Omg 46 - Färjestads BK - Skellefteå AIK - 24/2 kl 15.15

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 46 - Färjestads BK - Skellefteå AIK - 24/2 kl 15.15

Post by p-play »

snorhyveln wrote:Låt dom fundera.


Satan så bra Bud plötsligt är.
Ja, helt plötsligt var han på en helt annan nivå som vi inte sett på många år. Vi får hoppas att han fortsätter så. Jag såg att Liss fortfarande är i zonen. :D
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Omg 46 - Färjestads BK - Skellefteå AIK - 24/2 kl 15.15

Post by Lidlund »

p-play wrote:Otroligt starkt att vinna borta. Ortio och Holloway är fenomenala. Holloway verkar ha fått rejäl ordning på fysen. Han ser mycket lättare ut. Olofsson gör också en kanonmatch. Jag vidhåller att det var ett misstag att släppa honom. Han kommer att blomma ut nästa år.
Att Olofsson kommer blomma ut nästa år tror nog FBK också.. Frågan är vad dom erbjud mot vad, om något, han hade från Skellhell.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 46 - Färjestads BK - Skellefteå AIK - 24/2 kl 15.15

Post by p-play »

Lidlund wrote:
p-play wrote:Otroligt starkt att vinna borta. Ortio och Holloway är fenomenala. Holloway verkar ha fått rejäl ordning på fysen. Han ser mycket lättare ut. Olofsson gör också en kanonmatch. Jag vidhåller att det var ett misstag att släppa honom. Han kommer att blomma ut nästa år.
Att Olofsson kommer blomma ut nästa år tror nog FBK också.. Frågan är vad dom erbjud mot vad, om något, han hade från Skellhell.
Hade Lindgren velat behålla honom så hade det nog gått att ordna. Lindgren prioriterar annorlunda och vad det innebär är svårt att veta. Det är alltid svårt att bedöma "värdet" av en spelare då man inte vet lönen, men svenska spelare som är duktiga målskyttar växer inte på träd. Det är betydligt enklare att hitta en "Hetta-typ".
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 46 - Färjestads BK - Skellefteå AIK - 24/2 kl 15.15

Post by snorhyveln »

p-play wrote:
snorhyveln wrote:Låt dom fundera.


Satan så bra Bud plötsligt är.
Ja, helt plötsligt var han på en helt annan nivå som vi inte sett på många år. Vi får hoppas att han fortsätter så. Jag såg att Liss fortfarande är i zonen. :D
Som du forstår var min vurm för Liss en chansning. Killen kletade fast på näthinnan redan ifjol i Västervik, och var ju inte direkt sämre i Pantern.
Sedan att striken skulle fortsätta,,,, ja vad ska man säga?
Ett fenomen, bara att lyckönska Rögle till köpet.
Bud är ju i sig också ett fenomen men mer svårbegriplig. Glad varje gång han tyckas då jag tror han är bra för laget bara genom att vara den han är. Hoppas på mycket country i omklädningsrummet resten av säsongen. Torde de andra grabbarna vara också så dom slipper Jimmies svensktopp.
Ser fram emot match igen i arenan efter semestern där enda isen fanns i GT:n. Vi ses i arenan på tisdag.
Låt dom fundera.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 46 - Färjestads BK - Skellefteå AIK - 24/2 kl 15.15

Post by p-play »

Chansning skulle jag inte säga, snarare bra scoutat. ;) Han var utan tvekan en av de bästa spelarna i Allsvenskan i offensiv zon. Han är en ganska medioker skridskoåkare med dålig skridskoteknik och har kanske inte heller den bästa skridskofysen, men fungerar i SHL gör det ju uppenbart. Jag tycker att han påminner lite om Holloway som är lite åt samma håll. Tor Immo är en annan spelare som är lite skridskosvag, men som har hög potential i spelet runt kassen. Man kan inte fylla laget med svaga skridskoåkare, men en eller två med lite udda spetskompetens bör man kanske kunna ha råd med.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 46 - Färjestads BK - Skellefteå AIK - 24/2 kl 15.15

Post by snorhyveln »

Bör man absolut ha råd med. Att bara ha spelare som jagar hem och runt planen som korvskinn inkletade i silicon är inte min grej. Artisterna får för Guds skull inte försvinna i en likriktad hockey ty där försvinner också arenapubliken.
Tack gode Gud att killar som Berggren dyker upp. Gäller bara att kunna behålla honom.

