Omg 26 - Karlskrona HK - Skellefteå AIK - 9/12 kl. 18:00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
kopitar
Posts: 2585
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by kopitar »

nr86 wrote:Min tippning slog in ........

Nä vi är grymt trubbiga framåt. Vi har svårt där nere i Karlskrona på senare tid får jag väl tillägga då någon envisades med att dra gammal statistik. Minns en bortamatch ifjol som var riktigt usel..... Verkar sitta i. Nä det blir spännande att se om något händer under uppehållet ang laget aik
Vi kanske ska skippa de offensiva och köra sarg ut istället.. de funkade ju i början av säsongen.
p-play
Posts: 6803
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by p-play »

Klockares metod som han beskrev i Norran om att tala med spelarna i båset istället för att ändra i formationer lär knappast utmynna i någon föreläsningsturné. :D
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by snorhyveln »

Skämmesfaktorn är hög.
Tur att KKFansen är ena trevliga jävlar.
Rekomenderar en tripp till KK förutom att vi alltid förlorar där.
Hade nog kunnat vara förlängning om Gurra stått
User avatar
ossian
Posts: 3684
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by ossian »

Missflyt att vi inte tar tre poäng då vi är ganska överlägsna spelmässigt och har fyra skott i ramen. Ortio är inte bra i kassen just nu.
p-play
Posts: 6803
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by p-play »

Han gjorde ändå två monsterräddningar på frilägen. Man kan inte kräva att målvakten skall stå på huvudet i varje match. Lindvall har gjort det riktigt, riktigt bra, men han släpper också mycket returer.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by Rollie »

ossian wrote:Missflyt att vi inte tar tre poäng då vi är ganska överlägsna spelmässigt och har fyra skott i ramen. Ortio är inte bra i kassen just nu.
Ok, då vet vi..missflyt...
p-play
Posts: 6803
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by p-play »

6 p upp till andraplatsen och 6 p ned till tiondeplatsen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1867
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by GroovyEd »

ossian wrote:Missflyt att vi inte tar tre poäng då vi är ganska överlägsna spelmässigt och har fyra skott i ramen. Ortio är inte bra i kassen just nu.
Hej Stefan.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by Empress »

p-play wrote:Klockares metod som han beskrev i Norran om att tala med spelarna i båset istället för att ändra i formationer lär knappast utmynna i någon föreläsningsturné. :D
Undrar vad han säger? "Pucken är rund och allting kan hända"??
"Åk mycket skridskor"?
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by zacce »

Hatar såna här menlösa matcher!! Vafan,äre intern bocciaturnering sen!!? Minska skaderisken? Håll å va trött på att se Bert dra in snor å Klockare....... Ja,va fan gör han?
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by Chippen »

ossian wrote:Missflyt att vi inte tar tre poäng då vi är ganska överlägsna spelmässigt och har fyra skott i ramen. Ortio är inte bra i kassen just nu.
Missflyt? Vad såg du för match?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by zacce »

Fast i slutändan äre M Lindgren som måste gå,hans "lagbygge" är ett jävla skämt!
User avatar
ossian
Posts: 3684
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by ossian »

Okej. 37-21 i skott på mål, 58-29 i skott emot mål och de har de en jävla massa blockade skott, vi har 4 skott i målramen. Ortio gör någon bra räddning, men första insläppet är en grov tavla och den tredje ska han också ha. 85% imponerar inte på mig.

En match som ser ut ikväll vinner vi 8 gånger av 10 med normal tur. Påstår inte att vi gör en speciellt bra match men däremot påstår jag att vi är det klart bättre laget spelmässigt.

Konstigt att man kan se så olika på saker och ting.
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by Chippen »

Av alla 58 skott mot mål är ju typ 40 alibiskott.
Hur många farliga målchanser skapade vi och förutom de 4 i ramen var inget någon direkt målchans.

