Linköping/cluben

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Linköping/cluben

Post by Special Brew »

Chippen wrote:Trodde ett tag att det var herrlaget som råkat illa ut och var ju tvungen att läsa. Tänkte att "jaha, inte nog med att de spelar som gravida flodhästar med foglossningar. Ska de få halva laget skadade i olycka nu oxå?"

När man sedan läser så är det damlaget det handlar om. Snacka om att Aftonbladet sätter rubriker efter vad de vill få för hitrate på sina artiklar.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4057737.ab
Ja, jävla skitblaska! Dom la till och med till deras logga i rubriken för att locka läsare.
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Linköping/cluben

Post by Special Brew »

Kvalplats igen. Blir nog inte så mycket hockeysnack på jobbet i morgon. :P
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Linköping/cluben

Post by Markman »

Haha! Special Brew - det är ju nu du ska snacka hockey!! :D
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Linköping/cluben

Post by Lidlund »

Jag jobbar ihop med 2 brynäsare.. Och efter 2 raka förluster fick man lära sig hålla igen truten :)
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Special Brew »

kurtivar wrote:ivan majesky ryktas var på ingående till linköping, även någon gammal nhl lirare vid namn mark hartigan
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4067377.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Kul att Ivan är tillbaka i elitserien. Gillade honom även om han tappade lite på slutet.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Trollet »

Special Brew wrote:
kurtivar wrote:ivan majesky ryktas var på ingående till linköping, även någon gammal nhl lirare vid namn mark hartigan
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4067377.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Kul att Ivan är tillbaka i elitserien. Gillade honom även om han tappade lite på slutet.
Håller med angående Ivan men två gamlingar till i det laget?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Markman »

Linköping är Elitseriens äldreboende! :D
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by kurtivar »

bara dom håller sig borta från carema:lol:
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Rampa »

Markman wrote:Linköping är Elitseriens äldreboende! :D
Det går rykten att Linköping ska byta namn. LHC ska visst bli LHP.

Linköping Hockey Pensionärer. :lol:
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Chippen »

Markman wrote:Linköping är Elitseriens äldreboende! :D
Ja de har ju en medelålder som är hela 0.07 år mera än HV71. Det är ju fan en evighet..
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Markman »

Skillnaden är att LHC har mycket äldre spelare (fem st. som är 37 eller äldre, plus Hlinka och Hlavac på 35), men också ett par yngre på rostern som knappt har spelat.. Nermark, Nordén och Ottosson drar ner snittåldern ganska ordentligt, och av dem är det egentligen bara Nermark som har någon speltid att tala om.

I HV är äldsta spelaren 36, och de har mer jämn ålderskurva.. Det är helt enkelt inte lika stor skillnad mellan äldst och yngst.. De har dessutom bara en spelare under 20 år, medan LHC har fyra..

Det är skillnad på siffror och siffror helt enkelt! ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Chippen »

Men för helvete, sluta att analysera istider etc för att få din tes rätt utan tagga ner ett kilo istället. En snittålder är en snittålder oavsett, och den kan du inte prata bort på något sätt.

Men ska man gå efter din tes så är ju alla lags snittålder fel eller hur, för alla lag har ju spelare med i roostern som drar ner åldern och inte spelar.

Dessutom så är väl HV71 ett mera äldreboende om de bara får plats med en spelare under 20 kontra LHC som får plats med 4 st?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Markman »

Jag undrar vem som borde tagga ner lite jag.. Det hela är ju inte direkt en diskussion på blodigaste allvar heller, utan det hela började med ett litet skämt från min sida.. Om du missade min skrattande smiley så kan jag intyga att den ofta betyder att man skojar eller tycker att någonting är komiskt..

LHC har tre av ligans fem äldsta spelare, plus att Hävelid och Håkansson ligger precis utanför listan.. För övrigt pratade jag inte om snittåldern, utan att de har många spelare som är gamla (med hockeymått mätt).. Det var du som drog upp snittålder, inte jag..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Trollet »

Tar och lugnar ner stridspittarna med lite översättningshjälp:

Roster = laguppställning
Rooster = tupp

Krama varandra nu :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Lidlund »

Chippen, nu ska dom ju värva in 2 stycken 34+

Sen måste man fundera lite vad dom ska plocka in dom för.. Linköping har ju inte direkt haft problem med defensiven :S

Dom ligger 5 sorterat på minst insläppta mål, Ca 0,4 mål mer än Groko. Linköpings stora problem tycker jag ligger i ett par saker.

