HV71

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: HV71

Post by Markman »

Skidrow wrote:Söndag markman.
Helt rätt, även om det är jävligt bakvänt med en sån speldag! ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: HV71

Post by Zimme »

Fantenberg borta sex veckor.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
StigVig
Posts: 1576
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: HV71

Post by StigVig »

Jävla flytHV kvittering när det återstår 1 sekund :evil:
Krossa Skiten!!!!!
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: HV71

Post by marre »

Bra lag har tur..
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: HV71

Post by Markman »

Stod för årets snyggaste självmål idag mot Växjö i form av Mats Tryggs slagskott i egen kasse till 1-0.
http://www.elitserienplay.se/#/video.2003004899001" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: HV71

Post by Lappmössan »

Är det någon som har sett en match där Trygg har varit bra? Hade han spelat i AIK hade vi nog krävt att han borde sparkas... vad säger HV-fansen om honom?
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: HV71

Post by Markman »

Oscar Sundh går mot en comeback på annandagen om inget oförutsett händer. Han kommer att följa med HV ner till Bratislava för att träna med laget, men inte spela. Inom en vecka ska han gå för fullt på träning.
http://jnytt.se/nyhet/51731/bestamt-da- ... eback-i-hv" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: HV71

Post by Markman »

Johan Davidsson är numer den som har gjort flest poäng i Elitserien och slutspel sammanräknat. Iom ett mål i öppen kasse tog han ensam över ledningen i den poängligan, där han tidigare delat med Jörgen Jönsson. Davidsson har totalt 204+455 vilket ger 659 poäng. Närmaste aktiva spelaren som jagar är Bremberg på 623 p och därefter Skröder på 481 p.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6000628.ab" onclick="window.open(this.href);return false;

I mina ögon en förtroendeingivande spelare som leder "by example" och är lite av Sveriges svar på Lady Byng Trophy. Inga riktiga svagheter när han var som bäst, men nu har farten börjat droppa lite grann. Johan Davidsson har min respekt i alla fall!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: HV71

Post by Chippen »

Skulle Davidsson vara motsvarighet till en trofe?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: HV71

Post by Markman »

HV har skadeproblem på backsidan, i form av Williamsson och Fantenberg. Båda ska opereras och missar sannolikt resten av säsongen. Å andra sidan har de kvar en rätt stabil kärna bestående av Petrasek, Fernholm, Fälth och Karlsson, och därtill Trygg och "raketen" Louma.

Stillman jagar i alla fall ersättningsbackar.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: HV71

Post by Zimme »

Louma ryktas till gnaget.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: HV71

Post by Markman »

Zimme wrote:Louma ryktas till gnaget.
Känns lite märkligt att de ska släppa Louma samtidigt som de jagar andra backar, när de har behållit honom trots att han spenderat rätt många matcher på läktaren. Dock är han ju kass och segare på rören än vad Vesce var när han kom till AIK, så får de ett skäligt pris för honom, typ en hundring så kanske. Var har du hört det, om jag får fråga?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: HV71

Post by Chippen »

Inte fan tycker jag då att man kan säga att Louma är en så kass back.
Att han är långsam är något han inte kan göra så mycket åt, och det är ju inte som kommer som en överraskning.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: HV71

Post by Trollet »

Chippen wrote:Inte fan tycker jag då att man kan säga att Louma är en så kass back.
Att han är långsam är något han inte kan göra så mycket åt, och det är ju inte som kommer som en överraskning.
Att vara långsam är inte en mindre dålig egenskap för att man inte kan göra något åt det.
Luoma har varit bland de sämsta i HV i år. Fem poäng på 33 matcher och otrolig loj och svag.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: HV71

Post by Chippen »

I år kanske han inte tillhör deras bästa backar nej, och visst så kanske man bedömer enbart på vad han gör just nu och det är inte bra.
Dock så tycker jag att han är en stabil back om han kommer in rätt och jag tror nog att ett miljöbyte skulle göra honom gott.

