Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by ossian »

Dwight_Shrute wrote:Emilj Djuse. Vad fan håller han på med på planen? 22 stötbrytningar utan någon som helst känsla per match och väger ju som papper i närkamperna. Fullständigt genomusel.
Är det på skämt du skrev det här inlägget eller?
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by nishog04 »

p-play wrote:Man skall komma ihåg att Växjö hade ganska bra spelare borta. Evertsson kommer säkert att kunna utöka sin budget i jämförelse med oss nästa säsong. Växjö har också haft heltidsanställd scout, vilket gör sportchefens situation drägligare.
Jepp, det är årets bästa lag. Bara att njuta så länge det varar, förmodligen några säsonger till.

Men det finns inget som håller för evigt, inte ens plast. Förr eller senare slutar satsningarna gå i lås, och jag tror inte det tar 450 år, som för en PET-flaska. Oj, vad jag kommer skratta när den dagen kommer! :lol: :lol: :lol:
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by p-play »

ossian wrote:
Dwight_Shrute wrote:Emilj Djuse. Vad fan håller han på med på planen? 22 stötbrytningar utan någon som helst känsla per match och väger ju som papper i närkamperna. Fullständigt genomusel.
Är det på skämt du skrev det här inlägget eller?
Problemet med Djuse är och har alltid varit att han ibland går på chans och spelar med för små marginaler. Jag tycker dock att han har städat bort ganska mycket av det här. Utvecklingen går definitivt åt rätt håll.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by ossian »

p-play wrote:Växjö vinner helt rättvist trots att de har många borta. De är överlägsna i sista perioden och bättre i den första medan vi är klart bättre i andra. Med ett annat mittzonsspel skulle resultatet bli ett annat. Jag har klagat på det i flera års tid, men det är uppenbart att det aldrig kommer att förändras så länge nuvarande tränare är kvar. Holloway får ta på sig sista målet då han borde ha hunnit upp i skottäckning. Han är så otroligt seg och klarade inte ens av att åka ifrån Rahimi på slutet. Växjö hade vunnit med större siffror om det inte hade varit för Lindvalls målvaktsspel.
Jocke L. Du skriver VARENDA jävla match att AIK är dåliga och att motståndarna är bättre, att checkingen är dålig, att vi förtjänar att förlora. Samma sak varenda jävla match och det är oerhört tröttsamt. Det är inget personangrepp då man måste få tycka olika, men du är liksom en gammal skiva som hakat upp sig. Vi ligger trea i serien, och vi har förtjänat denna plats även om vi såklart ska jobba med bristerna också. Ifall vi hade tokchekcat a la Anders Forsberg hade vi definitivt inte legat högre i tabellen även om det är en detalj i spelet som vi kunde förbättra. Ishockey är en mer mångfacetterad idrott än att alla ska jaga högt efter pucken!

Min analys säger att vi gör en halvdan förstaperiod med låg energi efter ett uppehåll, men efter att vi fått en period i benen tar vi över spelet totalt. Skridkoåkningen är vår styrka, och fungerar inte den är vi mediokra. Vi är helt jävla överlägsna i andra perioden och skapar en mängd giftiga chanser. 2-1 efter 40 minuter är klart i underkant.

I tredjeperioden blir vi lite försiktiga och satsar för mycket på säkerhet, och tyvärr straffar det sig mot ett bra lag som Växjö. Men totalt sett förtjänar vi poäng i en svår bortamatch mot ett bra lag. Vi vinner skottstatistiken trots att vi spelar en halv period i BP efter flera mycket klumpiga och odiciplinerade utvisningar. Vi gör en helt okej match ikväll och vi skapar betydligt fler målchanser på bortaplan mot serieledaren trots dessa utvisningar.

Tycker överlag att alla är för negativa härinne. Fan stöd laget.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by snorhyveln »

Ganska nöjd trots förlusten. Vi kommer närmare och närmare för varje match mot storköpslaget.
Då gäller det att ta i som fan och kämpa ner Rögle på torsdag.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by ante08 »

snorhyveln wrote:Ganska nöjd trots förlusten. Vi kommer närmare och närmare för varje match mot storköpslaget.
Då gäller det att ta i som fan och kämpa ner Rögle på torsdag.
Växjö hade altså tio spelare borta ikväll!
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by kopitar »

snorhyveln wrote:Ganska nöjd trots förlusten. Vi kommer närmare och närmare för varje match mot storköpslaget.
Då gäller det att ta i som fan och kämpa ner Rögle på torsdag.
Vi kommer köra över dom i slutspelet. Kom ihåg vart du läste de först ;)
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by ossian »