Offensiven;Dom har gjort överlägset minst mål i serien! 14 mål mindre än Färjestad och Groko som gjort 70 mål. Linköping har Alltså ett snitt på 1,8 mål per match, FBK 2,3 och HV som leder den ligan snittar på 3 mål per match.

Att dom har gjort så lite mål ligger till grund på att dom har en TOKdålig effektivitet. 6,57 % av deras skott går i mål.. Toksämst även där.. Drygt 1 % sämre än Groko som är näst sämst.. 1.3 för att vara närmare exakt.

Ligger dessutom på 8e plats i antal skott.

Har även fått för mig dom tar MÅNGA utvisningar i anfallszon, hur det stämmer är svårt att svara på men att dom är seriens näst mest utvisade lag tillsammans med ett mediokert Boxplay gör sitt.

Nee.. Linköping behöver A, få igång sitt självförtroende och göra mål.. Helly Hansen måste igång, Mange J, Åkerman, [insert valfritt namn]..

Sen behöver dom en målkåt jävel som inte är rädd att varken skjuta eller göra våghalsiga pass rakt genom zon.. (HEJ! En Jocke Lindström.. MENSI den gubben gick int!)
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Lidlund »

Markman wrote:Det är skillnad på siffror och siffror helt enkelt! ;)
Är det nått vi kan vara överens om så är det att Statistik ljuger ALLTID! Statistik visar bara det man vill visa :D
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Markman »

lidlund wrote:
Markman wrote:Det är skillnad på siffror och siffror helt enkelt! ;)
Är det nått vi kan vara överens om så är det att Statistik ljuger ALLTID! Statistik visar bara det man vill visa :D
Det var en gång en vis man som sa: "Det finns lögn och förbannad lögn, sen finns det statistik!" ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Lidlund »

Markman wrote:Det var en gång en vis man som sa: "Det finns lögn och förbannad lögn, sen finns det statistik!" ;)
Vad ska man med verklighet till när det finns statistik?
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Chippen »

Jag önskar dock att var vi som var det lag som skulle värva in Majesky, och nej...det är lite oförklarigt att de ska värva in en defensiv back, men det kanske gör det för att stärka offensiven ändå.

Jag menar, t.ex så lär ju Majeksy få ta över en hel del ansvar som Mange J och Åkerman haft och de får ägna sig åt offensiven istället (om det sedan hjälper Åkerman vette fan)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Lidlund »

He lönsch int´ förklar´ för den som int´begrip!
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Linköping/cluben

Post by BubbelVe »

I kontoret på Cloetta Center : Vi har problem med att göra mål, vad ska vi ta oss till.....Helber funderade och funderade och funderade OCH SÅ kom han på en lösning .........Vi ringer MAJESKY :idea:
Nu vet jag att den snälle jätten faktiskt har fans här som fortfarande tror han är duktig på hockey, men jag måste tyvärr (även du Mike) sticka hål på den bubblan (...) och påstå att nu sjönk nivån på ES ytterligare, om affären går igenom.
Det är en gammal propellerdriven relik från det kalla kriget som ska upp och fightas med stealthplan med thrust vectoring och supercruisekapacitet ....SNÄLLA SNÄLLA Linköping hockey ta upp ett par lovande unga killar och JAG LOVAR att ni får ut mer.
Det finns hockeymördare som Säcken och Rönnqvist redan nu som gör matcher till .....60 minuter vakuum... Ge dem för bövelen inte verktyg (gamla söliga spelare) att skapa hockey som kommer att skapa tendenser till inbränning hos folk med plasma bara för att det inte händer något annat än ställningskrig i mittzon...
Gör om gör rätt ....
Fast om jag tänker på det ...det blir ju bara enklare att slå ut dem i kvarten...... GO Mike go ge honom ett FEMÅRS
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Linköping/cluben

Post by marre »

Ja nog är det trevligare se när Edström lirar.. ;)
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by kriwi »

Chippen wrote:Jag önskar dock att var vi som var det lag som skulle värva in Majesky, och nej...det är lite oförklarigt att de ska värva in en defensiv back, men det kanske gör det för att stärka offensiven ändå.

