Omg 36 Skellefteå AIK - LHC 6/1 18:00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: Omg 36 Skellefteå AIK - LHC 6/1 18:00

Post by Larstage »

Förvånas över att AIK som för några år sedan låg i framkant när det gäller fysisk status har tappat så formidabelt mot andra lag. Stundtals ser de ut som ett juniorlag. Ändå så är det samma tränarstab som ligger bakom - vad har hänt?
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 36 Skellefteå AIK - LHC 6/1 18:00

Post by p-play »

Hur långt kontrakt har Lindgren?
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 36 Skellefteå AIK - LHC 6/1 18:00

Post by kopitar »

Sen dom släppte #låtdomfundera så har allt gått åt helvete. Hänger det ihop?
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 36 Skellefteå AIK - LHC 6/1 18:00

Post by ossian »

TigerShark wrote:Så av dom 4 senaste matcherna är insatsen mot Mora den enda dom inte är nöjd med? Dom har spelat riktigt bra dom 3 andra matcherna enligt klockare, vilket skämt. Låter ju inte som att dom siktar på guld med den inställningen.
Mot Luleå drar vi på oss 41 minuter och tappar vår bästa spelare i början av matchen, men släpper endast till 20 skott hemåt och styr spelet och vinner skottstatistiken. Vad har de, 5 skott emot mål i 5-5? Dålig disciplin mot ett väldigt mediokert lag som vi är betydligt bättre än spelmässigt.

Mot Malmö med många tongivande borta är vi helt jävla överlägsna spelmässigt och leder med 4-0 fram till slutet av matchen då domarn börjar visa ut AIKare på löpande band och Ortio bestämt sig för att släppa in varenda skott.

Ikväll med många tongivande borta så har vi 52 skott emot mål och de har 22, och då är våra 25 blockade skott inte inräknade. Klart vi ska vinna en sådan match.

Prestationsmässigt och spelmässigt har vi vart bra i dessa tre matcher, men oturen grinar oss i ansiktet. Vi bjuder motståndaren på en mängd jävligt korkade utvisningar när domarna inte bara bestämt sig för att visa ut våra för de mest menlösa grejerna. Utöver det är det tillbaka till bjudspelet. Djuse slår en fullständigt idiotisk pass, friläge och mål. Katic tar upp pucken på offensiv blå när vi plockar keepern, och då måste han få ner den djupt men flipprar bort den. Utan dessa värdelösa rookiemisstag hade vi vunnit matchen.

Spelmässigt är jag också nöjd med dessa tre matcher, speciellt med tanke på vilka spelare vi saknat. Däremot är jag inte nöjd med disciplinen, bjudningarna samt målvaktsspelet.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg 36 Skellefteå AIK - LHC 6/1 18:00

Post by Rollie »

Larstage wrote:Förvånas över att AIK som för några år sedan låg i framkant när det gäller fysisk status har tappat så formidabelt mot andra lag. Stundtals ser de ut som ett juniorlag. Ändå så är det samma tränarstab som ligger bakom - vad har hänt?
Förmodligen för att man inte tränar på kampmomenten utan fokuserar på fart och skridskoåkning i absurdum
..oavsett vars och hur man åker, bara det går fort
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 36 Skellefteå AIK - LHC 6/1 18:00

Post by ossian »

Spelar vi som ikväll med en sådan bra inställning är jag inte ett dugg orolig. Vinner vi skotten så här överlägset, skapar vi sådana här vassa målchanser och dominerar så här spelmässigt så kommer vi att sluta topp fyra och då är jag nöjd.
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Omg 36 Skellefteå AIK - LHC 6/1 18:00

Post by zacce »

Klockan är snart nio å allt är väl; nån random person i skellefte aik fans har stickat ett par svart/röda sockar till sitt barnbarn,åtta st tycker att julen måste städas ut nu å fyra undrar om det är match ikväll.. Skämt åsido,ikväll såg jag lite av de gamla Aik,stort puckinnehav,skapade målchanser å på sina håll,jävlaranamma!!
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg 36 Skellefteå AIK - LHC 6/1 18:00

Post by Rollie »

ossian wrote:Spelar vi som ikväll med en sådan bra inställning är jag inte ett dugg orolig. Vinner vi skotten så här överlägset, skapar vi sådana här vassa målchanser och dominerar så här spelmässigt så kommer vi att sluta topp fyra och då är jag nöjd.
Aldrig i helvete vi kommer sluta topp fyra med den naiva hockey vi spelar.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 36 Skellefteå AIK - LHC 6/1 18:00

Post by p-play »

Rollie wrote:
Larstage wrote:Förvånas över att AIK som för några år sedan låg i framkant när det gäller fysisk status har tappat så formidabelt mot andra lag. Stundtals ser de ut som ett juniorlag. Ändå så är det samma tränarstab som ligger bakom - vad har hänt?
Förmodligen för att man inte tränar på kampmomenten utan fokuserar på fart och skridskoåkning i absurdum
..oavsett vars och hur man åker, bara det går fort
Problemet ligger i spelsystemet. Forwards skall hela tiden överbelasta vilket gör att ytterforwards måste ta enorma åkningar utan att det ger så mycket tillbaka. Det krävs otrolig skridskokondis för att klara av att spela på detta energiineffektiva sätt. Jag antar att det är därför som man fokuserar på den typen av träning. Det är också en av anledningarna varför det fungerar så dåligt för skridskosvaga spelare som Holloway. Det är också svårt att skapa enkla målchanser då laget är dåligt centrerat och utspridda över hela banan.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 36 Skellefteå AIK - LHC 6/1 18:00

Post by nishog04 »

ossian wrote:Spelar vi som ikväll med en sådan bra inställning är jag inte ett dugg orolig. Vinner vi skotten så här överlägset, skapar vi sådana här vassa målchanser och dominerar så här spelmässigt så kommer vi att sluta topp fyra och då är jag nöjd.
Håller med, men dessvärre spelar AIK inte så här i fortsättningen. Man har ju haft den chansen hela säsongen hittills.
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Omg 36 Skellefteå AIK - LHC 6/1 18:00

Post by TigerShark »

Dwight_Shrute wrote:Men visst, jag menar inte att Djuse himself ska förstöras. Mitt pacifistiska hjärta menade nog bara hans kontrakt och så grävde jag fram ett litet historiskt citat som passade, men det sköt nog över huvudet.
Kan inte komma ihåg att jag skrivit att någon spelare i vårat lag (eller något annat lag för den delen) ska förstöras. Men du får gärna visa mig vart jag gjort det så ska jag ta på mig dumstruten.

"Mitt pacifistiska hjärta menade nog bara hans kontrakt" det låter inte riktigt som att du vet själv vad du säger eller menar.

Haha jasså ett historiskt citat har min herre grävt fram ur hjärnbanken? Ja uppenbarligen så gick den referensen helt över mitt huvud men du får gärna berätta för mig vad är som jag missat :o
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Omg 36 Skellefteå AIK - LHC 6/1 18:00

Post by Empress »

[quote="Larstage"]Förvånas över att AIK som för några år sedan låg i framkant när det gäller fysisk status har tappat så formidabelt mot andra lag. Stundtals ser de ut som ett juniorlag. Ändå så är det samma tränarstab som ligger bakom - vad har hänt?[

Av nedan spelare så är 33, 74, 24, 92, 7,38 väldigt svaga / lätta spelare
som förlorar närkamper vid sargerna
Hetta har fysik men nyttjar den på ett märkligt sätt.
PPs skridskoåkning är passe, däremot vinner han närkamper.
Ingen, bortsett Adam har spelsinne på hög shl-nivå.

Vi må kämpa och forcera, men för lina 2-3-4 räcker det inte på shl-nivå.



11. Hetta, Henrik
12. Pettersson, Adam
33. Ohlsson, Sebastian

74. Krekula, Simon
24. Wingerli, Andreas
92. Olofsson, Jesper


7. Andersson, Linus
18. Petterström, Pontus
38. Eriksson, Albin
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1629
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Omg 36 Skellefteå AIK - LHC 6/1 18:00

Post by Dwight_Shrute »

TigerShark wrote:
Kan inte komma ihåg att jag skrivit att någon spelare i vårat lag (eller något annat lag för den delen) ska förstöras. Men du får gärna visa mig vart jag gjort det så ska jag ta på mig dumstruten.

"Mitt pacifistiska hjärta menade nog bara hans kontrakt" det låter inte riktigt som att du vet själv vad du säger eller menar.

Haha jasså ett historiskt citat har min herre grävt fram ur hjärnbanken? Ja uppenbarligen så gick den referensen helt över mitt huvud men du får gärna berätta för mig vad är som jag missat :o
Jodå. Jag förstår vad jag själv menar. Illa med taskig läsförståelse dock, trist att se!

Citatet jag travesterade rör Karthago. Slå upp det. Och sluta gärna göra dig lustig runt bokstavskombinationer, det är ett rätt trist sätt att snacka på som gör ned stora grupper människor i vårt samhälle som nog inte har det så lätt.

I övrigt önskar jag g'kväll. Det känns bättre imorgon!
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1629
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Omg 36 Skellefteå AIK - LHC 6/1 18:00

Post by Dwight_Shrute »

ossian wrote:Spelar vi som ikväll med en sådan bra inställning är jag inte ett dugg orolig. Vinner vi skotten så här överlägset, skapar vi sådana här vassa målchanser och dominerar så här spelmässigt så kommer vi att sluta topp fyra och då är jag nöjd.
Tyvärr är ju hockey ingen bedömningssport än så det räcker ju inte. Däremot håller jag med om att det ikväll såg en aning bättre ut. Våra backar är dock alldeles för dåliga för att vi ska kunna vara ett hot. I övrigt hittar jag inget grundspel som fungerar. Passningsspelet ser stundtals ut som en utopererad blindtarm och jag har sökt och sökt, men ser aldrig några linjer i anfallsspelet. Ja, eller dom som syns är ritade rakt ut i hörnen.

Det är så trist att se ett hockeylag man var så stolt över för någon säsong sedan bli något..ingenting. Jag har haft vissa hopp över de gångna månaderna, men formkurvan har inte precis pekat uppåt.

Om det inte blir rejäla förändringar på något sätt kommer det här bli ett hemskt år.
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Omg 36 Skellefteå AIK - LHC 6/1 18:00

Post by TigerShark »

Dwight_Shrute wrote:
TigerShark wrote:
Kan inte komma ihåg att jag skrivit att någon spelare i vårat lag (eller något annat lag för den delen) ska förstöras. Men du får gärna visa mig vart jag gjort det så ska jag ta på mig dumstruten.

"Mitt pacifistiska hjärta menade nog bara hans kontrakt" det låter inte riktigt som att du vet själv vad du säger eller menar.

Haha jasså ett historiskt citat har min herre grävt fram ur hjärnbanken? Ja uppenbarligen så gick den referensen helt över mitt huvud men du får gärna berätta för mig vad är som jag missat :o
Jodå. Jag förstår vad jag själv menar. Illa med taskig läsförståelse dock, trist att se!

Citatet jag travesterade rör Karthago. Slå upp det. Och sluta gärna göra dig lustig runt bokstavskombinationer, det är ett rätt trist sätt att snacka på som gör ned stora grupper människor i vårt samhälle som nog inte har det så lätt.

I övrigt önskar jag g'kväll. Det känns bättre imorgon!
Tycker det är märkligt att uttrycka att en spelare ska förstöras, oavsett om det är ett citat eller inte. Kanske bara är jag.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 36 Skellefteå AIK - LHC 6/1 18:00

Post by p-play »

Dwight_Shrute wrote:
ossian wrote:Spelar vi som ikväll med en sådan bra inställning är jag inte ett dugg orolig. Vinner vi skotten så här överlägset, skapar vi sådana här vassa målchanser och dominerar så här spelmässigt så kommer vi att sluta topp fyra och då är jag nöjd.
Tyvärr är ju hockey ingen bedömningssport än så det räcker ju inte. Däremot håller jag med om att det ikväll såg en aning bättre ut. Våra backar är dock alldeles för dåliga för att vi ska kunna vara ett hot. I övrigt hittar jag inget grundspel som fungerar. Passningsspelet ser stundtals ut som en utopererad blindtarm och jag har sökt och sökt, men ser aldrig några linjer i anfallsspelet. Ja, eller dom som syns är ritade rakt ut i hörnen.

Det är så trist att se ett hockeylag man var så stolt över för någon säsong sedan bli något..ingenting. Jag har haft vissa hopp över de gångna månaderna, men formkurvan har inte precis pekat uppåt.

Om det inte blir rejäla förändringar på något sätt kommer det här bli ett hemskt år.
Vi tillbringade mycket tid i sarghörnen även tidigare år. Skillnaden är att årets trupp är sämre breddmässigt på forwardssidan och allt blir så mycket tydligare då. Det är liksom omöjligt att få någon större produktion bortom förstafemman när laguppställningen ser ut som den gör. Linköping vet att om de bara tar bort förstafemman så vinner de.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Omg 36 Skellefteå AIK - LHC 6/1 18:00

Post by dovienya »

Sanny Lindström fiskar efter att det tillåts för mycket spelförstörande moment idag och tar upp tre tillfällen då det bara duttats upp klubban mot handsken. Kanske inte rätt detaljer att ta upp, utan börja ett steg i taget med att ta bort kälkåkningen som plötsligt blir tillåten i varenda slutspel.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Omg 36 Skellefteå AIK - LHC 6/1 18:00

Post by Markman »

Dwight_Shrute wrote:
TigerShark wrote:
Kan inte komma ihåg att jag skrivit att någon spelare i vårat lag (eller något annat lag för den delen) ska förstöras. Men du får gärna visa mig vart jag gjort det så ska jag ta på mig dumstruten.

"Mitt pacifistiska hjärta menade nog bara hans kontrakt" det låter inte riktigt som att du vet själv vad du säger eller menar.

Haha jasså ett historiskt citat har min herre grävt fram ur hjärnbanken? Ja uppenbarligen så gick den referensen helt över mitt huvud men du får gärna berätta för mig vad är som jag missat :o
Jodå. Jag förstår vad jag själv menar. Illa med taskig läsförståelse dock, trist att se!

Citatet jag travesterade rör Karthago. Slå upp det. Och sluta gärna göra dig lustig runt bokstavskombinationer, det är ett rätt trist sätt att snacka på som gör ned stora grupper människor i vårt samhälle som nog inte har det så lätt.

I övrigt önskar jag g'kväll. Det känns bättre imorgon!
Medhåll, framför allt på det fetstilade, det är inte särskilt snyggt gjort.
Med det sagt, så kan väl även inlägget som gav upphov till diskussionen ha formulerats bättre också. Själv tolkade jag det inte som ordagrant menat, utan mer som Dwight_Shrute skrev: en twist på ett välkänt gammalt citat.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Locked