Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Oliman
Posts: 363
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by Oliman »

Ser fram emot efterföljande mer nyanserade anlyser.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by kopitar »

Empress wrote:Nåja mot ett topp 5 lag hade aldrig aik haft några 4-0.
Mif var usla i andra ske ännu värre i tredje.
Man sprattlar sig kvar topp 6 på något helt oförståligt sätt denna säsong.
Finns bara en lösning och det är värva in ett par starka forwards.
Lösningen är bort med dra in snor skylla gnälla på domaren Bert. Och klockare har varit i denna förening alldeles för länge.
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by dovienya »

Pudas lilla dutt på skridskon på Alvarez som därefter uppträder som när Rahimi slog av benet på Kabanov.
Berglunds interference... ?
Sedan ska jag vara ärlig och säga att jag inte såg den höga klubban från Krekula, så där har jag ingen uppfattning. (Tyckte malmöspelaren kastade huvudet bakåt för att filma till sig en axel mot huvudet, och blev mest irriterad på det när reprisen vevades.)
Djuse behöver vidare inte fälla ihop knäna om han får en dutt från en klubba i ansiktet; tragiskt sätt att visa klubba i ansiktet.. om vi nu ska prata filmningar.

Det tveksamma målet är däremot helt ok i min bok.

Men samtidigt grymt härligt med idrott; rätt sjukt att det mentala från 6-årsidrotten sitter i på elitnivå också. I alla sporter, typ.
Last edited by dovienya on 02 Jan 2018, 22:12, edited 1 time in total.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by nishog04 »

Låt oss vara positiva en stund också, och fundera på vilken/vilka tränare AIK borde anlita. Hallam kommer alla säga, men jag vill ha någon ny med visioner om hur AIK:s offensiva hockey ska spelas. Typ som när Forsberg vände uppochned på svensk hockey.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by p-play »

Bert är så sjukt olämplig som "head coach", vilket han i praktiken tagit sig friheten att vara. Det är sådana här gånger man får se hur uselt ett odefinierat delat ledarskap är. Ingen av tränarna går in och leder laget när allt börjar att falla ihop. Bert bör plockas bort tills han har lugnat ned sig och klara av att hålla sig kall. Klockare bör få återgå till att plocka koner eller vad är han nu gjort de senaste säsongerna. Det är illa att laget totalt kollapsar, men mest skäms man över Berts beteende.
Last edited by p-play on 02 Jan 2018, 21:58, edited 2 times in total.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1507
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by Humlannitton »

Empress wrote:Nåja mot ett topp 5 lag hade aldrig aik haft några 4-0.
Mif var usla i andra ske ännu värre i tredje.
Man sprattlar sig kvar topp 6 på något helt oförståligt sätt denna säsong.
Finns bara en lösning och det är värva in ett par starka forwards.
Vi gör ju flest mål i hela SHL, inte främst där problemer ligger. Om du inte syftar på defensiva forwards som till skillnad från exempelvis Jesper Olofsson vet hur man agerar i egen zon.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by p-play »

nishog04 wrote:Låt oss vara positiva en stund också, och fundera på vilken/vilka tränare AIK borde anlita. Hallam kommer alla säga, men jag vill ha någon ny med visioner om hur AIK:s offensiva hockey ska spelas. Typ som när Forsberg vände uppochned på svensk hockey.
Man kan ju börja i rätt ände, d v s att anställa en sportchef med lite djupare kunskap. Med tanke på hur dåligt alla ledande positioner fungerar för tillfället, från marknad till tränare, så känns det som att raset bara har börjat.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by kopitar »

nishog04 wrote:Låt oss vara positiva en stund också, och fundera på vilken/vilka tränare AIK borde anlita. Hallam kommer alla säga, men jag vill ha någon ny med visioner om hur AIK:s offensiva hockey ska spelas. Typ som när Forsberg vände uppochned på svensk hockey.
Piteås tränare ?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by Skidrow »

Tragiskt fall AIK gör men sen domarnas bedömning känns rent åt helvete, funderat på om inte AIK ska ta in LJ som coach.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by nishog04 »

kopitar wrote:
nishog04 wrote:Låt oss vara positiva en stund också, och fundera på vilken/vilka tränare AIK borde anlita. Hallam kommer alla säga, men jag vill ha någon ny med visioner om hur AIK:s offensiva hockey ska spelas. Typ som när Forsberg vände uppochned på svensk hockey.
Piteås tränare ?
Vem är det och är han duktig?
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by Empress »

Humlannitton wrote:
Empress wrote:Nåja mot ett topp 5 lag hade aldrig aik haft några 4-0.
Mif var usla i andra ske ännu värre i tredje.
Man sprattlar sig kvar topp 6 på något helt oförståligt sätt denna säsong.
Finns bara en lösning och det är värva in ett par starka forwards.
Vi gör ju flest mål i hela SHL, inte främst där problemer ligger. Om du inte syftar på defensiva forwards som till skillnad från exempelvis Jesper Olofsson vet hur man agerar i egen zon.
Tänker mest det är Jockes kedja som vi kan tacka det flr. Han är borta två matcher till samt hela kedjan under os.
Klockan kommer klämta för aik alldeles snart.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by nishog04 »

p-play wrote:
nishog04 wrote:Låt oss vara positiva en stund också, och fundera på vilken/vilka tränare AIK borde anlita. Hallam kommer alla säga, men jag vill ha någon ny med visioner om hur AIK:s offensiva hockey ska spelas. Typ som när Forsberg vände uppochned på svensk hockey.
Man kan ju börja i rätt ände, d v s att anställa en sportchef med lite djupare kunskap. Med tanke på hur dåligt alla ledande positioner fungerar för tillfället, från marknad till tränare, så känns det som att raset bara har börjat.
Det har du säkert rätt i - i synnerhet att raset bara har börjat. Men det verkar ju som att AIK:s mål för säsongen om att hålla sig kvar i SHL kan vara avklarat. Tjugo poängs försprång torde väl räcka vid det här laget.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by snorhyveln »

Glada miner här inne.
Själv är jag ganska nöjd. Ledande spelare borta och vi spelar skjortan av Malmö PÅ BORTAPLAN.
Att sedan Sveriges i särklass mjäkigaste (läs onödigaste spelare, Krekula) ordnar en 4:a där danskarna får momentum är grejer som händer.
Onödigt poängtapp, visst, men laget visar att man kan utan en intakt förstafemma. Glöm detta, det är saker som händer. Nya tag mot Morakniv.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by p-play »

Man får se det positivt: Sänket i andrakedjan är borta. :) Ända fram till 6 minuter kvar av matchen hade vi faktiskt bredare produktion än på länge.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by kopitar »

nishog04 wrote:
kopitar wrote:
nishog04 wrote:Låt oss vara positiva en stund också, och fundera på vilken/vilka tränare AIK borde anlita. Hallam kommer alla säga, men jag vill ha någon ny med visioner om hur AIK:s offensiva hockey ska spelas. Typ som när Forsberg vände uppochned på svensk hockey.
Piteås tränare ?
Vem är det och är han duktig?
Tränare Rolf Nilsson ass tränare Jonatan Glader. Dom leder hockeyettan norra. Av det jag har set spelar dom en offensiv hockey.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by p-play »

snorhyveln wrote:Glada miner här inne.
Själv är jag ganska nöjd. Ledande spelare borta och vi spelar skjortan av Malmö PÅ BORTAPLAN.
Att sedan Sveriges i särklass mjäkigaste (läs onödigaste spelare, Krekula) ordnar en 4:a där danskarna får momentum är grejer som händer.
Onödigt poängtapp, visst, men laget visar att man kan utan en intakt förstafemma. Glöm detta, det är saker som händer. Nya tag mot Morakniv.
Jag förstår inte vad du har för problem med Krekula? Att klubban åkte upp var ren otur. Han är en ung, oerfaren spelare som inte skall bära det här laget på något sätt. Det finns andra spelare med betydligt mer i lönekuvertet som är ett större problem.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by kopitar »