p-play wrote:
ossian wrote:
Dwight_Shrute wrote:Emilj Djuse. Vad fan håller han på med på planen? 22 stötbrytningar utan någon som helst känsla per match och väger ju som papper i närkamperna. Fullständigt genomusel.
Är det på skämt du skrev det här inlägget eller?
Problemet med Djuse är och har alltid varit att han ibland går på chans och spelar med för små marginaler. Jag tycker dock att han har städat bort ganska mycket av det här. Utvecklingen går definitivt åt rätt håll.
Djuse kanske bara väger 86 kr men tycker han är otroligt bra i närkampsspelet. Vinner väldigt mycket närkamper på vilja och fart och satsar helt jävla stenhårt och hänsynslöst mot sin egen kropp i varenda jävla närkamp. Väldigt väldigt duktig i närkamperna och en av de i hela serien som är bäst på att sätta stopp i motståndarnas anfall.

Svagheten tidigare har väl mer vart att han ibland vart lite övermodig och valt fel beslut, krånglar till det och stirrar ibland på pucken. Tycker att andra halvan av säsongen har detta städats bort mer och mer och beslutsfattandet har förbättrats, går mer på kropp. Känns väldigt stabil. Spelar han som han gjort på slutet håller han enligt mig internationell klass, skulle funka bra i Tre Kronor då han är jävligt bra på rören, inte oäven med puck och spelar han lika hårt som nu så skulle han också kunna köra över större motståndare från Ryssland och Finland. Tror Djuse kan få spela i Tre Kronor snart.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by p-play »

ossian wrote:
p-play wrote:Växjö vinner helt rättvist trots att de har många borta. De är överlägsna i sista perioden och bättre i den första medan vi är klart bättre i andra. Med ett annat mittzonsspel skulle resultatet bli ett annat. Jag har klagat på det i flera års tid, men det är uppenbart att det aldrig kommer att förändras så länge nuvarande tränare är kvar. Holloway får ta på sig sista målet då han borde ha hunnit upp i skottäckning. Han är så otroligt seg och klarade inte ens av att åka ifrån Rahimi på slutet. Växjö hade vunnit med större siffror om det inte hade varit för Lindvalls målvaktsspel.
Jocke L. Du skriver VARENDA jävla match att AIK är dåliga och att motståndarna är bättre, att checkingen är dålig, att vi förtjänar att förlora. Samma sak varenda jävla match och det är oerhört tröttsamt. Det är inget personangrepp då man måste få tycka olika, men du är liksom en gammal skiva som hakat upp sig. Vi ligger trea i serien, och vi har förtjänat denna plats även om vi såklart ska jobba med bristerna också. Ifall vi hade tokchekcat a la Anders Forsberg hade vi definitivt inte legat högre i tabellen även om det är en detalj i spelet som vi kunde förbättra. Ishockey är en mer mångfacetterad idrott än att alla ska jaga högt efter pucken!

Min analys säger att vi gör en halvdan förstaperiod med låg energi efter ett uppehåll, men efter att vi fått en period i benen tar vi över spelet totalt. Skridkoåkningen är vår styrka, och fungerar inte den är vi mediokra. Vi är helt jävla överlägsna i andra perioden och skapar en mängd giftiga chanser. 2-1 efter 40 minuter är klart i underkant.

I tredjeperioden blir vi lite försiktiga och satsar för mycket på säkerhet, och tyvärr straffar det sig mot ett bra lag som Växjö. Men totalt sett förtjänar vi poäng i en svår bortamatch mot ett bra lag. Vi vinner skottstatistiken trots att vi spelar en halv period i BP efter flera mycket klumpiga och odiciplinerade utvisningar. Vi gör en helt okej match ikväll och vi skapar betydligt fler målchanser på bortaplan mot serieledaren trots dessa utvisningar.

Tycker överlag att alla är för negativa härinne. Fan stöd laget.
Så du tycker inte att det finns ett mönster beträffande vilka vi vinner respektive förlorar mot? Allt jag säger är att med ett bättre mittzonsspel så skulle vi få ut mer av laget. Jag har aldrig sagt att vi skall tokchecka hela tiden. Det jag har sagt är att det är effektivare med ett mer centraliserat lag med samtidig forecheck på båda backar. Växjö går inte alltid fram och checkar hårt, men de är alltid centrerade. När vi överbelastar i forechecken är det lätt för motståndarna att spela back-back och öppna upp mittzonen.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1626
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by Dwight_Shrute »

ossian wrote:
Dwight_Shrute wrote:Emilj Djuse. Vad fan håller han på med på planen? 22 stötbrytningar utan någon som helst känsla per match och väger ju som papper i närkamperna. Fullständigt genomusel.
Är det på skämt du skrev det här inlägget eller?
Verkligen inte. Inne på två av deras mål, dels friläget som han lät Fröberg smiska in och sedan otroligt slappt försvarsspel där han knappt petade på sin markering som kunde åka rätt in och skymma Lindvall.

