Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by Empress »

Pissmål.
Os72
Posts: 922
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by Os72 »

Så jävla störigt!
MBB

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by MBB »

Ja ä int bitter...
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by TigerShark »

Sånt jävla flyt man får ha. Det är fan inte rättvist. Jag hatar Växjö, fy fan vad jag hatar det jävla pisslaget.
User avatar
kopitar
Posts: 2583
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by kopitar »

Typiskt växjö mål ...
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by nishog04 »

Chartrar Växjö bussen upp till Norrbotten för domarna?
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1629
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by Dwight_Shrute »

Bud tvåmålsskytt. Bra, då syns det att han varit på plan i alla fall.

Ja, så jävla sorgligt. Då ser det ofantligt mycket mörkare ut i tabellen också. Nu kan idioterna i Cmorestudion mala på något om att "det bättre laget vann" också.
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by TigerShark »

Dwight_Shrute wrote:Bud tvåmålsskytt. Bra, då syns det att han varit på plan i alla fall.

Ja, så jävla sorgligt. Då ser det ofantligt mycket mörkare ut i tabellen också. Nu kan idioterna i Cmorestudion mala på något om att "det bättre laget vann" också.
Wingerli gjorde ju första målet?
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by kriwi »

Grymt krigat! Stolt över laget.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by nishog04 »

Stolt över grabbarna idag. Bra kämpat! Det går inte att vinna under dessa förutsättningar. Anlita domare från nordamerika hädanefter och skicka de svenska till Samhall istället.
Os72
Posts: 922
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by Os72 »

Fan vad jag kommer njuta när Växjö ryker mot Brynäs! Bra match ändå och ger ett hopp framåt.
User avatar
kopitar
Posts: 2583
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by kopitar »

Grym match! Synd löven kuken får avgöra!
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1629
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by Dwight_Shrute »

TigerShark wrote:
Dwight_Shrute wrote:Bud tvåmålsskytt. Bra, då syns det att han varit på plan i alla fall.

Ja, så jävla sorgligt. Då ser det ofantligt mycket mörkare ut i tabellen också. Nu kan idioterna i Cmorestudion mala på något om att "det bättre laget vann" också.
Wingerli gjorde ju första målet?
Han styrde in 2-3 också. ;-)
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by nishog04 »

kopitar wrote:Grym match! Synd löven kuken får avgöra!
Var domarna från Umäääääääääääää? :lol: :lol: :lol:
User avatar
PackSwede
Posts: 1014
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by PackSwede »

Bra första, sämre andra och bra tredje. Typiskt att ett pissmål från Rahimi jäveln ska avgöra.
p-play
Posts: 6801
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by p-play »

Otroligt bra kämpainsats, men Växjö har ett betydligt bättre lag och de är också betydligt bättre taktiskt där de hela tiden ligger rätt i banan och kan utnyttja våra misstag. Jag hoppas att man bryter kontraktet med Holloway efter säsongen. Han är urusel i spelet med lika man på banan.
Rollie
Posts: 2052
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by Rollie »

kopitar wrote:
snorhyveln wrote:Måste bara få skratta.
2 mål i baken och gnällgökarna är tillbaka på forumet. Sedan 2-2 och dom tystnar.

Dagsländan Liss 2 mål idag,,,,, än så länge,,,, trots dålig fys, dålig skridskoåkning etc.
Borta med vinden är dom.
Måste vara jobbigt att hålla reda på vad folk tycker, DDR pajasar
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by dovienya »

Glömmer vi andra perioderna så är de senaste tre matcherna lite mer som jag vill att vi ska spela. Lite som förr. Passningar i fart osv.
Även idag sket det sig i kommunikationen i andra perioden, men riktigt bra intentioner och intensitet idag.

[jinx]Ytterligare en positiv grej är att det är länge sedan vi hade utvisning för för många spelare på banan![/jinx]
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by nishog04 »

p-play wrote:Otroligt bra kämpainsats, men Växjö har ett betydligt bättre lag och de är också betydligt bättre taktiskt där de hela tiden ligger rätt i banan och kan utnyttja våra misstag. Jag hoppas att man bryter kontraktet med Holloway efter säsongen. Han är urusel i spelet med lika man på banan.
Nåja, både första OCH andra målet Växjö gjorde var ett resultat av TOTALT galna domslut. Idag vill jag påstå att AIK taktiskt var bättre än Växjö. Man låg rätt i banan, man tog kampen, man vägrade ge sig. Ikväll var Växjö verkligen inte det bästa laget. Det dyraste, men inte det bästa.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1629
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by Dwight_Shrute »

Nåja. En bättre match än många tidigare ändå. Andraperioderna verkar vara vår mardröm dock.

Vetefan var allt grundspel tagit vägen dock. Det har ju inte synts till sedan november. Skiter egentligen i vilka nyförvärv vi får, bara dom behärskar att slå en passning och tänka snabbare än ett godståg..för det är kraftig brist på smartness bland backarna. :-(

Tycker att Katic såg ganska rörig ut den här matchen..någon släng av 12's magsjuka som sipprat ner även där?

I övrigt är jag inte superimpad av Växjö. Tycker dom såg rätt slöa ut. Turen har dom ju med sig, gör det dom automatiskt till ett bra lag? :-)

Hoppas vi har lite röta mot slutet här och kan knipa någon placering..så vi undviker Djurparken och Växjö så länge som möjligt..
Last edited by Dwight_Shrute on 10 Feb 2018, 20:27, edited 1 time in total.
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by TigerShark »

Dwight_Shrute wrote:
TigerShark wrote:
Dwight_Shrute wrote:Bud tvåmålsskytt. Bra, då syns det att han varit på plan i alla fall.