snorhyveln wrote:Glada miner här inne.
Själv är jag ganska nöjd. Ledande spelare borta och vi spelar skjortan av Malmö PÅ BORTAPLAN.
Att sedan Sveriges i särklass mjäkigaste (läs onödigaste spelare, Krekula) ordnar en 4:a där danskarna får momentum är grejer som händer.
Onödigt poängtapp, visst, men laget visar att man kan utan en intakt förstafemma. Glöm detta, det är saker som händer. Nya tag mot Morakniv.
Samtidigt är malmö bedrövliga på hemmaplan, dom hade vunnit 1 av 6 innan denna match.
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by Special Brew »

Alla coacher i Sverige, alla sporter och divisioner inräknade hade hanterat matchavslutningen bättre än våra handlingsförlamade pajasar! Blir så less av att höra Bert efter matchen, antyda att det är domarnas fel när han själv står och gör nada i båset.
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by StigVig »

Bettade dom på oavgjort i pausen :?
Totalt hjärnsläpp från alla spelare och ledare, bara lägga pucken på mål går den in.
Självklart ska målet dömas bort eftersom Ortio blir störd både av klubba och spelare och hinner därför inte över till andra sidan.
Finns bara en sak att göra, in med Wallson om Zürich tillåter det. Tjurgubben är nog den som kan styra upp detta. Kvalitet finns gäller bara att krama det ur spelarna.
Piggaste starten på bortais hittills denna säsong, säkerligen Jimmies förtjänst.
Synd han inte kunde väcka laget när dom somnade in :roll:
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by kopitar »

Special Brew wrote:Alla coacher i Sverige, alla sporter och divisioner inräknade hade hanterat matchavslutningen bättre än våra handlingsförlamade pajasar! Blir så less av att höra Bert efter matchen, antyda att det är domarnas fel när han själv står och gör nada i båset.
Dax att göra ett tifo som när #metoo var uppe på banan. Med något som det står AGERA!
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by p-play »

kopitar wrote:
nishog04 wrote:
kopitar wrote: Piteås tränare ?
Vem är det och är han duktig?
Tränare Rolf Nilsson ass tränare Jonatan Glader. Dom leder hockeyettan norra. Av det jag har set spelar dom en offensiv hockey.
Nix. Nilsson har lämnat. Anders Johansson är "head coach". Lavander är assisterande tränare. Glader är klubb- och sportchef.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by snorhyveln »

p-play wrote:
snorhyveln wrote:Glada miner här inne.
Själv är jag ganska nöjd. Ledande spelare borta och vi spelar skjortan av Malmö PÅ BORTAPLAN.
Att sedan Sveriges i särklass mjäkigaste (läs onödigaste spelare, Krekula) ordnar en 4:a där danskarna får momentum är grejer som händer.
Onödigt poängtapp, visst, men laget visar att man kan utan en intakt förstafemma. Glöm detta, det är saker som händer. Nya tag mot Morakniv.
Jag förstår inte vad du har för problem med Krekula? Att klubban åkte upp var ren otur. Han är en ung, oerfaren spelare som inte skall bära det här laget på något sätt. Det finns andra spelare med betydligt mer i lönekuvertet som är ett större problem.
Jag skriver ju att han lyckas, givetvis inte hans avsikt, men faktum kvarstår. Killen hör hemma i SK Lejon eller Medle, där Ham fö knappast skulle märkas. Spelat snart 30 matcher i år och lyckats göra 1 mål, fö en studs på klubban i semaforhöjd. Jag kräver mer av en ordinarie spelare än ett efternamn.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by p-play »