Hur många felpass under matchen? Överlag tycker jag han bidrar med nada i egen zon, han är en kon att passera. Alm har i alla fall ursäkten att han varit skadad länge.¨¨

Nåja. En uddamålsförlust på bortaplan mot Läjkers är väl inget att bli så upphetsad över.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by nr86 »

Det jag stör mig på är att vi inte får ut mer ur 2a kedjan. Tycker ändå det sett bättre ut på slutet. Adam har verkligen lyft hela den kedjan. Matt och Bud måste däremot steppa upp ordentligt om vi ska kunna hota framöver. Visst är det bra att ligga 3a i serien men jag tycker att vi är för smala som slag trots att vi har material för mer spridning av poängen.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by snorhyveln »

Glömde och vill tillägga.
Vilka jävulskt underliga utvisningar vi åker på. Inte bara denna match, utan det är legio att vi åker på grejer som går 400 på dussinet av, och plötligt är åsnornas händer uppe i luften. Åtminstone 2 idag som övergår mitt förstånd.

Jaja, jag vill vara positiv och tycker vi gör det bra på bortaplan mot SHL:s Manchester United (läs det inte i positiv mening). Har svårt för lag som uppenbarligen hittat guldkistan vid regnbågens slut.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by p-play »

nr86 wrote:Det jag stör mig på är att vi inte får ut mer ur 2a kedjan. Tycker ändå det sett bättre ut på slutet. Adam har verkligen lyft hela den kedjan. Matt och Bud måste däremot steppa upp ordentligt om vi ska kunna hota framöver. Visst är det bra att ligga 3a i serien men jag tycker att vi är för smala som slag trots att vi har material för mer spridning av poängen.
Jag kommer att vara otroligt nöjd om vi slutar topp 4.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by ossian »

p-play wrote:Så du tycker inte att det finns ett mönster beträffande vilka vi vinner respektive förlorar mot? Allt jag säger är att med ett bättre mittzonsspel så skulle vi få ut mer av laget. Jag har aldrig sagt att vi skall tokchecka hela tiden. Det jag har sagt är att det är effektivare med ett mer centraliserat lag med samtidig forecheck på båda backar. Växjö går inte alltid fram och checkar hårt, men de är alltid centrerade. När vi överbelastar i forechecken är det lätt för motståndarna att spela back-back och öppna upp mittzonen.
Ok. Men då säger vi så.

Växjö spelar ett bättre lagspel och nöter systematiskt ned oss ikväll. De skapar mer målchanser och nöter ned oss med deras system.

Tänk om vi hade fått vara som Växköp med 100% inköpt, det skulle ha gjort susen för mitt supporerskap.
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by Empress »

Hatten av för Lakers. Dom är klara för slutspelet redan, och att vinna med så många spelare borta.
Poängmässigt är dom vad aik var för 4-5 år sedan, men inte spelmässigt lika överlägsna.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by p-play »

ossian wrote:
p-play wrote:Så du tycker inte att det finns ett mönster beträffande vilka vi vinner respektive förlorar mot? Allt jag säger är att med ett bättre mittzonsspel så skulle vi få ut mer av laget. Jag har aldrig sagt att vi skall tokchecka hela tiden. Det jag har sagt är att det är effektivare med ett mer centraliserat lag med samtidig forecheck på båda backar. Växjö går inte alltid fram och checkar hårt, men de är alltid centrerade. När vi överbelastar i forechecken är det lätt för motståndarna att spela back-back och öppna upp mittzonen.
Ok. Men då säger vi så.

Växjö spelar ett bättre lagspel och nöter systematiskt ned oss ikväll. De skapar mer målchanser och nöter ned oss med deras system.