Jag menar, t.ex så lär ju Majeksy få ta över en hel del ansvar som Mange J och Åkerman haft och de får ägna sig åt offensiven istället (om det sedan hjälper Åkerman vette fan)
Det oförklariga skulle vara att värva en back som vi valde att inte förlänga med förra säsongen som dessutom är på kraftigt på väg utför.
39, 38, 38, 38, 37, 35, 35, 32 och nu 34 och möjligen 35 snacka om att LHC:s "rooster" börjar bli gammal...
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Linköping/cluben

Post by Sketch »

Fast innan vi dömer ut den skäggige krambjörnen kanske vi ska komma ihåg att han var oerhört nyttig för oss i slutspelet ifjol där våra backar vägde alldeles för lätt. Vilket lär bli ett problem med årets trupp också...

Hur som helst. Värvar de Majesky måste jag ju byta avatar. Det blir jobbigt så jag ser helst att de låter bli.
User avatar
adam
Posts: 24
Joined: 15 Jun 2011, 23:28

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by adam »

Chippen wrote:Jag önskar dock att var vi som var det lag som skulle värva in Majesky, och nej...det är lite oförklarigt att de ska värva in en defensiv back, men det kanske gör det för att stärka offensiven ändå.

Jag menar, t.ex så lär ju Majeksy få ta över en hel del ansvar som Mange J och Åkerman haft och de får ägna sig åt offensiven istället (om det sedan hjälper Åkerman vette fan)
Herregud!!!
Majesky var vår sämsta back förra året om man inte räknar med Koistinen.
Seg, dåligt balans, tacklades alldeles för sällan... gjorde han något bra?
Skulle inte tillföra något i dagens AIK.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Linköping/cluben

Post by BubbelVe »

Majesky var utan konkurrens den sämsta backen i slutspelet ifjol, hans så kallade "tyngd" gjorde bara att han behövde längre tid på sig att få sig till avbytarbåset. Hur i hela friden kan du inte bara hitta guldkorn i hans prestation utan dessutom försöka dig på att han skulle varit i närheten av att vara en leading D ? ? ?

Smaken är som baken men så delad som våra åsikter är hoppas jag aldrig min röv blir.....
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Linköping/cluben

Post by King Kong »

Läger för AIK att plocka Erik Andersson från Linköping då om dom skall värva Majesky...
Andersson får väl redan sparsamt med istid som jag förstått det...
Å så släpper vi Alavaara i stället....
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Linköping/cluben

Post by Sketch »

BubbelVe wrote:Majesky var utan konkurrens den sämsta backen i slutspelet ifjol, hans så kallade "tyngd" gjorde bara att han behövde längre tid på sig att få sig till avbytarbåset. Hur i hela friden kan du inte bara hitta guldkorn i hans prestation utan dessutom försöka dig på att han skulle varit i närheten av att vara en leading D ? ? ?

Smaken är som baken men så delad som våra åsikter är hoppas jag aldrig min röv blir.....
Hm? Är detta ett svar på mitt inlägg? Leading D??

Majesky var självklart inte vår bäste back i slutspelet men jag skulle absolut inte säga att han var sämst.
Innan du får för dig något mer: NEJ jag ville inte ha kvar Ivan i laget. Tycker precis som du att han var för seg på rören. Problemet var att han i vissa matcher verkade vara den ende som kunde rensa framför mål. Slog sarg ut och var segast på plan javisst, men han passade åtminstone inte till motståndarna som våra yngre backar fick för sig lite nu och då.
Kan dock hålla med om att han i vissa stunder kunnat bytas ut med en kon i SM-finalen och efter det var det tack och hej. Men det här med vad man minns är väl olika från person till person, gissar att många förträngt Rundblads defensiv i slutspelet... eller, det kanske inte var så svårt att förtränga då den var obefintlig. :roll:
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Linköping/cluben

Post by Markman »

Frågan är ju om Alavaara verkligen var ett uppköp från Majesky.. Med facit i hand är jag fan inte säker på det i alla fall.. :?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Linköping/cluben

Post by Chippen »

Det enda jag kan hitta som Alavaara är bättre på än Majeksy är att han har en stabil nivå. Dock är det ju fan lite synd att den nivån är på en nivå under Majesky..
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply