#27 Martin Lundberg

Moderator: Styrelsen

User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #27 Martin Lundberg

Post by svartgulsubkultur »

Martin är klar!
Martin är klar!
Fan vad Martin, Martin är klar!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: #27 Martin Lundberg

Post by lurch »

Härligt!!!
Henke
Posts: 252
Joined: 25 Jun 2011, 11:56

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Henke »

NOOOOOOOOOOOOOOOOOO :cry:
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #27 Martin Lundberg

Post by BigGuyJohan »

BigGuyJohan wrote:Martin blir kvar!

Vad va de jag sa ;)
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #27 Martin Lundberg

Post by BigGuyJohan »

Henke wrote:NOOOOOOOOOOOOOOOOOO :cry:
Why?
Henke
Posts: 252
Joined: 25 Jun 2011, 11:56

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Henke »

BigGuyJohan wrote:
Henke wrote:NOOOOOOOOOOOOOOOOOO :cry:
Why?
Hoppas han är jääääääääääääääääääääääääääääävligt billig och nöjer sig fullt ut att spela 7 min / match i 3 år framåt :twisted:
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #27 Martin Lundberg

Post by King Kong »

Var väl aldrig någon större tvekan om att han skulle stanna..
3 härliga år med Martin, som med största sannolikhet har sina bästa år framför sig, precis som alla andra unga spelare..
Lundberg är grymt rutinerad trots sin unga ålder och är helt klart en tänkbar framtida ikon i Skellefteå..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Markman »

King Kong wrote:
Lappmössan wrote:10/11 var många inne på att han skulle bli vår näste kapten och helt eniga om att han borde få ett A på bröstet. Så 11/12 fick han det och gjorde en urusel säsong. Fick inget A i år och var riktigt bra igen förutom i början av säsongen. Tror ni man vågar ge honom en bokstav igen? ;)
Han hade lite problem som störde i fjol, och det var inte bokstaven på bröstet..
Det blir väl lite konflikt med spelstilen där också. Å ena sidan ska en kapten eller assisterande föregå med gott exempel och vara en kanal till domarna, men å andra sidan ska Lundberg spela lite smågrisigt och på gränsen, vilket kanske inte rimmar jättebra alla gånger. Lundberg tror jag är en av många ledare i laget ändå, oavsett bokstav på bröstet eller ej.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Trollet »

Jimmie är inte mindre grisig. Tvärtom.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #27 Martin Lundberg

Post by King Kong »

Markman wrote:
King Kong wrote:
Lappmössan wrote:10/11 var många inne på att han skulle bli vår näste kapten och helt eniga om att han borde få ett A på bröstet. Så 11/12 fick han det och gjorde en urusel säsong. Fick inget A i år och var riktigt bra igen förutom i början av säsongen. Tror ni man vågar ge honom en bokstav igen? ;)
Han hade lite problem som störde i fjol, och det var inte bokstaven på bröstet..
Det blir väl lite konflikt med spelstilen där också. Å ena sidan ska en kapten eller assisterande föregå med gott exempel och vara en kanal till domarna, men å andra sidan ska Lundberg spela lite smågrisigt och på gränsen, vilket kanske inte rimmar jättebra alla gånger. Lundberg tror jag är en av många ledare i laget ändå, oavsett bokstav på bröstet eller ej.
Tror inte det hade någon inverkan faktiskt, det var annat som ställde till det..
Lundberg har alla möjligheter och attribut för att åter igen sy fast någon bokstav på bröstet i framtiden..

Lundberg kommer om jag får gissa, bli tuffare och tuffare under en 4-5 års period, där han pekar vid 26-28 år, sen kommer han bara att mer eller mindre bevara tuffheten och leva på det han byggt upp resterande tid av karriären..
Hockeymässigt kan han utvecklas mycket än främst såklart i det offensiva, där spelet kring kassen och skottet bör ligga högst på listan att jobba med..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #27 Martin Lundberg

Post by BigGuyJohan »

Henke wrote:
BigGuyJohan wrote:
Henke wrote:NOOOOOOOOOOOOOOOOOO :cry:
Why?
Hoppas han är jääääääääääääääääääääääääääääävligt billig och nöjer sig fullt ut att spela 7 min / match i 3 år framåt :twisted:
Fortfarande? Varför?

