Linköping/cluben

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Linköping/cluben

Post by Trollet »

TS_ wrote:Värvar Patrick Yetman, luktar desperation


http://translate.google.com/translate?s ... 93&act=url" onclick="window.open(this.href);return false;
Gillar översättningen av namnet i slutet. James Skönhet.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Linköping/cluben

Post by Trollet »

Så här i efterhand får man vara glad att vi inte sprang på Cluben ett par matcher senare. Lücknereffekten hade inte kickat in, det har den tydligen gjort nu.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Linköping/cluben

Post by Lidlund »

Som linköping spelade igår hade vi vunnit 9 ggr av 10 iaf..
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Linköping/cluben

Post by Rampa »

Gräver dom sig uppåt i tabellen så kan dom bli giftiga i slutspelet.
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Linköping/cluben

Post by Special Brew »

Vi får väl skicka ut dom i kvarten som vi brukar!
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Linköping/cluben

Post by Trollet »

lidlund wrote:Som linköping spelade igår hade vi vunnit 9 ggr av 10 iaf..
Som vi spelade mot Linköping hade vi inte vunnit nio gånger av tio mot något lag.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Linköping/cluben

Post by Lidlund »

Trollet wrote:Som vi spelade mot Linköping hade vi inte vunnit nio gånger av tio mot något lag.
Ta inte ut dina känslor för Zimmie mot mig! Mobba tillbaka, inte vidare! :evil:
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Linköping/cluben

Post by Zimme »

lidlund wrote:
Trollet wrote:Som vi spelade mot Linköping hade vi inte vunnit nio gånger av tio mot något lag.
Ta inte ut dina känslor för Zimmie mot mig! Mobba tillbaka, inte vidare! :evil:
Du får inte vara med, du kan ju inte ens stava mitt namn rätt. :evil:
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Linköping/cluben

Post by Lidlund »

Du är mobbare! Du förtjänar inte att stavas rätt! *känner sig utanför*
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Linköping/cluben

Post by Trollet »

Det finns en svammeltråd, håll ditt mobbprat i den. Back to topic.

/Puss
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Linköping/cluben

Post by Markman »

Tony Mårtensson har gjort det klart att han inte kommer att göra som Petrasek m.fl...
"- Tony har sagt väldigt tydligt att han inte vill spela i Linköping mer. Han vill vara kvar i Ryssland, säger Helber till HockeyExpressen.se."
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... pings-fans" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Linköping/cluben

Post by Chippen »

Samtidigt som det är en "chock" för LHC och fansen så måste de ju även se nyttan av det. De får ju grymma pengar för att ha honom utlånad till KHL, pengar som kan läggas på flera spelare istället.

Så man kan väl samtidigt se det som en present till LHC från Mårtensson.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
doc.Holiday
Posts: 163
Joined: 25 Sep 2011, 20:18

Re: Linköping/cluben

Post by doc.Holiday »

Efter att ha sett kvällens match mellan cluben och lulä, blir man minst sagt förvånad över clubens 2 första "stjärnkedjor" frågan är om cluben hållt inne med lönen för dem, för så "djävla" dålig inställning som dom hade existerar inte i div 3 ens en gång, totalt nochallanta i allt, Lyckan har nog många kvartsamtal framöver men skit samma de ligger där dom ligger låt dem följa Timrå till kvalserien jag gråter inte.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Linköping/cluben

Post by Markman »

Men dra b*llen i lösgrus! Vad i helvete händer? Och vad fan gör Timrå? 5-1 till LHC efter en period och 10-10 i skott.. Någon som ser matchen och vet vad som händer? Är det kollektiv kollaps, målvakten som är ett såll, koner i matchtröja på isen eller är det en kombination av alltihop?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Linköping/cluben

Post by Markman »

Efter highlights från första kan man ju konstatera att försvarsspelet är obefintligt, man åker inte skridskor och man samarbetar inte alls i Timrå.. Lundström får inte jättemycket hjälp i målet, men gör heller ingen fantominstats heller.. Notera att det bara är highlights jag har sett, så hur det sett ut förutom vid målen vet jag inte..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Linköping/cluben

Post by Rampa »

Heja Lhc. 1-0 mot Brynäs. Håller på cluben ikväll.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Linköping/cluben

Post by schteffe »

Bra jobb av da Club, även om jag mycket hellre ser LHC i kvalserien än DIF.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Linköping/cluben

Post by Chippen »

Det verkar som om Roger Melin klar som tränare för Cluben från och med nästa säsong och det var väl inte helt oväntat heller.
Måste säga att det känns som ett bra val för en klubb som behöver en stabil tränare som kan bygga upp på nytt igen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Linköping/cluben

Post by Special Brew »

Flopp.jpg
Flopp.jpg (11.11 KiB) Viewed 4330 times
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Linköping/cluben

Post by King Kong »

