Omg 22 - Skellefteå AIK - HV71 - 25/11 kl. 15.15

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by Chippen »

Misstänker att det från adminhåll i gruppen som sägs att NP står bakom banderollerna
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by Erwynn »

svea_man wrote:Ja jag tycker sånt här är fel när man inte vet vad som hänt..
Oskyldig till man är dömd är väl parollen i Sverige?
Hata allt.
User avatar
Vitberget
Posts: 170
Joined: 16 Dec 2016, 11:54

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by Vitberget »

Chippen wrote:Misstänker att det från adminhåll i gruppen som sägs att NP står bakom banderollerna
Nä, inte vad jag sett.. Är faktiskt inte portad där (än) så jag kan se :)
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by Chippen »

Vitberget wrote:
Chippen wrote:Misstänker att det från adminhåll i gruppen som sägs att NP står bakom banderollerna
Nä, inte vad jag sett.. Är faktiskt inte portad där (än) så jag kan se :)
En av få här inne som inte är det :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by Chippen »

Erwynn wrote:
svea_man wrote:Ja jag tycker sånt här är fel när man inte vet vad som hänt..
Oskyldig till man är dömd är väl parollen i Sverige?
Fast vem är inte dömd i detta fall?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by Erwynn »

Chippen wrote:
Erwynn wrote:
svea_man wrote:Ja jag tycker sånt här är fel när man inte vet vad som hänt..
Oskyldig till man är dömd är väl parollen i Sverige?
Fast vem är inte dömd i detta fall?
Exakt det jag menar. För de som ej förstår handlar inte den här soppan om en individs agerande utan hur AIK agerat som klubb.
Hata allt.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by snorhyveln »

Tre inlägg senare var man utesluten.

(håll lite bättre nivå /mod)
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by Chippen »

Jag kan både förstå och inte förstå AIK.
Det är inte en lätt sits de hamnade i, men lite öppnare kort borde de köra med nu då allt är ute offentligt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by Chippen »

I know. Passa dig så du inte hotad med polisanmälan oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by snorhyveln »

snorhyveln wrote:Tre inlägg senare var man utesluten.

(håll lite bättre nivå /mod)
Va?
hillbilly
Posts: 857
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by hillbilly »

Vem är den skyldige?
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by Akerman2 »

Bedrövlig banderoll! Pinsam!
User avatar
mysko
Posts: 74
Joined: 08 Mar 2016, 14:35

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by mysko »

Jag tycker dock verkligen man kan fråga sig vad som är bäst för den skyldige.
Han har ju fått ett straff. Varför ska han ha ett till straff (inte få spela hockey)?
Är lösningen verkligen att marginalisera/stöta bort den som gjort ett feltramp?
Hur påverkar det denna persons utveckling att bli en bättre människa/inte göra om samma sak igen?

Nu har jag inte läst domen, som någon säger finns ute till beskådning. Han kanske gjort något supervidrigt, jag vet inte, så jag kan inte ta ställning egentligen. Men magkänslan säger att det är så snett att dreva på såhär..

Och matchen. Ptja. Man borde inte kunna vinna ett poäng om man inte gör några mål..
Taskigt mot kung Lindvall, som höll nollan i 60min, att de inte lyckades trycka in en enda kasse framåt. Men men...
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by svea_man »

mysko wrote:Jag tycker dock verkligen man kan fråga sig vad som är bäst för den skyldige.
Han har ju fått ett straff. Varför ska han ha ett till straff (inte få spela hockey)?
Är lösningen verkligen att marginalisera/stöta bort den som gjort ett feltramp?
Hur påverkar det denna persons utveckling att bli en bättre människa/inte göra om samma sak igen?

Nu har jag inte läst domen, som någon säger finns ute till beskådning. Han kanske gjort något supervidrigt, jag vet inte, så jag kan inte ta ställning egentligen. Men magkänslan säger att det är så snett att dreva på såhär..

Och matchen. Ptja. Man borde inte kunna vinna ett poäng om man inte gör några mål..
Taskigt mot kung Lindvall, som höll nollan i 60min, att de inte lyckades trycka in en enda kasse framåt. Men men...
Håller helt med..
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by p-play »

Forwardssidan var blek, men jag tycker att backsidan gör en av sina bästa matcher på mycket länge. De gör väldigt få misstag och spelar rejält runt kassen, samtidigt som det är riktigt bra kvalitet i passningsspel och uppspel. Som någon påpekade så saknar vi någon som kan gå in och ta kampen framför kassen och bara forcera in en puck eller två när det blir så här statiskt spel. Det är många, i båda lagen som, tyckte det var trevligt att spela på utsidan i den här matchen.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by p-play »

mysko wrote:Jag tycker dock verkligen man kan fråga sig vad som är bäst för den skyldige.
Han har ju fått ett straff. Varför ska han ha ett till straff (inte få spela hockey)?
Är lösningen verkligen att marginalisera/stöta bort den som gjort ett feltramp?
Hur påverkar det denna persons utveckling att bli en bättre människa/inte göra om samma sak igen?

Nu har jag inte läst domen, som någon säger finns ute till beskådning. Han kanske gjort något supervidrigt, jag vet inte, så jag kan inte ta ställning egentligen. Men magkänslan säger att det är så snett att dreva på såhär..

Och matchen. Ptja. Man borde inte kunna vinna ett poäng om man inte gör några mål..
Taskigt mot kung Lindvall, som höll nollan i 60min, att de inte lyckades trycka in en enda kasse framåt. Men men...
Jag tror att problemet i Sverige är att straffskalan inte motsvarar allmänhetens uppfattning om brottet. Det finns en outtalad policy i Sverige från etablissemanget att någon som begått ett brott skall få en ny chans till bättring nästan direkt. Fokus är helt på vad som är bäst för att återanpassa förövaren och inte på att offret skall få upprättelse genom ett förövaren får kännbart bestraffas för sin gärning. Därför finns en inbyggd ilska hos folk då många har en annan uppfattning. Nu vet jag inte vad som hänt i det här fallet och även om det skett utanför klubbens aktiviteter så har klubben inte hanterat media på ett bra sätt. Man hade bara behövt gå ut och förklara sina beslut i en intervju så hade det kanske skapats förståelse istället för ilska. Nu lägger man istället ut ett klumpigt meddelande på social medier.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by Erwynn »

mysko wrote:Jag tycker dock verkligen man kan fråga sig vad som är bäst för den skyldige.
Han har ju fått ett straff. Varför ska han ha ett till straff (inte få spela hockey)?
Är lösningen verkligen att marginalisera/stöta bort den som gjort ett feltramp?
Hur påverkar det denna persons utveckling att bli en bättre människa/inte göra om samma sak igen?

Nu har jag inte läst domen, som någon säger finns ute till beskådning. Han kanske gjort något supervidrigt, jag vet inte, så jag kan inte ta ställning egentligen. Men magkänslan säger att det är så snett att dreva på såhär..

Och matchen. Ptja. Man borde inte kunna vinna ett poäng om man inte gör några mål..
Taskigt mot kung Lindvall, som höll nollan i 60min, att de inte lyckades trycka in en enda kasse framåt. Men men...
AIK ansvar slutar eftersom individen fått sitt straff? Att lagkamrater är efter samma tjej hör väl inte dit.. aik har skippat allt vad värdegrundsarbete innebär och ni försvarar det. Hoppas det är er dotter framöver
Hata allt.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by Empress »

Bra intensitet idag. Men annars är inget nytt. Förr hade aik tre eller tom 4 producerande kedjor.
I år 1 - samt då och då vissa individuella forwards som gör bra matcher.
Lindvall tycker jag är nr 1, Ellis är fortf den svagaste backen med usel puck-kontroll och väldigtcscaga
och slarviga förstapass. Hoppas PP och Matt är tillbaka snart. LHC borta i nästa match kommer bli tufft.
Sedan tre matcher mot svagare motstånd som passar aik (rögle, mora, khk)
User avatar
mysko
Posts: 74
Joined: 08 Mar 2016, 14:35

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by mysko »

Erwynn: du behöver inte gärna önska olycka på min dotter tack.

Jag "kan" inte hela situationen, som vissa tycks göra, ville bara lyfta ett resonemang, utifrån det lilla jag förståt i det aktuella fallet, och liknande fall i allmänhet.
Poängen med varför jag undrar detta handlar inte som jag klumpigt nog skrev i föregående inlägg om vad som är bäst direkt för den skyldige, utan snarare vad som är bäst för oss alla indirekt (dvs. hur få den skyldige att inte återupprepa övergrepp?).

Själv är jag av tron att vi måste lära oss inkludera människor, snarare än separera och polarisera.
Men så är jag ju kaosmagiker, dvs. bästa sättet att hantera kaoset (oönskade aspekter av tillvaron), är att bjuda in det. Så kan man hålla koll på det. Stöter man bort det kommer det bara åter med förnyad kraft.

