Tror inte dom ger sig på barn än så länge.
Inte jag heller.

Mitt inlägg var naturligtvis och delvis medvetet överdrivet men det är bara så tragiskt att läsa om att någon kan gå så långt att bränna någon i ansiktet med fimpar, det indikerar att det är folk som har väldigt få spärrar kvar och då kanske steget inte är så långt till att ge sig på en förälder som har ett barn med sig?

(med det sagt är jag ganska övertygad om att jag är en av dom sista någon supporter skulle ge sig på, för det första försätter jag mig knappast i den typen av situationer och för det andra finns det lättare "byten" på alla sätt och vis)
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Modo Hockey

Post by StigVig »

Finns lite mer att läsa på Timrås Hockeysnack angående misshandeln i Lördags för den som är intresserad
Här ett inlägg från brodern till den misshandlade:

"...... det är väl skapligt, ont i revbenen och lite smått svullen under ögat.
Sen har han 2 blåsor på kinden, och 2 över ögonbrynet, känner av lite huvudvärk i huvudet.

dom slog till han så han svimmade av och har lite ont i huvudet pga det"

http://www.hockeysnack.com/timra-ik/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Krossa Skiten!!!!!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Modo Hockey

Post by Rampa »

Det blev Modo som drog längsta stickan i förlängningen mot Luleå. 3-2 till hemmalaget.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Modo Hockey

Post by jokarfo »

Rampa wrote:Det blev Modo som drog längsta stickan i förlängningen mot Luleå. 3-2 till hemmalaget.
Har inte sett matchen utan bara liverapporteringen, men Madsen verkar ju ha slagit nåt sorts rekord i antal ramträffar under en match. Sen den här Cum-Whiskey, han verkar ha varit riktigt het i afton. Det jag sett hittills av honom har inte imponerat sådär massor men han kanske ryckt upp sig?

Trevligt för oss att gå till juluppehåll i serieledning. Följer vi det poängsnitt vi har hittills slutar vi serien på en bit över 100 pinnar. Snitt säger ju inte så mycket om framtiden som om historien men det kan ju vara en intressant betraktelse i alla fall.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Modo Hockey

Post by Markman »

Steen stoppas från matchen mot Gnaget i morgon.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Modo Hockey

Post by Chippen »

Markman wrote:Steen stoppas från matchen mot Gnaget i morgon.
Du kanske ska ge mera info oxå,som att det är MoDo som "stoppar" honom då Påhlsson nu är skadefri.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
anterio
Posts: 256
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: Sv: Modo Hockey

Post by anterio »

Chippen wrote:
Markman wrote:Steen stoppas från matchen mot Gnaget i morgon.
Du kanske ska ge mera info oxå,som att det är MoDo som "stoppar" honom då Påhlsson nu är skadefri.
Kommer det en stämning mot Modo imorron då från agent-Bodén månntro...
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Modo Hockey

Post by Chippen »

anterio wrote:
Chippen wrote:
Markman wrote:Steen stoppas från matchen mot Gnaget i morgon.
Du kanske ska ge mera info oxå,som att det är MoDo som "stoppar" honom då Påhlsson nu är skadefri.
Kommer det en stämning mot Modo imorron då från agent-Bodén månntro...
Det hoppas jag då inte, för även han borde ju inse att Steen var ersättare för skadad spelare och vad som blir följden då skadad spelare blir spelbar.

Däremot lär ju Steen fortsätta träna med MoDo.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Modo Hockey

Post by Markman »

Modo har skickat Ludwig Byström till Örebro, och därefter värvat finska backen Mikko Kousa.
http://www.hockeysverige.se/article/139 ... mastarback" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9915" onclick="window.open(this.href);return false;
Kousa har landslagsmeriter, blev finsk mästare med HIFK 10/11, finsk juniormästare med Pelicans 06/07 och gjorde flest mål av backarna i högsta finska juniorligan 07/08.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Modo Hockey

Post by StigVig »

Succé eller fiasko?
http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/ ... modomuseum" onclick="window.open(this.href);return false;

Anningen optimistiska kalkyler gällande besökssiffrorna :lol:
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Modo Hockey

Post by Talbot25 »

StigVig wrote:Succé eller fiasko?
http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/ ... modomuseum" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Anningen optimistiska kalkyler gällande besökssiffrorna :lol:
berätta "the Modo story"
museet ska bli en turistisk "dragare"

Jag förstår att kommunen inte vill låna ut pengar till ett sånt topprojekt.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Modo Hockey

Post by Trollet »

Helt otroligt. Har man verkligen tänkt sig att tillresande ska intressera sig av att gå på Modomuséet?

Åker jag till Ängelholm så spelar det ingen roll om de har ett Museum of Modern Arts i Röglestil. Jag skiter i deras historia, det ger mig exakt NOLL. Och jag inbillar mig att väldigt många känner på samma sätt. Kvar blir då Modofans i exil som besöker hembygden nån gång då och då.

Återstår då rena turister utan direkt hockeyintresse. Har mycket svårt att se barnfamiljer gå på Modomuséet på sommarsemestern.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Modo Hockey

Post by Chippen »

Det är väl bara att gå tillbaka till oss själva och det utsökta hockeymuseum vi har/hade.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Modo Hockey

Post by StigVig »

Trollet wrote:Helt otroligt. Har man verkligen tänkt sig att tillresande ska intressera sig av att gå på Modomuséet?

Åker jag till Ängelholm så spelar det ingen roll om de har ett Museum of Modern Arts i Röglestil. Jag skiter i deras historia, det ger mig exakt NOLL. Och jag inbillar mig att väldigt många känner på samma sätt. Kvar blir då Modofans i exil som besöker hembygden nån gång då och då.

Återstår då rena turister utan direkt hockeyintresse. Har mycket svårt att se barnfamiljer gå på Modomuséet på sommarsemestern.
Måndag nästa vecka tas beslut och självklart kommer Sossarna köra över alliansen och godkänna lånet.
Inte så länge sedan som kommunen (Maj 2012) godkände MoDo's önskan om att skjuta upp amorteringarna på Arenan i 5 år. Man lånade pengar av kommunen för att bygga den.
Juni 2011 sålde man träningshallen som låg intill skruttiga Kempis till kommunen för 10 miljoner

En jäkla "Fuskklubb" :evil:
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Modo Hockey

Post by smogz »

De har ju ändå lite att komma med om deras gamla spelare lånar ut lite grejer. Borde väl finnas en och annan Stanley Cup ring, Art ross trophy, Hart memorial, Ted Linsey Award, Bud Ligh plus minus award etc. Gissar att de gamla Modospelarna ställer upp för klubben mangrant som vanligt så nog finns det rätt mycket att se.

Hade jag tid över i Övik skulle jag gärna titta om allt det där fanns där.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3061
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Modo Hockey

Post by Foppas skridskocoach »

smogz wrote:De har ju ändå lite att komma med om deras gamla spelare lånar ut lite grejer. Borde väl finnas en och annan Stanley Cup ring, Art ross trophy, Hart memorial, Ted Linsey Award, Bud Ligh plus minus award etc. Gissar att de gamla Modospelarna ställer upp för klubben mangrant som vanligt så nog finns det rätt mycket att se.

Hade jag tid över i Övik skulle jag gärna titta om allt det där fanns där.
Hur mycket skulle du vara beredd att pröjsa för inträdet?
Tigerränderna går aldrig ur.
Post Reply