Linköping/cluben

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Chippen »

Hm..glömde visst skriva att det naturligtvis skulle vara på beskostnad av Alavaara, för även om Majeksy kanske inte är en spelare som borde gå in i laget så ja...jag har hellre han på plan än dagens #55. Fast helst har jag ingen av den, utan måste man ha en spelare som tillhör den högre medelåldern så är det fan bättre med Stralla.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Linköping/cluben

Post by Zimme »

Det kan ju diskuteras men lösningen på det problemet heter inte Majesky, hellre då EA men han tror jag blir svår att få. Med det backspel i kör nu skulle en som Ivan aldrig funka, han hinner aldrig förflytta sig tillräckligt snabbt för att upprätthålla pressen. Dessutom behövs bevisligen inte en defensiv förstärkning, vi släpper in näst minst mål i serien, däremot behövs nån mer bak som kan starta uppspel och bidra framåt.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Linköping/cluben

Post by Chippen »

Jag är säkerligen rätt ensam om denna åsikt, men en spelare som gör en riktigt bra säsong nu, och som jag faktiskt kan se passa in i hockeyn i spelar nu är Tobias Viklund.

Jag vette fan vad han gjort nu, men han spelar ju fan en riktigt bra hockey i Gnaget.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Linköping/cluben

Post by smogz »

Synd att Erik Andersson har kontrakt till 13/14. Han kan ju knappast vara nöjd i Linköping med 11 min speltid. Skulle enligt mig vara klart välkommen i AIK, hans spelstil är som klippt och skuren för oss.

Dock om jag förstått saken rätt har han tjej/fru som pluggar i Linköping, kan det stämma?

Annars om dom tar in Majesky så riskerar han ju att ytterligare förlora i speltid. Kanske dax för Lasse J att slå en signal och kolla om vi kan ta över kontraktet.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Linköping/cluben

Post by Lidlund »

Japp.. Hans sambo pluggar här och tar examen 2014. Däremot så surras det väl lite att dom kanske vill bli av med han.. Främst då tack vare istiden..
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Linköping/cluben

Post by Markman »

Tja, han har ju inte direkt överpresterat i år.. 0+2 i år är ju inga supersiffror, men med tanke på att man har Johansson, Hävelid, Åkerman m.fl. i laget så får han ju inte jättemycket utrymme offensivt.. Det vore ju dock en uppgradering av Alavaara alla dagar i veckan!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Linköping/cluben

Post by 374 »

Jag har redan förträngt att Erik Andersson spelat i AIK. Var han bra?
Tompa
Posts: 517
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Linköping/cluben

Post by Tompa »

WTF! Erik Andersson? AIK har en bra grund med Lindgren, Edström, Granberg, Burström och eventuellt Skogs till nästa säsong. Det som då ska in på backsidan är SPETS, Erik Andersson har inte spets inom något område.
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Linköping/cluben

Post by King Kong »

374 wrote:Jag har redan förträngt att Erik Andersson spelat i AIK. Var han bra?
Jo, han var helt ok.
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Linköping/cluben

Post by Markman »

Tompa wrote:WTF! Erik Andersson? AIK har en bra grund med Lindgren, Edström, Granberg, Burström och eventuellt Skogs till nästa säsong. Det som då ska in på backsidan är SPETS, Erik Andersson har inte spets inom något område.
Jag vet inte om alla andra, men jag tänker i alla fall den här säsongen.. EA har både mer spets och bredd än Alavaara, som är ungefär lika spetsig som en badboll och har lika mycket bredd som ett järnspett.. Samma fart också, när jag tänker efter.. ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Tompa
Posts: 517
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Linköping/cluben

Post by Tompa »

Markman wrote:
Tompa wrote:WTF! Erik Andersson? AIK har en bra grund med Lindgren, Edström, Granberg, Burström och eventuellt Skogs till nästa säsong. Det som då ska in på backsidan är SPETS, Erik Andersson har inte spets inom något område.
Jag vet inte om alla andra, men jag tänker i alla fall den här säsongen.. EA har både mer spets och bredd än Alavaara, som är ungefär lika spetsig som en badboll och har lika mycket bredd som ett järnspett.. Samma fart också, när jag tänker efter.. ;)
En uppgradering av Alavaara är det såklart alla dagar i veckan, men det kan man säga om många spelare ;)
Men både tror och hoppas att Lasse siktar högre än EA om det ska in något nytt på backsidan under denna säsong, men den som lever får se..
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Linköping/cluben

Post by King Kong »

Tror Erik Andersson vore en riktigt, riktigt bra värvning för oss..
Om man dumpar Alavaara samtidigt vill säga..

