Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by Special Brew »

Vill slå sönder nåt här hemma! :evil:
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by Erwynn »

Avgå valfri person men att folk buar ut laget är vidrigt. Ta er i kragen
Hata allt.
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by Empress »

Jäkligt imponerande av klacken att fortsätta sjunga. Det enda som håller klass.
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by Erwynn »

Empress wrote:Jäkligt imponerande av klacken att fortsätta sjunga. Det enda som håller klass.
+1. Kan gå mes rak rygg hemåt idag ni som tagit plats på västra och bidragit
Hata allt.
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by Special Brew »

Erwynn wrote:
Empress wrote:Jäkligt imponerande av klacken att fortsätta sjunga. Det enda som håller klass.
+1. Kan gå mes rak rygg hemåt idag ni som tagit plats på västra och bidragit
Håller med. Allt annat suger.
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by Empress »

Vilken annan lokaltidning hade vågat skriva om tränarbyte eller vad som helst.
Men inte Norran. Hela sfären AIK-Norran lever i en kompissymbios av förnekelse.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by kopitar »

Empress wrote:Vilken annan lokaltidning hade vågat skriva om tränarbyte eller vad som helst.
Men inte Norran. Hela sfären AIK-Norran lever i en kompissymbios av förnekelse.
Det är som resten av PK-sverige
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by nr86 »

Säger Bert att det var en jämn batalj pissar han på oss supportrar. Nu vill jag ha svar från aik hur man ser på läget. Stoppar man huvudet i sanden eller ”vågar” man agera? Har Lindgren någon stake? Nu är det upp till bevis för detta håller inte! Byt kapten in med ny tränare och vaska om! Kan ju inte bli sämre som det ser ut nu. Vi kunde fölorat med fler mål om inte Ortio storspelat. Det är ett systemfel i aik nu det är tydligt!
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by lobo »

Ultimata testet för denna förening blir om man förändrar radikalt, stark huvudtränare alt. kickar Bert och Stefan eller inte. Gör man inget radikalt där så är det mitt slutliga bevis för att vi är doooooomed. Vi kommer att försöka värva och kanske lyckas bättre men alltså hallå..

Skickat från min F5121 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1625
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by Dwight_Shrute »

Alltså, det är ju otroligt dåligt på alla nivåer, men å andra sidan har det ju sett ut såhär nu i flera månader. Inget har blivit bättre. Det är ingen som försöker något.

Ledarna gör inget, ledningen gör inget, men det gör ju inte heller spelarna. Jag begriper inte hur man har kunnat köra med os-kedjan intakt hela säsongen till exempel. De gör skillnad de få matcher de är på extremt gott spelhumör, men det var länge sedan nu och de övriga femmorna bidrar inte ett skrutt och har svårt att hävda sig mot egentligen alla motståndare i serien.

Vi har inga ledare i båset, vi har inga ledare på banan. Då går det inte att vinna matcher.

Jag hoppas verkligen att någon i ledningen faktiskt förstår hur det ser ut och försöker förändra något inför nästa säsong. Jag är inte övertygad om det, med tanke på de värvningar som gjorts i år och de beslut som fattats generellt de senaste åren. Laget är fullständigt obalanserat och alla nyförvärv har floppat på större eller mindre nivå. Då går det ju inte att lyckas.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by p-play »

Spelarna kämpar, men i grunden ser det ut så här varenda gång vi möter lag som klarar av att ligga högt och checka eller åtminstone försvara högt. Det blir inga ytor och uppspelen misslyckas och allt havererar. I bästa fall kan vi bära puck och dumpa den ned i hörnen.
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by Empress »

lobo wrote:Ultimata testet för denna förening blir om man förändrar radikalt, stark huvudtränare alt. kickar Bert och Stefan eller inte. Gör man inget radikalt där så är det mitt slutliga bevis för att vi är doooooomed. Vi kommer att försöka värva och kanske lyckas bättre men alltså hallå..

Skickat från min F5121 via Tapatalk
Man är farligt nära upprepa Modos problem där man inte insåg problemen i tid.
Om inte Lindgren agerar, så har jag väldigt svårt se Pea göra något.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by kopitar »

nr86 wrote:Säger Bert att det var en jämn batalj pissar han på oss supportrar. Nu vill jag ha svar från aik hur man ser på läget. Stoppar man huvudet i sanden eller ”vågar” man agera? Har Lindgren någon stake? Nu är det upp till bevis för detta håller inte! Byt kapten in med ny tränare och vaska om! Kan ju inte bli sämre som det ser ut nu. Vi kunde fölorat med fler mål om inte Ortio storspelat. Det är ett systemfel i aik nu det är tydligt!
Precis det han sa en jämn batalj.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by p-play »

Det är hans jobb att hålla skenet uppe. Vad han säger offentligt och vad han egentligen tycker är inte nödvändigtvis detsamma.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by nr86 »

Fan Bert låter ju som Eldebrink nu ju! Tror inte spelarna eller vi supportrar tror på aik i nuläget då är det dömt att misslyckas. Vi måste in med en ny röst i båset om vi ska kunna tro på det igen.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by ossian »

Det är inte Skellefteå AIK som spelar hockey. Klarar inte av att ta in pucken under 4 minuters PP i streck.