"Keep your friends close but your enemies closer" /Don Corleone

Sen vad gäller hur AIK's värdegrundsarbete implementeras, och alla detaljer i detta specifika fall, har jag faktiskt ingen aning om.
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by zacce »

Sedär!! Vi bryter ner vår klubb inifrån,bit för bit.. Vi pratar inte hockey,vi pratar metoo,pk,är man som pojk/tjej könsmogen vid fjorton.. Jag hade (o)turen att bli bannad från fb gruppen skellefteå aik fans för att jag tyckte att man prata väl ändå hockey i en hockeygrupp! Men min hjärna är tydligen för outvecklad för att förstå alla intriger å bakslugheter som pågår.. Nu skiter jag i alla forum i fortsättningen å sluter upp bakom skellefteå aik hockey !!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3064
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by Foppas skridskocoach »

Jag är inte insatt i själva brottsfallet, så jag lämnar den diskussionen därhän. Men jag kan bara konstatera att CD än en gång lyckats med en aktion som splittrar supporterskaran. Kanske har man fog för sin kritik, vad vet jag. Men behöver man verkligen föra fram den på det här sättet? Har man fört en dialog med AIK, om man nu är så upprörda över deras hantering av fallet?

I en annan tråd diskuteras vad som kan göras för att få fler folk att visa engagemang på ståplats. En bra början kanske vore att undvika aktioner där de som råkar stå i nårheten av klacken exponeras som bärare av budskap de kanske inte skulle vilja stå för.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by Chippen »

zacce wrote:Sedär!! Vi bryter ner vår klubb inifrån,bit för bit.. Vi pratar inte hockey,vi pratar metoo,pk,är man som pojk/tjej könsmogen vid fjorton.. Jag hade (o)turen att bli bannad från fb gruppen skellefteå aik fans för att jag tyckte att man prata väl ändå hockey i en hockeygrupp! Men min hjärna är tydligen för outvecklad för att förstå alla intriger å bakslugheter som pågår.. Nu skiter jag i alla forum i fortsättningen å sluter upp bakom skellefteå aik hockey !!
Haha..blev du oxå ett "offer" för Feminazi?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by karjala »

Vet inte så mycket då jag inte är inblandad i banderollen. Men en grej skrevs på Facebook att den utsatta tjejens familj hade tillfrågats av dom som planerade banderollen. Föräldrarna hade tyckt att det var ett bra initiativ.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by Lidlund »

Finns en anledning att det aldrig är offret eller dom nära offret som bestämmer domen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by Special Brew »

Chippen wrote:I know. Passa dig så du inte hotad med polisanmälan oxå.
Lite diktatorfasoner i den FB-gruppen.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by snorhyveln »

Special Brew wrote:
Chippen wrote:I know. Passa dig så du inte hotad med polisanmälan oxå.
Lite diktatorfasoner i den FB-gruppen.
Lite?
Låt den bruden regera en stund så gör hon om campingen till ett K-kamp.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by kopitar »

Special Brew wrote:
Chippen wrote:I know. Passa dig så du inte hotad med polisanmälan oxå.
Lite diktatorfasoner i den FB-gruppen.
Kan vi inte bara starta en egen FB-grupp. Np och skellefteå aik fans, kan ju inte vara så svårt att locka dit folk. Vi kan starta en grupp där alla åsikter är välkomna utan att man blir utkastad, bara för man inte tycker som admin. Det känns lite väl mycket 1930 över den där gruppen. En av dom är mustaschen och dom andra hans kompisar. Jag tycker då oftast att det förs bra diskussioner på detta forum, synd bara att det är så lite folk som skriver här.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by smogz »

Jag försökte hoppa av igår genom att tacka för mig skriva att jag tyckte att gruppens moderatorer inte borde ta ställning i en sån sak. Blev utslängd innan jag hann gå ur.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by smogz »

Bra idé med egen grupp. Förutsatt att det får diskuteras där och modereras minimalt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK - HV71 25/11 KL. 15.15

Post by Chippen »

smogz wrote:Jag försökte hoppa av igår genom att tacka för mig skriva att jag tyckte att gruppens moderatorer inte borde ta ställning i en sån sak. Blev utslängd innan jag hann gå ur.
Haha...:)
Ursäkta men det är så komiskt.

Däremot tycker jag att du hade helt rätt i sak.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Locked