Han är grym i boxplay. Han är bra att ha i det fysiska spelet. Han har potential att bli en liknande spelare som petterström med en adderad grej att han står upp för laget i ur och skur.. Killen är dessutom en väldigt bra pjäs att ha som mentor för de nya spelare (tvåvägsspelare) som kommer upp.. Känns som att du underskattar hans betydelse i laget. Han har dessutom grym rutin.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Zimme »

Han spelar ju mer än 7 min/match redan nu, hans snittid i grundserien säger egentligen allt om honom, 13:37...
Och som tidigare pepåkat, 6 minusmål på 53 matcher är KLASS.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Jablonic »

Bra förlängning! Martin är kung på alla sätt. Känns som en spelare som kan stanna karriären ut.
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #27 Martin Lundberg

Post by ossian »

Lundberg borde lära sig lite tjuvtrix som man kan använda framför kassen av mästaren Jimme. Sen jobba på närskottet/returspel av Forssell, och sen nöta styrningar. Skulle kunna bli en riktigt kamikazeångvält som åker in och parkerar framför kassen.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Markman »

Trollet wrote:Jimmie är inte mindre grisig. Tvärtom.
Nej, men jag tror att Jimmie har ett helt annat sätt att hantera det på, vilket gör att det inte är något problem för honom. Har för mig att jag läste en intervju eller artikel om det hela, just rörande Martin, men jag minns inte var.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #27 Martin Lundberg

Post by 374 »

Som spelare är Martin långt ifrån oumbärlig, men tycker att han på något sätt ändå symboliserar Skellefteå på ett bra sätt. Stort hjärta, jobbar hårt som fan men får inte ut så mycket av det. Förstår att sådant tilltalar supportrarna.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #27 Martin Lundberg

Post by King Kong »

Tycker han får ut rätt mycket av sitt hårda jobb..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Skidrow »

Här har vi kllen jag hoppas tar över manteln från Mikalsson som Mr AIK.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #27 Martin Lundberg

Post by jokarfo »

Skidrow wrote:Här har vi kllen jag hoppas tar över manteln från Mikalsson som Mr AIK.
Jävlat hundrafalt word.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #27 Martin Lundberg

Post by smogz »

Fast Jimmie kanske axlar den några år innan Martin får den..
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Sv: #27 Martin Lundberg

Post by fwd »

Vilken hjälte.
Charter Division
jowa
Posts: 471
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: #27 Martin Lundberg

Post by jowa »

Synd bara att domaren hann gå mellan. Det hade varit fantastiskt att se Lundberg mosa Abbott.
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #27 Martin Lundberg

Post by ossian »

Vem var det som inte ville förlänga med Lundberg? Snacka om att vara chefen
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #27 Martin Lundberg

Post by jokarfo »

Den här matchen ser man hur mycket respekt den sure har med sig på isen. Det är inte bara en gång den här matchen som det gruffats och käftats lite och lulespelarna blivit jävligt lena när Martin tittat förbi. Det snackades ju en jävla massa inför finalserien om hur våra ynglingar skulle stå emot det "tunga, tuffa och hårda" Luleå med Hedman, Svensson m.fl. och helt ärligt tycker jag knappt man ens märkt att de varit ute på isen. Vi får väl se om det blir den sista desperata dödsryckningen på Torsdag, med båsorder om att ta ut någon/några av våra killar.

Utöver det är det ju bara att hylla Martin för det exempellöst grymma jobb i BP och med att täcka skott som killen gör. Ge han ett livstidsjävlakontrakt för helvete.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Trollet »

http://bloggar.aftonbladet.se/wennerhol ... ll-trophy/" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
lh=1
Posts: 543
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: #27 Martin Lundberg

Post by lh=1 »

Kommer jag ihåg fel eller var det inte unge Herr Lundberg som slänger sig och täcker skott med ca: 1.30 kvar av match 4. I ledning med 0-4 !
Man blir tårögd.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Markman »

Motiveringen går ju inte gärna att protestera mot!
”För ett hjärta större än Västerbotten och en förmåga att alltid stå upp för sina lagkamrater. I alla situationer och i alla lägen. En spelare som aldrig kan tänka sig att spela för någon annan klubb. Ett klubbhjärta som pumpar blod i svart och gult.”
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: #27 Martin Lundberg

Post by addebeck »

Välförtjänt.

Den inställning och karaktär Martin genomförde slutspelet borde alla hockeyspelare ta lärdom av, snacka om att offra allt och lite till för lagets bästa. Han hade genomfört detta slutspel med två brutna fotleder och ett öga som så krävdes.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Lubbe »

Klockrent också av Lasse att signa fast honom under slutspelet.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: #27 Martin Lundberg

Post by kurtivar »

såg reprisen av final 3 tidigare idag, blev gråtfärdig när Martin slänger sig och täcker skott i sista perioden. i sista sekunderna slår han även ut pucken liggandes. då kröp de fram en tår.
Post Reply