Frölunda gör en grym match och ingen skam att förlora mot dem. Men var är finessen, finterna, passningarna, kreativiteten, överlämningarna, skotten? Förutom förstafemman ser jag 15 st spelare som osynkroniserat dumpar pucken och det är knappt någon som jagar efter. Totalt initiativlöst och noll fantasi.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by kopitar »

nr86 wrote:Fan Bert låter ju som Eldebrink nu ju! Tror inte spelarna eller vi supportrar tror på aik i nuläget då är det dömt att misslyckas. Vi måste in med en ny röst i båset om vi ska kunna tro på det igen.
Bert ordbajsaren
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by p-play »

Empress wrote:
lobo wrote:Ultimata testet för denna förening blir om man förändrar radikalt, stark huvudtränare alt. kickar Bert och Stefan eller inte. Gör man inget radikalt där så är det mitt slutliga bevis för att vi är doooooomed. Vi kommer att försöka värva och kanske lyckas bättre men alltså hallå..

Skickat från min F5121 via Tapatalk
Man är farligt nära upprepa Modos problem där man inte insåg problemen i tid.
Om inte Lindgren agerar, så har jag väldigt svårt se Pea göra något.
Ja, jag tänker också på det. Man måste skilja på att stötta laget och tränarna när det väl är match och att kritisera saker som uppenbart inte fungerar. Modo är verkligen ett exempel på hur illa det kan gå om man inte inser problemen i tid. Lindgren bör agera och försöka göra sig av med en eller flera spelare för att skapa utrymme för förändringar. Det är ett bra läge för det då vi hur som helst inte kommer att bli inblandade i någon bottenstrid i år utan i värsta fall hamna på en Play-inplats.
msoe
Posts: 1630
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by msoe »

ossian wrote:Det är inte Skellefteå AIK som spelar hockey. Klarar inte av att ta in pucken under 4 minuters PP i streck.

Frölunda gör en grym match och ingen skam att förlora mot dem. Men var är finessen, finterna, passningarna, kreativiteten, överlämningarna, skotten? Förutom förstafemman ser jag 15 st spelare som osynkroniserat dumpar pucken och det är knappt någon som jagar efter. Totalt initiativlöst och noll fantasi.
I ärlighetens namn såg väl inte förstalinan speciellt initiativrika ut den här matchen heller. nog för att det blir jobbigt för dem när motståndarna kan lägga all fokus på att stänga ner en kedja, men även i pp när det finns ytor ser det fruktansvärt fantasilöst ut.
Som P-play skriver känns det som att spelarna jobbar hårt, men men med ett dysfunktionellt spelsystem hjälper inte varken hårt jobb eller individuell skicklighet på ett fåtal spelare för att vinna mot ett så bra lag som frölunda. T. Ex. Är Vår forecheck oftast hur lätt som helst att spela sig förbi, men kräver att jävla åkande av vÅra forwards, som sen inte har energi till annat än att dumpa pucken och byta.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by ossian »

Ser inget fel att publiken buar när laget inte ens klarar av att ta in pucken under 4 minuters PP. Det är sagolikt uselt. Väldig monotont tråkigt spel. Ingen fart. Inga pass. Bara ett gäng gnuggare som tomåker omkring.

Alla lag har dippar och alla lag spelar dåligt ibland. Vi är ruggigt dåliga just nu. Det verkar som matchen mot Malmö då bi tappar 4-0 till torsk satt sig i skallen på gubbarna. Måtte vi valna ur denna mardröm snarast för annars missar vi garanterat slutspel.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by nr86 »

Och hur tar vi oss ur mardrömmen? Något måste hända. Jag tror fortfarande att finns hopp för vi har ett riktigt bra lag på papperet men spelsystem och matchcoachning funkar inte just nu. Spelar ingen roll hur mycket Bert skriker på killarna när de hört samma tjat hur länge som helst. In med en ny röst i båset kan det bli en rolig vår.
Last edited by nr86 on 27 Jan 2018, 18:16, edited 1 time in total.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by kopitar »

ossian wrote:Ser inget fel att publiken buar när laget inte ens klarar av att ta in pucken under 4 minuters PP. Det är sagolikt uselt. Väldig monotont tråkigt spel. Ingen fart. Inga pass. Bara ett gäng gnuggare som tomåker omkring.

