Björklöven-Skellefteå AIK 14/8

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Frittel
Posts: 41
Joined: 08 Apr 2012, 12:00

Re: Björklöven-Skellefteå AIK 14/8

Post by Frittel »

Såg matchen live och mina omdömen är att Lindvall var riktigt bra och gjorde 2 magiska räddningar som skulle varit mål 9 gånger av 10. Tror det var Djuse som missade vid första målet men annars tyckte jag ingen back gjorde bort sig. Dahlroth överraskade positivt eftersom att jag inte hade några förväntningar på honom. Granberg såg stark ut men ändå bekväm med pucken. Berglund ser ut att ha behållit formen från senaste säsongen.

Bland forwards imponerades jag förutom av Wingerli, även av Albin Eriksson. Offensivt duktig och täckte skott i egen zon vid ställning 4-1 i en träningsmatch. Olimb överraskade positivt i grovjobbet, tog kampen framför mål flera gånger och jobbade hårt. Fick kanske inte ut så mycket offensivt men skills ser man finns där. Jocke visade i stunder upp sin vanliga magi men såg väl inte ut som att han tog ut sig mer än han behövde. Samma sak med Möller. Bud såg ut att gå in hårdare i närkamperna än förra säsongen och som någon skrev i träningsrapporterna så ser det absolut ut som att han har slimmat till sig lite. Alvarez såg jag inte mycket av förutom en fin uppåkning i PP.

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk

User avatar
smogz
Posts: 5695
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Björklöven-Skellefteå AIK 14/8

Post by smogz »

Tack
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
zharky
Posts: 89
Joined: 26 Jul 2011, 07:50

Re: Björklöven-Skellefteå AIK 14/8

Post by zharky »

Wingerli känns som årets genombrott i vårt kära lag. Ruggigt rapp på rören och i skalln!

PG måste vara starkast i SHL, ingen lär se framemot att möta honom i sarghörnen/framför kassen.

Som ovan nämnt, så såg Bud ut att ha skippat Bud’sen och legat i hårt med Thomson i sommar, bara hoppas att han hittar självförtroendet och börjar bomba slaggas igen!
"Det Carew gör med en fotboll gör jag med en apelsin" - Zlatan
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Björklöven-Skellefteå AIK 14/8

Post by Empress »

dovienya wrote: 14 Aug 2018, 22:53 Enligt mig:

Stack ut i positiv bemärkelse:
Stor klasskillnad mellan lagen.
Granberg är verkligen urstark på riktigt och därtill väntar han aldrig med passningarna när han väl vunnit pucken.
Bud ser kvick ut.
Jocke skrek jättehögt åt Albin E: "DIIIIIIIT!" för att få honom att checka hårt istället för att backa av. Nyttigt för AE att känna på hur det är att jobba som fan. Hoppas han har skallen för att ta kommandona på rätt sätt.
Gustavs två feta räddningar och stabila spel i övrigt.
Hedberg spelsugen och faktiskt helt ok checkingspel (mot allsvenskt lag i en träningsmatch skall tilläggas). Snabb; riktigt bra flow i skridskoåkningen.
Dahlroth ser jätteintressant ut. Klart största utropstecknet idag enligt mig. Ganska trolig PP-back.
Wingerli och en lövenspelare åker lite halvkäftande mot varandra efter avblåsning vid lövens mål. Alm störtar dit från sin backplats för att stötta om det skulle råka bli gruff (det blev det inte)

Övriga tankar:
Albin E är väldigt bra med pucken. Betydligt bättre än jag minns honom. Men han måste släppa pucken tidigare.
Albin E han behöver start-stoppa mer istället i försvarsspelet för att båga runt. Lite för tung för sin styrka än, gissar jag.
JBerggren blir bra. Märks att han märkte att Skellefteå var bättre och lekte lite för mycket.
Alvarez ser riktigt seg ut, men han är ändå där..

Negativt då:
Naivt försvarsspel emellanåt; flera gånger de fick komma igenom mellan backarna.
Domarnivån, även om jag förstår att det i en träningsmatch ska tas utvisningar för att tränas pp och bp såklart.
PP såg riktigt kasst ut, såg även ut som att det blandades hej vilt bland spelarna. Inte så konstigt dock.
Pausmusiken. Ja jösses. Man behöver inte ha 105dB radiopausmusik som valfri youtube-gamer tagit fram...
100 pct korrekt analys. Ok 99 pct, kan tycka Bud kan trycka mer in mot målet istället som förra året mest åka längs sargen. Men....vi ger honom en match till. ;)
Anti Allo
Posts: 647
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: Björklöven-Skellefteå AIK 14/8

Post by Anti Allo »

Har någon från Skellefteå AIK uttalat sig angående den matchtröja som användes i derbyt? Varför saknades tigerränderna?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Björklöven-Skellefteå AIK 14/8

Post by Skidrow »

Nej men att det ska vara en special tröja för jubileumsmatchen låter troligt.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Björklöven-Skellefteå AIK 14/8

Post by Chippen »

Fast sett att t.ex Malmö spelar i en tröja som är i likhet med den vi lirade i.
Tror det är en träningsmatchtröja bara
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Björklöven-Skellefteå AIK 14/8

Post by Erwynn »

Är bara träningströjor. Säger själva att man spelar med tigerränderna som vanligt. Vore dock fint att få in de gamla gula tröjorna från AS i en någon match, har vi ett officiellt tredjeställ?
Hata allt.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Björklöven-Skellefteå AIK 14/8

Post by krysset »

https://www.flashback.org/t2968341
Att en kompis till en spelare gör så#!!!!
Post Reply