Omg 17 - Skellefteå AIK - Malmö IF - 15/11 kl 19.00

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: AIK -MIF

Post by marre »

Wingerli är ju satans vass alltså!! 9:an såg rapp ut,tyvärr är väl #16 tillbaka snart ;)
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: AIK -MIF

Post by p-play »

marre wrote: 15 Nov 2018, 22:41 Wingerli är ju satans vass alltså!! 9:an såg rapp ut,tyvärr är väl #16 tillbaka snart ;)
Han påminde om Tim Söderlund i rörelsemönstret. Jag blev faktiskt riktigt imponerad av den andra jumioren, Sundsvik. Han såg ut att vara bra på att läsa spelet och låg hela tiden rätt i banan. Han får vi nog se mer av under den här säsongen.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: AIK -MIF

Post by schteffe »

snorhyveln wrote:
kopitar wrote: 15 Nov 2018, 21:21
PackSwede wrote: 15 Nov 2018, 21:18 Enda att klaga på idag är kommentatorn
Domaren hade en 2a på oddset, Fram till 3e perioden. Satan så kass han var.
Ölund & Björk.
I Vilda Västern hade dom hängt i ett träd efter,,,,, varje match.
Oacceptabelt inlägg.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: AIK -MIF

Post by snorhyveln »

schteffe wrote: 15 Nov 2018, 23:18
snorhyveln wrote:
kopitar wrote: 15 Nov 2018, 21:21

Domaren hade en 2a på oddset, Fram till 3e perioden. Satan så kass han var.
Ölund & Björk.
I Vilda Västern hade dom hängt i ett träd efter,,,,, varje match.
Oacceptabelt inlägg.
Bara att ta bort för moderatorn om det kränker någon.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: AIK -MIF

Post by nr86 »

Håller med om att inlägg som hänvisar till avrättningar inte hör hemma här.

Lite lustigt att läsa på expressen att mif dominerade 1a perioden totalt. Visst var de bra men att de skulle dominera och mer eller mindre spelat ut AIK håller jag inte med om.
Nu kommer ett desperat hv imorgon som inte gått så bra på slutet. Blir spännande att se hur AIK kan stå upp mot det.
Antar att det blir Lindvall mellan stolparna imorgon.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: AIK -MIF

Post by kopitar »

marre wrote: 15 Nov 2018, 22:41 Wingerli är ju satans vass alltså!! 9:an såg rapp ut,tyvärr är väl #16 tillbaka snart ;)
Tyvärr kommer 16 att dra ner farten. Får hoppas 9an får stanna istället.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: AIK -MIF

Post by marre »

Ja,nu är det bra drag i alla kedjor.Tycker Linus är så jäkla risig.....
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: AIK -MIF

Post by nr86 »

Wingerli hoppas jag men skriver fast fort som attan med ett långt kontrakt. Han kommer att bli vass pajken! Slarvas det bort blir jag GALEN på Lindgren. Håller med om att han är den som visat mest så här inledningsvis. Hoppas han får med sig Hedberg nu också. Det går undan i den kedjan.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: AIK -MIF

Post by p-play »

nr86 wrote: 16 Nov 2018, 09:54 Wingerli hoppas jag men skriver fast fort som attan med ett långt kontrakt. Han kommer att bli vass pajken! Slarvas det bort blir jag GALEN på Lindgren. Håller med om att han är den som visat mest så här inledningsvis. Hoppas han får med sig Hedberg nu också. Det går undan i den kedjan.
Det är svårt att vara positivt till Lindgren i kölvattnet av hanterandet av Emil P (och därmed Elias P) och Tim Söderlund. Att få de spelare som man vill ha kan vara knepigt och där skall ingen skugga falla på honom, men man borde åtminstone kunna behålla dem som man väl värvat så länge som det inte handlar om ekonomi. Det är för övrigt dags för Lindgren att slå en signal och få hem "pajken". Han har kört fast i Frölunda med 2p och -3 i plusminus på 18 matcher.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: AIK -MIF

Post by Talbot25 »

p-play wrote: 16 Nov 2018, 10:44 Det är svårt att vara positivt till Lindgren i kölvattnet av hanterandet av Emil P (och därmed Elias P) och Tim Söderlund. Att få de spelare som man vill ha kan vara knepigt och där skall ingen skugga falla på honom, men man borde åtminstone kunna behålla dem som man väl värvat så länge som det inte handlar om ekonomi. Det är för övrigt dags för Lindgren att slå en signal och få hem "pajken". Han har kört fast i Frölunda med 2p och -3 i plusminus på 18 matcher.
Klubben har blivit bedragna av Tim två gånger innan. Skulle han komma tillbaka igen och spela bra så lär han försvinna kvickt likt en avlöning då det är dags att krita nytt.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: AIK -MIF

Post by Skidrow »

Känns som det passar Edwin att spela med Wingerli för då får han använda sin fart på rätt sätt. Enda ni ser på är poäng när det gäller Bud så där kommer det att fortsätta klagas om han inte gör 2poäng minst per match, att han strider på hela plan ser man inte... känns som kedjan med Adam, Bud och Robin skördar framgång för att dom är allmänt jobbiga för motståndarna.

Att Emil P inte kändes nöjd med att spela i AIK såg man och att man då lätt honom lämnade förstår jag.
Last edited by Skidrow on 16 Nov 2018, 11:31, edited 1 time in total.
User avatar
StigVig
Posts: 1576
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: AIK -MIF

Post by StigVig »

AVGÅ ALLA:-)
Otroligt skön seger, förra gången Skåningarna var och hälsade på spelade vi ut dom totalt men förlorade ändå.
Denna match är Skåningarna klart bättre i minst 25 minuter, mycket på grund av PP
Sen går Ketchupflaskan i taket, helt sanslöst och många snygga mål
Är det detta som är Ishockey:-)
Krossa Skiten!!!!!
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: AIK -MIF

Post by p-play »

Talbot25 wrote: 16 Nov 2018, 11:12
p-play wrote: 16 Nov 2018, 10:44 Det är svårt att vara positivt till Lindgren i kölvattnet av hanterandet av Emil P (och därmed Elias P) och Tim Söderlund. Att få de spelare som man vill ha kan vara knepigt och där skall ingen skugga falla på honom, men man borde åtminstone kunna behålla dem som man väl värvat så länge som det inte handlar om ekonomi. Det är för övrigt dags för Lindgren att slå en signal och få hem "pajken". Han har kört fast i Frölunda med 2p och -3 i plusminus på 18 matcher.
Klubben har blivit bedragna av Tim två gånger innan. Skulle han komma tillbaka igen och spela bra så lär han försvinna kvickt likt en avlöning då det är dags att krita nytt.
Du glömmer bort att det rör sig om en ung kille med begränsad livserfarenhet och utbildning. Jag undrar vilka beslut man själv tog i hans ålder? Vad jag kommer ihåg så var en del åtminstone inte helt bra... Den största kritiken skall riktas mot hans personliga rådgivare (Samuelsson) och agent. De har en stor skuld i det här. Lindgren borde också kunna ha hanterat det här mycket bättre. Det är många case där han hamnat i mindre bra positioner, Olofsson för att nämna ytterligare ett.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: AIK -MIF

Post by svea_man »

Såg att Sandberg är på glid från SAN José där är en center som skulle passa perfekt i AIK.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: AIK -MIF

Post by Talbot25 »

p-play wrote: 16 Nov 2018, 11:40 Du glömmer bort att det rör sig om en ung kille med begränsad livserfarenhet och utbildning. Jag undrar vilka beslut man själv tog i hans ålder? Vad jag kommer ihåg så var en del åtminstone inte helt bra... Den största kritiken skall riktas mot hans personliga rådgivare (Samuelsson) och agent. De har en stor skuld i det här. Lindgren borde också kunna ha hanterat det här mycket bättre. Det är många case där han hamnat i mindre bra positioner, Olofsson för att nämna ytterligare ett.
Samuelsson? Är det Tommy du menar så kom han en väl en månad efter att Tim hade lämnat?

Olofsson var inte bra. Han blixtrade till offensivt men helheten var under all kritik.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: AIK -MIF

Post by ossian »

Olofsson var bra i slutspelet, men då hade han redan kritat på för Färjestad. Jag hade tagit samma beslut som Lindgren om honom, samma sak med Hetta som inte heller höll måttet även om han var bra i slutspelet. Att vi däremot tappade Söderlund och Olsson är ett underbetyg.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: AIK -MIF

Post by p-play »

Talbot25 wrote: 16 Nov 2018, 12:35
p-play wrote: 16 Nov 2018, 11:40 Du glömmer bort att det rör sig om en ung kille med begränsad livserfarenhet och utbildning. Jag undrar vilka beslut man själv tog i hans ålder? Vad jag kommer ihåg så var en del åtminstone inte helt bra... Den största kritiken skall riktas mot hans personliga rådgivare (Samuelsson) och agent. De har en stor skuld i det här. Lindgren borde också kunna ha hanterat det här mycket bättre. Det är många case där han hamnat i mindre bra positioner, Olofsson för att nämna ytterligare ett.
Samuelsson? Är det Tommy du menar så kom han en väl en månad efter att Tim hade lämnat?

Olofsson var inte bra. Han blixtrade till offensivt men helheten var under all kritik.
Tim har Mikael Samuelsson som rådgivare.
Post Reply