Ja, så jävla sorgligt. Då ser det ofantligt mycket mörkare ut i tabellen också. Nu kan idioterna i Cmorestudion mala på något om att "det bättre laget vann" också.
Wingerli gjorde ju första målet?
Han styrde in 2-3 också. ;-)
Aha du menar så :P

Synd att vi inte kan få tillbaka den Bud som var här förra sejouren!
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by dovienya »

Jag vill minnas att andraperioderna var jobbiga som fan 2010-2014 också; finns säkert statistik på det (skottförsök, periodvinster, byteslängder, utvisningar osv) som bekräftar eller dementerar detta, men det är i alla fall känslan jag haft.

Riktigt trevligt att vi har börjat gasa igång i början på matcherna igen!
Tjernan
Posts: 696
Joined: 27 Feb 2015, 20:31
Location: Hallsberg / Örebro
Contact:

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by Tjernan »

Bitter förlust... men samtidigt hopp om framtiden. Trodde vi skulle vara i Örebro läge för 1v sen... nu kör vi :P
Rollie
Posts: 2052
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by Rollie »

Ingen skam att förlora mot seriens skickligaste lag, ihopköpt som det är. Men varför vi har 4 torskar mot dom den här säsongen och ett skitlag som Groko har typ 3 vinster borde man ju ställa sig frågan hur vi spelar rent taktiskt
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by nishog04 »

Rollie wrote:Ingen skam att förlora mot seriens skickligaste lag, ihopköpt som det är. Men varför vi har 4 torskar mot dom den här säsongen och ett skitlag som Groko har typ 3 vinster borde man ju ställa sig frågan hur vi spelar rent taktiskt
Såg du CHL-finalen? Däri ligger nyckeln till att för evigt förpassa Växjös tråkhockey in i historien. Växjö hade inte en chans mot JYP:s man-man-spel med press över i princip hela banan.

Förövrigt anser jag att domarna kan trycka upp Rahimis matchvinnarpuck i pruppen på sig själva efter denna mediokra insats.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by dovienya »

Frölunda får för övrigt ytterligare ett tveksamt mål godkänt, just for the record...
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by lobo »

Jag tycker hur som helst att det viktigaste idag var intervjun med Wingerli (avdelning saker som Norran aldrig klarar att få fram nyanserat..). Han sa det ganska bra, och det syns! "Vi har bestämt oss för en ny era". Vi kommer på riktigt bli livsfarliga i slutspelet, jag längtar!

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
p-play
Posts: 6801
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by p-play »

Dwight_Shrute wrote:Nåja. En bättre match än många tidigare ändå. Andraperioderna verkar vara vår mardröm dock.

Vetefan var allt grundspel tagit vägen dock. Det har ju inte synts till sedan november. Skiter egentligen i vilka nyförvärv vi får, bara dom behärskar att slå en passning och tänka snabbare än ett godståg..för det är kraftig brist på smartness bland backarna. :-(

Tycker att Katic såg ganska rörig ut den här matchen..någon släng av 12's magsjuka som sipprat ner även där?

I övrigt är jag inte superimpad av Växjö. Tycker dom såg rätt slöa ut. Turen har dom ju med sig, gör det dom automatiskt till ett bra lag? :-)

Hoppas vi har lite röta mot slutet här och kan knipa någon placering..så vi undviker Djurparken och Växjö så länge som möjligt..
Jag tycker inte att det är tur. De vinner i princip varje match mot oss p g a de är otroligt bra organiserade och systemtaktiskt bättre. De kan därigenom vinna matcher även när inställningen eller spelet inte är på topp eftersom många av chanserna kommer från motståndarnas misstag.
User avatar
kopitar
Posts: 2583
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by kopitar »

p-play wrote:
Dwight_Shrute wrote:Nåja. En bättre match än många tidigare ändå. Andraperioderna verkar vara vår mardröm dock.

Vetefan var allt grundspel tagit vägen dock. Det har ju inte synts till sedan november. Skiter egentligen i vilka nyförvärv vi får, bara dom behärskar att slå en passning och tänka snabbare än ett godståg..för det är kraftig brist på smartness bland backarna. :-(

Tycker att Katic såg ganska rörig ut den här matchen..någon släng av 12's magsjuka som sipprat ner även där?

I övrigt är jag inte superimpad av Växjö. Tycker dom såg rätt slöa ut. Turen har dom ju med sig, gör det dom automatiskt till ett bra lag? :-)

Hoppas vi har lite röta mot slutet här och kan knipa någon placering..så vi undviker Djurparken och Växjö så länge som möjligt..
Jag tycker inte att det är tur. De vinner i princip varje match mot oss p g a de är otroligt bra organiserade och systemtaktiskt bättre. De kan därigenom vinna matcher även när inställningen eller spelet inte är på topp eftersom många av chanserna kommer från motståndarnas misstag.
En lobb av calof en styrning av holloway, kalla de vad du vill men det är inte skicklighet.
p-play
Posts: 6801
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 45 - Skellefteå AIK - Växjö - 10/2 kl 18

Post by p-play »

De hade fler chanser än oss. Och de skapar dem systematiskt. Vi skapar våra genom en fruktansvärt bra arbetsinsats. Sedan skall man förstås komma ihåg att de har ett otroligt bra lag på papperet med i princip tre förstafemmor. Jag tycker att vårt spel sett oändligt mycket bättre ut i de sista två matcherna. Jag undrar om ett av problemen är förstafemmans ständiga långa byten som drar ned på tempot och ger en annan typ av hockey?
Locked