Alla lag har dippar och alla lag spelar dåligt ibland. Vi är ruggigt dåliga just nu. Det verkar som matchen mot Malmö då bi tappar 4-0 till torsk satt sig i skallen på gubbarna. Måtte vi valna ur denna mardröm snarast för annars missar vi garanterat slutspel.
Man får inte kritisera du måste stötta annars är du inget riktigt fan. Skämt o sido, jo efter malmö matchen har inget varit sig likt. Sker ingen förändring,j a då vill jag inte veta vad som händer.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by nishog04 »

nr86 wrote:Och hur tar vi oss ur mardrömmen? Något måste hända. Jag tror fortfarande att finns hopp för vi har ett riktigt bra lag på papperet men spelsystem och matchcoachning funkar inte just nu. Spelar ingen roll hur mycket Bert skriker på killarna när de hört samma tjat hur länge som helst. In med en ny röst i båset kan det bli en rolig vår.
Det blir en enorm ekonomisk chansning att plocka in nytt - särskilt om det samtidigt sparkas - och ett väldigt stort frågetecken kring hur mycket bättre det eventuellt kan bli. Att lära om ett helt lag så här långt in i säsongen tror jag själv inte det minsta på. Att vi plötsligt får moral nog i laget till att spela oss hela vägen till final tror jag verkligen inte på. Däremot har man så pass många poäng att man kan "glidflyga" sig igenom säsongen utan att behöva känna stressen över att eventuellt åka ur.

Jag tycker man ska löpa linan ut nu och istället satsa på att planera för nästa säsong.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by p-play »

Det har i grunden sett ut så här länge mot vissa lag. Färjestad checkar inte lika hårt som de gjorde ifjol och då såg allt plötsligt bättre ut. Det behövs en del grundläggande förändringar. Det är dock tveksamt om vi har ekonomi att genomföra en förändring på tränarsidan då man knappast bara kan ta in en tränare. Han skulle få fruktansvärt svårt att förändra något då Bert och Klockare har mycket att säga till om. Dessutom måste "rätt" tränare finnas tillgänglig vilket inte är sannolikt. Mitt drag skulle vara att försöka göra någon trade för att försöka skaka liv i truppen. Lämpliga erbjudanden skulle kunna vara Ellis, Holloway eller kanske Katic eller Anderson, allt beroende på vad som dyker upp på marknaden. För att få något bra måste man antagligen erbjuda något bra.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by don_tomassso »

Öberg kritiserades kraftigt,Rätt tidigt ifjol från både Norran å fans.Men i år är det rätt dött om Avgångskrav från media/Norran,Är de för att,Bert/klockare e odödliga i klubben,efter guldåren.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by nr86 »

nishog04 wrote:
nr86 wrote:Och hur tar vi oss ur mardrömmen? Något måste hända. Jag tror fortfarande att finns hopp för vi har ett riktigt bra lag på papperet men spelsystem och matchcoachning funkar inte just nu. Spelar ingen roll hur mycket Bert skriker på killarna när de hört samma tjat hur länge som helst. In med en ny röst i båset kan det bli en rolig vår.
Det blir en enorm ekonomisk chansning att plocka in nytt - särskilt om det samtidigt sparkas - och ett väldigt stort frågetecken kring hur mycket bättre det eventuellt kan bli. Att lära om ett helt lag så här långt in i säsongen tror jag själv inte det minsta på. Att vi plötsligt får moral nog i laget till att spela oss hela vägen till final tror jag verkligen inte på. Däremot har man så pass många poäng att man kan "glidflyga" sig igenom säsongen utan att behöva känna stressen över att eventuellt åka ur.

Jag tycker man ska löpa linan ut nu och istället satsa på att planera för nästa säsong.
Behöver inte kosta mycket alls. Kan till och med vara dyrare att INTE göra något. Kan räcka med att det fördelas om i de egna leden. Men en ny tränare kan betyda ett längre slutspel och det kan renderna i än mer pengar i egna kassan än att sitta med armarna i kors.
Last edited by nr86 on 27 Jan 2018, 18:34, edited 2 times in total.
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by king_louie »

Plus i eftermiddag går till Ortio som räddade oss från 0-8. Och till Sanny Lindström, gillar honom som expertkommentator.
Minus i eftermiddag går till - nä jag orkar inte räkna upp allt, alla såg väl med egna ögon hur jävla usel match det var, vi har noll eget spel.
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by StigVig »

Spelar vi av säsongen så gör vi en liknande ekonomisk förlust som förra säsongen.
20 miljoner extra på bankboken kommande säsong gör tycker jag att vi kan göra ett seriöst försök att gå långt i slutspelet. In med ny röst i båset och passar det inte Bill & Bull så skeppa dom. Nyförvärv på spelarsidan gör varken till eller från, ny eller nya röster i båset kan göra mirakel tror jag 8-)
Krossa Skiten!!!!!
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by Chippen »

4:e kedjan var bra ikväll och även Ellis och Ortio. I övrigt inte mycket att hurra för.
Att vi inte plockar målvakten med 2 min kvar och tekning i offensiv zon är kasst
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 42 - Skellefteå AIK - Frölunda - 27/1 kl 15:15

Post by kopitar »

http://norran.se/hockeybloggen/avslojar ... ren-968116" onclick="window.open(this.href);return false;

Jesper Olofsson kan få ny adress kommande säsong. Uppgifter till Norran gör gällande att Färjestad jagar signatur från Olofsson. Den skicklige forwarden vill inte kommentera sin framtid: ”Jag har inget svar på det”, säger Olofsson till Norran.
Locked