Skulle vilja säga att vi får så många poäng som vi förtjänar ikväll.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by snorhyveln »

p-play wrote:Han gjorde ändå två monsterräddningar på frilägen. Man kan inte kräva att målvakten skall stå på huvudet i varje match. Lindvall har gjort det riktigt, riktigt bra, men han släpper också mycket returer.
Titta på Ortio när han sitter på bänken. Sist jag såg nåt liknande var Karlsson.
Fokkka Ortio.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by snorhyveln »

Uppriktigt.
Är så jävla less på alibisnacket. Ett par här inne drar upp alibin utan att ens veta veta vad det betyder.
User avatar
ossian
Posts: 3684
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by ossian »

Om några av skotten som gick i insidan av stolpen studsat in, och ifall någon hängt den i krysset istället för pang i plexiglas, då hade vi gjort 3-4 fler mål. Sen kunde Ortio ha räddat minst en puck av de han släppte in (fast han gjorde några bra räddningar). Då hade matchen slutat 2-4 2-5 vilket ungefär speglar matchbilden och statistiken. Då hade alla sagt, inget bländande spel men vi för matchen och vinner rättvist.

Men vi är så pass mycket skickligare än Karlskrona så det borde inte vara något snack. Det känns som det var 5 omgångar sen någon utanför förstakedjan bidrog med lite produktion. Får sälla mig till skalan som vill vaska om i kedjorna.
User avatar
kopitar
Posts: 2585
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by kopitar »

Ortio vill flytta, garanterat
User avatar
nr86
Posts: 5366
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by nr86 »

Ortio vill spela matcher. Det tror jag blir färre och färre hos osss. Lindvall har helt enkelt varit bättre. Tror det är någon ny röst som hörs i båset som behövs istället för nya spelare. Titta på bif de har fått igång spelet igen nu på slutet efter en förändring på ledarsidan.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by Empress »

ossian wrote:Om några av skotten som gick i insidan av stolpen studsat in, och ifall någon hängt den i krysset istället för pang i plexiglas, då hade vi gjort 3-4 fler mål. Sen kunde Ortio ha räddat minst en puck av de han släppte in (fast han gjorde några bra räddningar). Då hade matchen slutat 2-4 2-5 vilket ungefär speglar matchbilden och statistiken. Då hade alla sagt, inget bländande spel men vi för matchen och vinner rättvist.

Men vi är så pass mycket skickligare än Karlskrona så det borde inte vara något snack. Det känns som det var 5 omgångar sen någon utanför förstakedjan bidrog med lite produktion. Får sälla mig till skalan som vill vaska om i kedjorna.
Just det där met skickliga spelare vet jag inte;
Lindholm, Möller, Jocke, Matt, Katic, Pudas, kanske Djuse dom anser jag vara smarta skickliga spelare.
Holloway kan räknas in om han inte vore iskall och spelar in sig i höger sarg hela tiden.
Resten av laget (grovt räknat) tycker jag inte spelar smart eller skickligt- däremot kämpar alla och tycker ingen faller ur ramen vad gäller viljan.
Men skillsmässigt är AIK ett lag som lika görna kan ligga 10a som 4a. Tycker jag.
p-play
Posts: 6803
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by p-play »

Ortio är Lindgrens överlägset bästa värvning. Jag gillar verkligen utvecklingen som Lindvall har haft, men Ortio har en högstanivå som ligger en bit över Lindvalls. Det blir alltid problem när målvakterna skall dela 50/50. Det är bättre att ha en tydlig etta. Jag förstår om Ortio inte är nöjd med situationen då han siktar på att ta sig tillbaka till NHL. Han verkar också vara en målvakt som behöver spela mycket matcher för att leverera på en hög och jämn nivå.
User avatar
nr86
Posts: 5366
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by nr86 »

Jo ifjol var han riktigt bra men i år är det inte samma målvakt. Det känns som att han överarbetar många situationer. Lindvall har steppat upp flera nivåer och han är den som bidragit till placeringen vi har nu likt Ortio gjorde ifjol. Det är upp till Ortio att spela till sig platsen och jag tycker inte han gjort det hittills. Han ska inte få en massa matcher bara för att han är gammal NHL målvakt med hög lön. Tycker det är kul att tränarna vågat satsa mer på Lindvall i år. Om jag fått bestämma hade han stått ikväll också.
User avatar
ossian
Posts: 3684
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by ossian »

Ortio är en duktig målvakt och när han är på humör är han NHL-mässing. Problemet han har är att han är ojämn. Lindvall har höjt sig rejält och har vart den bättre av de två hittills. Saker och ting kan förändras men faktum är att Lindvall vart bättre.