Långsam eller inte, finns gott om andra backar som jag inte anser vara så mycket snabbare heller, men det är en bisats.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3064
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: HV71

Post by Foppas skridskocoach »

Han var ju rätt bra för ett par säsonger sedan, men nu vete fasen alltså...
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: HV71

Post by Chippen »

Han passar ju inte i HV's spel numera. Tror han skulle se bättre ut i t.ex Växjö eller Timrå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: HV71

Post by Markman »

Foppas skridskocoach wrote:Han var ju rätt bra för ett par säsonger sedan, men nu vete fasen alltså...
Absolut, 07/08 var han riktigt bra, och trots allt vann han backarnas poängliga det året, men nu hänger han fan inte med alltså. Jag har sett ett par matcher med HV under säsongen, bland annat när de spelade mot JYP i ET med ett helt juniorlag + Louma och målvakterna. Äldsta utespelaren förutom Louma var 23 år, och han platsade fan inte ens då. Han är segare än Bak-Axel med sirap under skridskorna, och det håller inte i Elitserien.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: HV71

Post by Chippen »

Jag är rätt säker på att man inte skulle tänka så mycket på att Louma är långsam i ett lag som inte spelar ett spel som bygger så mycket på fart.

Sedan har nog spelet i HV sprungit från honom det är klart.
Dock så tycker jag nog att han håller ES klass

Att Gnaget jagar honom känns inte så otänkbart efter att Tärnström lagt av.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: HV71

Post by Markman »

HV verkar också ha varit inne på spåret att det är dags för svenska klubbar att börja med GM-konceptet. Sportchefen Stillman får nu sällskap av fd. ungdoms- och utvecklingschefen Thorwalls, som nu alltså blir GM
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... l-manager/" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: HV71

Post by Chippen »

Alltså, försökte inte sig Frölunda på detta med GM då de tog Nubben?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Sv: HV71

Post by Zimme »

Chippen wrote:Alltså, försökte inte sig Frölunda på detta med GM då de tog Nubben?
Kan nog stämma men det var nog inte det som sket sig hos dem.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: HV71

Post by GroovyEd »

Kan någon förklara vad som egentligen är skillnaden med en GM?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: HV71

Post by Trollet »

Tror att en GM är närmare knuten till den dagliga, sportsliga verksamheten. Delaktig i laguttagningar, funderingar kring spelsystem osv.

En "ren" sportchef jobbar allra mest på kontoret.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: HV71

Post by Zimme »

Stora skillnaden är väl att istället för att på trad. vis ha en sportchef som värvar och en tränare som ska göra nått bra av de spelare man får så knyter man ihop det hela. AIK har ju jobbat med det länge att man värvar spelare utifrån det som behövs för det spel man vill spela.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: HV71

Post by Chippen »

Zimme wrote:
Chippen wrote:Alltså, försökte inte sig Frölunda på detta med GM då de tog Nubben?
Kan nog stämma men det var nog inte det som sket sig hos dem.
Näe, det är sant men inte det jag var ute efter. Utan bara det att detta med GM är ju inte så banbrytande som det verkar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Ztikkan
Posts: 67
Joined: 17 Jun 2011, 16:42

Re: HV71

Post by Ztikkan »

Det blir väl inte banbrytande förrän någon verkligen lyckas med jobbet!
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: HV71

Post by Chippen »

Det tycker jag mycket väl att det kan vara, men bara för att det är banbrytande så innebär det ju inte att det blir lyckat på en gång.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Oliman
Posts: 363
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: HV71

Post by Oliman »

Hörde att jämtin fick gå från cluben för att han gjort en näsvall med weinhandels fru. Och att detta är huvudorsaken till weinhandels frånvarande säsong..

Hörde även att de äldre spelarna i hv nu sagt ifrån och att jämtin ej kommer spela mer för dem..

Stämmer det så hatten av...
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: HV71

Post by Trollet »

Ouch, väck från HV också alltså?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Post Reply