Chippen wrote:Det verkar som om Roger Melin klar som tränare för Cluben från och med nästa säsong och det var väl inte helt oväntat heller.
Måste säga att det känns som ett bra val för en klubb som behöver en stabil tränare som kan bygga upp på nytt igen.
Tycker det känns jävligt tråkigt och bakåtsträvande..
Dom plockar väl eg. bara den tränare som finns ledig och är över...känns det som..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Linköping/cluben

Post by lazerkrobbe »

King Kong wrote:
Chippen wrote:Det verkar som om Roger Melin klar som tränare för Cluben från och med nästa säsong och det var väl inte helt oväntat heller.
Måste säga att det känns som ett bra val för en klubb som behöver en stabil tränare som kan bygga upp på nytt igen.
Tycker det känns jävligt tråkigt och bakåtsträvande..
Dom plockar väl eg. bara den tränare som finns ledig och är över...känns det som..
Samtidigt antagligen ett smart move av Swingers-kungen, han lär ju inte kunna göra ett sämre resultat än dom tränare som varit i klubben senaste säsongerna?
Men håller med - väldigt trist val av en väldigt trist klubb...
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Linköping/cluben

Post by Konk »

Trots usel säsong har LHCs publiksnitt ökat med ca 200 pers.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Linköping/cluben

Post by Lappmössan »

Konk wrote:Trots usel säsong har LHCs publiksnitt ökat med ca 200 pers.
Jag tror nog att vi också hade ökat om vi sålde biljetter för halva priset i flera matcher eller delade ut dem gratis.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Linköping/cluben

Post by Chippen »

King Kong wrote: Tycker det känns jävligt tråkigt och bakåtsträvande..
Dom plockar väl eg. bara den tränare som finns ledig och är över...känns det som..
Ja, och vad är det som LHC måste göra nu då? Det måste ju gå bakåt för att komma framåt, för det har ju bevisligen inte funkat för dem att enbart blicka framåt.

Sedan så fanns det ju andra som var lediga förutom Melin oxå. Har du redan glömt Perra? Gunnar Persson skulle mycket väl kunna vara huvudcoach oxå och jag tror även att Montén från DIF båset är mogen för den uppgiften.

Så nej, jag anser inte att de bara valde den som fanns tillgänglig utan att de faktiskt gjort ett bra val på vart de ligger hockeymässigt just nu och med avseende om att de faktiskt måste börja om att bygga igen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Linköping/cluben

Post by lazerkrobbe »

Chippen wrote: Så nej, jag anser inte att de bara valde den som fanns tillgänglig utan att de faktiskt gjort ett bra val på vart de ligger hockeymässigt just nu och med avseende om att de faktiskt måste börja om att bygga igen.
Hur tänker du då? Att Melin är en nybyggare? När har han visat det tidigare i sin karriär? Förutom det uppenbara, men kan ju lika gärna ha varit att han hamnade i rätt lag vid rätt tidpunkt, och även Säcken hade kunnat göra det jobbet?
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Linköping/cluben

Post by Konk »

Lappmössan wrote:
Konk wrote:Trots usel säsong har LHCs publiksnitt ökat med ca 200 pers.
Jag tror nog att vi också hade ökat om vi sålde biljetter för halva priset i flera matcher eller delade ut dem gratis.
Tänkte väl att det var skumt!
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Linköping/cluben

Post by Chippen »

lazerkrobbe wrote: Hur tänker du då? Att Melin är en nybyggare? När har han visat det tidigare i sin karriär? Förutom det uppenbara, men kan ju lika gärna ha varit att han hamnade i rätt lag vid rätt tidpunkt, och även Säcken hade kunnat göra det jobbet?
Vad jag tänker på att Melin dels har varit i klubben förut, och han har nu med AIK fått ihop en laget till ett rätt stabilt ES-lag, och med egentligen inga medel om man jämför med vad LHC har att tillgå (eller hade).
Jag tror att LHC valde Melin mycket för att han varit i klubben tidigare, vilket ger ett försprång mot om de skrivit kontrakt med en helt ny coach igen till nästa säsong.

Visst har klubben förändrats sedan Melin var där, men att plocka in t.ex Perra hade gett att de fått sin andra helt nya tränaren igen.

Sedan tror jag att LHC naturligtvis tittar på vad Melin gjort i Gnaget under den tid han varit där och till skillnad från Säcken så har inte Melin fått sparken från LHC under denna säsong.

Naturligtvis så kan du alltid säga att en tränare kommer till en rätt klubb i rätt tid. T.ex tror jag inte att Perra skulle lyckats lika bra i Skellefteå nu, som när han kom till vår klubb. Så vart du vill komma med det resonemanget förstår jag inte.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Linköping/cluben

Post by Trollet »

Att släppa 4-3 till Modo ikväll är fan det sämsta jag sett. Detta alltså i ett läge där Modo redan är i slutspel och inte har ett skit att gå för.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Linköping/cluben

Post by Bilderberg »

FAAAAAAN!!
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Linköping/cluben

Post by Lidlund »

OJ så underbart att Majesky fick sätta en straff!
Post Reply