Special Brew wrote:Alla coacher i Sverige, alla sporter och divisioner inräknade hade hanterat matchavslutningen bättre än våra handlingsförlamade pajasar! Blir så less av att höra Bert efter matchen, antyda att det är domarnas fel när han själv står och gör nada i båset.
Ja, man skäms över Berts uppträdande. Det är ovärdigt. Domarna i SHL har brister och gör misstag, men det är ingenting mot vad Bert själv gör.
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by Special Brew »

Rök topp 6 platsen ikväll i och med det här poängtappet? Ger mig fan på att vi missar det med exakt 2 poäng.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by kopitar »

Då så in med Anders Johansson från piteå. Nytt blod, de kan ju inte bli sämre i båset iallafall.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by nishog04 »

kopitar wrote:Då så in med Anders Johansson från piteå. Nytt blod, de kan ju inte bli sämre i båset iallafall.
:lol: :lol: :lol:
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by p-play »

snorhyveln wrote:
p-play wrote:
snorhyveln wrote:Glada miner här inne.
Själv är jag ganska nöjd. Ledande spelare borta och vi spelar skjortan av Malmö PÅ BORTAPLAN.
Att sedan Sveriges i särklass mjäkigaste (läs onödigaste spelare, Krekula) ordnar en 4:a där danskarna får momentum är grejer som händer.
Onödigt poängtapp, visst, men laget visar att man kan utan en intakt förstafemma. Glöm detta, det är saker som händer. Nya tag mot Morakniv.
Jag förstår inte vad du har för problem med Krekula? Att klubban åkte upp var ren otur. Han är en ung, oerfaren spelare som inte skall bära det här laget på något sätt. Det finns andra spelare med betydligt mer i lönekuvertet som är ett större problem.
Jag skriver ju att han lyckas, givetvis inte hans avsikt, men faktum kvarstår. Killen hör hemma i SK Lejon eller Medle, där Ham fö knappast skulle märkas. Spelat snart 30 matcher i år och lyckats göra 1 mål, fö en studs på klubban i semaforhöjd. Jag kräver mer av en ordinarie spelare än ett efternamn.
Om jag kommer ihåg rätt så åkte han på en skada ifjol. Det känns som att han inte har samma klipp i skridskoåkningen i år. Vi har haft andra unga, billiga utfyllnadsspelare förut som t ex Edström. De får en säsong på sig att visa att de kan ta en ordinarie plats. Om inte får de gå ned en division eller två. De här spelarna skall på intet sätt bära laget. Spelar de +-0 så är alla nöjda och glada.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by snorhyveln »

Har äntligen hittat och lyssnat på presskonferensen.
Kan inte för mitt liv begripa mig på personer här inne som ifrågasätter Berts uppträdande. Bert har ju rätt i vartenda ord. Ortio blir störd i målgården. INGET MÅL. Berglunds utvisning är en av de horriblaste jag sett på år och dag. Att han reagerar är inget annat än beundransvärt och att han lyckas hålla det på en nivå som inte Luletränaren lyckades med ifjol är ännu mer beundransvärt.
All heder åt Bert.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by p-play »

Det är väl det att han konstant efter varje förlust skyller på domaren. Han borde rannsaka sig själv också. Hade han tagit en timeout efter 2-4 så hade allt troligtvis fixat sig. Han klarar inte att hålla sig tillräckligt lugn för att göra ett bra jobb. Hans agerande påverkar spelarna negativt under matcherna.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by Chippen »

p-play wrote:Det är väl det att han konstant efter varje förlust skyller på domaren. Han borde rannsaka sig själv också. Hade han tagit en timeout efter 2-4 så hade allt troligtvis fixat sig. Han klarar inte att hålla sig tillräckligt lugn för att göra ett bra jobb. Hans agerande påverkar spelarna negativt under matcherna.
Jag tycker det är smart. Flytta fokus, för överallt pratas det om "Bert sa..", "Bert gråter..", "Bert skyller på..." istället för att faktiskt prata om hur vi kan tappa 0-4.

Finns ju en anledning till att Klockare inte skickas på presskonf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Locked