Faktum är också att vi var spelmässigt klart bättre än Karlskrona ikväll. :-)
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by Rollie »

Spelar ingen roll vem som är spelmässigt bättre, inga poäng delas ut för sarghörnshockey
User avatar
kopitar
Posts: 2585
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by kopitar »

Rollie wrote:Spelar ingen roll vem som är spelmässigt bättre, inga poäng delas ut för sarghörnshockey
Nya röster i båset, bort med dra in snor bert, och definitivt klockare. Högmod och brist på engagemang, någon som vågar höja rösten liten och lyckas få ut max av spelare. Någon måste det ju finnas där ute ? Våga prova något nytt..
User avatar
ossian
Posts: 3684
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by ossian »

Det är inte godkänt att tappa poäng mot Karlskrona. Men vi ligger fyra i serien. Ingen katastrof! Det ser då betydligt bättre ut än ifjol. Lite lugn och sans nu grabbar!
p-play
Posts: 6803
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by p-play »

Backspelet i egen zon tillsammans med målvaktsspelet är det som varit bra den här säsongen. Den största bristen ligger nog i att det saknas en huvudtränare som har totalansvar för spelet. Klockare har haft ett ganska skönt jobb där i bakgrunden i ganska många år utan att någon utifrån egentligen utkrävt något ansvar. Nu prövas han och det är uppenbart att det inte fungerar. Forwardsspelet är idéfattigt och då det inte inte coachas något och ändras i formationerna under match är det otroligt enkelt för motståndarna att neutralisera spelet. Jag gillar hans lugna personlighet, men coachningsmässigt är det nog den sämsta insatsen av en tränare i klubben på mycket länge. Öberg och Forsberg var inte mogna uppgiften, men de gjorde ändå bättre ifrån sig än Klockare.
User avatar
kopitar
Posts: 2585
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by kopitar »

p-play wrote:Backspelet i egen zon tillsammans med målvaktsspelet är det som varit bra den här säsongen. Den största bristen ligger nog i att det saknas en huvudtränare som har totalansvar för spelet. Klockare har haft ett ganska skönt jobb där i bakgrunden i ganska många år utan att någon utifrån egentligen utkrävt något ansvar. Nu prövas han och det är uppenbart att det inte fungerar. Forwardsspelet är idéfattigt och då det inte inte coachas något och ändras i formationerna under match är det otroligt enkelt för motståndarna att neutralisera spelet. Jag gillar hans lugna personlighet, men coachningsmässigt är det nog den sämsta insatsen av en tränare i klubben på mycket länge. Öberg och Forsberg var inte mogna uppgiften, men de gjorde ändå bättre ifrån sig än Klockare.
Håller med! Hur länge ska klockare få åka på de berömda silverfatet ?
User avatar
ossian
Posts: 3684
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by ossian »

p-play wrote:Backspelet i egen zon tillsammans med målvaktsspelet är det som varit bra den här säsongen
+ att BP har vart riktigt bra, vi har gjort mycket mål, vi har vunnit mycket tekningar.

Det som kan förbättras är som sagt att andra kedjor än första kunde bidra lite offensivt, snäppa upp PP och sen så har det vart lite för många bottennapp. Får vi till dessa är vi en kandidat till guldet.
p-play
Posts: 6803
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 26 KHK-Skellefteå AIK 9/12 18:00

Post by p-play »

ossian wrote:
p-play wrote:Backspelet i egen zon tillsammans med målvaktsspelet är det som varit bra den här säsongen
+ att BP har vart riktigt bra, vi har gjort mycket mål, vi har vunnit mycket tekningar.

Det som kan förbättras är som sagt att andra kedjor än första kunde bidra lite offensivt, snäppa upp PP och sen så har det vart lite för många bottennapp. Får vi till dessa är vi en kandidat till guldet.
BP har också varit riktigt bra och det är definitivt värt att nämnas. Jag tycker dock att antalet mål i det här fallet inte riktigt beskriver hela historien. Vi har ett par matcher där vi har öst in mål och kraftigt förbättrat målstatistiken medan vi många matcher har haft stora problem att producera. Framförallt de bättre lagen klarar av att neutralisera förstafemman och då blir det inte speciellt mycket leverans.
Locked