Men känslan är att Alavaara blir kvar..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Linköping/cluben

Post by Skidrow »

Är väl 2års kontrakt med Alavara.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Linköping/cluben

Post by 374 »

lidlund wrote:Japp.. Hans sambo pluggar här och tar examen 2014. Däremot så surras det väl lite att dom kanske vill bli av med han.. Främst då tack vare istiden..
Lite OT, men vad pluggar hon?
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Linköping/cluben

Post by King Kong »

Hartigan in och Molinder ut alltså...
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Linköping/cluben

Post by Trollet »

374 wrote:
lidlund wrote:Japp.. Hans sambo pluggar här och tar examen 2014. Däremot så surras det väl lite att dom kanske vill bli av med han.. Främst då tack vare istiden..
Lite OT, men vad pluggar hon?
Mer OT: 374 inlägg av 374!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Linköping/cluben

Post by BubbelVe »

Att byta ut Erik Andersson mot Alavaara vore väl ett drömbyte för Linköping. Vad i hela friden ska man med en skridskoskicklig relativt UNG back när man kan få en gammal med erfarenhet..... Vad kan möjligen gå fel när man satsar på backar som inte KAN gå bort sig för att de är för långsamma för att hinna till fel position. Egentligen kanske någon på gatukontoret sätta matchtröja och klubbor på betonggrisar så blir det inte så virrigt då de inte rör sig alls... :roll:
Kanske lite FÖR roligt att reta Köpköping och Malmö Buyhawks just nu

P.S.
Magnus på expressen skrev en bra krönika om Malmös dagis-nivå-pajkastning
Gillar orden "Håll käften och vinn"
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Linköping/cluben

Post by Lidlund »

374 wrote:
lidlund wrote:Japp.. Hans sambo pluggar här och tar examen 2014. Däremot så surras det väl lite att dom kanske vill bli av med han.. Främst då tack vare istiden..
Lite OT, men vad pluggar hon?
No clue!
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Linköping/cluben

Post by 374 »

Trollet wrote:
374 wrote:
lidlund wrote:Japp.. Hans sambo pluggar här och tar examen 2014. Däremot så surras det väl lite att dom kanske vill bli av med han.. Främst då tack vare istiden..
Lite OT, men vad pluggar hon?
Mer OT: 374 inlägg av 374!
Helvete! Borde använt det inlägget till något bättre.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Linköping/cluben

Post by Trollet »

374 wrote:
Helvete! Borde använt det inlägget till något bättre.
Ska vi ta bort ett par gamla inlägg så du får en ny chans?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Linköping/cluben

Post by BubbelVe »

Saxat från Expressen :


Linköping värvar backbjässen Ivan Majesky, 35.
Majesky lämnar Kladno och återvänder till LHC i januari.
- Erbjudandet han fick från Linköping var inte bara bortom Kladnos möjligheter utan förmodligen för alla klubbar i det här landet, säger Kladnos sportchef Martin Vejvoda till klubbens h
emsida.


Kan inte tänka mig att det är väl spenderade pengar..... Det hade räckt till två /tre lukrativa utvecklingskontrakt och kanske en förstaårssenior som skulle ha gett en bättre avkastning på plan . För nog måste det i Linköpings upptagningsområde finnas en back likt Granberg, Alm eller kanske till och med en Burstöm (nä... det finns nog bara en ELITBACK på 69kg) som JAG tycker är bättre spelare än den store snälle Jätten Majesky...
Ivan kommer ju för bövelen få en hjärtinfarkt när de möter Luleå, Skellefteå och HV som köttar och kör på motståndarbackar även i försvarsarbetet...
Bara för att det är dyrt och har en bra historia betyder det inte att det per automatik är succe' .....man kan ha kul på Liebfraumilch också ;)
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Linköping/cluben

Post by Bilderberg »

Fan vilken skön känsla att se Linköping glida ner i kvalserien, det moderna ansiktet för köpelagshockeyn i Elitserien är vad Linköping står för. Det här var förbannat roligt..

hockeysverige.se har kört med en artikelserie dom kallar för "Old School" där dom intervjuar gamla legender, profiler, eldsjälar mm för olika ishockeyföreningar. Men när dom kom till hockey Cluben så fanns det inte så mycket att hämta :D (tips: för bästa förståelse, läs gärna en annan innan)

Old school del 9 varsågoda: http://www.hockeysverige.se/article/256 ... -linkoping" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Linköping/cluben

Post by King Kong »

Hartigan 2 mål och 1 ass i debuten..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Linköping/cluben

Post by Draper »

"Aldrig Mer" utanför laget idag mot Brynäs. Då har inte Majesky anlänt än heller...

EDIT: och Hartigan levererar direkt.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Linköping/cluben

Post by Chippen »

17:53 10 min LHC 11. Persson, Robin Abuse of Officials
(17:53 - 27:53)
17:53 10 min BIF 62. Lavander, Mats Abuse of Officials
(17:53 - 27:53)
17:53 2 min LHC 11. Persson, Robin Roughing
(17:53 - 19:53)
17:53 2 min BIF 62. Lavander, Mats Roughing
(17:53 - 19:53)
17:53 2 min BIF 62. Lavander, Mats Roughing
(19:53 - )

Vad fan? Slogs både Lavander och Persson med domarn istället för med varandra?
Snacka om att vända sig mot domaren-..
"vad fan håller vi på med? Nu tar vi domarn istället" :D
Last edited by Chippen on 20 Dec 2011, 19:51, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Linköping/cluben

Post by kurtivar »

näe dom slogs mot varandra, en "nhl" fight så att säga. men ska det inte vara matchstraff när man slåss?
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Linköping/cluben

Post by Chippen »

Jo, men jag reagerade på Abuse of officials
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Linköping/cluben

Post by Chippen »

Fast jag ser att det står roughing på hockeyligan, och jag litar mera på den än på swehockey.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Linköping/cluben

Post by Trollet »

Nu är Majesky bekräftad: http://www.hockeysverige.se/article/126 ... -linkoping" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Linköping/cluben

Post by TS_ »

Värvar Patrick Yetman, luktar desperation


http://translate.google.com/translate?s ... 93&act=url" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply