Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by Larstage »

Erwynn wrote:De här segrarna är ju de absolut skönaste. Den är inte snygg men ack så viktig
Svängigt son en hockeymatch på 70 talet såna här matcher ser man sällan

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by Special Brew »

Skiter just nu i att vi spelade det slarvigaste försvarsspelet för säsongen. Det här var en känslomässig pärs! Känner mig helt matt. Ska bara njuta av en wirre nu.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by p-play »

Det är skönt med rån emellanåt. :D Färjestad hade kunnat vinna det här tvåsiffrigt om de hade utnyttjat lägena.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by GroovyEd »

nishog04 wrote:Hade jag satsat pengar på matchen hade jag torskat, så är det bara. Jag var helt övertygad om att FBK skulle vinna.
Precis vad jag gjorde, en jinxhundring på X2. Väl spenderade pengar!
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by nr86 »

Helt sjuk match!
Att vi vann efter ha legat under med 2-4 mot Fbk är otroligt. Måste vara moralhöjande om inte annat. Men jag är riktigt orolig över vårt spel. Vilket slarv! Inte 2 gånger utan 10 som vi bjöd på lägen känns det som. Ortio var inte det där monstret han brukar vara men Bud kliver n och vinner matchen åt oss. Fasen varje gång han skjuter känns det farlig. Vi blir ett helt annat lag om han börjar komma igång.

Den här matchen kommer man att minnas som årets match tror jag. Att spela så uselt men ändå vinna. Oj oj
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by nishog04 »

GroovyEd wrote:
nishog04 wrote:Hade jag satsat pengar på matchen hade jag torskat, så är det bara. Jag var helt övertygad om att FBK skulle vinna.
Precis vad jag gjorde, en jinxhundring på X2. Väl spenderade pengar!
Well played, sir!
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by Special Brew »

GroovyEd wrote:
nishog04 wrote:Hade jag satsat pengar på matchen hade jag torskat, så är det bara. Jag var helt övertygad om att FBK skulle vinna.
Precis vad jag gjorde, en jinxhundring på X2. Väl spenderade pengar!
Jinxsatsar också. Kul när det lyckas
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by nishog04 »

nr86 wrote:Helt sjuk match!
Att vi vann efter ha legat under med 2-4 mot Fbk är otroligt. Måste vara moralhöjande om inte annat. Men jag är riktigt orolig över vårt spel. Vilket slarv! Inte 2 gånger utan 10 som vi bjöd på lägen känns det som. Ortio var inte det där monstret han brukar vara men Bud kliver n och vinner matchen åt oss. Fasen varje gång han skjuter känns det farlig. Vi blir ett helt annat lag om han börjar komma igång.

Den här matchen kommer man att minnas som årets match tror jag. Att spela så uselt men ändå vinna. Oj oj
Och Jeppe på berget är hans radarpartner. Vem hade trott det när säsongen drog igång?
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by p-play »

nr86 wrote:Helt sjuk match!
Att vi vann efter ha legat under med 2-4 mot Fbk är otroligt. Måste vara moralhöjande om inte annat. Men jag är riktigt orolig över vårt spel. Vilket slarv! Inte 2 gånger utan 10 som vi bjöd på lägen känns det som. Ortio var inte det där monstret han brukar vara men Bud kliver n och vinner matchen åt oss. Fasen varje gång han skjuter känns det farlig. Vi blir ett helt annat lag om han börjar komma igång.

Den här matchen kommer man att minnas som årets match tror jag. Att spela så uselt men ändå vinna. Oj oj
Andrakedjan är riktigt bra. Adam gör sig bättre som center. Bud skulle dock behöva få upp speeden i skridskoåkningen. I fem mot fem går det lite för snabbt för honom (och Ellis). Poängmässigt är det överbetyg för honom och kedjan verkar ha kemi. Det har lossnat ordentligt för #92 vilket är riktigt kul. Han har varit bäst i laget nu två matcher i rad.
Last edited by p-play on 16 Nov 2017, 21:25, edited 1 time in total.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by Markman »

Adams passning till 6-5-målet går heller inte av för hackor!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by ossian »

Räkna aldrig bort Skellefteå AIK. Att ni aldrig lär er? 8-)

Andrakedjan har ÄNTLIGEN hittat lite kemi nu när Holloway börjar spela ishockey. Otroligt vilken skott gubben har. Visst är han lite seg på grillorna, men spelsinnet och skottet hållet högsta klass. Som tur är har han två snabbskrinnare med sig, varav Adam är stark på att täcka pucken, täcker mycket isyta och är väldigt bra defensivt. Olofsson är kanske lagets bästa spelare just nu, helvittes vad han flyger fram på isen. Väldigt kreativ, finurlig och en magnifik avslutare.

Snälla behåll andrakedjan intakt när Pontus och Anderson är tillbax. Anderson kan gå in med Söderlund och Hetta tycker jag.

Däremot är försvaret helt värdelöst ikväll. Vad fan sysslar de med? Blindpass i egen zon om och om igen, helt värdelöst positionsspel, Färjestad knallar iväg pucken ur zon och det blir friläge, backen är nere i offensivt sarghörn och härjar och ingen täcker upp, fjuttpass i egen zon, grova grova misstag om och om igen. Den enda backen som är bra är Ellis som spelar stabilt, även Pudas får godkänt för det fina offensiva spelet, men resten spelar svagt ikväll.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by p-play »

Markman wrote:Adams passning till 6-5-målet går heller inte av för hackor!
Nej. Han känns ganska given som center. Förhoppningsvis passar Anderson bättre in i en formation med Hetta. Jag hoppas Lindgren har lite kulor kvar till en till ytterforward som kan gå in med Hetta och Anderson.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by snorhyveln »

Fy faan va fränt. De uthängda, till salu spelarna regerar!!!!
Känns som en bra investering ikväll, då shoppen på arenan sålde "I hjärta Vapella" tischor för 20 spänn styck. Köpte ett gäng före tredje.
Ikväll älskar jag Vapella och Bud.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by dovienya »

Undrar hur det såg ut (skulle ha sett ut?) på forumet när Nisse var fjunis med Alm, Rundblad, Larsson och Erixon i försvaret? Såg det bra ut eller minns man bara gobitarna?
Jag vill själv minnas att jag tyckte att Rundblad var jääääävligt jobbig i egen zon; fanns inte en enkel lösning i hans huvud. Antingen assist, matchvinnande soloräd eller assistpoäng till motståndarnas segermål...
Iofs krossade väl Jocke då också, men försvarsmässigt vill jag minnas att det var jobbigt?
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by ossian »

p-play wrote:
Markman wrote:Adams passning till 6-5-målet går heller inte av för hackor!
Nej. Han känns ganska given som center. Förhoppningsvis passar Anderson bättre in i en formation med Hetta. Jag hoppas Lindgren har lite kulor kvar till en till ytterforward som kan gå in med Hetta och Anderson.
Hoppas han sparar kulorna och låter Söderlund lira där.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by Markman »

ossian wrote:
p-play wrote:
Markman wrote:Adams passning till 6-5-målet går heller inte av för hackor!
Nej. Han känns ganska given som center. Förhoppningsvis passar Anderson bättre in i en formation med Hetta. Jag hoppas Lindgren har lite kulor kvar till en till ytterforward som kan gå in med Hetta och Anderson.
Hoppas han sparar kulorna och låter Söderlund lira där.
Eller Linus Lindström!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by p-play »

dovienya wrote:Undrar hur det såg ut (skulle ha sett ut?) på forumet när Nisse var fjunis med Alm, Rundblad, Larsson och Erixon i försvaret? Såg det bra ut eller minns man bara gobitarna?
Jag vill själv minnas att jag tyckte att Rundblad var jääääävligt jobbig i egen zon; fanns inte en enkel lösning i hans huvud. Antingen assist, matchvinnande soloräd eller assistpoäng till motståndarnas segermål...
Iofs krossade väl Jocke då också, men försvarsmässigt vill jag minnas att det var jobbigt?
Ja, men då var det mer att de inte klarade av att hantera när de sattes under press. Nu är det mer systemfel (både i spel med puck och utan) som gör att motståndarna får vända enkelt på oss.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by p-play »

Edwin Hedberg utanför fyra femmor idag. Han var aktuell innan säsongen och skulle kunna ge en tredjefemma lite produktion.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by kopitar »

Erwynn wrote:
Special Brew wrote:
shaquille wrote:Har NP lagt ner verksamheten ?
Tyst protest? Sämre stämning än i Saab arena.
Inte lagt ner men är det inte mer än styrelsen och några CD runt trumman som tänker bidra är det väl kanske lika bra. Alla som tog del av erbjudandet de tog fram tillsammans med AIK för att lyfta ståplats bör ta sig en funderare.
Som det ser ut nu, borde dom lagt ner dom pengarna på att göra sittplats billigare. Ungdomar/vuxna är jävulst lata/snåla nu för tiden.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by snorhyveln »

Edvin har mycket i sig, men platsar man inte i Rögle,,,, då vette fan. Eller vill du påstå att man i Ängelholm kan så lite hockey att man sätter en potential på läktaren.
Nää, jag vill se pluskan öppnas. Hem med "Nisse" som kan täta bakåt samt en värvning i Pesonenstil för offensiven.
Skulle va att ta hit Edvin som ett "rehabprojekt" inför gristider, men är det inte så att vi har framtiden i J20. Jag vill se Berggren i A laget någon match. Kan inte för mitt liv inte förstå hur gallret som spelat senaste två matcherna kan gå före en av Sveriges största talanger.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by p-play »

Det kan finnas flera anledningar till att man väljer att bänka en spelare. Aaltonen har t ex också varit bänkad. Jag var lite skeptisk till att värva Hedberg innan säsongen (då han enligt media var aktuell). I de matcher jag sett tycker jag ändå att han har varit bra. Han är för övrigt tvåa i deras interna poängliga. Jag skulle vilja påstå att han är en spelare som är i rätt ålder och på gränsen att slå igenom. Även om han är lite endimensionell så är han är ruskigt vass på skridskorna och har ett bra skott. Han spelar lite väl mycket för sig själv ungefär som Tim Söderlund, men det kan nog hanteras av tränarna. Albin Eriksson har den fysiska mognaden för seniorhockey så det handlar nog mer om det än att han skulle vara så mycket bättre än Berggren. Vi har redan ett antal unga spelare som åker runt och ramlar. För en del är det nog bättre att spela mer juniorhockey innan steget tas. Det är klart man vill ha hem Burström plus en riktigt duktig ytterforward med fysik och offensiv produktion, men som ekonomin ser ut är det en utopi om man inte skickar någon spelare. Klubben har tagit upp stora lån för att fylla kassan efter restaurangbygget och dessutom är det lite folk på matcherna. Hedberg skulle därför kunna vara en hygglig lågbudgetvärvning precis som Carl Persson (Karlskrona har ganska svag ekonomi så de kanske skulle släppa honom).
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by svea_man »

Satan vad arg Bert såg ut på pk skulle inte villa möta han i en mörk gränd
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by snorhyveln »

Allting är relativt.
Restaurangbyggena kommer att skörda stålar vad det lider. Säljer man varor med minimum 400% vinst kommer slantarna att rulla in.
Damlaget som skulle vara en ekonomisk katastrof har redan ombesörjt sin budget med de intäkter som strömmat in på läktarplats. Satsar man inte kommer man ingenvart.
Jag håller med dig i mångt och mycket, P-play, men att ständigt söka guldkornet i en grusgrop stor som Långviken leder ingenvart. Med offensivt tänk kommer publiken åter och folket som fyller vattenhålen som är byggda för inkomst, inte utgift.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by ossian »

Med Anderson och Petterström i laget har vi då 13 stycken etablerade forwards i laget ifall vi räknar in L Lindström, Olsson, Söderlund och Wingerli som etablerade. På backsidan har vi 7 med Berglund som tagit steget i år. Jag kan inte riktigt se varför vi ska värva in breddspelare som inte är bättre än de ungdomar vi redan har i laget? I så fall ska det vara någon storstjärna likt Pesonen, någon med anknytning likt Burström eller Jimmie, eller någon med spetskompetens som korrigerar någon brist i laget såsom tekningar, BP, PP, högerskytt etc, men kan inte riktigt se vad det sistnämnda skulle vara. För skavanker och kortare frånvarotider så är det bra att vi plockar upp från J-20 som får pröva på hetluften.
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by shaquille »

Glöm allt vad nyförvärv är, med tanke på publiksiffrorna lär vi göra en jätteförlust i år igen.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by p-play »

snorhyveln wrote:Allting är relativt.
Restaurangbyggena kommer att skörda stålar vad det lider. Säljer man varor med minimum 400% vinst kommer slantarna att rulla in.
Damlaget som skulle vara en ekonomisk katastrof har redan ombesörjt sin budget med de intäkter som strömmat in på läktarplats. Satsar man inte kommer man ingenvart.
Jag håller med dig i mångt och mycket, P-play, men att ständigt söka guldkornet i en grusgrop stor som Långviken leder ingenvart. Med offensivt tänk kommer publiken åter och folket som fyller vattenhålen som är byggda för inkomst, inte utgift.
Ja, det är kul att damlaget har lyckats så bra, men det är först när man tar steget upp som man vet om de klarar av att bära sina kostnader över tid. Jag tror att alla håller tummarna för att det skall gå vägen. Det gynnar även herrhockeyn om intresset breddas. Och, ja restaurangen behövs, men man hade kanske inte behövt göra ett designinriktat lyxbygge utan hade kunnat gå mer på funktionalitet och sparat lite pengar. Med tanke på att ekonomin är lite skral så får man försöka hitta de där guldkornen. De finns där ute för en skicklig sportchef. Vi backade 17 mille ifjol och vi vet ju hur det slutade för Modo så lite återhållsamhet är bra. Jag har inte glömt vår ökenvandring så jag tar hellre något mellanår än riskerar något.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by p-play »

ossian wrote:Med Anderson och Petterström i laget har vi då 13 stycken etablerade forwards i laget ifall vi räknar in L Lindström, Olsson, Söderlund och Wingerli som etablerade. På backsidan har vi 7 med Berglund som tagit steget i år. Jag kan inte riktigt se varför vi ska värva in breddspelare som inte är bättre än de ungdomar vi redan har i laget? I så fall ska det vara någon storstjärna likt Pesonen, någon med anknytning likt Burström eller Jimmie, eller någon med spetskompetens som korrigerar någon brist i laget såsom tekningar, BP, PP, högerskytt etc, men kan inte riktigt se vad det sistnämnda skulle vara. För skavanker och kortare frånvarotider så är det bra att vi plockar upp från J-20 som får pröva på hetluften.
Därför att vi nästan inte har någon produktion alls från tredje- och fjärdefemman och det inte håller i ett slutspel. Dessutom kommer vi att åka på skador och då ser det ännu tunnare ut. En forward som Hedberg skulle kanske kunna göra 25 poäng från en tredjefemma, vilket skulle ge oss en helt annan bredd.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by p-play »

svea_man wrote:Satan vad arg Bert såg ut på pk skulle inte villa möta han i en mörk gränd
Ja, tror inte att han var nöjd med hur det såg ut på isen. :D
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by karjala »

Kan Shlplay lägga upp highlights i år eller?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 18 - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 16/11 kl 19:00

Post by p-play »

karjala wrote:Kan Shlplay lägga upp highlights i år eller?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
http://www.shl.se/gamecenter/qTJ-3n2Jyc ... icles/post" onclick="window.open(this.href);return false;
Locked