Tänk om vi hade fått vara som Växköp med 100% inköpt, det skulle ha gjort susen för mitt supporerskap.
Tänk om vi hade spelat lite rakare och haft ett lite bättre mittzonsspel utan puck fast med vår hemvävda filosofi med en stor del egna produkter. Det finns mycket i vårt spel som är bra, men det finns vissa delar som skulle kunna bli bättre med ganska små justeringar.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by kopitar »

nr86 wrote:Det jag stör mig på är att vi inte får ut mer ur 2a kedjan. Tycker ändå det sett bättre ut på slutet. Adam har verkligen lyft hela den kedjan. Matt och Bud måste däremot steppa upp ordentligt om vi ska kunna hota framöver. Visst är det bra att ligga 3a i serien men jag tycker att vi är för smala som slag trots att vi har material för mer spridning av poängen.
Håller med angående 2a kedjan, jag tycker vi borde köra på med adam p och anderson. Peta ner holloway till 3e holloway är lika iskall som calof var förra säsongen om inte sämre. Sen upp med kanske hetta ? Eller olofsson ? Om vi skulle prova hetta i den kedjan skulle man få 2 brunkers som kan skydda och ge puck till anderson.

Provar man med olofsson istället så skulle han få en lekkamrat med anderson. Får vi igång anderson kan detta bli ett roligt slutspel.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by Chippen »

kopitar wrote:
nr86 wrote:Det jag stör mig på är att vi inte får ut mer ur 2a kedjan. Tycker ändå det sett bättre ut på slutet. Adam har verkligen lyft hela den kedjan. Matt och Bud måste däremot steppa upp ordentligt om vi ska kunna hota framöver. Visst är det bra att ligga 3a i serien men jag tycker att vi är för smala som slag trots att vi har material för mer spridning av poängen.
Håller med angående 2a kedjan, jag tycker vi borde köra på med adam p och anderson. Peta ner holloway till 3e holloway är lika iskall som calof var förra säsongen om inte sämre. Sen upp med kanske hetta ? Eller olofsson ? Om vi skulle prova hetta i den kedjan skulle man få 2 brunkers som kan skydda och ge puck till anderson.

Provar man med olofsson istället så skulle han få en lekkamrat med anderson. Får vi igång anderson kan detta bli ett roligt slutspel.
Jag skulle vilja testa att splittra på första linan, som jag varit inne på tidigare, och byta plats på Möller-Holloway. Detta för att jag tror att Möller skulle producera utan Jocke, samtidigt som Holloway skulle må bra av att få en passningsläggare som partner. Sedan får vi ju in Jimmie nu oxå.

Så därmed skulle vi få, i de två första:
Holloway-Lindholm-Jocke
Möller-Anderson-Jimmie

Alternativt:
Möller-Lindholm-Jocke
Jimmie-Anderson-Olofsson (detta för att varken Jimmie eller Anderson är några speedkulor men det får man i Olofsson plus att han kan ju pricka mål då och då)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by ossian »

Jag tycker att Anderson lyfte sin kedja igår, kul att ha honom tillbaka. Holloway försöker och kämpar, men känner inte riktigt igen honom. Där har vi ett sparkapital.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by Skidrow »

Håller inte riktigt med om Bud tycker han försöker dock vill det inte riktigt för honom, Djuse är en tuff en jävel vilket vi behöver sen i slutspelet.

Problemet igår är att laget blir för passivt i tredje när man har ledningen, anfall är bästa försvar.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by bsa »

Ja vem ska vara tredje länk i andra? Jimmy eller.Söderström Bud och Olofsson går bort.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1626
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by Dwight_Shrute »

Dwight_Shrute wrote:
ossian wrote:
Dwight_Shrute wrote:Emilj Djuse. Vad fan håller han på med på planen? 22 stötbrytningar utan någon som helst känsla per match och väger ju som papper i närkamperna. Fullständigt genomusel.
Är det på skämt du skrev det här inlägget eller?
Verkligen inte. Inne på två av deras mål, dels friläget som han lät Fröberg smiska in och sedan otroligt slappt försvarsspel där han knappt petade på sin markering som kunde åka rätt in och skymma Lindvall.

Hur många felpass under matchen? Överlag tycker jag han bidrar med nada i egen zon, han är en kon att passera. Alm har i alla fall ursäkten att han varit skadad länge.¨¨

Nåja. En uddamålsförlust på bortaplan mot Läjkers är väl inget att bli så upphetsad över.
..och vem var det som inte gjorde ett jota framför mål på Rögles 0-1? Som sagt. USEL!
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 31 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 26/12 kl. 18.00

Post by ossian »

Dwight_Shrute wrote:..och vem var det som inte gjorde ett jota framför mål på Rögles 0-1? Som sagt. USEL!
Ganska långsökt att få 0-1 till Djuses fel tycker då jag. Snarare Berglund fel som tar en klumpig utvisning tycker jag.

Men om du då granskar Djuses statistik, vad säger den? Poäng, plusminus, tacklingar etc. Enligt statistiken är han en av seriens bästa backar, och då spelar han sällan med vår förstafemma på isen. Hur förklarar du det?
Locked