Glömde hylla en annan kille från "owerthere". Kotska, vilken match!!
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Omg 46 - Färjestads BK - Skellefteå AIK - 24/2 kl 15.15

Post by Erwynn »

snorhyveln wrote: Glömde hylla en annan kille från "owerthere". Kotska, vilken match!!
Jävla mitt i prick den värvningen satt. Grym både framåt och bakåt, stabil på rören och kan behandla pucken.
Hata allt.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 46 - Färjestads BK - Skellefteå AIK - 24/2 kl 15.15

Post by p-play »

Om Karlskrona eller Mora åker ut så ser jag gärna att Lindgren plockar upp Carl Persson eller Jacob Nilsson. Det ser ut att ha lossnat ordentligt för Persson nu.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 46 - Färjestads BK - Skellefteå AIK - 24/2 kl 15.15

Post by kopitar »

p-play wrote:Om Karlskrona eller Mora åker ut så ser jag gärna att Lindgren plockar upp Carl Persson eller Jacob Nilsson. Det ser ut att ha lossnat ordentligt för Persson nu.
Jag hoppas på Mathias Bromé

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=89968" onclick="window.open(this.href);return false;

En annan intressant spelare i Mora, David Kase

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=158842" onclick="window.open(this.href);return false;
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Omg 46 - Färjestads BK - Skellefteå AIK - 24/2 kl 15.15

Post by Balotelli »

John Persson skulle jag gärna ta om prislappen är ok. Bra ersättare till Hetta då han både kan brunka och förfogar över en bättre skillset
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 46 - Färjestads BK - Skellefteå AIK - 24/2 kl 15.15

Post by snorhyveln »

Carl Persson är högintressant.
Dominerade när jag var nere i Karlskrona och såg förlustmatchen.
Hög Potential,,,, men det har säkert Köpesjö och de andra sett åsså.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Omg 46 - Färjestads BK - Skellefteå AIK - 24/2 kl 15.15

Post by Lidlund »

p-play wrote:
Lidlund wrote: Att Olofsson kommer blomma ut nästa år tror nog FBK också.. Frågan är vad dom erbjud mot vad, om något, han hade från Skellhell.
Hade Lindgren velat behålla honom så hade det nog gått att ordna. Lindgren prioriterar annorlunda och vad det innebär är svårt att veta. Det är alltid svårt att bedöma "värdet" av en spelare då man inte vet lönen, men svenska spelare som är duktiga målskyttar växer inte på träd. Det är betydligt enklare att hitta en "Hetta-typ".
Så du ser ingen risk att 1) FBK betalade mer och/eller 2/ han ville prova en ny miljö
?
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 46 - Färjestads BK - Skellefteå AIK - 24/2 kl 15.15

Post by p-play »

Pengar spelar alltid roll, men det har väl varit ganska känt att Lindgren inte varit speciellt intresserad av att förlänga och Olofsson har själv indikerat det tidigare.
http://norran.se/hockeybloggen/avslojar ... ren-968116" onclick="window.open(this.href);return false;
Att sedan Färjestad kommer att kunna ha lite bättre ekonomiska resurser än oss nästa år är nog ett faktum då de sålt av en fastighet och dessutom höjt publiksnittet rejält.
User avatar
StigVig
Posts: 1576
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Omg 46 - Färjestads BK - Skellefteå AIK - 24/2 kl 15.15

Post by StigVig »

p-play wrote:
snorhyveln wrote:Låt dom fundera.


Satan så bra Bud plötsligt är.
Ja, helt plötsligt var han på en helt annan nivå som vi inte sett på många år. Vi får hoppas att han fortsätter så. Jag såg att Liss fortfarande är i zonen. :D
Liss for President :)
Krossa Skiten!!!!!
Locked